Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Opgelost. EGR valve zat ramvast. Eraf gehaald en schoon gemaakt.
Nee, niets mee aan de hand
Ik kreeg ook nog een P0101 dus de MAP en MAF sensor vervangen.
Maakt helaas geen verschil. Auto slaat nog steeds niet aan. Ik ga onderstaande zaken denk ik maar nalopen. Of heeft iemand anders nog een idee?
Betreft de motorwissel.
Motor besteld voor 1750 euro bij gebr. opdam. (250 euro hiervan is borg). Doordat er niet heel veel motorblokken beschikbaar waren heb ik een motorblok uit een Opel Mokka gekocht.
Communicatie met Opdam is goed verlopen. Echter met het transport was er wel iets afgebroken. Gelukkig was het handig te maken.
De motor had 86k gelopen. Alles wat aan mijn motorblok beter was hebben we overgezet.
Ik was 1000 euro kwijt voor de motorwissel (bij een kennis) en incl. het motorblok waren de kosten circa €2500.Omdat het vervangende blok incl. turbo en inlaatspruitstuk kwam, heb ik de cruzekit niet overgezet en mijn turbo welke nog maar 20k oud was verkocht via markplaats.
Ik peil nu regelmatig de olie en tegelijkertijd het vacuumsysteem.
Groet
Late reactie…
Motor wissel is goed verlopen. Nu circa 10k mee gereden.
De cruzekit zit er niet op. Die ligt hier nog gewoon op de werkbank.
Bedankt Febe, echter staat er geen Opel tussen.
Ik heb al verschillende zaken gebeld maar de meeste blokken zijn al vergeven.
Weet iemand of deze motor past? Hij komt uit een Mokka maar heeft wel dezelfde motorcode.Groet Bas
Reden van een goede compressietest is dat bovenin de cilinder geen beschadigingen zitten, deze zitten in het midden van de cilinder. Hierdoor krijg je wel goede waarden tijdens de test.
De test zegt dus niet zo heel veel.Nou het oordeel is binnen. De garage heeft met camera’s in de cilinders gekeken en deze zien er erg slecht uit.
Zo slecht dat ze een nieuw motorblok adviseren.Deze kosten lopen natuurlijk aardig in de papieren wat de auto bijna niet waard is.
Wellicht dat ikzelf een motorblok wissel ga proberen. Een motorblok van onderdelenlijn.nl, iemand ervaringen mee?
Groet
Dag Heren.
Ik ga de auto nu naar een vakgarage brengen. Ik heb hiervoor 4 weken geleden een afspraak gemaakt vandaar dat ik niets meer van me heb laten horen.
Ik zal zeker de uitkomst van het probleem posten (mits ze deze vinden uiteraard).Groet Bas
[quote quote=18470807]Is er een originele, gereviseerde of aftermarket turbo op gegaan?[/quote]
Ik heb geen idee. maar de klemmen zijn volgens mij redelijk aftermarkt. Heb je ervaringen met turbo’s die niet goed werken?
[quote quote=18470909]Het kan dan op den duur misschien toch niet anders dan dat je een zuigerbeschadiging hebt (LSPI?), die ervoor zorgt dat door dat groen omcirkelde gaatje, via het pijpje van je inlaatspruitstuk dat daarop aansluit, de olie omhoog perst met een hoop carterdruk / blow-by. Ik snap alleen niet dat je compressiemetingen goed zijn dan.
Wat gebeurd er als je alles normaal hebt aangesloten, de motor laat draaien en de oliedop loshaalt. Wat hoor je en zie je dan ?
Wat gebeurd er als je alles normaal hebt aangesloten, de motor laat draaien en de peilstok loshaalt. Wat hoor je en zie je dan ? Gr, The Duke[/quote]
Ik heb een filmpje opgenomen. Zie link. https://www.youtube.com/shorts/legPeG_r0zc
Als de motor draait en ik haal de oliedop los dan zuigt hij de dop licht aan.
Peilstok dan komt er gewoon valse lucht bij in mijn ogen.[quote quote=18470986]
OF
Bedoel je dat je die slang naar de intercooler had schoongemaakt en daarna zag dat er geen olie meer in kwam, toen je reed als de PCV slang naar de turbo niet was aangesloten (zodat je daarmee bewijst dat de olie niet uit de turbo zelf kan komen) ? Gr, The Duke[/quote]
Die bedoel ik :)
:dank-u:
Heb even twee dagen niet gekeken omdat ik er even helemaal klaar mee was.Toen de slang naar de turbo losgekoppeld was zat er geen olie in de slang naar de intercooler. Dus volgens mij komt het niet door de turbo (deze is zelfs 20k geleden vervangen). Ik weet echter niet of deze gedeeltelijk of helemaal is vervangen.
Maar hoe kan het vanaf de inlaat zijde in de pcv komen vraag ik me af. Ik heb dat gat dicht gemaakt.
Dank voor de reacties weer.
Ja klopt. Dat idee heb ik ook, vooral nu de compressietest goed is.
Ik heb de Cruzekit nagelopen. Nog wat slangen vervangen zodat ik zeker weet dat ze goed afsluiten.
In het rood de valves gecontroleerd.Ook de valve op de turbo gecontroleerd. Ik kan wel met de pijl mee blazen maar niet ertegen in.
Ik moet ervan uitgaan dat ik het inlaatspruitstuk goed heb dichtgelijmd omdat ik helaas niet om de hoek kan kijken. (ik heb dit ook echt precies zo gedaan als op die video)
Verder zat ik nog te denken aan.
1. Foutieve timing instelling distributieketting?
2. scheur in het inlaatspruitstuk ergenst?Groet Bas
Bedankt voor je reactie.
1) Heb je in het inlaatspruitstuk ook het originele PCV gaatje dicht gemaakt ?
Yes, ik heb hiervoor het filmpje van de Cruze kit uitgebreid bekeken en precies dezelfde stappen ondernomen.2) Weet je zeker dat de terugslagklepjes voor beide PCV’s (bij inlaat en bij turbo) in de juiste richting gemonteerd zitten ?
– terugslagklep bij inlaat bedoel je de nieuwe klep van de cruze kit? Meerdere keren gecheckt, het pijltje op de terugslagklep zit goed en in de richting naar het inlaatspruitstuk.
– de terugslagklep bij de turbo bedoel je de bevestiging op de turbo? Deze komt van de slang die nu door de cruzekit vervangen is. Deze heb ik op de nieuwe slang gemonteerd. Maar deze kan er toch maar op 1 manier op?3) Verlies je ook koelvloeistof ? (ivm de witte rook als de auto warm is)
Nee4) Had je dit probleem ook al voordat je het nieuwe kleppendeksel monteerde en waarom heb je dit vervangen (membraam lek?) ?
Ja veel vermogenverlies en witte rook. Ik heb de kleppendeksel vernieuwd na het aanbrengen van de cruzekit gewoonweg om zeker te weten dat het membraam in orde is.5) Had je dit probleem ook al voordat je de Cruze kit monteerde ?
Ja maar ik heb wel het idee dat het erger is geworden na montage.Groet Bas
Dank voor je antwoord.
Gisteren de compressietest uitgevoerd. Al de cilinders zitten op 14 bar. 1 cilinder op 16.
De compressie is dus goed.
Nog meer ideeën?
Oke bedankt, ga ik dat even nakijken.
Heb nog even getest, en de radiateur wordt gewoon egaal warm.
Bedankt voor al je reacties
Vind het gek dat hij dan ipv 90 nu 100 wordt. Als die vin draaid zou hij toch juist minder dan 90 moeten worden.
Ik heb net even een stuk gereden. Hij gaf 93 graden aan.
Ik kon de slang niet langer dan 10 seconden vasthouden dus hij wordt wel degelijk heet.Dus de thermostaat is het niet?, of staat hij half open/dicht.
Klopt deze werkt gelukkig weer, had er overheen gekeken. Had de monteur vergeten aan te sluiten.
Maar waarom wordt mijn motor dan zo warm? thermostaat die dicht blijft staan?
Waar zit de thermostaat eigenlijk? -
AuteurBerichten