hoe het beste het elec raam motertje vervangen bij cali

Forumindex Forums Modellen Calibra hoe het beste het elec raam motertje vervangen bij cali

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 37)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208582
    opelkadetje
    Bijdrager
    • Topics 64
    • Reacties 1416
    Lid sinds:
    6 December 2004

    beste mensen,

    ik wil even weten hoe je het beste het elec raam motertje kan vervangen bij calibra bestuurders kant.

    en is een motertje van de bijrijderskant hetzelfde, gewoon pas?

    we hebben vanmiddag een poging gewaagd maar konden er maar moeilijk bij met torx omdat de raamgeleider behoorlijk in de weg zat voor in de deur, en we weinig slag konden maken op deze manier.

    daarbij komt dat het stuk met de tandjes precies voor 1 van de torx schroeven zit, hoe kun je dit nou het beste oplossen?

    #17462141
    corres
    Bijdrager
    • Topics 70
    • Reacties 1587
    Lid sinds:
    12 April 2006

    ik heb dit ook ens gedaan.
    maar bij mij zat ie origineel gepopnageld.
    die er dus uitgeboord.
    verder moet het raam los uit de geleider.
    en met een superkit er later weer ingezet worden.
    en afstellen dit was een heel gepruts.
    ikzelf heb het frame weer vastgezet met hele korte boutjes en moertjes.
    waarbij ik het boutje wat tegen die tanden aan kwam zo kort mogelijk heb afgezaagd.
    maar popnagelen is mooier.
    maar naar mijn mening kun je het motortje zelf niet los vervangen maar met frame en al.
    zo heb ik het gedaan.

    #17462142
    opelkadetje
    Bijdrager
    • Topics 64
    • Reacties 1416
    Lid sinds:
    6 December 2004

    hm ben je zeker dus wel een dagje zoet mee.. dat raam weer knap erin krijgen is het meeste werk volgens mij… eenmaal het raam los kun je het mechanisme losboren en eruitkantelen…

    pfff wat een gelul zo haha.

    #17462143
    corres
    Bijdrager
    • Topics 70
    • Reacties 1587
    Lid sinds:
    12 April 2006

    nou valt je reuze mee opelkadettje
    ik was langer ant uitzoeken dant echte werk ahha
    je ziet die koperkleurige popnagels vanzelf als je de deurbekleding los hebt.
    even het vervangingmechaniekje er naast leggen.
    en even een plakbandje onderaan het raam plakken tot hoever ie erin zat.
    er zitten van die plastik beugeltjes in de raamgeleider die moet je goed bewaren en wel weer terugplaatsen anders krijg je em haast niet goed.
    ik heb em teruggeplakt met pattex polymer montagekit.
    je moet echt een hele sterke lijm/kit hebben hoor.
    maar tis vrij simpel

    #17462144
    opelkadetje
    Bijdrager
    • Topics 64
    • Reacties 1416
    Lid sinds:
    6 December 2004

    hmm.. ik was dus idd zover dat we het deurpaneel eraf hadden, en bovenin heb je dan 2 boutjes die de kleine (ca 10 cm) rails vasthouden zeg maar waar t raam in gedrukt?/gekit zit, toen geprobeerd of we het raam omhoog konden trekken dit kon maar een klein stukje.

    en ook uit angst dat het raam afbreekt.. hebben we niet verder getrokken.
    plakbandje hadden we idd op het raam geplakt zodat we wisten hoever het raam erin moest.
    die geleiders dat zijn die witte dingen neem ik aan die op het mechanisme zitten waarmee hij omhoog en omlaag schuift neem ik aan?

    want op die korte rails zaten ook nog 2 U vormige beugeltjes waarin hij mede klemde.

    maar om het raam er dus compleet uit te halen moet je dus die kleine rails bovenin losmaken en thats it?

    en daarna het mechanisme die 2 witte geleidertjes eruitwippen.. en het mechanisme losboren (de pop nagels dan)

    en dan zou je het mechanisme er zo uit moeten kunnen kantelen? en dan het motertje vervangen en weer terugplaatsen en vastzetten met boutje/popnagels?

    #17462145
    opelkadetje
    Bijdrager
    • Topics 64
    • Reacties 1416
    Lid sinds:
    6 December 2004

    ik heb alleen het motertje, niet het complete mechaniek….

    #17462146
    corres
    Bijdrager
    • Topics 70
    • Reacties 1587
    Lid sinds:
    12 April 2006

    je zou kunnen proberen om het raam eerst in de geleiders te laten zitten.
    maar ik weet dan niet of je die 2 railsjes weer in het frame kan schuiven.
    ik had het raam wel los dat werkt een stuk makkelijker.
    en dan idd alle popnagels losboren.
    en dan kun je na een gewurg en gedoe het frame met motor uit het gat krijgen ergens halverwege je deur.
    tis even een gepruts haha maar inens heb je het aha
    tja jammer dak niet ter plekke ben maar tis heel eenvoudig.
    althans met het raam los.
    dat mechanisme is zon schaargeval weet je wel.
    je kan proberen de boel eerst los te boren.
    en het raam bovenin te laten zitten.
    volgens mij ken je dan het schaargedeelte naar boven klappen en uit de 2 geleiders schuiven.
    weet niet zker of dit lukt.
    maar zou wel schelen.

    #17462147
    opelkadetje
    Bijdrager
    • Topics 64
    • Reacties 1416
    Lid sinds:
    6 December 2004

    schaargedeelte is idd het mechanisme dus we praten over t zelfde:P

    tja assen is niet ff om de hoek haha is zeker 2 u rijden lol..

    maar volgens mij kun je het schaar gedeelte niet zomaar naar beneden klappen omdat het motertje dat tegenhoudt, en die doet juist nix meer.

    #17462148
    corres
    Bijdrager
    • Topics 70
    • Reacties 1587
    Lid sinds:
    12 April 2006

    als je alles losgeboord hebt heb je het motortje ook los.
    dat motortje zit vast aan dat schaargedeelte.
    motortje komt dus gewoon mee met schaargedeelte.

    #17462149
    opelkadetje
    Bijdrager
    • Topics 64
    • Reacties 1416
    Lid sinds:
    6 December 2004

    ja klopt maar dan staat het schaar gedeelte nog omhoog, en die kan je dus niet inklappen zeg maar..

    #17462150
    corres
    Bijdrager
    • Topics 70
    • Reacties 1587
    Lid sinds:
    12 April 2006

    ja lastig ik had het raam al los van die 2 railsjes en toen kon de motor met schaargedeelte zo inklappen en tussen het gat van de deur door gewurgd worden.
    is ook al weer zolang geleden.
    weet je zeker dat je alle popnagels los hebt??
    maar als het goed is kan het hele kakkie dan toch met raam en al naar beneden?

    #17462151
    opelkadetje
    Bijdrager
    • Topics 64
    • Reacties 1416
    Lid sinds:
    6 December 2004

    je motertje laat die tandjes naar beneden gaan.. maar als je motertje nix doet kun je hem niet zomaar naar beneden drukken, dus klapt je schaar gedeelte niet in, en als dat wel zo was dan zit je met het raam beneden haha kan je er helemaal niet meer bij:D

    dus denk dat ik het raam eruit moet halen, popnagels los en misschien met een beetje geweld die witte geleiders uit de rails halen en proberen de schaar in te klappen, dan vervolgens door het gat naar buiten en motertje wisselen en dan opnieuw monteren

    #17462152
    corres
    Bijdrager
    • Topics 70
    • Reacties 1587
    Lid sinds:
    12 April 2006

    ja zo zou het moeten idd.
    het beste is idd het raam los.
    maar of het ook kan zonder raam los??
    jammer dat iemand anders dat niet zo 1 2 3 weet

    :vertag:vertag

    #17462153
    opelkadetje
    Bijdrager
    • Topics 64
    • Reacties 1416
    Lid sinds:
    6 December 2004

    lol.. of ze moeten nog reageren:P

    nou is een mooi weekend klusje als de zon goed schijnt.

    #17462154
    corres
    Bijdrager
    • Topics 70
    • Reacties 1587
    Lid sinds:
    12 April 2006

    hah lol idd.
    zo zat ik es met mijn elektrische dakraam haha
    dacht ik zo effe te vervangen eindigde dus ook met een afgetaped dak int donker

    #17462155
    opelkadetje
    Bijdrager
    • Topics 64
    • Reacties 1416
    Lid sinds:
    6 December 2004

    ja daarom.. t is mijn dagelijkse auto, dus ga niet zomaar ff 123 wat doen zonder dat ik weer het hele spul in elkaar kan zetten.

    wil eerst ff goed weten hoe en wat voordat ik de boel sloop.. het raam is zo gebroken en daar bedank ik voor

    #17462156
    corres
    Bijdrager
    • Topics 70
    • Reacties 1587
    Lid sinds:
    12 April 2006

    ja klopt
    ik had de dikke mazzel dat mijn raam toevalig los viel tegelijkertijd dak met de boel ant prutsen was.
    terugkitten was echter een stuk lastiger.

    #17462157
    Bandiet
    • Topics 5
    • Reacties 106
    Lid sinds:
    18 November 2004

    Je moet deze klus eigenlijk met z’n 2en doen. 1 die het raam vasthoudt en de ander die het mechanisme vervangt. Verder is het goed te doen en hoeft niet perse tijdrovend te zijn, als je maar goed voorbereid bent.

    Succes, Diederik

    #17462158
    opelkadetje
    Bijdrager
    • Topics 64
    • Reacties 1416
    Lid sinds:
    6 December 2004

    punt is dat ik dus niet het mechanisme heb, alleen het motertje.

    het beste zou ik dus een compleet mechanisme met werkend motertje kunnen opsnorren en die gewoon overzetten zeker?

    #17462159
    corres
    Bijdrager
    • Topics 70
    • Reacties 1587
    Lid sinds:
    12 April 2006

    ja zeker weten.
    meestal word dat ook gewoon samen verkocht.
    een los motortje is 10 keer zo lastig als compleet mechanisme vind ik.
    in beide gevallen moet de boel los dacht ik

    #17462160
    opelkadetje
    Bijdrager
    • Topics 64
    • Reacties 1416
    Lid sinds:
    6 December 2004

    ik heb alleen los motertje:P dus dat word zoeken..

    dan hoef je het motertje ook niet los te halen van het mechanisme, en zal het een stukje makkelijker worden ja

    #17462161
    corres
    Bijdrager
    • Topics 70
    • Reacties 1587
    Lid sinds:
    12 April 2006

    ja exakt.
    maaaaaar je moet de boel toch loshebben hoe dan ook.
    dus je zou kijken kunnen of je dat motortje wisselen kunt he dan
    maar als ik jou was zocht ik een complete kocht ze toen van dikkie nieboer voor maar 15 euro dus ja om de prijs hoef jet niet te laten vaak

    #17462162
    opelkadetje
    Bijdrager
    • Topics 64
    • Reacties 1416
    Lid sinds:
    6 December 2004

    nee.. maar motertje los is ook nog een gedoe omdat 1 torx voor de tandjes zit kan je daar weer nie knap bij

    #17462163
    corres
    Bijdrager
    • Topics 70
    • Reacties 1587
    Lid sinds:
    12 April 2006

    pfffff haha mooi zitten laten haha
    maar ze hebben em toch ook los gekregen?
    maar idd vreemd meestal ist gewoon het hele mechanisme uit de sloper

    #17462164
    corres
    Bijdrager
    • Topics 70
    • Reacties 1587
    Lid sinds:
    12 April 2006

    daarom was ik die elektrische shit ook zat.
    op de vectra heb ik lekker alles handmatig kant ook niet kapot.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 37)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.