Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
vandaag de velgen opgehaald uit de opslag, 2 banden moeten worden vervangen van winter naar zomer, paste met de zomerbanden net niet onder de Vectra, met winterbanden wel
en ze hebben even een goede schoonmaak beurt nodig en een lichte opknapbeurt
[IMG]https://www.mupload.nl/img/zp4eco3jtuq5w.jpg[/IMG]ik heb nu al aardig wat ideeën, meer is natuurlijk altijd welkom, heb vandaag de eerste dingen al gedaan
in het dashboardkasje mist het plankje, dus heb ik zelf maar één gemaakt van laminaat, en in de mat zwarte verf gezet, moet nog even goed drogen en dan de onderkant nog spuiten en dan kan hij er in
[IMG]https://www.mupload.nl/img/khpxavutkvyxm.jpg[/IMG]
heb de beugel van de trekhaak afgehaald waarmee je een fietsendrager kunt bevestigen, deze heb ik niet nodig omdat ik een ander type fietsendrager heb en de beugel dan in de weg zit
[IMG]https://www.mupload.nl/img/jnuy6pwumj0rp.jpg[/IMG][quote quote=18339855]
Met die UEC kan je idd mistlampen installeren. Laat maar weten of je het daadwerkelijk wilt, want het kost wel wat werk (heb ook nog wel een schakelaar liggen).
[/quote]zit er wel aan te denken om het te doen, maar dat word toch niet direct om dat te doen, aangezien ik veel onderweg ben voor mijn werk en elke dag 10 tot 15 uur per dag werk
[quote quote=18339854]Dat is mijn middenconsole(hoop dat de foto goed gaat)
Chiptuning heeft heel veel zin voor je verbruik, mits je dezelfde rijstijl aanhoud. Bij diesels en turbo’s heb je een vermogensgroei tot 35%
De letters kun je er volgensmij zo afhalen, alleen het opel logo zelf zitten gaatjes achter maar dit weet ik niet zeker.
[/quote]
ik denk dat ik mijn middenconsole gewoon zo laat, misschien dat ik even kijk om chroomringenik ben geen snelle sportieve rijder, mijn vorige auto, Vectra B uit 2000 met zijn 1.8 16v, vond ik sterk genoeg, en dat vind ik bij deze ook, ik hoef niet veel vermogen zolang het maar goed en betrouwbaar rijd, daarom heb ik deze ook gekocht, om weer een tijd mee te kunnen en het stuk lagere brandstof verbruik, als het verbruik lager kan komen is altijd mooi, maar ik hoef niet veel meer vermogen, de auto voelt zo sterk genoeg aan voor mij.
heb even op google gezocht, en volgens een topic hier op het forum kun je de logo’s zo verwijderen en zit er niks achter, denk dat ik dat als eerste ga aanpassen
voor de mistlampen heb ik even gekeken, ik heb deze zekeringkast
[IMG]https://www.mupload.nl/img/0xqo5j00crcco.jpg[/IMG]
[IMG]https://www.mupload.nl/img/a64lhfab0cstr.jpg[/IMG]wat aangaat het spuiten van de spiegels, daar zat ik al wat aan te denken, aangezien de auto wat schade heeft van de vorige eigenaar dat ik wil laten herstellen
[IMG]https://www.mupload.nl/img/o8zseurdttni7.jpg[/IMG]en nog wat foto’s van de binnen en buitenkant.
[IMG]https://www.mupload.nl/img/yyucljhwkohb0.jpg[/IMG]
[IMG]https://www.mupload.nl/img/enr74x5t9fwws.jpg[/IMG]
[IMG]https://www.mupload.nl/img/pw9ox1qpi5q4v.jpg[/IMG]
[IMG]https://www.mupload.nl/img/x93eeqsrmyofe.jpg[/IMG]de beugel aan de trekhaak komt er af aangezien ik deze niet nodig heb voor mijn fietsendragen en aanhanger,
zit te denken aan nieuwe koplampen aangezien deze niet helder meer zijn en wat vochtig van binnen, en de achterkant te cleanen[quote quote=18339826]Lm velgen,
Bulletpoint grey middenconsole,
Chrome teller/kachel ringen,
Zwarte logo’s,
Chiptuning,Wat kleine dingetjes die niet al te moeilijk zijn en de uitstraling net wat luxer over laten komen zonder er meteen een tupperware auto van te maken.
[/quote]
velgen heb ik nog liggen van mijn vectra, hopelijk passen die er onder, zijn beide 5 gats,
heb je toevallig een foto
nog niet gedacht om dat aan de binnenkant te doen, wel gedacht aan een armsteun
ik zat er aan te denken om de logo,s er af te halen aan de achterkant
alleen als mijn brandstof verbruik er beter van word, daarom heb ik hem ook gekocht[quote quote=18339829]Mistlampen, gekleurde spiegelkappen, handgrepen, daklijsten.
[/quote]
als ik mistlampen zo kan instaleren wil ik dat wel doen
goed idee van de kappen, misschien dat ik ergens wat 2de hands spul kan vinden in de juiste kleurHeb bij de sloop een ruitenwisser motor moeten halen voor mijn vorige auto, vectra b uit 2000, deze was niet meer leverbaar, kon hem ook nietbkrijgen via de automaterialen handel
En heb 2 weken moeten wachten op een nieuw contact slot voor die vectra was ook moeilijk leverbaar
helaas ga ik dit deel van het forum verlaten,
heb mijn Vectra 1.8 16v na 2 jaar en 4 maanden trouwe dienst ingeruild voor een Astra 1.3 cdti,
de Vectra reed nog mooi en liep ook nog mooi, maar reed te veel km’s om de Vectra langer te houden, dus heb hem eigenlijk wel met pijn in mijn hart ingeruild, maar helaas kon het niet meer uit
[IMG]https://www.mupload.nl/img/hql0vjyeobqag.jpg[/IMG]
[IMG]https://www.mupload.nl/img/catmqvwowfr22.jpg[/IMG]dit is mijn nieuwe
[IMG]https://www.mupload.nl/img/5czfjwjbddr8l.jpg[/IMG]een Astra is wat lichter en kleiner, meer een kleine middenklasse auto, de vectra valt onder de grote middenklasse , in een astra vind ik een 1.6 beter beter passen dan in een Vectra, het is natuurlijk aan je zelf wat je koopt,
vraag zoals je zelf al aangeeft om een proefrit, niet van 5 minuten maar een dik half uur, even wat binnenwegen, snelwegen en dorp wegen, dan kun je het beste voelen wat bij je past en of er makementen aan de auto zijn, laat de motor goed warm draaien, en luister ook direct naar vreemde geluiden uit de motor ruimte en of je ook lagers of andere geluiden uit de vering hoort, en natuurlijk wat de historie van de auto is.
wil de verkoper niet dat je een proefrit gaat maken, laat hem dan staan, dan is er vaak iets aan de hand wat ze willen verbergen, waar je pas achter zult komen als je het contract hebt getekend en dan kun je niks terug krijgen, want dan heb je hem gekocht op basis van hoe hij daar stond
Ziet er goed uit GTS
Verstuurd vanaf mijn SM-J320FN met Tapatalk
ik zou persoonlijk gaan voor de 1.8, heb zelf ook een 1.8 16v, 125 pk (motorcode z1.8xe). ook gekocht als eerste auto, een station,
ondanks het hoge gewicht van zo’n station, 1300 kilo kom je gemakkelijk mee met het verkeer, 1.6 is wat licht voor zo’n wagen, die blokken zijn meer voor het lichtere werk in steden, 2.0 heb ik niet veel ervaring mee1.8 kun je ook wel wat gewicht achterin gooien en een aanhanger er achter koppelen voordat de motor echt hard moet werken, en de 200 is redelijk goed te halen in Duitsland, 165 met een 4 personen, kofferbak vol en fietsendrager met een rolstoel er op gaat ook nog vrij goed
mijn gemiddeld gebruik voor woon-werk verkeer ligt rond de 7.2 liter per 100 km, rijd ik een lange afstand op de snelweg dan kom ik gauw richting de 6.5 liter per 100 kmhet gewichts verschil is tussen een station/hatchback/sedan niet zo groot
in het bouwjaar is de 1.6 uit 2001 heeft wat voordeel is wat jonger, de 1.8 met 1999 is ook een paar jaar goed mee te rijden, de 2.0, kun je sneller wat roest problemen mee krijgen omdat die al uit 1997 is, als hij goed onderhouden is maakt het niet zoveel, maar die is wel gevoeligerleeftijd zegt niet alles, kijk anders nog even op marktplaats rond, staat ook van alles op, ik weet niet wat precies je budget is, maar daar kun je van alles vinden
en denk er altijd even om, vraag aan de verkoper wat de historie van de auto is, hoe minder er bekend is, hoe groter de gok is
Nog eve om prutsen
Verstuurd vanaf mijn SM-J320FN met Tapatalk
Komt zeker wat licht vanaf, ben er blij mee, de radio werkt zeer mooi, alleen heb moeite met de antenne, blijft niet zitten, haal morgen even de luchtroosters en de kap boven de radio los en zet hem even vast met een stuk tape aan de radio
Verstuurd vanaf mijn SM-J320FN met Tapatalk
Bekabeling van de verstralers opnieuw gedaan dit keer alles naar binne toe en de scakelaars in het handschoenenkastje gebouwd
en de ringen van de airco grijs gespoten
Afdek kap voor het eerst in 6 maanden op het blok, olie voor het eerst bijgevuld sinds ruim 8000 km, word de 28ste weer vervangen bij de keuring
Verstuurd vanaf mijn SM-J320FN met Tapatalk
voor de apk trek ik de zekeringen er even, moet er toch nog mee bezig, staan te dicht op de grond, en ik ga ze ook nog anders schakelen, de 2 middelste bij elkaar en de 2 buitenste, maar er zat helaas te weinig kabel bij omdat te doen, de 2 rechter lampen zitten via de rechter koplamp en de 2 linker zitten via de linker koplamp, moet ze ook nog afstellen, maar dat doe ik zodra de kabels juist zijn aangesloten en ik breng de schakelaars ook nog naar binnen, zitten nu nog onder de motorkap
Zijn uitschakelbaar via 2 knopjes
Verstralers geinstaleerd, moet ze nog een beetje beter afstellen
4 verstralers, even wat extra licht op de Vectra zetten, het weekend even instaleren
232421,
vandaag is er 542.2 km bij gekomen, vanmorgen getankt, nu nog 20 liter in de tankVectra station 1.8 16v bj 2000, loopt als een zonnetje, rijdt als een trein
heb de auto goed warm gereden en daarna stil gezet, temperatuur steeg tot aan de 98/100 graden en toen de ventilator aansloeg daalde de temperatuur in plaats van dat hij steeg, ik zal komende week nog even beugels halen om alles definitief vast te maken
het was genoeg om 1 kabel vanaf het blok naar het chassis te doen vanaf de tilbeugel onder de luchtbuis, achter het luchtfilter langs naar de rechter radiator bevestiging. en 1 kabel van af de linker radiator bevestiging via de zijkant langs de accu en vul hals van de ruitensproeier aan de min pool
Ik heb een dikke versterker kabel gehaald en tussen het chassis en blok gedaan en chassis accu
Zal kijken zodra ik tijd heb
Oke, heb nog een kabel van een oud Tv en koelkast, maar dat beter niet gebruiken dus
Kan ik daar een kabel voor gebruiken van een oud electrisch apparaat of moet ik speciale kabel ophalen
afgelopen avond even een filmpje gemaakt van wat er precies gebeurd
https://www.youtube.com/watch?v=lSvsaFEoGyU” onclick=”window.open(this.href);return false;
de ventilator sloeg aan bij de 100 graden, en daarna steeg de temperatuur zeer snel, na dat ik de motor uitschakelde draaide de ventilator nog steeds
-
AuteurBerichten