corsa met schade weer klaar

Forumindex Forums Modellen Corsa corsa met schade weer klaar

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17218729
    bikemaster
      Lid sinds:
      5 January 2010

      Hallo

      Ik had de corsa van Dennis121 gekocht die had er mee in de sloot gelegen.
      Ondertussen heb ik hem weer netjes klaar gemaakt, schade viel dik mee gelukkig.
      Op het moment rij ik er zelf af en toe mee, maar hij gaat binnenkort wel weer de deur uit.
      Waarom ? omdat ik hem gekocht had als tijdelijk vervoer :jerry
      Maar al met al wel weer een nette corsa gered :jerry

      #17631145
      bikemaster
        Lid sinds:
        5 January 2010

        Ik zal het kunststof rondom de auto even in de oorspronkelijke staat terug brengen, vindt dat verweerde spul zo aftands lijken, daar knapt de auto ook nog weer stukken van op.

        #17631146
        2e-c14nz
          Lid sinds:
          5 June 2009

          Ziet er weer keurig uit!

          #17631147
          Onderbroekie
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 July 2007

            origineel gepost door bikemaster
            Ik zal het kunststof rondom de auto even in de oorspronkelijke staat terug brengen, vindt dat verweerde spul zo aftands lijken, daar knapt de auto ook nog weer stukken van op.

            dat moet ik ook doen, maar de vraag is hoe:hmmz

            #17631148
            McKaamos
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 December 2009

              origineel gepost door Onderbroekie

              origineel gepost door bikemaster
              Ik zal het kunststof rondom de auto even in de oorspronkelijke staat terug brengen, vindt dat verweerde spul zo aftands lijken, daar knapt de auto ook nog weer stukken van op.

              dat moet ik ook doen, maar de vraag is hoe:hmmz

              Bumper restorer spray of iets soortgelijks.
              Schoensmeer kan ook, maar is wat minder permanent.
              Misschien dat Cockpit Spray ook wel helpt.

              Turtlewax Ice autowax kan ook over plastic heen en zou het ook weer wat moeten laten opleven. Niet zomaar proberen met andere wax soorten btw, die laten witte rommel achter tenzij er op het etiket staat dat het ook over plastic mag.

              Wil je helemaal van het gezeik af zijn, trek dan alle plastic er af, schuur het lichtjes op, polyester plamuur er dunnetjes op smeren en weer schuren tot het glad is.
              Kunststofprimer er op, kleurcode van de auto opzoeken en plasticdelen in carosseriekleur mee spuiten.

              Wordt het nooit meer verweerd en vaal, en je kan het dan ook ongestraft in de wax zetten ;)

              #17631149
              Fearless
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 January 2005

                Alles afplakken en spuiten met dat spul van Innotec…
                Wat was de precieze schade dan?

                #17631150
                McKaamos
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 December 2009

                  origineel gepost door Fearless
                  Alles afplakken en spuiten met dat spul van Innotec…
                  Wat was de precieze schade dan?

                  Ik meen de post gelezen te hebben, die de vorige eigenaar heeft gepost, hier op het forum.

                  Met z’n neus de slootkant in. Rechter koplamp unit compleet naar binnen gebeukt, vol met modder, rechter zijscherm leek uit fatsoen en de bumper was ook niet 100% meer geloof ik.

                  Correct me if i’m wrong, btw.

                  #17631151
                  bikemaster
                    Lid sinds:
                    5 January 2010

                    origineel gepost door McKaamos

                    origineel gepost door Fearless
                    Alles afplakken en spuiten met dat spul van Innotec…
                    Wat was de precieze schade dan?

                    Ik meen de post gelezen te hebben, die de vorige eigenaar heeft gepost, hier op het forum.

                    Met z’n neus de slootkant in. Rechter koplamp unit compleet naar binnen gebeukt, vol met modder, rechter zijscherm leek uit fatsoen en de bumper was ook niet 100% meer geloof ik.

                    Correct me if i’m wrong, btw.

                    idd dat is hem :thumbup

                    http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=118917&page=1#pid1574581

                    Het kunstof weer in de oorspronkelijke kleur krijgen is helemaal niet zo moeilijk.
                    Vroeger (toen ik nog in een garage werkte) deden we dat met een verf brander (föhn) en dat werkte prima.
                    Later ben ik in een kunstof fabriek gaan werken, en als we daar beschadigingen op het materiaal hadden gebruikten we daar ook een föhn voor.
                    Die zijn wat minder sterk dan 1 voor verf afbranden en beter instelbaar, maar met een verf brander gaat het net zo goed.
                    Let wel op dat je hem niet op 1 plek stil houd, en dat je hem continu beweegt (verplaatst)
                    1 keer verbranden is een lichte vlek op je materiaal die je niet meer weg krijgt.
                    Oefen anders op een stuk van de sloop af, je moet er namelijk wel wat gevoel voor hebben.
                    Ik doe het binnenkort wel en dan zal ik wel foto’s posten van hoe het is geworden.
                    gr Roel

                    #17631152
                    Jurgen
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      6 September 2007

                      Idd, met de fohn gaat het helemaal perfect!

                      #17631153
                      dennis121
                        Lid sinds:
                        7 October 2009

                        zoals ik je al terug u2ude netjes gedaan hoor =D
                        ziet er weer goed uit zo!! (zelfs beter met andere grill + voorbumper!)
                        was echt een heerlijk autotje om in te rijden altijd!

                        respect!

                        #17631154
                        Rotho
                          Lid sinds:
                          22 January 2010

                          fotos staan niet meer zichtbaar, van de schade

                          #17631155
                          dennis121
                            Lid sinds:
                            7 October 2009

                            dit zijn de pics van de schade toen dertijd (heb me photobucket gereorganiseerd)


                            grootste schade was denk ik wel dat het chassis paar CM ingebogen was (8/9cm)
                            verder bumper kaduuk
                            lamp total loss
                            band van velg af
                            motorkap ontzet
                            zijscherm wat ontzet volgens mij…

                            achja zonde! ik had geen tijd/kennis om de auto te repareren dus dan moest het zo! maar was in goede handen :D:wors

                            #17631156
                            Rotho
                              Lid sinds:
                              22 January 2010

                              ai dat is zeker zonde!! :(

                              #17631157
                              bikemaster
                                Lid sinds:
                                5 January 2010

                                Hoi Dennis
                                ik had je net al een u2u terug gestuurd :D

                                Het klopt er zit een nieuw type bumper voor, en een grill, verder heb ik de remmen vervangen (voor) het complete interieur gereinigd, de kachel verlichting vervangen, koelvloeistof ververst, en olie en filters vervangen.
                                En een pakking vervangen van het blok (kleppendeksel) want die zweette als een gek, verder het contact blokje vervangen, want de radio viel steeds uit, en de carkit, dus dat is ook weer opgelost, het is een bekent probleem de oude opels hadden er vroeger al last van, ach en vw heeft het oa ook wel eens.

                                En wat nog meer, o ja de accu kon niet meer vast, die rand was helemaal weg gerot, alleen die rand trouwens, de rest is goed hard, dus daar heb ik een nieuwe rand opgezet.
                                De koplampen heb ik beide vervangen, de 1 was kapot, en de ander was het vastzetten van de lamp zelf wat mis mee, en het was een imitatie koplamp, nu zitten er weer 2 originele koplampen in.
                                Ook de draag arm aan de schade kant (bijrijders kant) heb ik vervangen, ik kon er niet veel aan zien, maar 100% recht was hij niet, dus het moet gewoon goed, dus een andere erop.
                                De auto is verder helemaal niets mis mee, hij loopt super mooi, en rijd geweldig goed, en verrot is hij ook niet, zelfs bij de draag armen is hij goed hard, en nog ongelast, buitenom zit er helemaal geen roest.
                                Het is een zeer nette corsa, leuk trouwens Dennis dat je de foto’s nog hebt van de schade.
                                Ik had er al even om gezocht, maar leuk dat je ze geplaatst hebt hier :thumbup

                                Ik zal ook van het blok een foto plaatsen, want ook die is weer netjes, en als ik het kunststof heb behandelt zal ik ook daar een foto van plaatsen

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.