Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hoi Dennis
ik had je net al een u2u terug gestuurd :DHet klopt er zit een nieuw type bumper voor, en een grill, verder heb ik de remmen vervangen (voor) het complete interieur gereinigd, de kachel verlichting vervangen, koelvloeistof ververst, en olie en filters vervangen.
En een pakking vervangen van het blok (kleppendeksel) want die zweette als een gek, verder het contact blokje vervangen, want de radio viel steeds uit, en de carkit, dus dat is ook weer opgelost, het is een bekent probleem de oude opels hadden er vroeger al last van, ach en vw heeft het oa ook wel eens.En wat nog meer, o ja de accu kon niet meer vast, die rand was helemaal weg gerot, alleen die rand trouwens, de rest is goed hard, dus daar heb ik een nieuwe rand opgezet.
De koplampen heb ik beide vervangen, de 1 was kapot, en de ander was het vastzetten van de lamp zelf wat mis mee, en het was een imitatie koplamp, nu zitten er weer 2 originele koplampen in.
Ook de draag arm aan de schade kant (bijrijders kant) heb ik vervangen, ik kon er niet veel aan zien, maar 100% recht was hij niet, dus het moet gewoon goed, dus een andere erop.
De auto is verder helemaal niets mis mee, hij loopt super mooi, en rijd geweldig goed, en verrot is hij ook niet, zelfs bij de draag armen is hij goed hard, en nog ongelast, buitenom zit er helemaal geen roest.
Het is een zeer nette corsa, leuk trouwens Dennis dat je de foto’s nog hebt van de schade.
Ik had er al even om gezocht, maar leuk dat je ze geplaatst hebt hier :thumbupIk zal ook van het blok een foto plaatsen, want ook die is weer netjes, en als ik het kunststof heb behandelt zal ik ook daar een foto van plaatsen
origineel gepost door McKaamos
origineel gepost door Fearless
Alles afplakken en spuiten met dat spul van Innotec…
Wat was de precieze schade dan?Ik meen de post gelezen te hebben, die de vorige eigenaar heeft gepost, hier op het forum.
Met z’n neus de slootkant in. Rechter koplamp unit compleet naar binnen gebeukt, vol met modder, rechter zijscherm leek uit fatsoen en de bumper was ook niet 100% meer geloof ik.
Correct me if i’m wrong, btw.
idd dat is hem :thumbup
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=118917&page=1#pid1574581
Het kunstof weer in de oorspronkelijke kleur krijgen is helemaal niet zo moeilijk.
Vroeger (toen ik nog in een garage werkte) deden we dat met een verf brander (föhn) en dat werkte prima.
Later ben ik in een kunstof fabriek gaan werken, en als we daar beschadigingen op het materiaal hadden gebruikten we daar ook een föhn voor.
Die zijn wat minder sterk dan 1 voor verf afbranden en beter instelbaar, maar met een verf brander gaat het net zo goed.
Let wel op dat je hem niet op 1 plek stil houd, en dat je hem continu beweegt (verplaatst)
1 keer verbranden is een lichte vlek op je materiaal die je niet meer weg krijgt.
Oefen anders op een stuk van de sloop af, je moet er namelijk wel wat gevoel voor hebben.
Ik doe het binnenkort wel en dan zal ik wel foto’s posten van hoe het is geworden.
gr Roelze kunnen er wettelijk niks aan doen hoor, het ding is zacht en steekt niet uit, dus geen gevaar, gewoon er weer onder hangen zorgen dat hij goed vast zit.
Krijg je weer gezeur ga je vragen op wel artikel hij je wil pakken, ben erg benieuwd, want dit is muggenziften van de coppers, zou er een politie pet onder hangenIk zal het kunststof rondom de auto even in de oorspronkelijke staat terug brengen, vindt dat verweerde spul zo aftands lijken, daar knapt de auto ook nog weer stukken van op.
de 1800 is een 6 cilinder, 1500 een 4 toch :hmmz je had vroeger ook de cbx met een 6 pitter, :thumbup dat waren van die spaghetti frames :P maar ook geweldige motoren.
de eerste goldwings waren erg mooi (naked) ik vind de goldwings van nu ook erg mooi om te zien, maar het is niets voor mij om te rijden :)origineel gepost door da viking
O ja de riem ging stuk tijdens het rijden …. auto sloeg af bij rotonde en wilde niet meer lopen.
Wegenwacht erbij….. riem kapot. Corsa is van ’92 in redelijke staat en vraag mij af of het nog de moeite en kosten pwegen tegen de staat/ ouderdom van de auto.
Zoek eventueel een andere corsa Van .Riem vervangen kost niet veel als je het zelf doet, wel zou ik de rest ook even doen, loop rol, waterpomp.
ik weet het alleen niet zeker meer als je met de 1.2 kans hebt op motor schade (kleppen krom)
Maar je kan er altijd weer een riem opleggen, en dan merk je het snel genoeg als er een kromme klep in zit of niet.suc6 mvg Roel
ik zou zo zeggen
http://www.mazda-club.nl/forum/
su6 hoop dat je hem terug krijgt, zo niet zou ik een opel kopen, je hebt je nu toch al aangemeld :jerry
Het was zeker weten een A1 100% zeker, het bouwjaar was volgens mij 1984, het kenteken was volgens mij KS-..-.. maar dat weet ik niet meer zeker.
Ik zal me vrijwaringen eens opzoeken, die moeten nog ergens zijn, en dat is een fikse stapel :worsDie senator die ik had was een geweldige auto, ik heb er nooit wat mee gehad, ja wiel lagers, rem schijven, en blokken, verder had ik de twee kleine uitlaat dempers er tussen uit gehaald, sound was geweldig.
Ook was het een hele mooie kleur, rood bruin metallic, ja een heerlijke wagen was dat :wors :worsorigineel gepost door rinus de boer
Leuk, geeft gelijk een mooi tijdsbeeld.ja zeker, en dan te bedenken dat ik nog 9 jaar ouder ben :o in mijn tijd was de senator nog bijna nieuw :P
zelf heb ik een A1 gehad van 1984 2.5E automaat ik was toen nog een kwajongen van 22 jaar :jerry
:wtf ben zelf al een oltimer :jerry :jerry
Mooi die Senators, ik heb er zelf ook ooit 1 gehad (toen ik een kwajongen was) een A1 van 1984 een 2.5E automaat, en dan die mooie kleur rood bruin metallic.
Super auto was dat, minder was dat ik in die tijd al een 150 gulden per week aan benzine in het buikje van de opel gooide :P maar in die tijd woonde ik nog thuis, dus dat maakte niet uit :worsben nu een oude vent van bijna 40, maar de senator blijft mooi, de A1 vindt ik nog steeds de mooiste, hier op het opel forum vindt ik die van Ghanz 1 van de de mooisten .
Ik heb op het moment nog 3 auto’s een bmw 325 tds touring, en een corsa B, en een suzuki swift een shogun van 2006.
Als de bmw weg is, wil ik een opel , eigenlijk zoek ik een kadett D, die omgebouwd is naar 2.0 of een 16V.
Maar als ik die senators zo weer zie, dan jeukt het ook wel weer hoor :wors :wors
origineel gepost door redmanta
rode suzuki gsx van paar posts hierboven, ja ik had al zo´n gedachte dat je flink moet doorstarten maar accu is dood, ik heb geen elek pomp volgens mij gaat dat op vacuum ofzo.
ergens van de week een nieuwe accu halen en dan poging 2Die heeft helemaal geen benzine pomp :P dat vacuüm verhaal klopt wel.
Je benzine kraan werkt op vacuüm zodra jij gaat starten gaat door middel van vacuüm je benzine kraan open.
Dus het is vaak een zaak van flink doorstarten en dan slaat hij wel aan als het goed is natuurlijk.
MAAR je hebt op je benzine kraan 3 standen, open, reserve, en dan nog 1.
Ik weet zo niet meer hoe die heet, maar als je hem daar op zet, dan staat de benzine kraan open, ZONDER VACUÜM.
Deze stand is er speciaal voor na lange stilstand of winterstop.Nog ff een tip, als je de motor af en toe laat lopen, laat hem dan minimaal 10 min lopen.
Anders zijn je bougies zo naar de kl*ten, met een auto heb je dat niet zo snel, maar met een motor wel.origineel gepost door redmanta
hmmm me motor wou niet starten, accu is ook ver leeg maar meestal na 2 rotaties sloeg die aan, nu meerdere en geen draaiende motor toen accu plat, terwijl die tog aan de druppellader stond.
van de week een nieuwe accu steken, hopelijk is het daarmee gemaakt.Ik weet niet wat voor motor jij hebt, maar als hij een poos heeft stil gestaan zijn de carbs leeg.
Als je dan een elektrische benzinepomp hebt is dat geen probleem, maar als je een mechanische benzinepomp hebt, dan moet je meestal flink doorstarten.
Die accu zal wel R.I.P zijn :)origineel gepost door tcat
origineel gepost door bikemaster
als motor liefhebber, hier een motor forum :DDus dan ben je een OFér en een MFér
De MFérs zijn erg makkelijk te herkennen aan het mooie
MF kentekenplaat stikkertje ;)ja klopt, ik had ook altijd zo’n mf sticker op de plaat zitten, als je eens ergens wat ging drinken en je zag nog zo’n sticker, dan was het altijd ff praten.
Vaak kon je hem of haar al wel van profiel naam, dus dat was altijd wel erg leuk :)mooie wagen zeg :wors :wors
ik zie het nut ook niet zo om die injectoren van een c20xe erin te zetten, tenzij de rest ook is aangepast (chip)
dus ik zet ook in op de injectoren :jerry
de bougie kabels zou ik ook eens vervangen, die worden vaak vergeten, en zijn toch heel vaak gaar ;)
origineel gepost door Aapje
origineel gepost door 2e-c14nz
Wow das pas orgineel :P Zeg dan gelijk dat ze der bumpers in moet spuiten met silicone :DWerkt maar voor korte duur.
Heb ergens gelezen dat je kan beter met een verf-afbrander een lichtjes erlangs gaan zodat je de bovenste laag ‘warm maakt’ en daarna weer gelijk laat smelten. Hierdoor kan je de bumper weer als nieuw eruit laten zien…
Maar of ‘t werkt is een 2de, ik moet dit nog gaan proberen op m’n eigen auto’s :P
Hallo
Ik heb 13 jaar op een kunstof fabriek gewerkt, kappen vormen, en cnc frezen.
Als we daar beschadigingen hebben op oa (ABS) dan hebben we daar een hete lucht fohen voor.
Die zijn in temp in te stellen, en een verf afbrander niet, maar het werkt prima, je moet de afbrander alleen continu heen en weer bewegen, dit te voorkoming van schroeiplekken.Ook heb ik toen oa de D en E kadett nog nieuw waren in een garage gewerkt.
In die tijd heeft mijn werkgever me dat eens voor gedaan met de verfbrander, en dat wou prima.
Wel grappig dat ik het jaren later tegen kwam in de fabriek, maar het werkt dus prima.mvg Roel
als motor liefhebber, hier een motor forum :D
Ha een motor rijders topic
Ook ik rij motor, heb er verschillende gehad, maar niet overal meer een foto van.
Vroeger heb ik altijd gecrost, dit zij mijn street bikes geweest.
Kwa gpx 600 r, yamaha v-max, yamaha yzf 1000, kawa eliminator, yamaha v-max, suzuki gsx 600 F, suzuki gsx 750 F, yamaha v-max en een suzuki gsx 1100 r, de max heb ik als laatste verkocht, nu even geen motor.hier een paar foto’s van mijn ex motoren, de grijze v-max was opgeboord naar 1400 cc deed 160 pk.
Die heb ik ook als laatste gehadhttp://i890.photobucket.com/albums/ac106/bikemaster_2010/motor/110302929_6_yEnb.jpg
http://i890.photobucket.com/albums/ac106/bikemaster_2010/motor/110421693_6_vlmq.jpg
http://i890.photobucket.com/albums/ac106/bikemaster_2010/motor/kawasakigpx600r560kb.jpg
http://i890.photobucket.com/albums/ac106/bikemaster_2010/motor/HerschaaldekopievanIMG_1196.jpg
http://i890.photobucket.com/albums/ac106/bikemaster_2010/motor/HerschaaldekopievanIMG_1195.jpg
http://i890.photobucket.com/albums/ac106/bikemaster_2010/motor/HerschaaldekopievanIMG_1178.jpg
http://i890.photobucket.com/albums/ac106/bikemaster_2010/motor/HerschaaldekopievanIMG_1183.jpg
http://i890.photobucket.com/albums/ac106/bikemaster_2010/motor/HerschaaldekopievanIMG_1051.jpg
http://i890.photobucket.com/albums/ac106/bikemaster_2010/motor/HerschaaldekopievanIMG_1051.jpg
Ik vindt de schade nog heel erg meevallen, en een schade auto richten is niet slecht hoor, je hebt wel een punt met dat aluminium natuurlijk :)
Maar een auto is van ijzer, en die kan je zonder problemen weer recht trekken, je moet natuurlijk wel weten waar je mee bezig bent, want te ver uit trekken is niet goed, en te weinig is ook niet goed, het moet precies goed :jerry
De corsa rijd straks weer als toen hij nog geen schade had gehad.Ik heb vroeger in een garage gewerkt ( toen was de a senator nog nieuw) en daar hadden we een senator die hadden we wel 4 keer gerepareerd, 1x achter schade en 3x voor schade :wors
Ook hadden we een audi 80 diesel die om de haverklap in elkaar zat, die had alles gehad voor achter links en rechts schade noem maar op, ik ben niet bijgelovig maar ook wij hadden hem eens in elkaar gereden.
We hadden ook onderhoud erbij, maar we reden zo min mogelijk in die auto :)Bedankt voor de reacties :)
Er zit dus idd wel verschil in dat meende ik al, ik heb ook ooit eens een corsa gsi gehad, en ik meende mij vaag te herinneren dat daar een andere bumper opzat.
Ik heb deze corsa die heb ik van dennis overgenomen http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=118917 met een klein beetje schade :D
De auto rijd al weer, ik heb hem ook gewoon rijdend opgehaald, de schade valt dik mee, bumper koplamp en het voorwiel staat een beetje scheef.
Heb hem even op de brug bekeken, en opgemeten, want je kan het slecht zien wat er aan de hand is, het front heeft een douw gehad , en nu staat de stabilisator stang onder spanning, die zet op zijn beurt de draagarm onder spanning.
Dus daarom staat het wiel een beetje scheef, volgende week zet ik hem even op de richt vloer, en dan is hij zo weer klaar :P
Er is ook gewoon mee te rijden, hij trekt een beetje na rechts maar dat stelt niets voor, maar het moet wel goed zijn natuurlijk, anders vreet hij straks banden :D
Als dat klaar is, dan weer een bumper erop en klaar is de corsa, (weer 1 gered van de sloop :P) en kan ik mooi rijden als ik mijn bmw heb verkocht.
En op dan zoek gaan naar een opel D kadett, daarna kan de corsa de deur weer uit :worshet is onzin dat de rode diesel niet schoon is, je reinste onzin zelfs, wat dacht je dat ze in de peperdure tractoren shovels kranen slechte diesel gooien nooit, dat het niet schoon is, is baker praat.
Ik heb zelf altijd op rode diesel gereden met een mercedes 2,5 turbo diesel, nooit geeb gezeur gehad, nadien werden de controles erg scherp op rode diesel, de douane stond om de haverklap te controleren.
Ik ben nooit gepakt, maar heb er toch maar voor gekozen om op witte diesel te gaan rijden (tijdelijk) want ik ben natijd op zonnebloem olie gaan rijden, vw T4 bus 1,9 diesel mengverhouding 50 zonnebloem, en 50% diesel, nu loont dat ook niet meer want de aldi is er duurder mee geworden destijds.Dus nu weer braaf op witte diesel aan het rijden, mijn zwager is boer en ik kan makkelijk aan rode diesel komen, maar zo heel erg veel maakt het ook niet meer uit, vroeger loonde het enorm :angel
Ik rij nu ook weinig meer dus het maakt voor mij niets meer uit :jerryorigineel gepost door Corsa_GSi
En dat kost niets bedoel je…..ombouwset 1000 euro (kan goedkoper)
blok + bak minimaal 500 (en dan heb je geluk)
blok opfrissen met nieuwe pakkingen, vloeistoffen en distri en zo minimaal 500
klein spul 250
inbouw kosten (monteur) 1000 (als je het niet zelf kan)
Herkeuring rdw 100Daarnaast moet je je remmen aanpassen en onderstel, kost ook nog extra, dit alleen als je op veilig wil gaan natuurlijk.
kost wat maar idd, maar je moet de ombouw gewoon zelf doen, kan je het niet moet je er helemaal niet aan beginnen.
Dan kan je beter een snelle auto kopen en niet zelf gaan sleutelen.
Voor ombouw, gewoon een kadett gsi, of astra kopen, dan heb je het meeste al.meer pk valt best mee, gewoon die 1.6 eruit plukken, en er een 2.0 16 V inhangen, wel ff werk maar veel meer pk en koppel :angel
-
AuteurBerichten