hoge temperatuur Vectra B 2000, 1.8 16v

Forumindex Forums Techniek 1,8 liter motoren hoge temperatuur Vectra B 2000, 1.8 16v

  • Dit onderwerp is leeg.
20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #17277466
    auke123
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 November 2014

      goede avond,

      gisteren heb ik de thermostaat vervangen van mijn Vectra B station uit 2000, de oude bleef open staan en de temperatuur kwam niet boven de 80 graden, hij was kort voor een verhuizing kapot gegaan, en heb hem nog even laten zitten, tijdens de verhuizing is met het achteruit rijden de temperatuur een keer richting het rode gegaan, is er NIET in geweest, daarvoor is de temperatuur nog nooit boven de 100 graden geweest in de 2 jaar ik de auto heb, ook niet als ik lang in de file of iets dergelijks stond,

      sinds ik de nieuwe thermostaat er in heb en de koelvloeistof heb vervangen, heb ik er vanmorgen nog een ritje oud hout mee gereden naar de stortplaats en bleef de temperatuur mooi rond de 90/100 graden, ook met het achteruit rijden en poosjes stationair draaien.

      toen ik afgelopen middag de auto weer pakte om even boodschappen te doen, is de auto in 5 minuten 3 keer bij het rode geweest, koelvloeistof peil gecontroleerd, dat was normaal zoals het hoort, toen heb ik besloten om de dop van het reservoir los te draaien, natuurlijk voorzichtig, op het moment dat ik hem los draaide, steeg het koelvloeistof niveau enorm, bijna tot aan de rand, dop weer gauw vast gedraaid

      zodra ik de motor uitschakel als hij zo hoog is, en de auto weer op contact zet dan geeft de temperatuur meter 90 graden aan, de ventilator hoor ik ook niet draaien als hij de hoge waardes aangeeft.

      weet iemand wat hier het probleem kan zijn

      Mvg

      #18323566
      bart-gsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2012

        wat doen de rest van de meters op je dashboard??
        heb bij mij dat als de rest goed is en dat nu bij mij de accu door is maar de dynamo nog goed is.. dat al m`n meters gaan dansen bij de start en dat ook m`n temperatuurmeter naar het rode schiet.. en als ik gas geef zodat er voldoende spanning is de meter wee terug tussen 80 a 90 graden blijft…

        #18323567
        auke123
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 November 2014

          meter doen precies wat ze altijd ook al deden, geen vreemde uitschieters, geen lampjes die extra gaan branden, of langer aan blijven dan normaal, accu is 3 jaar oud en kan een uurtje of 6 met de radio aan staan en dat hij nog steeds aanslaat, al heeft hij er wel een beetje moeite mee, maar dat is logisch, ik rijd tevens nooit super snel met de auto, max is bij mij 120 km/h, maar zit 95% van de tijd op maximaal 100 km/h

          en normaal voor dat de thermostaat er mee ophield en voor dat ik hem heb vervangen heeft hij nooit vreemde waardes op het dashboard aangeven

          #18323568
          bart-gsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 July 2012

            hmm ok.. vreemd..
            je gaf al aan dat de fans nogal laat aanslaan.. eens kijken of de schakel module nog z`n werk doet.. die wil nog wel eens kapot gaan… als het goed is zit de module tussen de 2 fans in en is een klein blokje…

            #18323569
            auke123
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 November 2014

              ok, zal morgen even kijken, heb de auto vanmiddag aan de kant gezet bij een familie lid, en kon daar de auto van lenen aangezien ik nog een ritje moest doen, dus mijn auto staat daar nu af te koelen, dus ik ga daar morgen ochtend even heen om te kijken

              #18323570
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                Goede massa leggen van accu min pool naar Carroserie en motor.

                verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                #18323571
                liviu2004
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 April 2014

                  @auke123 wrote:

                  goede avond,

                  gisteren heb ik de thermostaat vervangen van mijn Vectra B station uit 2000, de oude bleef open staan en de temperatuur kwam niet boven de 80 graden, hij was kort voor een verhuizing kapot gegaan, en heb hem nog even laten zitten, tijdens de verhuizing is met het achteruit rijden de temperatuur een keer richting het rode gegaan, is er NIET in geweest, daarvoor is de temperatuur nog nooit boven de 100 graden geweest in de 2 jaar ik de auto heb, ook niet als ik lang in de file of iets dergelijks stond,

                  sinds ik de nieuwe thermostaat er in heb en de koelvloeistof heb vervangen, heb ik er vanmorgen nog een ritje oud hout mee gereden naar de stortplaats en bleef de temperatuur mooi rond de 90/100 graden, ook met het achteruit rijden en poosjes stationair draaien.

                  toen ik afgelopen middag de auto weer pakte om even boodschappen te doen, is de auto in 5 minuten 3 keer bij het rode geweest, koelvloeistof peil gecontroleerd, dat was normaal zoals het hoort, toen heb ik besloten om de dop van het reservoir los te draaien, natuurlijk voorzichtig, op het moment dat ik hem los draaide, steeg het koelvloeistof niveau enorm, bijna tot aan de rand, dop weer gauw vast gedraaid

                  zodra ik de motor uitschakel als hij zo hoog is, en de auto weer op contact zet dan geeft de temperatuur meter 90 graden aan, de ventilator hoor ik ook niet draaien als hij de hoge waardes aangeeft.

                  weet iemand wat hier het probleem kan zijn

                  Mvg

                  Uw koelventilator werkt niet.

                  #18323572
                  auke123
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 November 2014

                    Hij is gister morgen wel gewoon aangeslagen als hij bij de 100 graden was, en gister middag is hij ook nog een paar keer aangeslagen toen hij bij de 100 was, toen hij begon met over de 100 tegaan toen deed hij niks

                    Ik moet zometeen naar mijn werk en dan neem ik hem mee en dan zal ik zien wat hij aangeeft en doet

                    #18323573
                    auke123
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 November 2014

                      Zo uit getest, vectra 5 minuten stationair laten draaien, daarna 10 km gereden, alles mooi op 90 graden, vervolgens stationair laten draaien net zoals in een file, temperatuur ging naar de 97/98 graden en de ventilator sloeg aan, temperatuur zakje naar ongeveer 93/94 graden, dat gebeurde 3 keer, gewoon door laten draaien, steeg vervolgens naar ongeveer 105 zonder dat de ventilator aansloeg, toen de motor maar uitgezet om te laten afkoelen

                      #18323574
                      auke123
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 November 2014

                        afgelopen avond even een filmpje gemaakt van wat er precies gebeurd

                        https://www.youtube.com/watch?v=lSvsaFEoGyU” onclick=”window.open(this.href);return false;

                        de ventilator sloeg aan bij de 100 graden, en daarna steeg de temperatuur zeer snel, na dat ik de motor uitschakelde draaide de ventilator nog steeds

                        #18323575
                        cano666
                          Lid sinds:
                          28 September 2012

                          @wim-v6 wrote:

                          Goede massa leggen van accu min pool naar Carroserie en motor.

                          verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                          #18323576
                          auke123
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 November 2014

                            Kan ik daar een kabel voor gebruiken van een oud electrisch apparaat of moet ik speciale kabel ophalen

                            #18323577
                            bart-gsi
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              7 July 2012

                              @auke123 wrote:

                              Kan ik daar een kabel voor gebruiken van een oud electrisch apparaat of moet ik speciale kabel ophalen

                              kunt bij een willekeurige auto audio zaak een meter versterker kabel kopen en 2 connectors.. heb ik zelf ook en werkt erg goed..
                              dunnen kabels van apparaten thuis zijn niet geschikt voor gebruik van een auto…

                              #18323578
                              auke123
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                30 November 2014

                                Oke, heb nog een kabel van een oud Tv en koelkast, maar dat beter niet gebruiken dus

                                #18323579
                                bart-gsi
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  7 July 2012

                                  idd.. de isolatie van de kabel kan vaak niet goed zijn i.v.m. de warmte die van de motor af komt..
                                  als je kijkt naar de huidige massa kabel aan je auto tussen de accu en chassis dan zul je zien dat die van de tv of koelkast dunner is…

                                  #18323580
                                  auke123
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    30 November 2014

                                    Zal kijken zodra ik tijd heb

                                    #18323581
                                    wim-v6
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      12 August 2005

                                      @auke123 wrote:

                                      afgelopen avond even een filmpje gemaakt van wat er precies gebeurd

                                      https://www.youtube.com/watch?v=lSvsaFEoGyU” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                      de ventilator sloeg aan bij de 100 graden, en daarna steeg de temperatuur zeer snel, na dat ik de motor uitschakelde draaide de ventilator nog steeds

                                      Dit heb ik ook gehad.

                                      Leg maar goede dikke EXTRA massa kabels aan van de accu MIN pool naar de motor en carroserie.

                                      Doordat de ventilatoren gaan draaien word er veel stroom getrokken, en dat vraagt dus ook veel van de massa verbindingen, waardoor je zwerf spanning krijgt over de MIN.
                                      Daar gaan metertjes en dergelijke heel raar op doen.

                                      (Meet voor de gein met een multimeter de SPANNING tussen je accu MIN pool en metaal van je motorblok als de vinnen draaien.

                                      Motor zelf word nu niet te warm, de meter klopt niet.

                                      verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                                      #18323582
                                      cano666
                                        Lid sinds:
                                        28 September 2012

                                        Ik zou zeggen volg de advies van wim-v6 hij heeft het al meerdere keren gepost in jou topic. Ik heb dit ooit ook gehad en dankzij wim en arjontje de oplossing gevonden. Zoek anders even naar mijn topic.

                                        #18323583
                                        auke123
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          30 November 2014

                                          Ik heb een dikke versterker kabel gehaald en tussen het chassis en blok gedaan en chassis accu

                                          #18323584
                                          auke123
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            30 November 2014

                                            heb de auto goed warm gereden en daarna stil gezet, temperatuur steeg tot aan de 98/100 graden en toen de ventilator aansloeg daalde de temperatuur in plaats van dat hij steeg, ik zal komende week nog even beugels halen om alles definitief vast te maken

                                            het was genoeg om 1 kabel vanaf het blok naar het chassis te doen vanaf de tilbeugel onder de luchtbuis, achter het luchtfilter langs naar de rechter radiator bevestiging. en 1 kabel van af de linker radiator bevestiging via de zijkant langs de accu en vul hals van de ruitensproeier aan de min pool

                                          20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
                                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.