Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Standaard probleem bij zo’n beetje al de Astra Gs. De EGR gewoon afdoppen en je bent ervan af. Waarschijnlijk heb je het probleem (ook na plaatsing van een nieuwe EGR) over een tijdje weer. Wel apart dat hier gelijk wordt geroepen dat de ECU kapot is…dat is een iets duurdere reparatie en bij een kapotte ECU komt die auto amper van z’n plek af dus dat is het sowieso niet…
Groet,
John
Allereerst logisch dat de fan niet aanslaat als de temperatuur snel zakt…De fan is er namelijk voor om de motor af te koelen en dat is in jou geval niet nodig.
Het lijkt mij gewoon een thermostaat probleem en/of een temperatuursensor die de weg kwijt is.Groet,
John
[quote quote=18327468]Roetfilter wat aan het regenereren is?
[/quote]
Correct. Auto is waarschijnlijk niet heel erg goed warm gereden. Als ie dan gaat regenereren moet de auto extra veel brandstof gebruiken om de regeneratietemperatuur te bereiken. Met als gevolg; witte rook!
Tip voor de volgende keer: de auto z’n regeneratieprogramma af laten maken en zeker niet meer uitzetten tijdens het regenereren!
Groet,
John
23 mei 2016 om 19:46 In reactie op: Astra H cdti 1.9 slecht lopen met havle tank of minder #18319506Niet gewoon een roetfilter probleem???? Krijg je ook allemaal van die vage klachten zoals slecht lopen. Of een defecte brandstofpomp…
Groet,
John
18 mei 2016 om 09:43 In reactie op: Welke kenmerken voorzien kapot gaan M32 versnellingsbak ? #18095116@DeMeistah wrote:
@C130hercules wrote:
Twee weken geleden mijn versnellingsbak laten reviseren bij van Loon…werd helemaal simpel van dat gefluit als ik boven de 50 km/h reed…. Uiteindelijk bleken mijn lagers nog niet bijzonder slecht. Tevens gelijk maar m’n koppelingsplaten vervangen omdat de bak er toch uit was. Wat een rust nu weer in de auto. :angel
Service was prima. Binnen twee dagen was de auto weer klaar. Johan heeft nog even alles laten zien wat vervangen was, helemaal top!
Groet,
John
Wat heeft dit je ong gekost als ik vragen mag? En worden er dan onderdelen gebruikt die niet meer zo makkelijk slijten als de originele?
Hé,
Er zitten nu sterkere lagers op (dus geen GM lagers meer) die slijten niet tot nauwelijks. Bij de Opel dealert zetten ze er gewoon weer originele lagers op…dat wilde ik dus niet en de prijs was ook nog eens fors hoger.. Voor de versnellingsbakrevisie betaalde ik € 875,- incl. de- en montage. Auto moest daarna nog 3D uitgelijnd worden. Dit kostte € 75.
Groet,
John
17 mei 2016 om 15:44 In reactie op: Welke kenmerken voorzien kapot gaan M32 versnellingsbak ? #18095114Twee weken geleden mijn versnellingsbak laten reviseren bij van Loon…werd helemaal simpel van dat gefluit als ik boven de 50 km/h reed…. Uiteindelijk bleken mijn lagers nog niet bijzonder slecht. Tevens gelijk maar m’n koppelingsplaten vervangen omdat de bak er toch uit was. Wat een rust nu weer in de auto. :angel
Service was prima. Binnen twee dagen was de auto weer klaar. Johan heeft nog even alles laten zien wat vervangen was, helemaal top!
Groet,
John
Die richtingaanwijzer heeft te maken met je stuurstand. Via de hendel kun je deze lager/hoger instellen.
Dat probleem met je display heb ik ook een tijd gehad. Tot ik er een beetje flauw van werd. Heb toen een hard klap op het dashboard gegeven en het probleem is nooit meer teruggekomen. :angel :angel Waarschijnlijk dus inderdaad gewoon een stekkertje wat een beetje los zat…
Hé,
Als de auto op contact staat moet de steeksleutel ook uit gaan. Als ie dan blijft branden zit er een foutcode in het systeem. (Bij het starten is ie dan overigens wel weg). Ff de rem/-gaspedaal test doen, dan komt/komen de code(s) vanzelf voorbij.
Groet,
John
Leuk verhaal en netjes ingebouwd! Ga toch ook maar eens aan de slag met nieuwe speakertjes… :D
V.w.b. OPCOM: het wegschrijven van je EGR via OPCOM gaat niet lukken voor jou auto. Als je je auto laat tunen kun net zo goed je EGR ook gelijk door hun weg laten schrijven.
Groet,
JOhn
Weet niet of je bij me in de buurt woont…maar ik heb nog een oude liggen waar het tuitje aan zit. Je mag hem op komen halen (ben zo iemand die al m’n oude onderdelen bewaard ;-).
Stuur maar ff een PM.
Groet,
John
He Bjorn,
Dank voor je antwoord. Wil enkel de standaard speakers vervangen door een betere kwaliteit. Geen grote subs o.i.d…
Het is sowieso verstandig om je brandstoffilter te vervangen als je de auto tweedehands gekocht heb. Als ik een andere auto koop vervang ik sowieso alle filters. In dat opzicht heb ik nooit zo’n vertrouwen in autogarages ;-).
Voor de Astra 1.7 heb je twee typen suction control valves. Je moet even kijken welke voor jou brandstofpomp geschikt is. Voor mijn pomp had ik partnummer 294009-0360 nodig (Bij mij had de ingebouwde SCV P/N: 294009-0160 en die moest dus vervangen worden door een -0260 of -0360) .Je kunt dit eenvoudig controleren door net achter je motorblok te kijken aan de zijkant van je brandstofpomp.Daar zie je de klep zitten en kun je eenvoudig zien of je een lange of korte valve nodig hebt.
Ik had de valve in de UK gekocht voor €60,-.
Groet,
John
Prijs is prima voor het vervangen van olie bij een garage. Als je het zelf doet kan het uiteraard wel goedkoper. Weet niet wat je aan middelen besvhikbaar hebt, maar thuis voor de deur en een hoop vuiligheid is die paar tientjes nu ook weer niet waard…
Niet helemaal waar. Af en toe hebben ze bij de Action eem aanbieding van 1ltr. Valvoline flessen olie. Dit is super goede olie. Het eigen merk olie is bagger. Eén keer gedaan bij m’n vorige Astra G en die kon ik na 200km weer bijvullen :???:
Groet,
John
Thanks. Wordt m’n volgende projectje ;-).
@MOSHterd wrote:
Even voorstellen:
EGR probleem:
Afgelopen zondag heb ik voor het eerst problemen gehad met mijn auto. Na het starten, tijdens het stationair draaien, zakte na enkele seconden het toerental weg totdat de motor uitviel. Ik dacht eerst dat het een probleem in de brandstof toevoer was. Mijn accu kon niet leeg zijn want alle lampen werkte nog na behoren.
Ik had voor afgelopen zondag ook nog nooit echt van een EGR klep gehoord.
Na enkele keren de motor te hebben herstart en deze draaiende proberen te houden heb ik uiteindelijk de ANWB gebeld. De motor bleef langzaam uit vallen. De monteur wist eigenlijk gelijk wat het probleem was. Na uitlezen werd zijn vermoeden bevestigd. De EGR klep zat vast. De monteur heeft het tijdelijk ‘gemaakt’ door op de klep te tikken met en hamer. Dit zou alleen een tijdelijke oplossing zijn aangezien de klep nog steeds vuil was.
De dag er na heb ik de klep er af gehaald en deze zo goed als mogelijk schoongemaakt. Ik heb hier WD40 en een tandenborstel voor gebruikt om al het vuil los te maken. Daarna heb ik alles schoongemaakt met een doek en wasbenzine.
Ik moet zeggen dat de klep wel heel erg vies was, al heb ik hier maar weinig ervaring mee.He Bjorn,
Wat een mooi verhaal en foto’s. Je hebt al aardig geknutseld.
Ik las je verhaal over je EGR. Ik heb dezelfde auto en motor (alleen een station) als jou en dat stil vallen na starten had ik in het begin ook alleen lag dat niet aan m’n EGR. Ik heb toen mijn brandstoffilter vervangen en het probleem nooit meer gehad?!
Heb ik nog twee vragen aan jou…Loopt jou auto stationair stabiel of schommelt ie? Dit type motor heeft namelijk last van een instabiel stationair toerental door een productiefout in de Denso brandstofpomp. Ik heb hier ook last van gehad en de dealer wilde mijn brandstofpomp vervangen! :(. Na veel zoekwerk op het internet ben ik erachter gekomen dat de fout zit in de suction control valve van de pomp. Als je deze vervangt is het probleem opgelost (onderdeel kost 60 eur in de UK).
Tweede vraag: heb je die nieuwe speakers gewoon simpel vervangen door de oude zonder nieuwe kabels e.d.?
Groet,
John
Super mooi! Wat voor merk bumper is dat?
Gr,
John
Goedemorgen,
Zal mij allereerst even voorstellen.
Ben John uit Hendrik-Ido-Ambacht en al een paar jaar rondneuzende op dit forum.
Begon met rijden in een Opel Astra G 1.6 uit 2002. Deze heb ik in december 2015 ingeruild (9 jaar mee gereden met 363.000 km) voor een Opel Astra H 1.7CDTI uit 2009. Zal binnenkort een keer wat foto’s plaatsen.
Nu zit er een Parrot CK3100 in en dit vind ik niet echt mooi ;-). Ik las een keer een artikel op dit forum dat iemand een UHP4 met kabelboom aanbood en kon inbouwen zodat de CD70 gewoon uitgerust wordt met de originele bluetooth. Helaas kan ik dit bericht niet meer vinden. Kan iemand mij hieraan helpen?
Groeten,
John
-
AuteurBerichten