Hoe lossen jullie dit op ??

Forumindex Forums Modellen Ascona Hoe lossen jullie dit op ??

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207105
    Chird
      Lid sinds:
      3 February 2008

      Hallo,

      Nu mijn Ascona project begint te vorderen begin ik tegen wat probleempjes aan te lopen. Het volgende:

      Nu het 2.4 blok met R25 bak netjes en gefixeerd in de A Ascona hangt, wil ik alles gaan af bouwen.
      Het gaat even om de koeling, welke radiateuren worden er gebruikt i.c.m. een 2.4. Want echt veel ruimte is er niet.

      Op sommige foto’s zie ik dat het toch wel gedaan wordt. Voor die mesnen: krijgt je ascona’s het niet erg heet als je hem gebruikt waarvoor die gemaakt is ?

      Ik zat zelf te denken aan een modern (liefst nieuw) radiateurtje met geforceerde koeling. Heeft iemand ideeen suggesties ??
      moet allemaal wel betaalbaar blijven, want ik kan natuurlijk iets op maat laten maken maar dat kost me 170 euro….

      Dan nog een vraag mbt de aandrijfas.
      Ik wil tot de bak toe de originele as gebruiken met aan het uiteinde de kop die op de R25 past.
      Kan je dit zelf doen.

      Voorbeeld: Assen doorslijpen (recht) en pijp erin en assen weer aanelkaar lassen.
      Of zal dit toch krom trekken door de hitte. En moet je dit uitbalanceren ja/nee ?? zoja wat zal het kosten als je dit laat doen…

      Heel verhaal. ik ben zeer benieuwd naar jullie tips en tricks !!

      #17409722
      larsjeG40
        Lid sinds:
        23 January 2008

        leuk idee maar ik zou er nooit aan beginnen
        net wat je zegt het trekt helemaal krom zelf als je het stukje voor stukje last
        als ik jou was zou ik er gewoon een dikkere as onder hangen ben je in 1 x klaar en geen gekloot
        en de radiateur zou ik als het 170 kost gewoon laten maken dan weetje ook zeker dat het past en zal veel mooier worden

        #17409723
        a3corsa
          Lid sinds:
          20 July 2007

          origineel gepost door Chird
          Op sommige foto’s zie ik dat het toch wel gedaan wordt. Voor die mesnen: krijgt je ascona’s het niet erg heet als je hem gebruikt waarvoor die gemaakt is ?

          Ik denk dat het wel mee valt, op de openbare weg kun je toch niet rijden als of je in een rally or race rijdt?

          origineel gepost door Chird
          Ik zat zelf te denken aan een modern (liefst nieuw) radiateurtje met geforceerde koeling. Heeft iemand ideeen suggesties ??
          moet allemaal wel betaalbaar blijven, want ik kan natuurlijk iets op maat laten maken maar dat kost me 170 euro….

          Gewoon een elektrische fan voor de standaard 1.9/2.0e radiateur hangen.

          origineel gepost door Chird
          Voorbeeld: Assen doorslijpen (recht) en pijp erin en assen weer aanelkaar lassen.
          Of zal dit toch krom trekken door de hitte. En moet je dit uitbalanceren ja/nee ?? zoja wat zal het kosten als je dit laat doen…

          Kun je misschien wel zelf doen, maar of je het goed krijgt?
          Bovendien moet de as na het lassen weer gebalanceerd worden, anders krijg je trillingen door de hele auto.

          Beter gewoon even naar een bedrijf brengen dat dit soort dingen vaker doet, zo heel veel kost dat nou ook weer niet.

          #17409724
          golfkiller
            Lid sinds:
            27 March 2005

            een elektrische fan van een heel oud type bmw 5-serie past.

            #17409725
            Chird
              Lid sinds:
              3 February 2008

              top hier kan ik wat mee…

              Dan ben ik vanaf nu opzoek naar een goede radiateur en plaats dus gewoon een extra ven erbij.

              En wat die as bedtreft.

              Een dikkere as zou ik graag gebruiken maar hoe ik iets wat precies zou passen ? lijkt mij onmogelijk. Qua afmetingen scharnierpunten en aansluitstukken.

              #17409726
              gtw
                Lid sinds:
                1 July 2004

                hou je er ook rekening mee, dat de originele bakken van ascona een schuif stuk hebben en dat als je die er niet tussen zet, je A, de tussenas er waarschijnlijk niet tussen krijgt, en B, de kans loopt dat er ergens iets gaat afbreken ?
                en een 2.4 met een 19 radiateur gaat heel goed

                #17409727
                Chird
                  Lid sinds:
                  3 February 2008

                  origineel gepost door a3corsa

                  origineel gepost door Chird
                  Op sommige foto’s zie ik dat het toch wel gedaan wordt. Voor die mesnen: krijgt je ascona’s het niet erg heet als je hem gebruikt waarvoor die gemaakt is ?

                  Ik denk dat het wel mee valt, op de openbare weg kun je toch niet rijden als of je in een rally or race rijdt?

                  Inderdaad 24/7 zal ik er zeker niet mee gaan racen.
                  Maar als je de 2 radiateuren ascona en omega vergelijkt.
                  Is bijna 2 keer zo groot, dus ik vraag het maar even voor de zekerheid…

                  #17409728
                  Chird
                    Lid sinds:
                    3 February 2008

                    origineel gepost door gt/w
                    hou je er ook rekening mee, dat de originele bakken van ascona een schuif stuk hebben en dat als je die er niet tussen zet, je A, de tussenas er waarschijnlijk niet tussen krijgt, en B, de kans loopt dat er ergens iets gaat afbreken ?
                    en een 2.4 met een 19 radiateur gaat heel goed

                    In de 4 bak kan de as inderdaad een stuk schuiven. Maar verder naar achter zit de as gefixeerd. Dus het kunnen schuiven bij de bak zou redelijk kunnen worden opgevangen door het rubber of niet ?

                    hoe doen andere dit ?

                    #17409729
                    voederbiet
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      9 May 2006

                      het is ook mogelijk groter koelblok in je originele radiateur te laten zetten, dit alsje je eigen rad inleverd zal het denk ik geen 170 euro kosten en je ben meteen klaar want alles past gewoon nog, een electrische fan van een kadett gsi, vectra 200 of calibra is ook redelijk makkelijk passend te maken op een ascona radiateur.

                      #17409730
                      Chird
                        Lid sinds:
                        3 February 2008

                        ik heb reeds een B ascona radiateur gescoort :)

                        gebruikt maar in nieuwstaat. Zondag ga ik proberen te starten !!

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.