Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik loop m’n Corsa vóór de keuring altijd na op gebreken. Had ook al een paar keer dat de koplamp los zat, doordat het witte blokje gesneuveld was. Heb ze altijd op voorraad en zet ze dan zelf erin. Dan is er bij de keuring ook geen gedoe.
Idd, wieldoppen zijn voor kneuzen, haha. Ziet er al beter uit zo. Lijkt een beetje alsof het verbreed staal is achter.
En daar issie weer! Leuk om dat te zien dat er nog veel gebeurt daar. Dacht ff dat het stil lag, heb de updates gemist. Prachtige sleutelruimte en een gruwelijk vette bak die Admiral met de zwarte velgen en de verlaging. Ga zo door, ook met updaten!
Leuke nieuwe aanwinst. Veel plezier ermee.
Maarre, ff andere vraag: waar blijven de updates in dat leuke restauratietopic van je?
21 december 2014 om 13:31 In reactie op: Acceleratie-probleem Corsa B X16XE (uitgebreid beschreven) #18264389Misschien ook wel handig om alle massaverbindingen eens te controleren op oxidatie en goede verbinding. Kan soms ook een hoop ellende verhelpen.
21 december 2014 om 13:17 In reactie op: Acceleratie-probleem Corsa B X16XE (uitgebreid beschreven) #18264387Storingen aan sensoren worden altijd via het MM-lampje gemeld. Als de gaskleppositiesensor of een andere sensor en/of de bekabeling daarvan defect is, dan zou dat met uitlezen naar voren moeten komen. Storingen aan de ontstekingsonderdelen meldt het MM-lampje niet, dus die zijn wat lastiger op te sporen, maar kan daarentegen ook een teken zijn dat je daar moet gaan zoeken.
21 december 2014 om 09:03 In reactie op: Acceleratie-probleem Corsa B X16XE (uitgebreid beschreven) #18264383Volgens mij moet je de oorzaak toch zoeken in de ontsteking en dan met name bougie’s en de bougiekabels. Tijdje terug had ik ook problemen met starten en accelereren (X14XE). Even later reed ik nog maar op 3 cilinders. Toen bleek 1 bougiekabel dood te zijn. Ook al zien ze er van buiten nog gaaf uit, van binnen kunnen ze echt op zijn. En ook met nieuwe kabels kun je pech hebben. Zijn ze trouwens op de juiste volgorde aangesloten op de DIS-module? Misschien klopt de ontstekingsvolgorde niet helemaal.
De X16XE heeft inderdaad geen LMM. Die zat wel op de C16XE. Onze motoren hebben een MAP-sensor. Voor wat betreft de loshangende kabels aan de bestuurderskant ziet het ernaar uit dat iemand extra electra heeft willen aansluiten. Ik vermoed electrisch verstelbare en verwarmbare spiegels, voor zover deze er bij jou nog niet op zitten.
Sowieso ook brandstoffilter vervangen. Moet eigenlijk elke 2 jaar een nieuwe in.
Overigens mijn complimenten voor de manier waarop je je topics schrijft. Echt helder en overzichtelijk. :thumbup
Het is inderdaad geen kinderslot. Deze functie heet ‘Safe Lock’ en is bedoeld als diefstalbeveiliging, zodat bij het intikken van een ruit de deuren niet geopend kunnen worden door de pinnetjes omhoog te trekken.
Oorzaak van het defect kan liggen in de stelmotor in de passagiersdeur, maar kan ook liggen in de bekabeling vanaf het slot in de bestuurdersdeur. Safe Lock wordt namelijk gestuurd door de sleutel in het slot van de bestuurdersdeur na normaal afsluiten nog een kwart slag te draaien. Wat je kunt doen is eerst het deurpaneel aan de bestuurderskant demonteren en nakijken, of beter doormeten, of de betreffende kabels stroom voeren.
Leuke wagen en nog best goed voor zijn leeftijd. Alarmlichtschakelaar kun je vast nog krijgen via Opel classic parts.com. Suc6 met je project.
Ja, dan zal het onderdrukventiel in de dop verstopt of defect zijn.
Waarom niet gelijk dichtlassen? Staat vele malen beter dan een knullig plastic afdekplaatje. Tenzij je ‘m er ooit weer op wilt zetten.
@Joe-Kadett wrote:
dankje
vind je ? vind die spatlappen wel stoer hord bij die oude auto’s haha
De spatlappen hebben inmiddels een ander imago gekregen, maar ik associeer ze nog altijd met senioren die zich met hun glimmende, onberispelijke autootje en hoedje op enigszins onzeker en langzaam door het verkeer begeven.
Klasse project, zouden er meer van moeten zijn. Ieder het zijne, maar de spatlappen verpesten wel de rauwe uitstraling van je C.
Netjes gedaan. Heb je de wielnaven van een Combo B genomen?
22 oktober 2014 om 08:09 In reactie op: corsa b 1.4 16v automaat auto wil nie harder als 100 km #18256591De werking van de koelvloeistoftemperatuursensor kun je bij verschillende warmtegraden testen. Mijn werkplaatsboek geeft alleen de waarden op voor een 1.6 16V, dus kan zijn dat je een kleine afwijking hebt in de meetresultaten. Dus zie het meer als een richtlijn.
Volgens het boek bedraagt de weerstand van de koelvloeistoftemperatuursensor (ongeveer):
3400 Ohm bij 20 graden
1800 Ohm bij 38 graden
450 Ohm bij 70 graden
185 Ohm bij 100 gradenHeb mijne laatst ook getest en had enkele kleine afwijkingen van de genoemde waarden, maar alles werkt prima.
Geen idee wat het kost, doe het allemaal zelf.
Dat de temperatuurmeter op de 100 graden komt is normaal bij dit type auto. 100 graden wil niet zoveel zeggen. Het koelwater gaat dan nog niet koken, omdat het koelsysteem onder druk staat. Meestal gaat de ventilator ook pas aan als ie net voorbij de 100 graden is en loopt de temperatuur weer langzaam terug. Let er eens op of dat ook gebeurt, anders heb je kans op oververhitting en motorschade. Dan heb je pas echt een vette rekening. Dus het euvel zo snel mogelijk laten opsporen en verhelpen.
Kan trouwens ook nog zijn dat je thermostaat defect is. Als die niet meer open gaat, loopt de temperatuur ook heel snel op.
Over het algemeen loopt de temperatuur bij de Corsa B snel op in stadsverkeer. Je hebt dan immers geen rijwind om het water te koelen. Alleen als de temperatuur extreem snel omhoog gaat, kan er iets mis zijn. Mogelijke oorzaken: ventilator die niet aanslaat door defecte temperatuursensor, versleten waterpomp of een verstopping in het koelsysteem. Koelvloeistofniveau moet bij koude motor altijd ter hoogte van de dikke rand in het vaatje staan.
Laat hem eens uitlezen om te achterhalen waarom het mm-lampje brandt.
Wegvallen van de TID-verlichting bij inschakelen van de buitenverlichting is een typisch Corsa-B euvel. Oorzaak is meestal een los contact op de printplaat of in de stekker van de TID. De streepjes in de temperatuurweergave duiden op een kabelbreuk of defecte temperatuursensor.
Het is mogelijk dat de trommels er niet meteen af willen, doordat de steller de remschoenen in de loop der tijd verder naar buiten heeft geduwd. Aan de achterkant zit een gat in de ankerplaat. Door dat gat kun je eventueel met een schroevendraaier aan het stelwieltje draaien zodat de remschoenen verder naar binnen kunnen en de trommel niet meer blokkeren.
Om de remtrommels eraf te halen verwijder je eerst het stofkapje op de naaf, dan de splitpen uit de centrale moer trekken, moer losdraaien en de trommels met het wiellager afnemen.
Roest lijkt vaak erger dan het is. De betreffende plek kun je het beste schoonschuren tot het blanke metaal, gat dicht lassen, de hele plek behandelen met roeststabilisator, bijv. Fertan, dan goed verzegelen met grondverf, lak en tectyl.
Om de remschoenen te vervangen moeten de remtrommels eraf. De remschoenen worden op hun plek gehouden door diverse veertjes. En er zit een automatische steller op voor de remschoenen. Het beste gebruik je de andere achterremmen als voorbeeld hoe het weer in elkaar moet.
Zeker kun je een plaatje lassen in de chassisbalk. Neem wel plaatmateriaal van dezelfde dikte, ca. 2 mm.
I wouldn’t waste any more time trying to contact the seller. Obviously, this person can’t be taken seriously if he doesn’t respond to any messages.
Another option is to check eBay.
11 oktober 2014 om 10:22 In reactie op: corsa b 1.4 16v automaat auto wil nie harder als 100 km #18256589Mogelijk koelvloeistoftemperatuursensor defect, waardoor het motormanagement in noodloop schakelt. De ECU ontvangt dan foutieve waardes van de koelvloeistoftemperatuur en rekent met een gemiddelde waarde. De benzine-inspuiting is daardoor ontregeld. In dat geval moet ook het mm-lampje branden.
Brandt het lampje niet, dan kan de oorzaak liggen in de ontsteking: bougie’s, bougiekabels of DIS-module.
Maak de connectors van de startmotor eens schoon. Zogeheten overgangsweerstanden, simpel gezegd oxidatie van de aansluitingen, zorgt ervoor dat de startmotor niet de volledige stroom opneemt.
Zekeringen controleer je door te kijken of de smeltdraad is doorgebrand. Is de zekering OK, dan kun je nog kijken of de lampjes van rem- en achteruitrijlicht zijn doorgebrand. Zijn deze in orde, dan kan het ook aan de stekker of bekabeling liggen.
Zwakke dashboardverlichting kun je verhelpen door eens te draaien aan het gekartelde wieltje onder de lichtknop. Die regelt de lichtsterkte van dashboard en instrumenten. Echter niet alle Corsa’s hebben zo’n wieltje. Kan dan ook aan de gloeilampjes liggen. Naarmate ze ouder worden, komt er zwarte afzetting aan de binnenkant van het glas te zitten, waardoor de lichtopbrengst lager is.
-
AuteurBerichten