Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Heb de prijzen en onderdeelnummers opgevraagd bij de dealert:
Schakelmechanisme: 758750 en kost €160,- bruto ex.
Pen 758915 €2.05 bruto ex.Ik ga vandaag naar de garage met de auto, misschien heeft de monteur een betere oplossing.
Best duur nog zo’n stangetje :(Heb net nog ff gekeken, die pen is nog heel, maar het plastic deel is gewoon gescheurd
scheur zit precies op de oranje streep hieronder:
***originele post gewijzigd***
Eindelijk mijn daklekkage opgelost, wat een fijn karwei :swear
Bij mijn astra station, moest ik én de rubbers vervangen van de roofrailing én de daknaad opnieuw kitten.
Hemel eruit etc…nog 2 keer moeten “bijkitten” omdat er toch nog ergens een poreus plekje zak in mijn dak maar gelukkig zit ik dan eindelijk droog king:
de kiekert regelt je CV
klein kastje en daar staat op ‘kiekert’ :)
zit verstopt bij de passagierszijde onder de isolatie.
Gebruik de zoekfunctie van het forum even en je vindt alle info :thumbup
Tja, een elektrische storing kan overal aan liggen, slechte massa bijvoorbeeld.
Maar ik denk niet een kabelbreuk, de CV werkt via de sleutel bij de bestuurders en de passagiers kant.
Misschien je kiekert niet helemaal 100% ?
meten is weten :vertag
hier heb je er een mooi draadje over
http://opel-forum.nl/viewthread.php?tid=130786kan eventueel ook je kachelradiateur zijn, dan zou je koelvloeistofverlies hebben.
Maar vaak zijn die int. filters nat
Bedankt voor de tips mannen, is minder ingewikkeld dan ik dacht. :wors
Ik zie ze alleen in de garages vaak stoeien met die schokdempermoer. Moet je de schokdemperstang blokkeren met iets? (lijkt mij dat die stang mee kan bewegen of niet?)
En zijn er nog problemen bij het vastzetten van alles? waar moet op moet letten?
Demonteren is voor mij vaak makkelijker dan alles weer terugzetten :hmmz
Brandstoffilter lekker laten zitten, als je geen problemen hebt hoef je die ook niet te vervangen ;)
Al kun je natuurlijk wel het zekere voor het onzekere nemen…
Ja is een Astra F, die hebben vaak niveauregeling.
Als je die schokdemper ziet dan snap je wel waarom die bout af kan breken (is niet zo dik :hmmz)Je kunt er ook gewone schokdempers onder zetten.
Ik denk dat je voor 100 euro wel een nieuw setje kan kopen (gaan altijd per 2)origineel gepost door miral astra
ja waar heb je dat vandaan? :)http://jumbofiles.com/zu7gk0zytila
daar staat
– de link waar je het kunt downloaden
– een sfv bestand om te checken of alle bestanden goed zijn gedownload
– installatie instructie
– en de bijbehorende ‘hotfix’passw voor rar is: c14se
origineel gepost door c14se
Ik zal morgen eens een foto maken van OE en Filtron dan zie je dat ze gelijk zijn :vertagVoila: http://www2.picturepush.com/photo/a/3987895/img/Anonymous/gm-filter.png
Bedankt voor de tip.
Heb het inmiddels geinstalleerd op mijn PC, erg fijn hoor :thumbupGelukkig is het ook vertaald in meerdere talen, dus ook in het Nederlands. Al is er van de onderdelen zelf alleen een Engelse vertaling.
Nu alleen nog even leren hoe alles precies werkt.:hmmz
Als iemand iets wil laten opzoeken dan help ik graag!
Hehe geinig. Zo zie je maar de een zweert het bij Mann, en de ander vind het maar niks.
Zo is dat ook bij Fram :)
Fram is megagroot en dat word je niet als je altijd maar troep verkoopt.
Ik ben zelf wel gecharmeerd van Mann overigens. Het hangt ook af wat voor merk filter je op wat voor merk auto je monteert.De Franse auto’s hebben graag een purflux, een merdeces een hengst of mann. Jappen een AMC o.i.d. en Opel maakt zijn filters nu dus al een tijdje bij Wix-Filtron.
De 1 euro filter actie is overigens verlopen, ze zijn nu 1,50.
Voor 3 euro heb je een Hengst. En de goedkope is een Filtron, een originele dus. :)Ik zal morgen eens een foto maken van OE en Filtron dan zie je dat ze gelijk zijn :vertag
Dank je Willem!
Nou de reden dat ik die auto niet meer wilde was vooral omdat ik toen pas echt een keer goed zag hoe vastgeroest alles zat. Ook de subframe bouten zagen er niet meer netjes uit e.d.
Ik dacht dat mijn astra f verder goed in orde was, totdat ik toevallig die week een proefritje ging maken in de astra f die ik nu heb.
Als je gerammel geratel en lawaai gewend bent dan weet je niet beter :DMaar mijn huidige astra was toen en is nog steeds veel stiller, niet alleen de motor, gewoon alles: deuren dichtdoen, rijwind, over een hobbelweg, alles. Kortom, is was verkocht king:
Achteraf heb ik van het drama toch wel kunnen genieten. Als je maar gewoon rustig blijft en geduld hebt, dan is zelfs de grootste k%&%klus te klaren:)
het voorschreven type van Fram is toch echt de PH 4722.
Voor mij overigens ook echt geen Fram:Dorigineel gepost door chevy57bert
FRAMHet zit hem meer in de plastic by-pass klep. die willen nogal eens lekken.
de eindkappen zijn van papier en zelfs de lym laat nogal eens los..( de niet gefilterde oile loopt de motor weer in)
verder is de doorstoming (van het filterpapier)veel minder dan een orgineel filter.(de gaatjes in de eindkappen te klein)
de kwaliteit zit hem niet in de groote maar in het materiaal en uitvoering in het filter zelf..Ik heb het Framboek hier niet bij de hand, maar volgens mij heeft dat type geen by-passklep. Het zou iig vreemd zijn.
De OP570 heeft er geen en de w712/22 ook niet volgens de documentatie:Originele Opel filters van dat type komen van Filtron vandaan, fabriek in Polen = type OP570
Zijn ook niet de beste hoor!OK ik heb em nu bij mediafire gehost, kijken of dat lukt.
http://www.mediafire.com/?dzt8onch782y115(link ook aangepast in eerste post)
Als je op die bit.ly link rechter muisknop doel opslaan als klikt, werkt ie dan ook niet? Bij mij wel namelijk:wtf
Kan ik ‘m niet vanaf het opel-forum hosten?
Mijn airco is netjes bijgevuld door de lokale aircoboer.
Stelde inderdaad weinig voor:
2 stofkapjes losdraaien, vulslangen aansluiten op de 2 aircoleidingen. En het apparaat deed de rest.De airco was niet echt leeg (was nog voor 2/3 vol)
Na vullen nog ff het int. filter vervangen en een ozon cleaning.Airco werkt weer perfect :)
OK bedankt… leuk klusje dus :(
Iemand nog tips voor het (de)monteren van de hemel?
Dag allemaal,
Voordat we morgen op vakantie gaan wil ik toch voor de zekerheid mijn airco laten bijvullen. Inclusief filter en ozonbehandeling kost het bijvullen omgerekend 50 euro (ik woon in het buitenland).
Maar helaas ken ik niet een vakmannetje, zoals ik die in NL wel kende. Nu is het dus een gok en hoop ik dat die aircoboer hier niets sloopt zo vlak voor vakantie :hmmz
****** Ter info: ******
Mijn Auto: Astra F station ’95 met een x16xel motor.
Ik heb de aansluiting van de parafan gekit, omdat anders het int. filter nat wordt. ( het originele rubber kleefstripje op de parafan zelf ontbreekt helaas (verwijderd door de vorige monteur (de l*l)))Mijn airco werkt wel gewoon, geen raar lawaai, multiriem is ook nog redelijk goed (geen haarscheurtjes), het enige wat niet helemaal top is is de koeltemperatuur. De airco koelt wel, maar naar mijn mening wordt dat langzaamaan steeds een beetje minder koel. Dat deed mij denken dat het koelmiddel op begint te raken.
Wat ik nu eigenlijk wil weten:
Hoe wordt een airco bijgevuld. Moet er van alles worden gedemonteerd? Zo ja, wat dan precies?
Of is het een kwestie van een potje bijvullen met gas? (net als een lege aansteker bij wijze van spreken)
Waar moet ik op letten als ik mijn auto ophaal? (misschien kan ik er op wachten). Jullie zullen begrijpen dat ik met een gerust gevoel op vakantie wil gaan.
Alvast ontzettend bedankt voor de tips!!
-
AuteurBerichten