Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ondertussen loopt de motor weer goed. Zowel de bobine als de lmm zijn vervangen en er zijn verschillende dingen nagekeken en schoongemaakt. Mijn vermoeden is dat de lmm de boosdoener was, maar misschien was het ook wel een combinatie van dingen.
Voor diegene die deze computer heeft, westtronics is de eerste die ik kon vinden die deze soort heeft liggen en kan programmeren.
Na tips van zowel Liviu als de meneer van westtronics was de monteur overtuigd om verder te gaan kijken en is gebleken dat het probleem niet aan de ecu lag, dus dank daarvoor aan Liviu en de onbekende meneer van westtronics.
De garagist kon geen Valeo krijgen en heeft Hella besteld. Hij heeft dit zojuist geprobeerd, maar dit helpt niet tov de Bremi. Moet dit direct merkbaar zijn of moet er eerst nog ingereden worden ofzo?
Heb je anders misschien nog meer ideeën?
Ik moest het even aan de garage vragen, want zij hebben de bobine besteld, maar het is inderdaad een Bremi.
Is dit niet goed? Zo nee, welke merken zijn dan wel goed?
Het is al even geleden, maar toen ik een 1.6i had heb ik ook een tijdje problemen gehad met dan wel starten, dan niet starten, warm of koud, er was geen touw aan vast te knopen.
Uiteindelijk de anwb gebeld ergens onderweg, die kwam er achter dat het de module was. Dit kon je op 1 of andere manier doormeten, maar ik weet niet meer hoe.
Misschien een idee om even te checken.
Toch nog een update, ook al is het even geleden.
De auto naar verdampere gebracht. Wat een pracht bedrijfje!! De beste man heeft er naar gekeken en de problemen opgelost. Ondertussen kan je alles vragen wat je wil over het lpg systeem en je krijgt er nog koffie bij ook.
Niet echt nuttig voor het topic, wel een tip voor een goed bedrijfje. (bedankt voor de tip commocruiser :thumbup )
Het zal vast nog een paar keer veranderen, ik wacht in spanning af.
Maar ACA bouwt ook in, zie website.
Daar staat trouwens ook een link naar http://www.lpg-totaal.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false; met erkende inbouwstations. Lijkt mij dat dat goedes zijn, goedkoop durf ik nog steeds niets van te zeggen.Is dat nog interessant dan? Als het tegenzit is je auto over ruim een jaar helemaal geen oldtimer meer en anders moet je gaan betalen voor lpg (en diesel). Voordat je de inbouwkosten terug verdient heb……
Maar goed, om antwoord te geven op je vraag. Als ik problemen heb met mijn gas installatie ga ik altijd naar ACA te Arkel, maar of ze goedkoop zijn dat weet ik niet.
@Mr.F wrote:
Dacht het wel, en anders is er wel wat te knutselen van Astra F spiegels
Weet het zeker, precies zoals hierboven beschreven staat zit ie bij mij erin!! Naast de knoppen van de elektrische ramen idd.
Zo het is al even geleden, maar hier de update.
Ik ben bij verdampere langsgereden voor een nieuwe sensor. Die man zei al dat het zo goed als nooit voorkwam dat deze sensor kapot gaat. Maar ik kreeg een 2ehandsie voor 10 euro om te proberen. :thumbup
Gelijk erin gestopt, maar we hebben toen nog maar een paar dagen boven de 15° gehad en zodra het kouder is, heb ik dit probleem niet. In die paar keer dat het warm genoeg was had ik niet de indruk dat het probleem opgelost was…..Het storingslampje brandde niet, maar voor de zekerheid heb ik het nog gekeken of er storingen in het systeem stonden, maar dit was niet zo. (bedankt CommoCruiser voor de pdf :thumbup )
Dus nu twijfel ik of ik wacht tot het weer warmer wordt of de auto sowieso wegbreng naar een gasboer, maar goed daar zal ik jullie niet meer vervelen. Bedankt voor het meedenken!!
Er zit inderdaad zo een zwart dingetje op met een stekker met 2 draden. Dat zal dan de temp.sensor zijn. Is daar iets aan door te meten? Of is het gewoon een nieuwe kopen en kijken wat ie doet? Kan je dit bij iedere willekeurige autoonderdelenzaak halen of moet ik naar een gasboer?
Lampje brand niet continu, maar ik wil wel graag die schema’s dus ik pm je mijn adres.
@wim-v6 wrote:
Verkeerde waarden geven…
Ja dat snap ik, maar ik bedoelde of deze sensor ook gebruikt wordt in het systeem.
Ik heb hem ondertussen vervangen en het maakt niets uit. Dus of hij wordt niet gebruikt, of het is een ander probleem.
Heeft iemand suggesties waar ik nog meer naar kan kijken?
Gevonden, bedankt.
Iemand een idee of deze sensor met dit probleem te maken kan hebben?
Hij is 14 euro zonder korting, dus ik zal m sowieso maar vervangen denk ik.
Ik heb even gekeken, de gasklok is van het merk Koltec. Gebruikt deze de standaard sensoren?
Waar zit de standaard sensor bij deze motor? (1.6 8v) Die kan ik sowieso even checken of desnoods vervangen, dat zal de kop niet kosten verwacht ik.
@mattemaker wrote:
94er met c20xe .. zonder kat (sportcell) en zonder lambda.. :wors :wors co van 3.0 :D :D
zou geen u9 op kenteken moeten komen..
autos van voor 95 zonder kat en zonder lambda mag je een co van 3,5 hebben..OK, dit is interessant. Ik heb mijn kadett van 1.2s naar c20ne (oorspronkelijk u9) omgebouwd, maar zonder kat want daar is geen plek voor ivm de schakelstang die bij de eerste kadett’s onder de auto ligt. Ik heb nog wel de lamda sonde erin zitten, maar dacht dat de co sowieso 3.5 mocht zijn omdat dit volgens het originele kenteken mag.
Volgens jouw verhaal moet ik dan de lambda eruit schroeven?? Want dan moet ik m even afdoppen. Krijgt de motor dan geen rare waarden trouwens, dat ie meer gaat verbruiken ofzo?
Botsproef auto waarvan achterkant in elkaar zit… Kan dat niet ofzo??
Ok, bedankt. Ik kan me daar op zich wel in vinden.
Ik dacht vanavond dit uit te gaan testen na hem 2 dagen met rust gelaten te hebben. Doet ie het natuurlijk weer gewoon. 2 dagen geleden een keer of 6 gestart en iedere keer dit probleem en nu niets….. Maar ik heb alle vertrouwen dat het zeer binnenkort weer gebeurt en dan zal ik dit gaan testen.Aha, dat geeft de burger moed! Maar hij zit nu in mijn andere auto die geen problemen heeft en die start nu ook niet.
Ondertussen heb ik zitten kijken naar een andere computer. Er zijn er heel veel met een nummer wat er erg op lijkt. Moet het nummer persé hetzelfde zijn??
Ik heb dus 0 261 200 104, maar ik zie er bijvoorbeeld die eindigen op 372, 368, 100 enz, allemaal c20ne’s……
Ik heb de computers gewisseld en daar zat blijkbaar het probleem in, want nu start mijn andere auto niet. Ik ben natuurlijk heel blij dat ik het gevonden heb, maar nu vraag ik me af waarom de computer kapot is gegaan. Komt dat wel vaker spontaan voor? Of maakt ie dan sluiting ofzo, dat mijn volgende computer ook kapot gaat…..
(iemand nog een computer liggen?? evt met kabelboom)
Bedankt voor het idee. De stekker los gehad, maar ziet er hardstikke schoon uit. Ik heb nog een beetje aan de draadjes gewiebeld ivm slecht contact misschien maar het mocht niet baten.
Is er iemand met nog meer ideeën?
Heb ik ook gehad. Was bij mij de onstekingschip, een chip die onder de verdelerkap zit. Het zelfde als kadettpower02 bedoeld denk ik.
Ik had dezelfde problemen en kon ook maar niets vinden. Uiteindelijk een keer de anwb erbij gehaald, die zei dat het een kwaaltje was en had er zelfs 1 in de auto, en hop opgelost.Weet je al wat?
Ik heb precies hetzelfde met mijn kadett. Is zeker niet te zware belasting. Met mijn andere kadett rijdt ik soms 50 in zn 5 zonder geluid.6 februari 2011 om 20:30 In reactie op: wie of hoe kom ik aan het kenteken voor goedkeuring bij de r #17650006[rquote=1667669&tid=123813&author=katurbotje]ja hij was inderdaad goed warm,
als dat zo is dan moet ik toch maar even de kat eronder proberen te krijgen.
Ik heb namelijk een kadett van 86 daar zit het schakelmechaniek nog onder de auto.:swear
de kadett is vandaag wel goedgekeurd voor de apk.[/rquote][rquote=1672875&tid=123813&author=katurbotje]HIJ IS GOEDGEKEURD C20LET :wors[/rquote]
Met of zonder kat? Ik ben ook bezig met een kadett, origineel 1.2, uit 86 en ik heb hetzelfde probleem met het schakelmechaniek. Bij mij gaat het om een C20NE trouwens.
Ik lees net dat autos voor 1987 4,5% mogen hebben, maar is dat ook als het een c20ne/c20let betreft?Ziet er trouwens verschrikkelijk goed uit onder je moterkap:thumbup
[rquote=1844216&tid=140520&author=vincent23]ja die kadettjes station blijven gewoon heel erg mooi en zeker zeldzaam aan het worden.
tis alleen zo jammer dat ze niet belastingvrij zijn :(:(
gr vinc[/rquote]
Das zeker jammer, daarom heb ik mijn ene kadett caravan 2.0 8v ook maar opgegeven. Maar mijn andere rijdt ik ondertussen al ruim 5 jaar.
Beide origineel trouwens. Beide in Zuid-limburg opgehaald. En beide uit duitsland gehaald door 1 van de vorige eigenaars.Dus ze zijn er zeker wel.
Jammer dat die link nergens meer op uitkomt…. Ik was wel benieuwd.
Ik zou ook zeker even langs binnen op je wielkasten kijken, dan zie je in het algemeen 5x zo veel roest als via buiten. Dit moet je zeker doen anders heeft het weinig zin om de boel buiten op te knappen, dan gaat het aan de achterkant gewoon verder.
Ik probeer hier altijd zo veel mogelijk roest weg te halen en daarna spuit ik het in met 1 of ander kruip spul voor holle ruimtes ofzoiets, ik weet even de naam niet meer, het is al weer even geleden.
Freek, je hebt me enorm geholpen.
Ik ben bij mijn andere c20ne gaan kijken hoe het werkt. Op het relais bij de accu zat een rood/blauwe draad, dus ik ging er voor het gemak maar even vanuit dat dit het juiste relais was. Ik heb vervolgens een schema gemaakt hoe de draden reageerden en dat klopte precies met jouw verhaal. Een aantal draden reageren op het contact en 1-tje doet het pas als de motor draait.
Voor de geïnteresseerden onder ons hier het schema:
Daarna ben ik gaan kijken hoe dit bij de andere motor zat. Bleek alles gewoon te werken. Nu ik zeker wist welke draad het was (rood/blauw-na starten) ben ik die gaan volgen en kwam ik er ook achter dat bij het zekeringenkastje het draadje veranderd in een blauwe. (want bij de pomp is die blauw)
Maar in ieder geval kwam ik in de buurt van het zekeringenkastje het probleem tegen, een soort draadbreuk/slecht contact punt. Dus oftewel OPGELOST!! -
AuteurBerichten