Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Vanmorgen op de A28 een witte Corsa B, kenteken begon met LP. Voor zo ik kon zien van die chrome lexus achterlichten. Deze corsa nam ergens bij Leusden de afslag.
Gr. Diederik
Vanmorgen op de A28 ri Utrecht een Astra coupe gespot in lichtblauw.
Gr. Diederik
Gister middag rond kwart over 4 reed ik van de bilt richting de A27 en kwam op de Biltse rading (aan de andere kant) een oranje Corsa A tegen. Volgens mij is dit wel een bekende van hier.
Gr. Diederik
4 maart 2009 om 08:24 In reactie op: calibra bij blik op de weg, is een bekende in opelscene! #17468616origineel gepost door opel4ever
Misschien de vorige voor daniel, omdat blik op de weg al een oud programma is, en volgens mij niet meer uitgezonden word (op herhalingen na)Vond het wel grappig!
Oh ja, dat zou ook heel goed kunnen natuurlijk
Om uit te sluiten of het in de wielen zit, probeer anders s te rijden met een set stalen velgen.
Gr. Diederik
4 maart 2009 om 06:20 In reactie op: calibra bij blik op de weg, is een bekende in opelscene! #17468614Hee das vreemd. Deze auto was van Daniel Besselse, maar dat is niet de bestuurder in het filmpje. Als ik het kenteken intoets op de RDW site staat er bij datum aanvang tenaamstelling 10-07-2007. De foto in dit topic is genomen toen CTN vorig jaar maart naar de Opel fabriek in Russelsheim ging. Wel een mooi interview.
Gr. Diederik
Ik zie wel gelijkenissen met de huidige Calibra. Ik vind de neus alleen wat te Corsa-achtig.
Maar idd, dan moet Opel wel blijven bestaan in deze barre tijden.Gr. Diederik
Ik vind de prijs nog niet zo gek hoor, kan alleen de schade niet zo goed beoordelen. Voor dat bedrag koop je idd ook een Calibra zonder schade (in alle motorvarianten). Ik denk dat een goede Calibra wel een leuk bedragje waard is. Hoe vaak komt het wel niet voor dat iemand een gare Calibra koopt voor iets minder en er een fortuin in moet stoppen, alleen om m op de weg te houden… Kun je beter bij aanschaf iets meer betalen voor een goede (of niet dan).
Oh ja, dat nummer zegt niets. Bij CTN hebben we eens twee originele DTM Calibra’s gehad met hetzelfde nummer :jerry
Gr. Diederik
Ik heb dan wel geen Turbo of V6, maar wel de remmen van een ouder type T/V6 (4 gaats bij M-tech). Ik rij dan wel erg weinig in de Calibra, maar icm Brakemax sportblokken remt dit als een beest. Vooral als t warm is geworden (Nurburgring).
Gr. Diederik
Bij mij lagen ze gewoon onder de stoelen. Liggen ze daar bij jou niet, probeer dan de kabelboom die daar ergens loopt te volgen. Waarschijnlijk zitten ze daaraan verbonden met een trekbandje oid. Als je ze dan nog niet kunt vinden misschien even de voorstoelen eruit halen en goed onder het tapijt kijken.
Succes.
Gr. Diederik
Het is de vraag of je deze Calibra wel als cabrio op kenteken kunt krijgen, dit omdat ze officieel nooit als cabrio geproduceerd zijn.
In Russelsheim staat wel een prototype, maar die is helaas nooit in productie genomen.Misschien ff informeren bij de rdw?
Gr. Diederik
Die sensor zit aan de bestuurderszijde onderin de bumper. Het kan ook zijn dat er een draadbreuk in de bekabeling zit.
Gr. Diederik
Mijn calibra heeft op dit moment geen verzekering, omdat die geschorst is en in mijn eigen garage gestald staat tot…. Daarvoor had ik een WA+ verzekering, maar wilde net over gaan stappen op all risk. Maar toen kwam de leasewagen en heb ik besloten de Calibra te schorsen.
Ik zou zeker voor all-risk gaan, vooral omdat je (maar) 125 euro meer per jaar betaald.
Gr. Diederik
En misschien een slecht afsluitend raarrubber, of een lekke kachelradiator.
Gr. Diederik
PS, ja ik weet wie je bent. Hier alles ok, cali staat geschorst in de garage deze winter (lekker warmpjes).
origineel gepost door Doublejan
Ik heb ook een digitale tellerplaat, in mijn calibra 2.0 16v uit 1990. En heb nergens problemen mee. heb nog niks gemerkt in ieder geval :p
hij lijkt wel wat op die van mantamafkeesDit is een kadett digidash, lang niet zo geavanceerd als die uit een Vec 200 (en ook een stuk makkelijker in te bouwen)
Een digidash in een V6 is wel even wat anders dan in een 16v. Komt omdat het snelheidssignaal bij de V6 van de ABS compu komt (zoals al in dit topic naar voren gekomen is, geloof ik).
Gr. Diederik
Beslagen ruiten betekenen vocht in de auto. Ergens zal er een afwatering verstopt zitten, waardoor het water niet meer afgevoerd wordt maar in de auto komt. Dit kan bij de parafan zijn (bladeren), bij een open dak, of kofferbak. In de koffer kan het ook gemakkelijk via de achterlichten naar binnen lopen.
Je kunt een gekleurde vloeistof over je auto gooien om zo te kijken waar het naar binnen komt.
Gr. Diederik
20 januari 2009 om 06:27 In reactie op: hoe het beste het elec raam motertje vervangen bij cali #17462157Je moet deze klus eigenlijk met z’n 2en doen. 1 die het raam vasthoudt en de ander die het mechanisme vervangt. Verder is het goed te doen en hoeft niet perse tijdrovend te zijn, als je maar goed voorbereid bent.
Succes, Diederik
DIK man :wub
Wat voor veren komen er achter? Ik zou niet lager gaan dan 50mm, zo heb ik het ook en staat super (voor 60mm).
Gr. Diederik
Very NICE :wub
Hoi Joost,
Ik heb je zojuist een mail gestuurd met pdf bestanden van de 3 stekkers. Hier heb je iig de functies van de bedrading en welke kleuren dit zijn.
Ik hoop dat je daar wat aan hebt.
Gr. Diederik
Erg mooi geworden :wub
origineel gepost door opel4ever
Ikvind het onredelijk wat je nu zegt,
Als mensen lof over jullie club spreken, dan hoor je toch ook geen mensen zeggen, van, sjonge jonge wat een reclame voor de club.
komen er mensen die minder tevreden zijn, of nare ervaringen met de club hebben gehad, die mogen dan niks zeggen ofzo?
Kijk kritiek is nooit leuk,vooral niet als je bij een club zit waar kritiek op gegeven wordt.
Maar eerlijk is eerlijk, “grote” club geeft wrijving, en er zijn altijd mensen die een ander idee hebben hoe het club gevoel in elkaar zit.
Daar heb je helemaal gelijk in. Een grote club geeft vrijving, want je kunt het onmogelijk iedereen naar het zin maken. En iedereen heeft natuurlijk recht op zijn/haar mening en gevoel van beleving. Maar als door mensen zoals InjectTheVenom gal gespuwd wordt op een andere forum, doet mij dat persoonlij iets. Als dit nou iemand is die 100% bij zijn volle verstand is oké dan kan ik er mee leven.
Ik heb zelf jaren in het bestuur van CTN gezeten en heb keihard gewerkt voor iedereen. Ik denk dat juist daarom ik het vervelend vind dat er door sommige ex CTN leden zo negatief gesproken wordt over CTN.
Maar laten we niet vergeten dat we allemaal mensen zijn met dezelfde passie, nl onze Calibra’s.
Iedereen is natuurlijk vrij om zijn / haar mening te geven, maar om een club nu hier af te gaan kraken?? Dat vind ik een beetje :fy1
En anders koop je toch aan Haynes manual, of is Engels een probleem? Er komt een woordenboekje bij voor de technische vertalingen naar het nederlands.
Gr. Diederik
Wel een beetje raar dat je dan op dit forum hierover een berichtje plaatst…. Heb je een U2U gestuurd met info om lid te worden.
Gr. Diederik
-
AuteurBerichten