Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
het kan ook nog een ECOTEC zijn denk ik? De Insignia van mijn zoon staat op veren van Irmcher maar hij wil graag weer naar origineel, we hebben 2 achterveren en als ik die opmeet en vergelijk naar sites waar veren op verkocht worden kom ik op ecotec uit.
het kan ook nog een ECOTEC zijn denk ik?
nee vaste trekhaak,maar ik denk nu dat de mistlampdraad van de auto op pin 2 moet en de andere op de uitstekende pin, dit zijn 2 hele dunne draadjes de 1 is zwart en de andere bruin,en er komt bij mij ook nog een dunne constante stroomdraad uit en wat ik daar nu mee moet weet ik nog niet.
die mistlampdraden moeten dus op dat schakelaartje en als de dan de stekker er in steekt worgt dat contakt verbroken en wordt het mistachterlicht van de auto uitgeschakeld en weet het canbussysteem dat er een aanhanger achter zit en controleerd deze de verlichting hiervan.
Dus als het shakelsysteem van de mistlamp niet goed is aan gesloten denkt het canbussysteem dat er een aanhanger aangesloten is en kan die dan niet vinden en denkt dat de verlichting kapot is en gaat dan storingen aangeven. Zo ga ik het morgen proberenik heb nog een setje 15 inch stalen velgen liggen met Michelin winterbanden 195/65×15, hebben onder een Vectra C GTS gezeten
20 juni 2016 om 12:58 In reactie op: storing nadat 7 polige stekkerdoos is verwisselt met 13 pol #18319913probleem opgelost, ik moest de draadjes nog aan het mistlampschakelaartje in de contaktdoos aansluiten
oke, bedankt boys
ja is een z18xer
Vectra GTS 1,8 met x18xer motor
ik heb het zelfde motortype en bij mij staat de wijzer altijd precies zo, ook met caravan er achter
dat is voor 1 dopje
is dat het zelfde gereedschap als van een vectra c?
succes
je kunt een plat kabelschoentje iets smaller maken en dan in het LINKER klemmetje van zekering F 19 drukken en dan schakelt je relais via het stuurkontaktslot
ja daar komt dan de draad in die je relais aanstuurt, kun je een plat kabelschoentje in steken, ik zal vandaag wel even kijken welke, maak ook een zekering tussen de draad van accupool en het relais
die moet je uit de zekeringkast halen onder de motorkap, als je een brug hebt is het gemakkelijkst om 2 dikke stroomdraden onder de auto door te leggen, {ik leg ze langs de remleiding en dan met tyraps vast zetten} en dan de draad voor de gewone aansluiting aan de accu met een zekering er tussen, de geschakelde draad voor de koelkast maak je aan een relais welke dan de stroom van de accu krijgt maar geschakeld wordt door een draad met een plat kabelschoentje die je in nr. 18 0f 19 steekt van je zekeringkast, deze is geschakeld via kontakt, zo heb ik het gedaan en werkt perfect
zorg dat je auto een poosje warm is van binnen want dan breken bevestigingsklemmen niet zo gauw af
ik rij nu op winterbanden Michelin Aphine 195/65R15 wat mij eigenlijk heel goed bevalt, ook mijn verbruik is gezakt van 8.7 naar 7.3 op 100km, Ook vind ik hem vlotter op het gas reageren nu die zware velgen verruilt zijn met stalen . Ik zit er over te denken om na de winter op deze velgen Michelin Cross Climate te doen, hoef ik ze ook niet meer te wisselen als hier ooit nog sneeuw valt.
beugels zitten onder de auto vast ,geloof met 1 boutje ,,, boutje er uit draaien,, beugeltje eruit klikken ,,rubbers kun je er zo afhalen ze zijn open aan 1 kant
stabilisatierubbers loshalen en dik in het vet zetten aan alle kanten en weer terug plaatsen,, vet gebruiken wat rubber niet aantast
bedankt mensen, ga dat eens proberen
dat kan wel t.s. ik weet het zo niet ,hij is van mei 2007 1.8 GTS
ja CJX dat heb je mooi goed
ja conti,s hou ik ook niet van, ik was altijd fan van Michelin maar die pilot sport 3 bevalt me ook niet echt, lawaaierig en gauw cuppen, welke Dunlops heb je er onder?
zou Kleber iets zijn?ik heb wel de pinnen maar radio wil er niet uit
bedankt Willem R hier kan ik wat mee
-
AuteurBerichten