stekkerdoos multycon west veranderen in jeager

Forumindex Forums Modellen Insignia stekkerdoos multycon west veranderen in jeager

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18343868
    Bonkie1
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 November 2015

      vanmiddag even een multycon west kontaktdoos veranderd in jeager, alles op nummer over gezet en daarna alleen maar storing , knipperlichten knipperen te snel ,auto geeft storingen aan in knipperlichten en richtingaanwijzers van aanhanger terwijl die er niet aan zit.
      ik ben radeloos ,hoe kan dit?

      #18343877
      Corjan
      Deelnemer
        Lid sinds:
        15 May 2008

        Hallo
        Ik heb op dit moment hetzelfde kom er ook niet uit constant storingsmelding dat de verlichting niet goed is ben wel benieuwd of iemand hier iets op weet.
        Heb je toevallig ook een wegklapbare trekhaak , ben bang dat het daar in zit.

        #18343901
        Bonkie1
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 November 2015

          nee vaste trekhaak,maar ik denk nu dat de mistlampdraad van de auto op pin 2 moet en de andere op de uitstekende pin, dit zijn 2 hele dunne draadjes de 1 is zwart en de andere bruin,en er komt bij mij ook nog een dunne constante stroomdraad uit en wat ik daar nu mee moet weet ik nog niet.
          die mistlampdraden moeten dus op dat schakelaartje en als de dan de stekker er in steekt worgt dat contakt verbroken en wordt het mistachterlicht van de auto uitgeschakeld en weet het canbussysteem dat er een aanhanger achter zit en controleerd deze de verlichting hiervan.
          Dus als het shakelsysteem van de mistlamp niet goed is aan gesloten denkt het canbussysteem dat er een aanhanger aangesloten is en kan die dan niet vinden en denkt dat de verlichting kapot is en gaat dan storingen aangeven. Zo ga ik het morgen proberen

          #18343962
          tonnie
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 February 2006

            Gebruikt Opel dan standaard Multicon West?
            Ik heb ook een Insignia met wegklapbare trekhaak alleen heb ik bij mijn auto de contactdoos niet gecontroleerd, ik had eigenlijk gehoopt dat dit standaard een Jaeger aansluiting zou zijn. :-(

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.