dak lek, hoe precies repareren?

Forumindex Forums Modellen Astra dak lek, hoe precies repareren?

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17223792
    c14se
      Lid sinds:
      27 July 2007

      Nog een vraagje dan:

      Zoals bekend lekken de daken van de astra F stations wel eens.
      Zo ook de mijne bouwjaar 1995.

      Hij lekt rechtsvoor en rechtsachter.
      Voorin zie je dan dat de hemelbekleding net boven de A-stijl nat wordt.

      Achterin is het nog erger en daar drupt het gewoon in het ‘kofferbakgedeelte’

      Ik heb hier wel eens wat gelezen over dit onderwerp. Maar ik heb toch nog wat vragen:

      Het lijkt mij dat de lek wordt veroorzaakt door iets (uitgedroogd montage rubber/kit o.i.d.) op de montage punten van de dakrailing. (mijn dakantenneafsluitrubbertje ziet er ook droog uit, maar lekt (nog) niet .
      Ik heb prima kit thuis van sikaflex waarmee ik een hoop dingen kan fixen (lees afdichten).

      Maar hoe kun je nu het beste de lekken behandelen?
      Ik heb eerlijkgezegd niet zo veel zin om de hemel los te moeten halen, tenzij dit de manier is natuurliijk.

      Wie helpt mij?:wors

      #17702628
      wolf68
        Lid sinds:
        12 July 2010

        Dit probleem hebben wij inderdaad ook gehad. Wij hebben de hemel er wel uitgehaald omdat je anders de dakreling niet los krijgt. Nadat wij de dakrails eraf hadden gehaald, hebben we de oude kit heel voorzichtig weggekrabt, goed schoongemaakt, ontvet en opnieuw gekit. Hij lekt nu echt nergens meer. Het is wat werk maar je zit nu ook droog!:angel

        #17702629
        c14se
          Lid sinds:
          27 July 2007

          OK bedankt… leuk klusje dus :(

          Iemand nog tips voor het (de)monteren van de hemel?

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.