Instrumentenpaneel Rekord E2 vervangen

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Instrumentenpaneel Rekord E2 vervangen

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17249968
    Aronimo
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 April 2012

      Mensen,

      Ik heb een Rekord E2 met daarin een instrumentenpaneel met een snelheidsmeter, klok, en temperatuur en benzinepeil indicators. Nu wil ik graag een set inbouwen met snelheid, toeren, temperatuur, benzinepeil, volt en oliedruk. Ik neem aan dat de voltmeter vrij eenvoudig aan te sluiten is, maar hoe zit het met de oliedrukmeter en de toerenteller? Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand of dit te doen is? Wat ik in ieder geval al weet is dat het geen zin heeft om een set uit een Senator of Monza 6-cilinder te halen.

      Grts,
      Aron

      #18040930
      ben-limo-16v
        Lid sinds:
        6 May 2005

        Alle stekkers liggen er al normaal gezien. Het is je oude teller met klok uitbouwen en de niuewe met oliedruk, volt en toerenteller terug monteren. Alleen je huidige oliedruksenson zal waarschijnlijk maar voor het lampje werken en je zal dus ff op zoek moeten gaan naar 1 die de druk ook aan geeft.

        #18040931
        GSE
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 August 2006

          Monza Senator A2 past alleen die toerentellers zijn meestal voor 6 cil,dat moet je der 1 van een 4 cil zoeken,je hebt dan wel een teller tot de 240 en niet tot de 220km..

          Teminste als je dit want intreseert…Ook kun je der een digi dash inzetten en een kadett C toeren teller nemen.

          #18040932
          Aronimo
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 April 2012

            OK! Dank voor de info, heb reeds een set uit een Rekord gevonden dus dat wordt een makkie :)

            #18040933
            Deperik
            Deelnemer
              Lid sinds:
              16 November 2007

              Wat doe je toevallig met de oude teller? Ik zoek nog een teller voor mijn Rekord.

              #18040934
              Aronimo
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 April 2012

                Ik heb er geen plannen mee, mag em voor een zacht prijsje hebben wat mij betreft

                #18040936
                Aronimo
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 April 2012

                  Trouwens,
                  ik ga morgen eindelijk na alle vakantiedrukte de 2 sets verwisselen. Ik heb dus begrepen dat de oliedrukmeter hoogst, hoogst, hóógstwaarschijnlijk niet gaat werken omdat er nu alleen een sensor in zit voor het lampje, en niet voor een meter. Weet iemand hoe ik aan een juiste sensor kom? En of er misschien motortypes zijn met diezelfde sensor (ik heb een 2.0 injectie)? En ik ben ook verteld dat het mogelijk is (modelafhankelijk) om een draad naar de bobine te moeten trekken voor de toerenteller, en die aan een groene kabel te linken. Maar een injectie heeft toch geen bobine i.v.m. elektrische ontsteking? Ik kan onder mijn kap geen bobine vinden in elk geval, wel een ander apparaat met een groene draad, van waaruit ook weer een dikke kabel naar de verdelerkap loopt, volgens mij moet ik die dan hebben?

                  Danku alvast!

                  #18040935
                  Freestyler
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    29 January 2006

                    Voor je oliedruk heb je deze sensor nodig:

                    Deze zit op deze plek:

                    Mocht je op deze plek een klein potje hebben met slechts 1 aansluiting, zul je deze moeten wisselen voor het bovenstaande model.

                    Het verschil tussen elektronische ontsteking en contactpunten, is niet dat er wel of geen bobine is. Beide hebben een bobine nodig om een vonk te creeëren. Verschil is wel of geen contactpunten in de verdeler zelf.
                    Dat “apparaat” dat je gevonden hebt, met de dikke kabel naar de verdeler, dat is idd de bobine, en idd die groene kabel zou je moeten hebben.

                    Maar zoals al eerder gezegd. De kabel voor de toerenteller en van de oliedruk zijn reeds voor gewerkt achter je dash (groen voor je toerenteller, en blauw/geel voor de oliedruk)

                    Hier hoef je verder ook niets voor te doen. Enkel units wisselen.

                    Wil je de oliedruk laten werken, zul je de sensor moeten wisselen.

                    de sensor is overigens gelijk voor alle CIH modellen. (kadett C, manta A+B, ascona A+B, rekord C,D,E, Commodore, senator/monza A)

                    #18040937
                    Aronimo
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      7 April 2012

                      Weet je ook waar ik zo’n sensor kan krijgen?

                      #18040938
                      Freestyler
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        29 January 2006

                        ebay.de
                        marktplaats.nl
                        gezocht advertentie plaatsen opt forum

                        mogelijkheden te over

                        #18040939
                        Aronimo
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          7 April 2012

                          Marktplaats en ebay leveren niks op. Heb een mail richting Brezan gestuurd (zag op een volvo forum een gozer die een sensor voor een Rekord via brezan had gekocht), hopen dat die wat hebben.

                          #18040940
                          Freestyler
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            29 January 2006

                            ebay.de al geprobeerd? zoeken naar öldruckgeber opel

                            #18040941
                            Aronimo
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              7 April 2012

                              Een ander vraagje; hoe kan het dat het bij al die modellen dezelfde sensor is? Heeft bijvoorbeeld een 1.2S uit een Kadett even hoge oliedruk als een Senator met een 3.0E?? Heb die sensors gevonden trouwens. Wel prijzig… :???:

                              #18040942
                              Freestyler
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                29 January 2006

                                een 1.2 is een andere motor als een 3.0

                                Maar idd, alle cih motoren hebben ongeveer de zelfde druk

                                #18040943
                                Stender
                                Moderator
                                  Lid sinds:
                                  5 April 2009

                                  Ik heb er voor mijn Manta eentje gekocht via Duitsland maar het schijnt dezelfde te zijn als bepaalde Calibra’s volgens de verpakking.

                                  #18040944
                                  Aronimo
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    7 April 2012

                                    Wat is nou eigenlijk het technische verschil tussen een oliedruk sensor die voor een lampje werkt en eentje die voor een meter werkt?

                                    #18040945
                                    Stender
                                    Moderator
                                      Lid sinds:
                                      5 April 2009

                                      De een geeft alleen aan of het goed of fout is en de ander heeft een extra aansluiting om het aantal bar oliedruk te meten.

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.