Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@NoFear1696 wrote:
ja ik heb hier ervaring mee: http://www.nltuning.nl/virtuemart/rvs-uitlaat-onderdelen/” onclick=”window.open(this.href);return false; 10 euro goedkoper en van RVS ipv “edelstaal” maar zonder flenzen. die heb je ook niet nodig zoals het al wordt beschreven bij de race cat. van Mtech.
ik had er met de xer blok 14pk/10Nm vermogenswinst mee (gemeten op testbank) en de geluidstoename is eerder mooi als storend
Als we nu toch aan het mieren****ken zijn: RVS = edelstaal.
Wikipedia: Edelstaal is een term gebruikt door staalfabrikanten om hoogwaardige roestvast staal (in de volksmond: roestvrij staal) aan te duiden.
Je kunt het verschil ook “ruiken”, vooral bij koude motor, racekat = racegeur :wub , meer benzinegeur uit de uitlaat.
Bij koude motor ook iets scherper geluid.Onderstaand antwoord kreeg ik van EDS:
Het wordt er niet duidelijker op, volgens hun: lambdasonde defect (na 85000 km, is wel snel).
Ik begin mijzelf ook af te vragen of het niets met de 200 cell-kat te maken heeft (vorig jaar geplaatst).
Toen ging na een paar dagen ook een lampje branden (foutcode?). Is nadien opgelost met afstandsbusje tussen de lambdasonde te plaatsen.Misschien toch eerst die verbinding in de kabelboom laten controleren (met dank aan gijzbed-opc), beginnen met het goedkoopste.
Hallo,
.
das hört sich ganz nach Lambdasonde an. Ich würde als erstes die Lambdasonde erneuern.
Mit freundlichem Gruß / Kind RegardsMarcel Wingerath
KraftfahrzeugmechatronikerEDS Fahrzeugtechnik GmbH
Zechenstr.19
45772 Marl@bluezafke wrote:
@gijzbed-opc wrote:
Dit heb ik er over kunnen vinden!
Okay,
Ursache gefunden und behoben (Defekt war offensichtlich). Betrifft vor allem die Leute, die P1106 und P0170 ausgelesen haben.
Sagt mal, lesen die FOH`s eigentlich ihre eigenen technischen Informationen ???? Der Fehler liegt im Kabelbaum. Eine fehlerhafte Vercrimpung von vier Massekabeln, die zuerst P1106 auslöst. Die darauf folgende Kraftstoffkorrektur löst P0170 aus.
Als das Isolierband ab war, ist uns eins der Massekabel quasi entgegengefallen. Es hatte nur noch spärlichen Kontakt. Kabel getrennt und gereinigt, frisch vercrimpt und isoliert. Wrrrraaaoorrr ! Auto läuft. Halt leider wieder auf Serie, da mir die netten Herren vom FOH bei der Fehlersuche meine Phase überspielt haben Die Sensoren haben nämlich nichts. Es ist wie gesagt, ein (bekannter) Defekt am Kabelbaum.
Danke.. und Ende.
_________________
Astra OPC Z20LET `2003
Klasen V1Hier heb ik dus wat aan! Hartstikke bedankt!
Dubbelpost
Nieuwe info i.v.m. foutcode:
Dit komt uit de Tech 2:
Lambdasonde rij 1
Brandstofcorrectie rij 1Denk foutcode P0170
Op Duitse fora zie ik defecte LMM langskomen. Nog iemand ervaring met deze foutcode?
Na onderzoek in de garage is gebleken: niets mis met de turbo of slangen.
Volgens tech 2 wel een foutcode i.v.m. te arm lopen.
Zou dus vorige week in noodloop gegaan zijn en hierdoor zo weinig vermogen/turbodruk.
Fout is nu gewist en zafira rijdt terug normaal volgens hun (zelf nog niet kunnen testen).
Er zou soms wel een probleem zijn i.v.m. arm mengsel vanaf 3500 tpm.Brandstofpomp is recent vervangen door iets groter exemplaar op aanraden van EDS.
Iemand een idee?
Zal nog eens een ritje naar EDS worden.Bandenmaat heeft niets te maken met deze hoogtemeting van het montage-attest.
Is gewoon gemeten van middelpunt wiel tot onderste rand van spatbord.
Om welke veren gaat het? Vaste, regelbare?
Als het gaat om vaste veren, reken gewoon 3cm bij en dat zit wel goed.
Belangrijkste is dat de maten na de verlaging kloppen met het montage-attest.Ook rekening houden met het volgende:
Alle verlaagde voertuigen van de cat. M1 moeten een bodemvrijheid hebben van 11 cm. Een tolerantie van 1 cm wordt toegelaten indien de bestuurder (of inspecteur) zich achter het stuur van het voertuig bevindt.
De bodemvrijheid met bestuurder aanwezig, moet minimum 10 cm bedragen
Een gepast systeem zal gebruikt worden om de bodemvrijheid te controleren zoals een meetblok van 80 cm breed en 10 cm hoog zal onderaan, in het midden van het voertuig geplaatst worden. De meting van de bodemvrijheid wordt over de hele lengte van het voertuig gemeten, uitgezonderd de voorste en achterste bumper.
Alle vaste onderdelen van het voertuig (chassis-koetswerk, bodemplaat, oliecarter, uitlaatinrichting,… ) moeten zich boven de meetblok bevinden. Wrijving tussen de meetblok en vaste onderdelen is toegelaten, maar de meetblok mag niet omvallen.‘t ja, dit is Belgisch :swear
@Mr. Bone wrote:
Ik zou niet zoveel moeite doen om alleen die onderste slang los te halen. Je praat over een halve eetlepel olie, WTF??
Maak je daar niet druk joh. Zolang er iedere 1000 km geen liter olie bij moet en je de straat nog niet blauw zet, vind ik het niet zo spannend.Ik moet ook nooit olie bijvullen. Dan zal ik me maar geen zorgen maken zeker.
@belgium turbo wrote:
Haal ff de slang onderaan de intercooler los en zie hoeveel olie daar uitkomt ;)
Daar is niet zo makkelijk bij te komen, bumper moet er dan af.
@belgium turbo wrote:
Andre Botter ,heb je soms een foto van die collins en wat kost die ?
Ik zit nu met een bailey en zit te denken om een Forge te steken op met z20let .
Zou toch graag die collins eens zien :DIs dit geen Collins?
http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&part_id=900010&hid=&lhid=&lvid=&mid=94Oeps, sorry, bijna 2 jaar te laat :sleeping
Hoi Tom, al een tijdje niet meer gehoord.
Waarom 3″ uitlaat gewisseld voor de keuring? Is toch met E-attest.
Benzine-geur heb ik ook sinds de 3″ uitlaat, meer bepaald sinds de sport-kat, maar niet “in” de auto.
Olie-peil gestegen, lijkt raar, mss niet horizontaal geparkeerd bij het checken?En deze dan :swear : http://www.youtube.com/watch?v=DxR8N5tCNZs
Heb je deze al steken? High Flow Luftansaugrohr
Restrictoren uit de luchtfilterkast?
Dat geluid komt misschien van de DV? Verkeerde veerspanning?
Heb zijn gsm-nr via pm verstuurd.
@predator wrote:
nee kosten waren dacht 400 of 500 euro weet het niet meer precies.
Ik denk dat hier boven bedoelt wordt als je al een keer geweest bent en je hebt wat veranderd aan de auto en moet opnieuw worden afgesteld dat het dan 100 euro kost.:thumbup Dat bedoelde ik.
@belgium turbo wrote:
Zo voor de software kan ik bij EDS terecht kost daar slecht 100€ :D
Idd zeer scherpe prijzen bij EDS, heb ook 100 euro betaald voor upgrade software na plaatsing FMIC.
@MattVC wrote:
@TijnGsi16v wrote:
Je kunt zelfs je eigen initialen op je eigen kenteken laten drukken, maar dit kost natuurlijk wel een paar honderd euro.. bvb: 1-Jos-007 :D
Begint dat dan niet met de 7 – vooraan? ipv de 1 , ik dacht dat de 7 stond voor de gepersonaliseerde kentekens waren
De nieuwe gepersonaliseerde beginnen steeds met 9 (1000 euro extra kosten), ook kun je je oude kenteken (met een cijfer 9 voor) behouden voor dezelfde prijs.
http://www.mobilit.belgium.be/nl/wegverkeer/inschrijving/nummerplaten/gepersonaliseerd/
Dit is een leuke: http://belgianlicenceplates.blogspot.be/2010/10/autoforumbe-belgian-vanity-plates.html
-offtopic Met originele oude Belgische nummerplaat? Een collectors item.
@CalibraDriver wrote:
@Peter. wrote:
Ik zou als ik jou was even pipo een berichtje sturen, hij kan je wel verder helpen!
Wie is pipo?
http://www.opel-forum.nl/memberlist.php?mode=viewprofile&u=3086
:swear Lijfstraffen zou die kerel moeten krijgen, droevig.
Als ik mij niet vergis is er een kleine facelift geweest voor de Zafira A (jaartal ontsnapt mij), o.a. ander bagagenet, andere achterlichten, achterruit zonder zichtbare rubber, andere frontgrille,…
@Rickyyy wrote:
Ik heb afgelopen week een TX setje op mijn zafira gemonteerd. De versie met 63mm slangen.
Ik heb wel lopen :swear tijdens de montage. Past niet echt lekker en de slangen en pijpen moest ik op maat maken. Nu zit de intercooler nog scheef omdat deze gewoon niet achter de bumper past en tegen de airco aan komt. Binnenkort de complete radiateur iets naar achteren plaatsen en dan gaat het wel lukken.
Ook heb ik een storing met de koeling. Als de koelvinnen aanslaan krijg ik een foutmelding dat het koelsysteem in noodloop gaat. Helaas krijg ik niet echt goede response van TX over deze storing. Wil toch eigenlijk wel dat ik deze storing niet krijg!Edit: Wel -offtopic maar wellicht heeft iemand ook deze ervaring met de koeling? Dan wellicht een tip…
I.v.m. de storing: Heb je de weerstand teruggeplaatst?
Ik heb deze van M-tech:
Toch een 4-tal uur werk, is allemaal krap, maar niets aan radiator of airco moeten aanpassen, wel een stukje uit de balk moeten zagen.12 april 2013 om 17:32 In reactie op: sterretje in voorruit, iemand tips of carglas bellen? #18093415Na bijna 10 jaar zorgeloos rijden, was het gisteren zover.
Piepklein steentje tegen de voorruit, kant passagier > barst van +-10cm.
Verschillende bedrijven gecontacteerd: prijsverschillen zijn enorm.
Betreft: warmtewerende voorruit (blauwe coating)met zonneband voor Zafira A:
Prijzen All-in:
-De duurste: 717 Euro :thumbdown
-De goedkoopste: 313 Euro (herstelling thuis inbegrepen) :thumbup , kan zelfs voor 258 Euro voor niet-warmtewerende versieZulke verschillen zijn toch niet normaal te noemen.
Toch best eens een second opinion vragen in andere garage, of een daguitstapje naar EDS, kan ik ook mss mee :hmmz
@suikerbuikje wrote:
Tank ook altijd BP Ultimate 98, en af en toe bij de dorpspomp (Gulf) super plus 98 (dus meen dat dit niet de challenger zal zijn)…..en nooit problemen…….shell V-Power is opzich ook niks mis mee enkel verkopen zij dit onder 98 octaan terwijl dit daadwerkelijk maar een octaan gehalte heeft van een goede 96 a kleine 97………Dus gewoon lekker BP of Gulf blijven tanken….en zolang je niet gechipt of iets bent en dus geheel orgineel rijdt is/zijn er ook geen problemen met gewoon95, al blijft 98 gewoon beter natuurlijk…..
Het lijkt me toch sterk, In België staat op de pomp van Shell V-Power toch duidelijk vermeld: 98 octaan. Ik kan moeilijk geloven dat dit maar 96 of 97 zou zijn, terwijl op de pomp ernaast 95 octaan vermeld staat. Dit zal toch door een onafhankelijke firma gecontroleerd worden?
-
AuteurBerichten