Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hoi,
Ik heb ook een Astra sport II station en heb hetzelfde. Volgens mij is dit altijd al geweest en dus geen zorgen over maken…origineel gepost door jaap968
origineel gepost door astropel
Vandaag wezen kijken bij de Vec die te koop stond.
Was een 2007 kenteken maar het vorige model (platgeslagen voorkant zeg maar) Dat was een beetje jammer, dus verder zoeken maar, bedankt voor al jullie input en op deze post kan een SLOTJEWaar stond deze vectra te koop?
Bij Eef en Huub opel in berkel en rodenrijs.
Staat inmiddels ook met foto op hun site!
Suc6!!Vandaag wezen kijken bij de Vec die te koop stond.
Was een 2007 kenteken maar het vorige model (platgeslagen voorkant zeg maar) Dat was een beetje jammer, dus verder zoeken maar, bedankt voor al jullie input en op deze post kan een SLOTJEorigineel gepost door sw_reijnders
origineel gepost door astropel
origineel gepost door sw_reijnders
qua opbouw komt deze overeen met de z22se.
maar je hebt altijd een extra turbo die kapot kan gaan natuurlijk.
maar om die reden zou ik het niet laten . . . sterker nog, ik zou kijken wat onze vrienden van EDS ermee kunnen ;)Ik begrijp hier dus uit dat de 1.8 GTS en de 2.2 GTS GEEN turbo hebben? Dacht dat ik ooit anders had gehoord/gelezen.
EDS is tuning neem ik aan?
Ik ga vandeweek eerst eens kijken of het er uitziet want er zijn nog geen PICS van…nee joh,
alleen de 2.0 en 2.8 v6 benzine hebben een turbo.
en natuurlijk alle diesels.Je blijft leren he
Overigens, mochten er mensen zijn die er zelf een hebben of hebben gehad, post je ervaringen dan nog even!
Thanksorigineel gepost door Klanderman
De turbo levert natuurlijk een klap meer vermogen uit een kleiner blok. En zoals sw_reijnders al zegt: Als je hem laat chippen wordt het helemaal feest. Daartegen over staat dat een turbo wel iets is wat natuurlijk weer iets wat ooit kapot zou kunnen gaan.
Als ik moest kiezen zou ik toch voor een turbo gaan ipv een 1.8 of 2.2duidelijke taal!
Inderdaad de turbo kan kapot, zal die ook vast bij mij gaan…. maar goed dat is incalculeren dan maar. Vooralsnog heeft deze net 50.000 gelopen dus dat is te overzien, kun je eigenlijk horen of een turbo een opdonder heeft gehad? rammelende lagers ofzo??origineel gepost door janneman vectra c
Ik heb een GTS 2.2 147pk uit 2003 gehad maar kwa prestaties vond ik het niet geweldig.
Het is natuurlijk ieder voor zich maar ik zou zeggen ga voor de 2.0 turbo die heeft een koppel van 265nm tegenover de 147pk 203 nm ook heeft de turbo zijn max koppel al bij 2500 toeren dus die is veel rustiger en het verbruik scheelt niet veel.Jan
Ik wilde ook voor de 2.2 gaan en heb met de 1.8 proefgereden, het rijd prima maar is niet om over op te scheppen, de 2.0 turbo zou daar dus verandering in moeten brengen? http://opel-forum.nl/images/smilies/wors.gif
origineel gepost door sw_reijnders
qua opbouw komt deze overeen met de z22se.
maar je hebt altijd een extra turbo die kapot kan gaan natuurlijk.
maar om die reden zou ik het niet laten . . . sterker nog, ik zou kijken wat onze vrienden van EDS ermee kunnen ;)Ik begrijp hier dus uit dat de 1.8 GTS en de 2.2 GTS GEEN turbo hebben? Dacht dat ik ooit anders had gehoord/gelezen.
EDS is tuning neem ik aan?
Ik ga vandeweek eerst eens kijken of het er uitziet want er zijn nog geen PICS van…origineel gepost door Klanderman
Deze was gewoon normaal leverbaar hoor. Je ziet ze alleen heel weinig. Is een 2 liter turbo met 170 pk als ik het goed heb. Je heb wel meer motoren gehad in de Vectra C dan die jij opnoemt. Van de benzine’s alleen al: 1.8 – 2.0 turbo – 2.2 – 3.2 v6 – 2.8 v6 turbo.
Met een 2 liter turbo heb je in ieder geval een versie die je niet heel vaak zult tegen komen;)Tja en is dat slim of juist niet of maakt het geen verschil qua reparaties etc?
Normaal Zit er aan de rechterkant, net onder en voor het contact een palletje dat op en neer kan doen om het stuur te vergrendelen, is soms lastig te viden, hebben ze netjes gemaakt
Ook ik, zal mijn bijdrage geven:
Besloot een parrot carkit de monteren in mijn Astra G.
Netjes een adapter erbij gekocht en de boel aangesloten, adapter aangepas want paste niet lekker achter de radio… Alles weer dichtgemaakt en de carkit voor de deur getest, werkte prima zelfs de mute van de radio!
Volgende dat onderweg op de snelweg natuurlijk ook even bellen… Blijkt ineens mijn hele instrumentenpaneel gemute te worden!!
Ergens de mute verkeerd afgetakt maar het op kunne lossen ( vraag me F of ook de kilometerstand dan stil zou blijven staanNee Willem, sputteren val wel mee.
Lijkt er op dat ie of teweing brandstof krijgt danwel te weinig vonk.Is lastig uit te leggen maar heb net snelweg gereden en is ie eenmaal op toeren dan gaat t prima, trek je daarna weer op in 2 of 3 dan houdt ie weer even in, auto schudt en wordt tegengehouden…. denk dat t maar de dealer wordt vandeweek, kan er niets van maken zo.
origineel gepost door wim-v6
kwaaltje van de Opel Smallblock koppelingetjes.Komt omdat veel mensen in de stat met redelijk hoog toeren weg rijden bij het stoplicht.
hierdoor krijgen de anti tril veertjes vaak op hun donder, en word slapper.
daardoor gaat het trillen.
Willem
Is dit op enig manier op te lossen dan?
Bijv. Ander merk koppeling of andere veertjes ofzo ?Ik moet je bekennen dat ik dit inmiddels al 3 en half jaar heb (sinds ik de auto heb).
Ik heb nieuwe koppelingsplaten, diverse keren het gasklephuis en egr-klep laten reinigen maar niets helpt.
Inmiddels heb ik hetzelfde waargenomen bij een vectra benzine en krijg het idee dat het Opel eigen is…Ik heb precies hetzelfde!
Vooral in de zomer, met warm weer en de airco aan lijkt het echt nergens op.
Ik heb al eens gehoord dat je schroeven vast moet draaien maar krijg niet eens dat rooster eruit, iemand een oplossing?
Heb er al aan zitten te denken om het rooster te kitten, maarja dat lijkt me ook niet slim….Er is ook een bedrijf dat middels airbrush alle plekjes vult, zit ergens in flevoland of amsterdam geloof ik.
Dus zoek daar eens op zou ik zeggen.
Die hadden voor 200 euro heel de motorkap gedaan…1 oktober 2010 om 14:22 In reactie op: Astra of Vectra ocassion; acceptabele kilometerstand #17736111Tja wat is een redelijke kilometerstand?
Ikzelf probeer altijd een auto onder de ton uit te zoeken maar dat is meer psychisch
Momenteel rijd ik een astra G station sport II edition en dat is echt een heerlijke auto. Ik heb m gekocht met 65000km en nu staat er bijna slechts 90000km op de teller.
(Dit is ook de reden dat ik nu weer voorzichtig aan het kijken ben naar een wat jongere)Het is de 16v uitvoering dus die heeft ook net even wat meer power van de 8v.
Voordeel van de G uit dit tijdperk, is dat ie bomvol opties zit omdat het “laatste modelllen” waren voor de H eraan kwam.Volgens mij kun je deze modellen met vergelijkbare kilometerstand nu wel vinden voor een bedrag tussen de 8000 en 9500 euro.
Ik zou zeggen suc6 ermee.
Klopt,
Ook bij mijn Astra G station stond het aan de binnenkant afgetekend… alleen zitten ze daar nu iets naar beneden zodat de stoeprand of een verkeersdrempel ook opgepakt wordt, even goed naar kijken dus.
Kan ik hieruit opmaken dat t gelukt is ? :hmmz
Als t goed is moet je het slangetje iets naar de filter drukken (licht) en dan aan beide zijden met een fittingschroevendaaier de plastic klemmetjes indrukken.
Als dat is gelukt kun je de slang eraf trekkenHoi FK,
Ik heb een chomen eindstukje van LASER op mijn station G zitten en moet zeggen dat dat er best netjes uitziet, klein beetje ovaal model en iet meer herrie dan met een normale uitlaat.
Tip: Zorg wel dat de boutjes van de klem naar boven gedraaid zitten op je uitlaat, anders is het van achter een beetje slordig gezicht :afro
Hey Nova,
Ik heb hetzelfde als jij, inmiddels al een jaar of twee trouwens!
Het is ook meer aanwezig als de auto warm is (uur rijden of ritjes in Spanje).Koppeling etc en distributie zijn vervangen dus is t ook niet.
Lijkt mij toch iets van een schotje ergens voor in de uitlaat..Vandaag een proefrit gemaakt!
Stond een Vectra 1.8 GTS Sport ter beschikking.
Had 140pk en ik moet zeggen de kracht viel me niet tegen.
De binnenkant vond ik karig, zeker zonder NAV en verwarmde stoelen moet ik zeggen…..Ga binnenkort nog een keer met de 2.2 rijden en zit te denken aan de elegance uitvoering (volledig leer en Nav etc erin.
Ben benieuwd of er merkbaar verschil ik……
Zat idd al op Gaspedaal te kijken en staan een paar leuke wagentjes op..
Heb ook op Mobile.de (onze duitse vrienden) gekeken maar vind daar het verschil niet erg groot.Denk dat ik maar blijf kijken op gaspedaal etc naar een leuke 2007 versie.
Wie weet…..Tips en Tops hoor ik btw nog steeds graag hoor,
Wat wel en wat niet erop moet zitten bijvoorbeeldHey GTS 2.2DTI,
Die van jou ziet er ook errug leuk uit ;)
Viel dat nog een beetje mee dat importeren dan?
Ik heb ook al diverse keren zitten kijken op de duitse sites maar al met al toch nog wel een risico, zeker betreft garantie etc.Het ligt natuurlijk een beetje aan de prijs maar denk dat ik maar ga sparen voor een 2.2 :D
Heb van de eerste Vectra’s het idee dat ze een beetje zwabberig zijn, is dat met de facelift en de GTS zoiezo verbeterd??
k zit even te denken of dit al het G model is….
In dat geval heb ik er afgelopen winter een trekhaak onder gezet en dat is prima te doen!– Achterbumper eraf halen.
– Achterlichten eraf halen
– Mat van kofferbak eruit
– Afdekstrip kofferbak/bumper eraf halen
– Laatste stuk van uitlaat uit de rubbers halen
– 4 Gaten van binnenuit doorboren naar beneden (zijn voorgemerkt)
– Eerst deel van trekhaak eronder aan uitlaatkant
– Daarna andere deel
– Verder volgt t zich vanzelfSuc6
-
AuteurBerichten