Opel astra J olieverbruik en beroerd lopen

Forumindex Forums Modellen Astra Opel astra J olieverbruik en beroerd lopen

11 berichten aan het bekijken - 26 tot 36 (van in totaal 36)
  • Auteur
    Berichten
  • #18474119
    astrid_fahrer
    Deelnemer
      Lid sinds:
      26 March 2010

      Dat is wel heel slecht nieuws zeg. Dat is wel het laatste wat je wil horen maar wel een duidelijk antwoord.
      Wel vreemd overigens dat hij dan toch zulke goede compressie waardes had?

      Ik heb zelf geen ervaring met een motor via onderdelenlijn maar als ik in jouw schoenen stond dan zou ik ook proberen een zo goed mogelijke motor te vinden uit een auto die een ongeluk van achteren heeft gehad. Wellicht zou een facelift model extra interessant kunnen zijn omdat die de M32 bak al beter voor elkaar hebben.

      #18474160
      BasvanG
      Deelnemer
        Lid sinds:
        4 January 2012

        Reden van een goede compressietest is dat bovenin de cilinder geen beschadigingen zitten, deze zitten in het midden van de cilinder. Hierdoor krijg je wel goede waarden tijdens de test.
        De test zegt dus niet zo heel veel.

        #18474162
        the-duke
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 August 2007

          Hmm, niet best, maar wel duidelijk nu.
          I.d.d. beste om dan maar bij een sloperij (gaat via onderdelenlijn) te proberen een frisse motor te vinden.

          Voor de nieuwe motor zou ik wanneer je ermee rijdt erg oppassen voor LSPI, dus alleen de goedgekeurde 5w30 Dexos 1 generatie 2 olie stoken en niet hard laten werken onder de 2000 toeren, maar dat deed je misschien allemaal al. Sterkte met het herstel!

          gr,
          The Duke

          #18474284
          Febe
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 November 2004

            [quote quote=18474115]Nou het oordeel is binnen. De garage heeft met camera’s in de cilinders gekeken en deze zien er erg slecht uit. Zo slecht dat ze een nieuw motorblok adviseren. Deze kosten lopen natuurlijk aardig in de papieren wat de auto bijna niet waard is. Wellicht dat ikzelf een motorblok wissel ga proberen. Een motorblok van onderdelenlijn.nl, iemand ervaringen mee? Groet[/quote]

            Nee, geen ervaring mee. Maar wel met BM-parts in Surhuisterveen. Eerlijk en betaalbaar.  https://www.bm-parts.nl/

             

            #18474960
            BasvanG
            Deelnemer
              Lid sinds:
              4 January 2012

              Bedankt Febe, echter staat er geen Opel tussen.

              Ik heb al verschillende zaken gebeld maar de meeste blokken zijn al vergeven.
              Weet iemand of deze motor past? Hij komt uit een Mokka maar heeft wel dezelfde motorcode.

              https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onderdelen-voorraad/onderdeel/motorcode/a14net/onderdeel/motor/onderdeelid/16111500/

              Groet Bas

              #18475023
              the-duke
              Deelnemer
                Lid sinds:
                10 August 2007

                Motor is al weg, motorcode is motorcode, geen probleem lijkt me.
                Hier 12 stuks te vinden: https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onderdelen-voorraad/magazijn/motorcode/a14net/onderdeel/motor/
                (op dit moment)

                gr,
                The Duke

                #18498345
                crafter
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 January 2011

                  Hi, hoe is het afgelopen met je zoektocht naar een andere motor? Niet dat ik er een zoek, maar was even benieuwd naar je Cruze kit. Ik heb een kapotte ontluchting slang tussen het inlaatspruitstuk en de turbo en ga deze nu vervangen met een 16mm oliebestendige slang. Het nippeltje zit nog in de inlaat, dus dat klepje zou nog moeten werken. Als die er niet zag had ik ook een kit overwogen, maar laat het nu alleen bij de slang vervangen. Met de motor in de staat zoals je hierboven beschrijft kun je niet echt een oordeel vellen over de kit, maar als je deze ondertussen vervangen hebt en met de kit rond rijdt ben ik daar wel benieuwd naar.

                  Groeten, Nick

                  #18498382
                  astrid_fahrer
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    26 March 2010

                    Ik ben ook wel benieuwd hoe de zoektocht naar een andere motor verlopen is?

                    Ik had dezelfde gedachte. De cruze kit bestellen of zelf samenstellen om problemen te voorkomen.
                    Nu in de eerste instantie ook alleen de slang van inlaat richting turbo vervangen omdat het hoedje nog aanwezig is en het membraam op het kleppendeksel geen rare dingen vertoond samen met overmatig olie zweten.

                    Ik denk dat je van de cruze kit alleen veel zal merken als je eerder oplopende problemen had die met de komst van de kit ook echt verholpen worden en de motor weer loopt zoals hij hoort.

                    #18519059
                    BasvanG
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      4 January 2012

                      Late reactie…

                      Motor wissel is goed verlopen. Nu circa 10k mee gereden.

                      De cruzekit zit er niet op. Die ligt hier nog gewoon op de werkbank.

                      #18519066
                      BasvanG
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        4 January 2012

                        Betreft de motorwissel.

                        Motor besteld voor 1750 euro bij gebr. opdam. (250 euro hiervan is borg). Doordat er niet heel veel motorblokken beschikbaar waren heb ik een motorblok uit een Opel Mokka gekocht.

                        Communicatie met Opdam is goed verlopen. Echter met het transport was er wel iets afgebroken. Gelukkig was het handig te maken.

                        De motor had 86k gelopen. Alles wat aan mijn motorblok beter was hebben we overgezet.
                        Ik was 1000 euro kwijt voor de motorwissel (bij een kennis) en incl. het motorblok waren de kosten circa €2500.

                        Omdat het vervangende blok incl. turbo en inlaatspruitstuk kwam, heb ik de cruzekit niet overgezet en mijn turbo welke nog maar 20k oud was verkocht via markplaats.

                        Ik peil nu regelmatig de olie en tegelijkertijd het vacuumsysteem.

                        Groet

                         

                        #18519323
                        astrid_fahrer
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          26 March 2010

                          Fijn om hier nog een bericht te lezen hoe het uiteindelijk gegaan is met de motorwissel.
                          2500 euro is een bedrag wat je liever niet uitgeeft maar ik zou in jouw geval zeker hetzelfde gedaan hebben.

                          Hopelijk nu vele probleemloze kilometers met dit nieuwe blok B-)

                        11 berichten aan het bekijken - 26 tot 36 (van in totaal 36)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.