HELP! Geen brandstof!?

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) HELP! Geen brandstof!?

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17266746
    Black-Out
      Lid sinds:
      29 April 2012

      Hallo,

      Heeft iemand ervaringen met het GEEN brandstof krijgen bij een C20NE motor?
      Gisteravond wilde ik de motor voor het eerst starten (na ombouw naar een C20NE Turbo:D). Tot mijn verbazing kwam ik erachter dat hij geen brandstof kreeg, terwijl ik daar eigelijk het minste aan veranderd heb. Alleen een universele brandstofdrukregelaar ertussen gebouwd..

      :wtf

      De pomp hoor ik draaien met starten, hij heeft ook daadwerkelijk een puls bij het starten dus dat zit wel goed lijkt me. Het brandstofpomprelais is ook in orde, die voel ik tikken bij contact aan en op het moment van starten.

      Nu twijfelde ik nog aan mijn manier van aansluiten, zo zit het nu;

      Op de brandstofrails zitten 4 aansluitingen; 2 links en 2 rechts.
      Ook zat aan de rechterzijde mijn originele regelaar, die heb ik er tussenuit gehaald.
      Er zit een aansluting (rechts) direct op de rails en er zit een pijpje parallel ‘achter’ de rails. Het pijpje ‘achter’ de rails zit aan de onderste aansluiting van mijn brandstofdrukregelaar. De aansluiting direct op de rails zit op de aansluiting tegenover het metertje zeg maar.

      Aan de twee linker aansluitingen op de brandstofrails heb ik niet gedaan, dus dat zou in orde moeten zijn lijkt me (aangezien ik er een jaar geleden mee gereden heb, zonder turbo).

      Voor de vaccüumaansluiting heb ik die vanaf het inlaatspruitstuk gepakt, het kleine tuutje naast de aansluiting van de rembekrachtiger.

      Foto universele brandstofdrukregelaar:
      http://i00.i.aliimg.com/wsphoto/v1/842740574/Free-Shipping-Universal-Blue-font-b-Adjustable-b-font-font-b-Fuel-b-font-Pressure-font.jpg

      Hoop dat iemand mij kan helpen, alvast bedankt! ;)

      #18241139
      Black-Out
        Lid sinds:
        29 April 2012

        UPDATE: Probleem is opgelost, brandstofslang tussen de pomp en het deksel was gescheurd (in de tank) waardoor de pomp dus wel pompte, maar het direct weer in de tank terecht kwam.

        :afro

        #18241140
        RamSwa72
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 February 2014

          Top dat het werkt :jerry En hoe rijd de Turbo?
          We zijn benieuwd naar het filmpje :kewlpics

          #18241141
          Black-Out
            Lid sinds:
            29 April 2012

            @RamSwa72 wrote:

            Top dat het werkt :jerry En hoe rijd de Turbo?
            We zijn benieuwd naar het filmpje :kewlpics

            Nadat het brandstofprobleem opgelost was eerst een losse + draad naar de pomp gelegd om zo de druk af te kunnen stellen. Heb hem rond de 40 Psi gehouden voor stationair. Toen even stekker van de brandstofpomp eraf gehaald en gecheckt of die wel vonk had, ook in orde! :D

            Tot mijn verbazing startte die direct toen ik de sleutel omdraaide, goed teken dus! Liep stationair eigenlijk ook prima. Helaas is mijn Innovate Motorsports LC-1 overleden, die deed het niet (aangezien ik die ook 2de hands gekocht heb), maar heb dus alleen eventjes stationair getest en ging prima.

            Verders kwam ik nog een lekkage tegen op de retour vanaf de turbo, zelf een pijpje op gelast, die lekte iets. Nu een nieuwe LC-2 besteld (verniewde versie t.o.v de LC-1) en ik ga pas weer starten als die erin zit er werkt. Ga mijn originele lambda laten vervallen en alles via de LC-2 regelen..

            Hoop hem aankomende week binnen te hebben, installeren en alles weer testen, het zal niet het laatste zijn wat nog stuk kan of lekt, maar dat is ook wel zo leuk aan zo een uitdaging! :D

            #18241142
            corsaboy
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              ben benieuwd.
              kon idd niet veel zijn, qua brandstofsysteem is een c20ne erg simpel

              Succes met de rest van het project :thumb :thumb

              #18241138
              Black-Out
                Lid sinds:
                29 April 2012

                Afgelopen dagen heeft de corsa gedraaid.. komt uiteraard nog een hoop dingetjes tegen haha.

                Na een aantal keren gestart te hebben klapte er o.a. een brandstofslang haha.
                Alleen hij loopt stationair en op toeren nog niet echt lekker, maar daar wordt aan gewerkt! ;)

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.