Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Nee, ik heb geen airco..
niemand?? :(
Cool project, ben zelf ook nog steeds ( :???: ) bezig met mijn c20ne turbo, kom er de laatste maanden amper aan toe ivm drukte op mijn werk, maar gaat goed komen denk ik!
Ben er inmiddels achter dat ik geen vonk heb, brandstof zit in orde, dat weet ik 100% zeker.
Nu twijfel ik of dit wel goed zit, heb op de groene met contact aan +12v, de zwarte is massa (?) en die bruine ook (?)..
Maar vindt het wel raar dat er een dikke plus over blijft eigenlijk? Die komt zeg maar vanuit mijn boom die achter me radio loopt, waar die precies heen gaat weet ik niet.
Ben er sinds die post niet meer op verder gegaan, staat niet thuis namelijk. Hou jullie wel op de hoogte als ik weer iets meer weet…
Ik heb hem gestart en hij liep heel even maar viel daarna uit, kan dit een bdp sensor probleem zijn?
Handig, zie alleen niet de draden staan die ik nog over heb ;)
Ga sowieso de xev injectoren van Sebastiaan proberen op wastegate druk. Kijken wat er dan gebeurd, volgende stap is denk DTA ECU. :)
Hoe heb jij je corsa eigenlijk door de apk gekregen? Puur omdat je een vrij programmeerbare ecu hebt en dus vrij simpel je waarden kan ‘bepalen’?
Mijn corsa is uit ’96 en heeft moet dus sowieso voor de apk van 2500-3200tpm een lambda hebben van 0,97x – 1,03x en een co van onder de 0,3% zowel op toeren als stationair. Dit kan dus nog een probleem gaan vormen?Maar een variabele brandstofdrukregelaar regelt de druk niet bij naarmate het vacuum groter wordt?
wat zou de oplossing zijn als je het hebt over de ‘volwaardige lambda regeling’?
en ik hou er rekening mee dat de lambda regeling uitgeschakelt wordt met de gasklep open, heb het nu eigenlijk puur over het stationair te rijk lopen.. ;)over het stationair te rijk lopen, hoe kan het dan bijvoorbeeld dat freek, met zijn originele ecu wel een AFR van 14.7 op zijn wideband metertje tevoorschijn tovert?
wat is een piggy bag system?
tnx voor je reactie!
Afgelopen dagen heeft de corsa gedraaid.. komt uiteraard nog een hoop dingetjes tegen haha.
Na een aantal keren gestart te hebben klapte er o.a. een brandstofslang haha.
Alleen hij loopt stationair en op toeren nog niet echt lekker, maar daar wordt aan gewerkt! ;)Deze wil ik weer even openen, haha!
Mijn dumpvalve blijft open staan, motor loopt stationair opzich redelijk tot goed..
Veer is heel, groene veer 6-8 PSI (0,6 Bar ongeveer) zou voldoene moeten zijn.Op mijn turbodrukmeter stationair 0,5 bar onderdruk, zodra ik gas geef loopt hij minder goed (heb nog geen volgas gegeven).
@RamSwa72 wrote:
Top dat het werkt :jerry En hoe rijd de Turbo?
We zijn benieuwd naar het filmpje :kewlpicsNadat het brandstofprobleem opgelost was eerst een losse + draad naar de pomp gelegd om zo de druk af te kunnen stellen. Heb hem rond de 40 Psi gehouden voor stationair. Toen even stekker van de brandstofpomp eraf gehaald en gecheckt of die wel vonk had, ook in orde! :D
Tot mijn verbazing startte die direct toen ik de sleutel omdraaide, goed teken dus! Liep stationair eigenlijk ook prima. Helaas is mijn Innovate Motorsports LC-1 overleden, die deed het niet (aangezien ik die ook 2de hands gekocht heb), maar heb dus alleen eventjes stationair getest en ging prima.
Verders kwam ik nog een lekkage tegen op de retour vanaf de turbo, zelf een pijpje op gelast, die lekte iets. Nu een nieuwe LC-2 besteld (verniewde versie t.o.v de LC-1) en ik ga pas weer starten als die erin zit er werkt. Ga mijn originele lambda laten vervallen en alles via de LC-2 regelen..
Hoop hem aankomende week binnen te hebben, installeren en alles weer testen, het zal niet het laatste zijn wat nog stuk kan of lekt, maar dat is ook wel zo leuk aan zo een uitdaging! :D
UPDATE: Probleem is opgelost, brandstofslang tussen de pomp en het deksel was gescheurd (in de tank) waardoor de pomp dus wel pompte, maar het direct weer in de tank terecht kwam.
:afro
Heb de oplossing al gevonden; mijn oude ‘switch’ was echt puur voor het lampje, zodra er genoeg oliedruk aanwezig is gaat het lampje uit. Deze heeft een aansluiting.
Nu heb ik er een van een Senator, redelijk gelijke motorcode, met twee aansluitingen. Een voor het lampje en een voor het druksignaal.
Het enige wat ik niet weet is of het uitmaakt of ik een 0,6 bar heb of dat ik dezelfde moet nemen als dat erin zat 0,33 – 0,55 bar (dan praat ik over de fase wanneer het lampje uit gaat).
Hoeveel oliedruk heeft een motor eigenlijk (c20ne in mijn geval)?
Niemand??
Heb het al gevonden!
Voor de geïnteresseerden: http://goodridge.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;
:kewlpics
Hebben sommige hier nagedacht over een systeem die zowel gesloten als open en 50/50 kunnen zijn? Denk het wel hoor, maar ik ben zelf een C20NE Turbo aan het maken icm een luchtmassameter.
Normaal als al mijn gecomprimeerde lucht door een open dumpvalve ‘verdwijnt’ naar de buitenlucht, krijg ik sowieso een foutmelding op motormanagment (mijn motor draait nog niet btw, alleen theoretisch over aan het nadenken alvast). Dat heeft te maken met het feit dat de turbo doordraait terwijl de gasklep dicht is en dus lucht aan blijft zuigen.
Ik ga het nu proberen op te lossen door de Forge Split-r te monteren. Met de Split-r kun je verschillende ‘instellingen’ regelen, ik moet zeggen dat ik verder nog niet echt bekend ben met de Split-r, weet alleen theoretisch de werking.
Wat ik dus ga proberen is eigenlijk (voor zover de Split-r te regelen is) het grensje op te zoeken wanneer mijn motormanagment het niet meer toelaat en het randje op te zoeken zodat die dus niet brand en hopen dat het werkt. Bouw ik een turbomotor, wil ik tuurlijk wel de vette BOV sound hebben.. :D
Mocht ik het ergens fout hebben, corrigeer me aub, ik leer graag! :afro
Niemand? :cry
Haha nou ja moeilijk. Dat wordt het waarschijnlijk ook voor mij, maar makkelijk als er eenvoudige alternatieven zijn, heb lastige bochten door mijn impreza turbo ;)
Ok tnx voor de hulp ;)
Oke, mijn buis vanaf mijn inlaat naar intercooler gaat onder mijn koplamp door. 2, 5″ is wel te groot. Ik zat eerder te denken aan ong 40/50mm. Maar het zijn meer een paar rare bochten die lastig zijn omdat ik anders geen plek heb
@dion87: ja, maar aangezien alles custom gemaakt is is het niet zo eenvoudig om er bv een set op te knallen ;) zijn er ook flexibele slangen die wel drukbestendig zijn?
http://www.qspproducts.nl/products/marine/luch-kanalen-2/luchtslangen-2.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Weet iemand of deze bestand zijn tegen druk. Zit te denken om deze te gebruiken voor mijn turbo :) -
AuteurBerichten