corsa b zekeringen verlichting en radio

Forumindex Forums Modellen Corsa corsa b zekeringen verlichting en radio

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17268458
    sekrepatu
      Lid sinds:
      17 September 2014

      Dag mensen,

      Mijn dashboardverlichting brandt zwakjes. Niet lang na dit op te merken viel ook mijn radio uit en ging niet meer aan. Nu werd ik ook gewezen op het feit dat zowel mijn achteruitrijlicht als mijn rechterremlicht het niet doen. Ik dacht aan een mogelijk zekering probleem en ben wat gaan googelen. Nu kom ik erachter dat dashboardverlichting en radio naast elkaar zitten, 17 en 18 en alleibei kl15 hebben. Nu ben ik niet zo bekend met zekeringen dus hoopte ik dat jullie me misschien verder kunnen helpen. Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

      #18256070
      Maik-Corsa
        Lid sinds:
        4 September 2014

        Ik zou beginnen met het controleren van de zekeringen,
        Zit links (onder) bij je stuur. In het klepje staat welke zekering het is.

        Succes!

        #18256071
        BlackDevil
          Lid sinds:
          4 January 2009

          Zekeringen controleer je door te kijken of de smeltdraad is doorgebrand. Is de zekering OK, dan kun je nog kijken of de lampjes van rem- en achteruitrijlicht zijn doorgebrand. Zijn deze in orde, dan kan het ook aan de stekker of bekabeling liggen.

          Zwakke dashboardverlichting kun je verhelpen door eens te draaien aan het gekartelde wieltje onder de lichtknop. Die regelt de lichtsterkte van dashboard en instrumenten. Echter niet alle Corsa’s hebben zo’n wieltje. Kan dan ook aan de gloeilampjes liggen. Naarmate ze ouder worden, komt er zwarte afzetting aan de binnenkant van het glas te zitten, waardoor de lichtopbrengst lager is.

          #18256072
          sekrepatu
            Lid sinds:
            17 September 2014

            oke duidelijk, had er al een paar bekeken en zla zo de lampjes eruitvissen om ze te controleren. hoop dat het dan gewoon de lampjes zijn die toevallig samen gesneuveld zijn en geen stekkertje. Dank voor de info

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.