Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@ Wim-v6: dit zijn nog eens handige tips….
bij mij tikken de kleppen ook van me c20xe, dus ga dit ook proberen met de ATF
1 a 2 dagen mee rijden, dan engine flush en meteen olie en filter vervangen. nu is mijn vraag welke olie ik er het beste in kan doen.
blokje is een c20xe, komt uit 91 en zou een 120xxx a 130xxx gelopen hebben, ligt nu momenteel in een corsa B.alvast bedankt voor je reactie
9 september 2014 om 18:42 In reactie op: 2 liter 16 klepper motor nummers, welke heb jij?? #17830241Ja is inderdaad jammer dat je zo ver woont want had het wel in orde willen hebbe en genoten van het blokje zoals het zou moeten.
ik zal morgen eens kijken welke codes ik op de ecu zie zitten.
Of ik moet gaan zoeken na een ecu voor een 20xe of moet ik dan de gehele kabelboom ook al vervangen? Als die nog bestaan of is die pen en massa al genoeg om het blok beter te laten lopen.Alvast wederom bedankt voor je hulp
9 september 2014 om 17:14 In reactie op: 2 liter 16 klepper motor nummers, welke heb jij?? #17830239nee woon in het zuiden das lands bij Heerlen in de buurt,
de ECU zou ik moeten kijken wat ik daar op kan vinden kwa info weet alleen dat op de LMM met stift wel c20xe op staat, maar omdat ik ook een lambda erop heb zitten en na aller waarschijnlijkheid ook gewoon aangesloten is zou ik zegge dat de ECU ook verkeerd is.
of zou ik het eens kunnen proberen met de stekkers van mekaar af te halen.of kan je aan de ECU zelf aan de buitenkant niet zien of het de goeie of slechte is??
thanks voor je snelle antwoord :thumb :thumb :thumb
9 september 2014 om 16:35 In reactie op: 2 liter 16 klepper motor nummers, welke heb jij?? #17830237bij mij in de Corsa B uit ’93 ligt na onderzoek een 20XE in en geen C20XE…. wat ik altijd wel dacht….
motor zelf is helemaal origineel tot het luchtfilter toe, rubbere SFI Vervanger ks700 kop blok heeft dan wel een kleurtje gekregenmotornummer is: 20XE 14099667
tevens even een andere vraag, werkt een 20xe wel goed met c20xe onderdelen zoals LMM want de LMM komt van een c20xe??
tevens zit er ook een lambda sonde op….. wat volgens mij bij een 20xe niet hoeft??? toch??
want ik vind de motor inhouden, loopt niet mooi continu stationair en bij half tot vol gas en ik laat het gas los zaken de toeren maar langzaam terug na stationair…paperclip methode heb ik geprobeerd en krijg geen foutcodes te zien, alleen de 3x 12 en 3x 31 en dan weer 3x 12
Alvast bedankt voor een eventueel antwoord :thumb
Met een vervangingsfilter van k&n van een c20xe van aan astra f?
En die past gewoon in het orginele filterhuis?thanks voor je moeite maar nee de 1e gaat het niet worden…. :jerry :jerry
alhoewel de 3e niet verkeerd is… maar ben wel benieuwd na mat metalig blauw (weet ff niet hoe ik die kleur moet omschrijven)…vandaag maar eens bumbstops plaatsen in me schokdempers…. nu dat er schijfremmen achter zitten zijn de wielen na buiten gekomen en worden ze opgevreten door de wielkastjes… en geen zin om continu nieuwe bandjes te gaan halen….
18 januari 2014 om 08:59 In reactie op: Orginele Remus uitlaat voor een Astra g geen verschill? #18208470denk dat het ook de de motor zelf kan ligge, bijvoorbeeld een 1.4 maakt minder geluid dan een 2.0….. of zeg ik nu iets verkeerds????
gister was de schakelstang los gekomen van het schakelmechanisme van de F20 bak, opnieuw vast gezet en versnellingsbak afgesteld en schakelt weer als nieuw…. :thumb
8 januari 2014 om 21:56 In reactie op: BPR’S B..(C14NZ–>C20XE)(kerstcado met foto’s 29-12-13) #17847564Dat was toen…. hihi nu moet toch alles weer opnieuw gedaan worden dus gaat helemaal goed komen….. :thumb :agent
6 januari 2014 om 16:47 In reactie op: BPR’S B..(C14NZ–>C20XE)(kerstcado met foto’s 29-12-13) #17847560thanks voor de reacties en ben er ook zeker wel blij mee, met de groep a was het wel leuk op de snelweg voor ik het wist zat ik al op de 180…. :thumb :thumb
5 januari 2014 om 09:25 In reactie op: BPR’S B..(C14NZ–>C20XE)(kerstcado met foto’s 29-12-13) #17847556gister na een heeeeeeele lange dag 13:30u tot 0:15u waar we eerst de oude eronder uit gehaald hebben, beetje laswerk verricht zit dan de RVS Groep A uitlaat er dan eindelijk onder, hadden we hem er eindelijk onder hangen ging die door zijn eigen gewicht scheef hangen en lag bijna op de achteras, hebbe we een extra beugel moeten maken zodat die gewoon recht hing met genoeg speling boven de achteras en ook om het flexibele stuk te ontzien.
ben toch van 48mm na 63,5mm gegaan en met gister na huis rijden merkte ik al meteen een groot verschil, motor leek rustiger te lopen, en had veel meer zin om sneller de toeren in te gaan.. :thumb maar omdat alles koud was natuurlijk niet geheel kunnen testen.
en het geluid, lekker zwaar en donker met zo denk rond de 2500rpm een lekkere roffel.. (lijkt mij de beste beschrijving)nu helemaal happy :D
op na het volgende projectje….. de achterklep en tussendoor de koeling nakijken
BPR
nice… ligt er ook aan wat je budget is, ben zelf heel tevreden over compo setjes van Hertz.
heb momenteel JBL GTO ovale hoedeplank speakers en compo setje.
denk dat je dan gewoon na een audio zaak moet gaan en daar gaan luisteren na de setjes die ze in die display dingen hebben zitte.dan ga ik eens kijken voor een sensor dat de fan eerder aanslaat, want nu met die lage temperaturen vind ik het nog wel gaan maar in de zomer lijkt me het niet fijn dat de temperatuur zo hoog staat. en kan altijd nog een extra schakelaar maken dat ik hem zelf aan kan zetten bijvoorbeeld….
en de oliekoeler gaat er denk ik wel tussen komen nu want is toch extra koeling.
de thermostaat is gewoon een originele (ff geen idee welk temperatuur die open gaat)
thanks voor jullie reacties en ideeën :thumbsucces, en gezien wat er verkocht word gaat het egt wel lekker klinken mits het goed afgesteld is :agent
mega thanks voor de snelle reactie :thumb :thumb
Zal het weekend eens kijken na de oplossing voor vraag 3, en met het koeltemperatuur eens kijken of iemand in mijn omgeving een infrarood thermometer heeft.heb zelf ook 2 versterkers en subwoofer van kicker, zx2500.1 en de zx650.4 en ronde 15″ subwoofer s15c uit ’98 en het klinkt lekker zuiver, hard en diep allemaal ik ben er zelf heel tevreden mee haal er net geen 140db mee
en je kan altijd eens vragen of je het mag horen bij hem in de auto als het nog mogelijk is,
BPR
29 december 2013 om 09:03 In reactie op: BPR’S B..(C14NZ–>C20XE)(kerstcado met foto’s 29-12-13) #1784755422 december 2013 om 08:53 In reactie op: BPR’S B..(C14NZ–>C20XE)(kerstcado met foto’s 29-12-13) #17847552hierbij komen er een aantal foto’s bij van het afgelopen jaar, inmiddels rijd de corsa weer en wat een verschil tussen een 1.4 en 2.0…. :thumb :D
begin gemaakt met versteviging erin te lassen:
de stabistangen schoongemaakt, geschuurd en opnieuw gespoten, en zoals je kan zien ligt de achteras voor de schijfremmen links in het hoekje klaar na het spuiten:
de schijfremmen voor de achteras gedemonteerd:
na al het werk zien de schijfremmen er achter zo uit (met rvs gevlochten flexibele remleidingen):
en de voorremmen (tevens met rvs gevlochten flexibele remleidingen):
de andere kleur van de motorruimte:
de stabistangen met de PU-bussen (die overal waar een ophangrubber heeft gezeten vervangen zijn draagarm, achteras)
en gemonteerd:
onderzijde van de auto gereinigd en opnieuw getextileerd:
en de c20xe op zijn nieuwe plekje met spagetti spruitstuk:
de onderkant met de mooie glimmende stabistang:
met de beschermplaat eronder is er niet heel veel speling meer:
en toch zoals je kan zien toch wel happy met de carterbeschermplaat:
en zo staat ie er nu bij:
en dankzij Ivartje een nieuw projectje beetje bijwerken en misschien 2 stukje erbij lassen die over de achterlichten gaan:
dat waren een beetje de foto’s die ik zo snel kon vinden……
BPR
14 december 2013 om 14:10 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302399Ja er zit een sportcat tussen..
Kan het ook zijn dat er een slechte massa is want als de auto stationair draait flikkert de verlichting van de gehele auto??
9 december 2013 om 16:28 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302396Hallo help help,
ik heb nu een.probleem met een net iets te hoge co hij is nu 0.56 tot 0.6 en mag volgens de garage maar 0.5 zijn…. klopt dit? Tevens was de lambdawaarde ook te hoog.
corsa b is uit 1993 en orgineel zat er een c14nz met kat in. Maar lees vanalles op internet dat omdat de corsa van voor 95 is dat de kat en lambda eronder uit gehaald kan worden en dat dan de grens zou veranderden… klopt dat..heb nu al 2x laten.meten en de 2e keer was de waarde wel iets beter dan de 1e meting nadat er flexibel stuk is tussen gelast en.lambda sonde eens schoongemaakt is.
Alle sensors en noem maar op zijn allemaal vervangen en vernieuwd…
wie kan mij helpen, kom zelf uit zuid Limburg. Wil de auto gekeurd en omgekeurd hebbe door rdw maar zolang het co probleem niet verholpen is heeft het omkeuren na een c20xe geen nut lijkt mij…. help help
Hoi, ik ben net weer de co wezen meten en die was voor me corsa b 1993 met c20xe te hoog.
gemeten was 0.56 tot 0.6 en volgens de garage moet die onder de 0.5 zitten.
het is een blok met lambda sonde en sportkat, auto is nog niet omgekeurd maar orgineel zat er een c14nz onder met kat.wat kan ik nog proberen…..help help
2 december 2013 om 10:53 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302394Ja dat zijn de spacers voor tussen de bak en de steun. Die heb ik geplaatst.
1 december 2013 om 14:48 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302392alle versnellingen gaan goed, het is alleen de 2e die ik niet te pakken krijg. zl eens kijken op novatuning
en welke vulplaten bedoel je Dr.Ed -
AuteurBerichten