Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Bedankt allemaal. Het was inderdaad de thermostaat. Die is vervangen en de auto komt nu netjes op temperatuur.
@bart-gsi wrote:
je kan er wel mee rijden.. alleen niet vol belasten als je motor niet op temperatuur is… daarmee bedoel ik vol gas accelereren e.d.
in de stad zal het wel fijn zijn dat je motor niet zo warm wordt… maar goed dat terzijdeHmm…hoewel het metertje ~70 graden blijft, was ik ervan overtuigd dat na 20 km rijden de motor wel warm/op temperatuur zou zijn…
Ik wist niet dat een defecte thermostaat je motor echt ‘koud’ hield…Dus heb er aardig mee gescheurd nadat ik dacht dat ie wel warm zou zijn..Oei…
Oke, dan moet ik daar inderdaad even werk van maken.
Bedankt voor de info, maar kan het kwaad voor de motor? Kan ik er zo nog heel even mee rijden?
Gisteren heb ik de auto van binnen en buiten schoongemaakt.
Ik kwam een kabeltje tegen in het handschoenkastje, waarvan ik vermoed dat het kabeltje later pas erin is gelegd.
Weet iemand waar dit kabeltje voor gediend heeft?
Ja, ik was iets te enthausiast…maja
Alles lijkt met een nieuwe accu en dynamo gefixed te zijn: meters werken weer naar behoren, auto is een stuk stiller (kwam door dynamo?) en heeft meer power.
Ik heb 3 en 5 jaar garantie op de onderdelen, dat komt wel goed.
Een ‘ dure ‘ update…
Ik kon de test die SimpleFace eerder voorstelde helaas niet uitvoeren. Niets dimde zolang de auto niet gestart was.
Vandaag startte de auto niet, ANWB kwam en conclusie:
Accu die erin zat was niet 7, maar 12 jaar oud. Eerste accu van de auto. Dat ding heeft het goed volgehouden.
Nieuwe originele Opel accu zou 118 euro inc. kosten bij de dealer. Mooi dacht ik, laat ik dat meteen doen.
Maar, wat blijkt: Dynamo is ook kapot…Zelfs na een aantal klappen erop, reageerde die niet.Omdat ik zelf twee linkerhanden heb en toch graag iets van een garantie wil gaat dit alles mij 565 euro kosten…
@SimpleFace bedankt , ik ga morgenochtend de test uitvoeren. Ben benieuwd wat er dan gebeurt. Als er niets minder fel wordt, heb ik dan een groter probleem?
Hebben jullie een betrouwbare, kwaliteit/prijs site die jullie zouden aanbevelen voor accu’s of zal ik een Brezan binnenlopen?
Een collega van mij had nog een “battery tester” in de auto liggen. Dat ding gaf toen “Oké” aan.
De auto stond toen al wel stil van 9:00 tot 17:00. Door de “Oké” heb ik er ook niet bij stilgestaan, ondanks de leeftijd.
Op het internet kom ik verhalen tegen van kapotte ABS sensoren, dat je absoluut niet meer mag doorrijden, kapotte dynamo’s etc.
Je hebt gelijk en de accu moet toch vervangen worden, ik zal morgen eens een nieuwe bestellen.Hoe zou je het kunnen verklaren dat ie nadat ie bijna helemaal leeg is, toch wonderbaarlijk tot leven komt?
-
AuteurBerichten