Welke kenmerken voorzien kapot gaan M32 versnellingsbak ?

Forumindex Forums Modellen Astra Welke kenmerken voorzien kapot gaan M32 versnellingsbak ?

17 berichten aan het bekijken - 201 tot 217 (van in totaal 217)
  • Auteur
    Berichten
  • #18095116
    C130hercules
    Bijdrager
    • Topics 1
    • Reacties 16
    Lid sinds:
    11 January 2016

    @DeMeistah wrote:

    @C130hercules wrote:

    Twee weken geleden mijn versnellingsbak laten reviseren bij van Loon…werd helemaal simpel van dat gefluit als ik boven de 50 km/h reed…. Uiteindelijk bleken mijn lagers nog niet bijzonder slecht. Tevens gelijk maar m’n koppelingsplaten vervangen omdat de bak er toch uit was. Wat een rust nu weer in de auto. :angel

    Service was prima. Binnen twee dagen was de auto weer klaar. Johan heeft nog even alles laten zien wat vervangen was, helemaal top!

    Groet,

    John

    Wat heeft dit je ong gekost als ik vragen mag? En worden er dan onderdelen gebruikt die niet meer zo makkelijk slijten als de originele?

    Hé,

    Er zitten nu sterkere lagers op (dus geen GM lagers meer) die slijten niet tot nauwelijks. Bij de Opel dealert zetten ze er gewoon weer originele lagers op…dat wilde ik dus niet en de prijs was ook nog eens fors hoger.. Voor de versnellingsbakrevisie betaalde ik € 875,- incl. de- en montage. Auto moest daarna nog 3D uitgelijnd worden. Dit kostte € 75.

    Groet,

    John

    #18095117
    DeMeistah
    Bijdrager
    • Topics 59
    • Reacties 1407
    Lid sinds:
    4 December 2010

    @C130hercules wrote:

    @DeMeistah wrote:

    C130hercules wrote:
    Twee weken geleden mijn versnellingsbak laten reviseren bij van Loon…werd helemaal simpel van dat gefluit als ik boven de 50 km/h reed…. Uiteindelijk bleken mijn lagers nog niet bijzonder slecht. Tevens gelijk maar m’n koppelingsplaten vervangen omdat de bak er toch uit was. Wat een rust nu weer in de auto. :angel

    Service was prima. Binnen twee dagen was de auto weer klaar. Johan heeft nog even alles laten zien wat vervangen was, helemaal top!

    Groet,

    John

    Wat heeft dit je ong gekost als ik vragen mag? En worden er dan onderdelen gebruikt die niet meer zo makkelijk slijten als de originele?

    Hé,

    Er zitten nu sterkere lagers op (dus geen GM lagers meer) die slijten niet tot nauwelijks. Bij de Opel dealert zetten ze er gewoon weer originele lagers op…dat wilde ik dus niet en de prijs was ook nog eens fors hoger.. Voor de versnellingsbakrevisie betaalde ik € 875,- incl. de- en montage. Auto moest daarna nog 3D uitgelijnd worden. Dit kostte € 75.

    Groet,

    John

    Dat is wel een nette prijs als het daarna niet meer terug kan komen. Ik denk dat de mijne nog lang meekan maar rondkijken en voorbereid zijn is geen slecht idee :D

    #18095118
    ikweetvannix
    • Topics 3
    • Reacties 9
    Lid sinds:
    24 June 2015

    Nou, m’n 2011 Astra J ST (1.4T) is ook naar de dealer, voor schadeherstel en een kleine beurt, maar ook voor het gefluit/gejank boven de 20 km/h in alle versnellingen (of vrij)… Ik ben benieuwd waar ze mee komen, maar als ik dit topic zo lees, en de filmpjes en verhalen op internet zo lees, zal ik ook wel aan de beurt zijn met m’n M32 bak. Doet Opel Nederland hier nog wat aan? Is er een coulance regeling (want natuurlijk heb ik geen garantie meer)? Of kan ik m’n heil inderdaad beter ergens anders gaan zoeken als mijn dealer niets voor me kan/wil doen? En vervangen ze nog steeds met inferieure lagers?

    Overigens, bak schakelt verder goed, geen noemenswaardige problemen anders dan het gefluit.

    #18095119
    miejas
    • Topics 2
    • Reacties 17
    Lid sinds:
    25 February 2015

    M32 “puddingbak” eigenaar hier. Ik hoor (hah!) iedereen over de geluiden die snelheidsafhankelijk zijn. Hoewel onze Zafira slecht schakelt en vibreert (ook uit versnelling), maakt hij geen geluidjes. De vraag is of het wel de bak is die de geest geeft of eerder het vliegwiel en/of motorsteunen?

    #18095120
    ikweetvannix
    • Topics 3
    • Reacties 9
    Lid sinds:
    24 June 2015

    @ikweetvannix wrote:

    Nou, m’n 2011 Astra J ST (1.4T) is ook naar de dealer, voor schadeherstel en een kleine beurt, maar ook voor het gefluit/gejank boven de 20 km/h in alle versnellingen (of vrij)… Ik ben benieuwd waar ze mee komen, maar als ik dit topic zo lees, en de filmpjes en verhalen op internet zo lees, zal ik ook wel aan de beurt zijn met m’n M32 bak. Doet Opel Nederland hier nog wat aan? Is er een coulance regeling (want natuurlijk heb ik geen garantie meer)? Of kan ik m’n heil inderdaad beter ergens anders gaan zoeken als mijn dealer niets voor me kan/wil doen? En vervangen ze nog steeds met inferieure lagers?

    Overigens, bak schakelt verder goed, geen noemenswaardige problemen anders dan het gefluit.

    Vandaag naar de dealer, bak wordt compleet gereviseerd, Opel betaald 40%… Komen wel betere lagers in, en dus niet de knoei die er nu in zit. Het moet maar, ik wil nog effe met die wagen doen :)

    #18095121
    miejas
    • Topics 2
    • Reacties 17
    Lid sinds:
    25 February 2015

    @miejas wrote:

    M32 “puddingbak” eigenaar hier. Ik hoor (hah!) iedereen over de geluiden die snelheidsafhankelijk zijn. Hoewel onze Zafira slecht schakelt en vibreert (ook uit versnelling), maakt hij geen geluidjes. De vraag is of het wel de bak is die de geest geeft of eerder het vliegwiel en/of motorsteunen?

    Nevermind. Het zingen is begonnen in 6e. Nog niet extreem hoorbaar, dus weet niet of reviseren al nodig is? Wat is het gevolg van uitstellen?

    #18095122
    marcel75m
    • Topics 1
    • Reacties 8
    Lid sinds:
    9 May 2016

    Hoi ik zou graag horen of iemand nog tips heeft bij het reviseren van mijn M32 bak van een Vectra 2.2 ?
    Ook bij ons maak het geluid in 3 en 4 de versnelling.

    Moet er ook iets afgesteld worden of is het net als een gewoon lager, vervangen door een nieuwe en de boel weer dicht ?
    En graag de tip welke olie er het best in kan, gewoon standaard of iets anders ?

    Dank u wel.
    Gr Marcel

    #18339103
    Anoniem
    • Topics 13
    • Reacties 42
    Lid sinds:
    1 January 1970

    Ook een vraagje over d eM32.
    Onze meriva B, 1.4 turbo/140pk uit 2011, heeft dus ook de m32.
    Het volgende geluid: bij het rijden in de 3, en gas los laten, zakt toerental van 2500 naar 1500.

    Tussen de 2100 en de 1900 toeren klinkt een geluid uit de bak(denk ik).
    Alleen nog maar in de auto rijdend geconstateerd.
    Bij stilstaan en gas geven hoor ik niets.
    Ik zou het niet omschrijven als ratelen of fluiten.
    Verder in geen enkele andere versnelling.
    Koppeling intrappen en geluid is weg.
    Het schakelen gaat soepel, soms even wat “houterig”, maar niet moeilijk.
    De pook heeft niet of nauwelijks speling en beweegt ook niet.
    Is dit ook naar de M32 bak toe te schrijven?

    #18342777
    Anoniem
    • Topics 13
    • Reacties 42
    Lid sinds:
    1 January 1970

    Nog een aanvulling: het geluid in de 3e versnelling is er alleen bij koude motor en gas loslaten.
    En alleen tussen de 2100 en de 1600 toeren.
    Na een 30-60 minuten rijden is het geluid nauwelijks meer waarneembaar.
    Beginnend probleem en laten checken of ???

    #18361404
    bvan_os
    Bijdrager
    • Topics 1
    • Reacties 8
    Lid sinds:
    1 August 2015

    1800 euro lichter maar wel m’n versnellingsbak en dubbele vliegwiel weer in orde.  Een hoop geld inderdaad maar de pijn werd toch wel wat verzacht bij het zien van de lagers die eruit kwamen.

     

    astra j is uit 2011 en net 115000 gelopen.

     

    #18361413
    miraltje
    Bijdrager
    • Topics 20
    • Reacties 553
    Lid sinds:
    29 June 2004

    @demeistah wrote:

    @c130hercules wrote:

    Twee weken geleden mijn versnellingsbak laten reviseren bij van Loon…werd helemaal simpel van dat gefluit als ik boven de 50 km/h reed…. Uiteindelijk bleken mijn lagers nog niet bijzonder slecht. Tevens gelijk maar m’n koppelingsplaten vervangen omdat de bak er toch uit was. Wat een rust nu weer in de auto. :angel

    Service was prima. Binnen twee dagen was de auto weer klaar. Johan heeft nog even alles laten zien wat vervangen was, helemaal top!

    Groet,

    John

    Wat heeft dit je ong gekost als ik vragen mag? En worden er dan onderdelen gebruikt die niet meer zo makkelijk slijten als de originele?

    Hé,

    Er zitten nu sterkere lagers op (dus geen GM lagers meer) die slijten niet tot nauwelijks. Bij de Opel dealert zetten ze er gewoon weer originele lagers op…dat wilde ik dus niet en de prijs was ook nog eens fors hoger.. Voor de versnellingsbakrevisie betaalde ik € 875,- incl. de- en montage. Auto moest daarna nog 3D uitgelijnd worden. Dit kostte € 75.

    Groet,

    John

    GM bouwt de bak niet zelf, Getrag maakt de m32bak en niet alleen voor opel oa voor alfa en fiat gebruiken deze bak ook.

    er zijn 2 leveranciers van de lagers SNR en Timken, lagers zijn het probleem ook niet, het grootste probleem is de smering waardoor de lagers het uiteindelijk begeven, de M32 bak wordt standaard met te weinig olie afgevuld.

    Door een gebrek aan smering veroorzaakt door te weinig toevoer van olie lopen de lagers droog.

    Vanaf 2012 heeft Getrag het huis van de M32 bak aangepast,grotere lagers toegpast en een extra olie kanalen aangebracht in het huis waardoor de lagers niet meer drooglopen
    M32

    Astra g cabrio 2002 ingeruild voor een Cascada B-)
    Op-com

    #18361418
    bvan_os
    Bijdrager
    • Topics 1
    • Reacties 8
    Lid sinds:
    1 August 2015

    Bij mijn astra j 2011 begon het met een gierend / schrapend geluid die snelheidsafhankelijk was en hoorbaar vanaf 40 km/h.

    Ik Vond het bijna op het geluid van een kompressor geblazen motorblok.

    Meer of minder geluid in verschillende versnellingen hoorde ik niet.

    Geluid kwam van het de as die vanuit de differentie de versnellingsbak in gaat. Het lager hiervan was kapot. Ook bij het intrappen van de koppeling blijft deze meedraaien waardoor je de indruk van een kapot wiel of diflager kan krijgen.

     

    #18405712
    Rowij
    Bijdrager
    • Topics 1
    • Reacties 4
    Lid sinds:
    22 January 2021

    Goedemorgen allen,

    inmiddels is dit alweer een wat ouder topic en het laatste bericht alweer ruim 2 jaar oud. Ik heb het hele topic gelezen en ben veel wijzer geworden. Maar toch wil ik aansluitend nog een vraag stellen. Is het mogelijk om te achterhalen of de versnellingsbak gereviseerd is, als er niks over in het boekje staat? Ik heb een Astra 1.4T sport uit 2010 met 110k km, inmiddels alweer 2,5 jaar in bezit. Wij ervaren problemen met de koppeling, maar ik dacht als we daar toch al flink in gaan investeren dan wil ik meteen weten wat de staat van de m32 is.

    alvast bedankt!

    gr Robbert

    #18405800
    Corsa_GSi
    Bijdrager
    • Topics 35
    • Reacties 4300
    Lid sinds:
    30 June 2004

    Of een bak gereviseerd is kunnen we natuurlijk nooit zo zien op een forum.
    Dat moet jezelf laten controleren.

    https://www.courtenaysport.co.uk/Gearbox-Rebuilds

     

    Hier staat ook een verhaal over revisie van deze bak.
    Met daarbij aanknopingspunten of je een oude of nieuwe versie van de bak cq. endcase hebt.

    #18405849
    bvan_os
    Bijdrager
    • Topics 1
    • Reacties 8
    Lid sinds:
    1 August 2015

    Als je de geschiedenis weet van de auto misschien wel.
    De bak van mijn auto is ook gereviseerd. Hierbij zijn zwaardere lagers gebruikt en de olie poorten ruimer gemaakt.

    Misschien zitten er merktekens op de bouten.

    Zou het anders niet zo weten.

    Succes ermee!!

    #18405927
    Rowij
    Bijdrager
    • Topics 1
    • Reacties 4
    Lid sinds:
    22 January 2021

    Bedankt!
    Ik zal de garages ook eens benaderen waar de auto ooit in onderhoud is geweest. Het boekje is aanwezig maar de toelichting bij de stempels is summier.
    prettig weekend verder!

    #18406009
    bvan_os
    Bijdrager
    • Topics 1
    • Reacties 8
    Lid sinds:
    1 August 2015

    Bak revisie wordt bijna niet meer gedaan door de garage zelf.

    Best specifiek, en tijdrovende klus.

    Zijn meerdere bedrijven helemaal gespecialiseerd op de m32 bak.

    Maar al met al een kostbaar gebeuren.

     

    Succes ermee

17 berichten aan het bekijken - 201 tot 217 (van in totaal 217)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.