Onderdelen na schade aan Astra K

Forumindex Forums Modellen Astra Onderdelen na schade aan Astra K

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #18339654
    Klaasvaker
    Deelnemer
      Lid sinds:
      8 June 2016

      Op 10 november heb ik na lang wachten mijn Astra K gekregen. Op 2 januari werd ik echter aangereden. Pluspunten voor de assistentie via onstar. Erg handig als je in franstalige Belgie bent en de taal niet spreekt!
      Gelukkig konden we onze vakantie voortzetten. De deur rechtsachter en de c-stijl zijn wel zwaar beschadigd en moeten vervangen worden. Helaas is dit nog altijd niet gebeurt. De opel dealer en het schade herstel bedrijf geven beide aan dat de deur niet te krijgen is. Hierdoor rijd ik nu al 2 maanden met een optisch zwaar beschadigde auto rond.
      Dit is naar mijn mening een zeer trieste zaak. Opel gebruikt hun lijnen om nieuwe auto’s te maken en geven nul prioriteit aan reserve onderdelen.
      Het gevoel van whoooow ik heb een nieuwe auto is totaal verziekt. Het is ook gruwelijke anti reclame voor Opel. Ik word er constant op aangesproken en doe dan gerust mijn verhaal.

      Ironisch genoeg zei mijn vrouw enkele uren na de aanrijding; ben maar blij dat je hebt kunnen uitwijken, als je die LED lichten kapot had gereden had je maanden mogen wachten op nieuwe.

      Nu is mijn vraag; zijn er meer gevallen waarin Opel geen reserve onderdelen kan leveren? Het is toch te triest voor woorden dat ik al maanden wacht op een nieuwe deur.

      #18339659
      auke123
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 November 2014

        Heb bij de sloop een ruitenwisser motor moeten halen voor mijn vorige auto, vectra b uit 2000, deze was niet meer leverbaar, kon hem ook nietbkrijgen via de automaterialen handel

        En heb 2 weken moeten wachten op een nieuw contact slot voor die vectra was ook moeilijk leverbaar

        #18339662
        computerbug
        Deelnemer
          Lid sinds:
          26 April 2011

          Hoi, Klaasvaker

          Normaal gesproken ga ik nog niet eens naar de dealer!, maar omdat Isignia ruiten sproeiers niet op het net te vinden zijn!,
          en omdat ik ook stabilisatorrubbers moest hebben, dacht ik deze neem ik dan ook maar meteen mee van de dealer, ik moet er toch zijn.

          Dus krijg ik maar even het antwoord!!!, deze stabilisatorrubbers zijn niet meer leverbaar!, en ik weet dat het dank zij www nog genoeg te kopen zijn.

          Oké!, ik vraag!, mag ik van u een setje Isignia ruiten sproeiers? (nummers overhandigd)
          Uhhhhh!, meneer?, u heeft toch een Zafira?

          Ik zeg!, klopt!, maar ik wil graag Isignia ruiten sproeiers.

          Meneer!, dat gaat niet passen op Zafira hoor!, ik zeg!, jawel hoor!
          Nee meneer! dat gaat niet passen!

          Mag ik alstublieft een setje Isignia ruiten sproeiers?

          Natuurlijk meneer!, maar u mag de Isignia ruiten sproeiers niet meer terug brengen!

          Ik zeg!, hoeft ook niet!, ajuu paraplu!

          Het blijven rare jongens bij de dealer!

          #18339666
          Klaasvaker
          Deelnemer
            Lid sinds:
            8 June 2016

            Hoi Computerbug, bizar inderdaad hoeveel ze er zelf soms vanaf weten. Heb ik ook bij de aankoop gemerkt, als goed geïnformeerde klant weet je vaak meer.

            Bij mij loopt het ook allemaal via het schadeherstel bedrijf. Via de dealer en Opel Nederland heb ik er extra druk op laten zetten.
            Wat me vanuit Opel zo erg stoort is dat ze verder nul begrip tonen voor het feit dat ik al 2 maanden in een optisch zwaar beschadigde auto moet rond rijden. Ik heb mijn auto particulier gekocht en dat doe ik niet elk jaar zeg maar. Opel nederland maakt zich er van af met: voor verdere informatie verwijzen we u naar uw dealer. En die dealer kan alleen in de computer kijken en zeggen; het is inderdaad niet leverbaar.
            Bizar genoeg snappen ze bij het schadeherstel bedrijf WEL hoe je een klant moet behandelen, die hebben me al 5 keer gebeld om me te informeren dat er geen voortgang is, dat het hun heel erg spijt en dat dit niet normaal is. Terwijl zij er helemaal niets aan kunnen doen.
            Juist dat mis ik vanuit Opel Nederland; begrip en een pro actieve houding.

            #18339673
            computerbug
            Deelnemer
              Lid sinds:
              26 April 2011

              Hoi, Klaasvaker

              Ooo!, dat hoor ik zo vaak van mensen die een spiksplinternieuwe auto kopen!, voor deze bedragen van sommen met geld,
              zou je als klant toch wel wat service verwachten toch!

              Wil je een nieuwe auto kopen ben je een klant!
              Is de koop overeenkomst getekend!, ben je ineens een nummer!
              Zo gaat dat met auto’s en met mensen zelfs ook tegenwoordig!

              Uw schadebedrijf is deze aan gesloten aan de verzekering aan gesloten?, als ik vragen mag?

              Ik weet uit ervaring!, niet bij mij zelf, maar dat de schadebedrijf die aangesloten is aan de verzekering,
              dat deze ook wat zekere druk uit kunnen oefenen bij de verzekering, betreft contract etc., en bla bla bla!

              #18339675
              dockedmarc
              Deelnemer
                Lid sinds:
                18 August 2011

                zo jammer dat mensen denken dat ze de enige klant zijn waar een dealer mee te maken heeft.
                niet leverbaar is niet leverbaar, daar kan niemand iets aan veranderen, en druk uitoefenen levert meestal nog minder op.
                de dealer kan niet toveren en staat ook met zijn rug tegen de muur.

                ik zit elke dag aan de kant van de levering van onderdelen en maakt dit dagelijks mee.
                het is voor de dealer en de personen die dit regelen een regelrechte hel om dit mee te maken.
                en ik kan uit ervaring melden dat als een klant druk gaat uitoefenen of op een andere manier vind dat hij de enige is waar we ons druk over moeten maken, dat dat soort acties lijden tot een starre houding vanuit de dealer.
                begrip voor een situatie gaat twee kanten op, vanuit de dealer naar de klant en andersom.

                #18339676
                computerbug
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  26 April 2011

                  Ow!nee!, ik bedoel niet klant tegen dealer!

                  Ik bedoel schadebedrijf en verzekering onderling, uit ervaring weet ik dat de klant hier zich nog niet eens hoeft te bemoeien!

                  #18339679
                  dockedmarc
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    18 August 2011

                    [quote quote=18339676]Ow!nee!, ik bedoel niet klant tegen dealer!

                    Ik bedoel schadebedrijf en verzekering onderling, uit ervaring weet ik dat de klant hier zich nog niet eens hoeft te bemoeien!

                    [/quote]

                    wat moet een verzekering doen dan bij het schadebedrijf om ervoor te zorgen dat de dealer de onderdelen gaat leveren?

                    #18339683
                    computerbug
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      26 April 2011

                      Hoi, dockedmarc

                      Ik heb nu even niet de tijd om heel het verhaal op te schrijven, hoe ik het van na bij heb ervaren, niet zelf!, maar na bij!

                      De dealer kan op een of ander manier niet leveren, of gaat maanden duren.

                      De verzekering gaat in conclaaf met schadebedrijf (of andersom) hoe zij de schade dan op moeten lossen, deze kwamen samen over een, met overleg van klant!
                      om dan uit te wijken naar gebruikte onderdelen, van een demontage bedrijf, of met imitatie delen!, maar met imitatie ging klant niet mee akkoord!
                      Dus is het een demontagebedrijf geworden.

                      Ik hoop dat ik nu duidelijker over kom, want dit is in het kort.

                      #18339727
                      Klaasvaker
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        8 June 2016

                        @dockedmarc,
                        Bizarre reactie. Je schrijft als een dealer met nul klantvriendelijkheid. Nergens verwacht ik als een prinses laat staan als enige klant behandelt te worden. En als iets niet leverbaar is is dat niet leverbaar. Als je iets beter zou lezen had je gezien dat dit net het punt is waar het mij om gaat. Opel verkoopt auto’s, dan heeft Opel ook verantwoordelijkheid naar de klanten om die auto’s van onderdelen te voorzien. Het is te belachelijk voor woorden om bij gangbare modellen waar je er honderdduizenden van gaat verkopen geen onderdelen te kunnen leveren. Jammer dat je volledig voorbij gaat aan dit feit en een verhaal gaat houden over klanten die denken dat ze alleen zijn.

                        Wellicht moet je in je baan eens klantvriendelijker worden dan wordt je baan ook geen hel… je schrijft ook dat begrip twee kanten uit gaat. Er is een groot verschil tussen begrip tonen voor klanten en ze afwimpelen… Heb ik ergens verteld dat ik de showroom in duigen heb geslagen of de secretaresse heb uitgescholden? Nee ik zeg dat ik een pro actieve houding van verwacht, informeren en begrip tonen naar de klant die jouw salaris betaalt. Maar je reactie en de houding van Opel nederland maken me duidelijk dat dit niet begrepen wordt… bedankt voor dat inkijkje. En nogmaals lees eens beter, ik heb alle begrip en vriendelijkheid voor een medewerker van mijn dealer die me verteld dat iets niet leverbaar is. Maar nul begrip voor Opel wat geen onderdelen kan leveren.

                        Buiten dat heeft het druk zetten in mijn geval geleidt tot het toevoegen van een of andere code aan mijn order die grote spoed zou betekenen omdat hij niet meer zou kunnen rijden wat gelukkig niet het geval is. Dus het helpt wel degelijk.

                        #18339734
                        aapje1963
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          28 July 2006

                          Het is ook onbegrijpelijk je hebt gewoon gelijk…

                          Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

                          #18339759
                          dockedmarc
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            18 August 2011

                            [quote quote=18339727] @dockedmarc,
                            Bizarre reactie. Je schrijft als een dealer met nul klantvriendelijkheid. Nergens verwacht ik als een prinses laat staan als enige klant behandelt te worden. En als iets niet leverbaar is is dat niet leverbaar. Als je iets beter zou lezen had je gezien dat dit net het punt is waar het mij om gaat. Opel verkoopt auto’s, dan heeft Opel ook verantwoordelijkheid naar de klanten om die auto’s van onderdelen te voorzien. Het is te belachelijk voor woorden om bij gangbare modellen waar je er honderdduizenden van gaat verkopen geen onderdelen te kunnen leveren. Jammer dat je volledig voorbij gaat aan dit feit en een verhaal gaat houden over klanten die denken dat ze alleen zijn.

                            Wellicht moet je in je baan eens klantvriendelijker worden dan wordt je baan ook geen hel… je schrijft ook dat begrip twee kanten uit gaat. Er is een groot verschil tussen begrip tonen voor klanten en ze afwimpelen… Heb ik ergens verteld dat ik de showroom in duigen heb geslagen of de secretaresse heb uitgescholden? Nee ik zeg dat ik een pro actieve houding van verwacht, informeren en begrip tonen naar de klant die jouw salaris betaalt. Maar je reactie en de houding van Opel nederland maken me duidelijk dat dit niet begrepen wordt… bedankt voor dat inkijkje. En nogmaals lees eens beter, ik heb alle begrip en vriendelijkheid voor een medewerker van mijn dealer die me verteld dat iets niet leverbaar is. Maar nul begrip voor Opel wat geen onderdelen kan leveren.

                            Buiten dat heeft het druk zetten in mijn geval geleidt tot het toevoegen van een of andere code aan mijn order die grote spoed zou betekenen omdat hij niet meer zou kunnen rijden wat gelukkig niet het geval is. Dus het helpt wel degelijk.

                            [/quote]

                            #18339822
                            SnowWolf
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              22 December 2015

                              Je moet eens op het Engelse Astra forum kijken… daar worden auto’s niet uitgeleverd omdat er wat fabrikanten die Astra onderdelen maken failliet zijn gegaan en zelfs de dealer kan er niks doen want GM lijkt er geen haast bij te hebben… echt bizar.
                              Maar goed, GM maakt bakken verlies op Opel/Vauxhaul dus misschien gaat de verkoop aan PSA wat opleveren, die hebben enigszins hun zaken op orde (in ieder geval in vergelijking met GM) :P . al heb je daar nu niks aan.

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.