Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Alleen de naven voor passen niet, moet je de hele veerpoot pakken. Neem je deze van een Commodore dan moet je ook de stabistang mee omzetten, neem je die van een Senator hoeft de stabistang niet mee om te zetten. Achteras is idd die van een Vommostation. Werk is op zich eenvoudig te doen. Past 1 op 1.
Ik heb nog een klokkensetje van een Senator a2 liggen. Evt ook een losse toerenteller voor een 6cil.
Netjes verpakt en verstuurd. Snel afgehandeld :thumb . Thanks Bert
@R.schleich wrote:
senator voor neus op me rekord e caravan
Dit is geen Senatorneus, maar een Rekordneus met een Irmscheronderbumper, koplampwissers en witte knipperlichten. Alleen de herkomst van de grille weet ik ff niet meer zeker.
Zijn de witte knipperlichten voor en de stootlijsten op de deuren en voorschermen er nog en zijn ze nog netjes.
@opelpower89 wrote:
Hee die komt uit kerkrade :p zelf ook na gekeken vond m alleen wat erg duur
Wel prchtige auto !
Was niet erg duur voor alles wat op en aan de auto zit. Daarbij de manier waarop deze gebouwd is zie je ook al niet veel meer. Hierbij zijn kosten noch moeite gespaard om deze Rekord zo te krijgen.
Er is een groot verschil tussen duur en veel geld. ;)
Deze veren heb ik destijds gekocht bij verlagingsveren.nl.
Een verlaging van ongeveer 4cm kan net met de originele schokbrekers. Heb dit zelf gereden met velgen 9×16 et15 en dit zonder de wielranden om te rollen. Succes en we zien graag foto’s.
Dan zal je waarschijnlijk een E1 scherm hebben gekocht. Dat hoekje is namelijk het enige verschil tussen de schermen bij een E1 en E2.
Ik heb er zo 1 nog liggen in nette staat, waar ook nog alle 3 de claxonknoppen van werken.
24 augustus 2012 om 18:54 In reactie op: koude lucht! hoe krijg ik die bij mijn open luchtfilter #18056386En de oliekoeler verplaatsen naar de andere kant en je eigen eerste idee uitvoeren? En misschien ipv mistlampen daar roostertjes of luchthappers in de bumper bij plaatsen?
@hans-rekord-e wrote:
ja moet nog wel ff kijken of het wat is natuurlijk maar kijken kan geen kwaad voor die prijs dacht ik zo (zie mijn andere topic over wat voor werk aan mijn eigen deuren zit )
En anders heb ik nog wel goede deuren van een Rekord E2 limo voor je
Alle stekkers liggen er al normaal gezien. Het is je oude teller met klok uitbouwen en de niuewe met oliedruk, volt en toerenteller terug monteren. Alleen je huidige oliedruksenson zal waarschijnlijk maar voor het lampje werken en je zal dus ff op zoek moeten gaan naar 1 die de druk ook aan geeft.
Ben er ook ff geweest en het was er reuze gezellig!
Moet je eens op deze site kijken -> http://www.renotuning.nl
Deze mensen kunnen je dat precies vertellen.@Helmer opelfan wrote:
Dit was en is nog altijd een top serie. Samen met airwolf, the a-team, dukes of hazzard. Blijft nog altijd mooi en spannend om te zien. Toen was de computer nog niet zo van zelf sprekend. En dat is te zien en dat maakt het zo mooi. Laten we welzijn in the 80’s snapten wij ook niet hoe het kon dat kitt zelf kon rijden praten en denken. Vol verbazing keek ik er toen naa :wtf haha. En dan ook niet te vergeten die hele slechte film die gemaakt is. Waar ze kitt terugvinden in een afval container als computer zijnde en dan word ingebouwd in een rode pontiac? Wat slecht is die film.
ff -offtopic , maar kent iemand nog de serie Highwaymen?
[youtube:23knyhdb]http://www.youtube.com/watch?v=wYsmKoPEqGM&feature=player_embedded#![/youtube:23knyhdb]
Voor loopt het niet aan, en achter moet je de randen iets omrollen/kloppen dan loopt het daar ook niet aan. Voor de rest pm.
@BlackDevil wrote:
Op sommige plekken springt de rubber steeds uit de voering en dicht daardoor niet af. Vroeg mij af of Opel af fabriek er ook kit onder heeft gedaan. Rubber zat muurvast bij het verwijderen.
Je schrijft dat het over de achterruit van een Corsa B gaat. Deze ruit zit verlijmd/gekit aan de achterklep en dient de rubber alleen ter afwerking.
De rubber met een fohn of verfstripper wat verwarmen. Normaal gezien trekt hij zich dan tegen de carosserie aan. niet met kit doen, dit gaat zich op een gegeven moment weer lostrekken of andere spanning in de rubber creeren.
Deze met Borbet A, 9×16 et 15 met bandenmaat 215/40/16 en 50 mm verlaagd.
Trouwens deze velgen zijn te koop.Onder mijn Manta zit ook Apex -60 in combinatie met Koni geel. Kost wat maar het werkt perfect.
In de volgende link staat al het een en ander beschreven.
http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=19&t=152350Je doet de hoofdsteunen helemaal om hoog. Tussen de 2 chrome poten ervan zie je een sluiting op de hoofdsteun zelf, met beleid kan je deze openmaken zonder ze stuk te maken. Dan klap je de bekleding een beetje naar boven en dan onder het foam voel je aan het uiteinde van ieder chrome pootje een 10er moertje en boutje. 1 ervan draai je los, dan duw je dat losse pootje een beetje naar beneden en dan kan je de hoofdsteun een kwartslag draaien en gewoon helemaal omhoog wegschuiven, dit doe je daarna ook met het overgebleven pootje, gewoon een kwartslag draaien en dan omhoog wegschuiven. Dit klinkt alsof je er een eeuwigheid mee bezig bent, maar in werkelijkheid is dit een karweitje van maar 10 min en hbe je ze bij beide stoelen eruit. Dit doe ik ook altijd als ik de normale hoofdsteun vervang voor die nethoofdsteunen van Ford Capri.
Succs!!!
@Ben_M wrote:
Ik weet het niet helemaal precies, moet namelijk de bestelnummers nog een keer krijgen van het materiaal wat er nu opzit.
maar als ik me niet vergis is het een versterkte drukgroep en koppeling van Sachs voor een XE. Maar de koppeling zelf zou ook van bmw kunnen zijn. Zou dacht ik tot 450 Nm moeten kunnen. De aandrijfas die ik erbij heb is een aangepaste Omega aandrijfas. Geschikt voor een hardyschijf en een bak zonder schuifstuk. Daarom is er in de aandrijfas een schuifstuk geplaatst. Ook moet koppeling achteraan voor de stroppen aan de as in het staartstuk op de omega as verlast worden.
Let er ook op dat je een ander toplager in de krukas zet, de diameter van het lagervlak voorop de spline as van de BMW bak is kleiner als die van een opel bak.Het is inderdaad een versterkte drukgroep van Sachs voor een XE, het vliegwiel is aan de plaatkant iets uitgedraaid omdat de koppelingsplaat anders te dik was. De koppelingsplaat is een originele van een BMW e30 M3. Het toplagertje is van het merk QH en dan art.nr. QSB 107 ;)
-
AuteurBerichten