sleutelblunders?

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) sleutelblunders?

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 169)
  • Auteur
    Berichten
  • #17730211
    wizardnl
      Lid sinds:
      2 October 2006

      zelf gelukkig niet echt rare dingen gehad maar mijn oude buurman wel,

      meneer had een mooie cadillac eldorado en deze was afgekeurd voor de APK i.v.m een lek in de bezine tank.Dit ging meneer even fixen.:sleeping

      hij dacht slim te zijn om eerst de tank leeg te maken. de auto stond op de oprit en hij had in de schuur ernaast nog wel wat cans staan.na 3 jerrycans zat er nog steeds benzine in de tank…. wat nu… :hmmzgelukkig had hij nog wat emmer staan dat kan ook wel :angel:o

      eerste emmer in de schuur gezet. en de 2e aan het vullen. is er een vonkje in de schuur….. gevolg de emmer in de brand deze knapt en er loopt zo een stroom bezine onder z’n caddilac….

      ik kwam na de brandweer thuis het leek net een scène van enschede na de vuurwerk ramp. hele auto afgebrand. schuur weg zelf de dakgoot toch z’n 6 meter hoog was weg gesmolten door de brand…..

      apk is niet meer gelukt :vertag

      #17730212
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        foutje bedankt, whawha

        #17730213
        Rens_Corsa
          Lid sinds:
          12 November 2008

          origineel gepost door *Jurgen*
          Bij m’n C kadett de onsteking afstellen, dus met de ratel de motor goed zetten zodat deze op tijd staat, contactpuntjes afstellen en starten maar. Ratel dus nog op de krukaspoelie zitten. De ratel stond gelukkig goed, dus deze bleef netjes vrijlopen :jerry. En olie verversen van m’n kadett en je afvragen waarom er na 5 liter nog steeds geen olie aan de peilstok zit. Olieplug vergeten en circa 5 liter olie in de garage liggen :hmmz

          HAHAHAHAHAH, ken het…
          Met het vervangen van een distributieriem ;)
          Daarna gecontroleerd of hij op tijd stond… en gestart met de ratel erop…
          En klap zeg die ratel tegen de chassisbalk!!!

          #17730214
          SRLandgraaf
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 September 2008

            eeuwen oude scooter sleutel blunder :

            kicken terwijl de bougie dop eraf is of de sleutel omgedraait

            #17730215
            GlennGSI
            Deelnemer
              Lid sinds:
              28 August 2007

              origineel gepost door SRLandgraaf
              eeuwen oude scooter sleutel blunder :

              kicken terwijl de bougie dop eraf is of de sleutel omgedraait

              of met de benzinekraan dicht.. loopt ie ff en daarna maar kicken voor het leven totdat je alles gaan nalopen, vonk/lucht/benzine

              #17730216
              mallemalle
                Lid sinds:
                8 June 2010

                klassieker: rotortje vergeten terug te zetten:cool:

                #17730217
                Anoniem
                  Lid sinds:
                  1 January 1970

                  dit is een leuke van mn schoonzoon

                  tis dan geen c20 16v of een opel , maar wel een apparte diesel:D ;)

                  Vw werk-Busje bij de dealer geweest, grote beurt blablabla

                  na afhalen binnen 2 dagen alle lampies aan in de dash,
                  met waarschuwing koelvloeistof op, mag niet verder rijden :o

                  hij kijken, hmmm, wel vloeistof erin :hmmz

                  lekker doorrijden, maar nog nie goed,
                  even checken bij dealer, hmm, olie in de koelvloeistof,
                  tis een diesel, moet normaal snel zwart zijn,
                  maar in het bakkie was het blank :o

                  hup weer naar de dealer, bakkie leeggezogen en nieuwe vloeistof erin, klaar,
                  denk je, nu pas na 1km weer alle lampies aan met dezelfde storing :hmmz

                  weer terug, nu blijkt, hebben ze nie verteld, is pijnlijk, hé,
                  dat ze bij de grote beurt er geen koelvloeistof bij in hebben gemikt,
                  maar waarschijnlijk remvloeistof of een andere oliesoort,
                  waardoor de sensor een andere meting doorgaf en storing veroorzaakte. :D

                  #17730218
                  mattemaker
                    Lid sinds:
                    28 September 2007

                    origineel gepost door MonzaRon
                    dit is een leuke van mn schoonzoon

                    tis dan geen c20 16v of een opel , maar wel een apparte diesel:D ;)

                    Vw werk-Busje bij de dealer geweest, grote beurt blablabla

                    na afhalen binnen 2 dagen alle lampies aan in de dash,
                    met waarschuwing koelvloeistof op, mag niet verder rijden :o

                    hij kijken, hmmm, wel vloeistof erin :hmmz

                    lekker doorrijden, maar nog nie goed,
                    even checken bij dealer, hmm, olie in de koelvloeistof,
                    tis een diesel, moet normaal snel zwart zijn,
                    maar in het bakkie was het blank :o

                    hup weer naar de dealer, bakkie leeggezogen en nieuwe vloeistof erin, klaar,
                    denk je, nu pas na 1km weer alle lampies aan met dezelfde storing :hmmz

                    weer terug, nu blijkt, hebben ze nie verteld, is pijnlijk, hé,
                    dat ze bij de grote beurt er geen koelvloeistof bij in hebben gemikt,
                    maar waarschijnlijk remvloeistof of een andere oliesoort,
                    waardoor de sensor een andere meting doorgaf en storing veroorzaakte. :D

                    stage lopers :vertag dat zij vaak sleutelblunders.. :swear:fy1:argue

                    #17730219
                    GSI Racer
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      25 June 2009

                      Stagelopers maken indd. wel veel fouten ja.
                      maar hier hoort over het algemeen ook een begeleider bij te zijn, en anders vragen als ze het niet weten.

                      Meestal zijn dit van die stagelopers met 0.0 interesse!
                      als je een beetje geintereseerd bent voor je vak kun je die fout NOOIT maken i.m.o;)

                      #17730220
                      mallemalle
                        Lid sinds:
                        8 June 2010

                        en die eindigen dan bij kwik flut , waar je al wordt aangenomen als je een beetje sterke koffie kan zette:wors

                        #17730221
                        Arjen
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          M`n Kadett heel Den Haag door geduwd omdat hij niet wou starten. Had m`n vriendin het contact niet aanstaan………..

                          #17730222
                          Fearless
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            9 January 2005

                            Stagelopers maken geen fouten, dat ligt aan de leermeester. stagesjaken kun je niet echt alleen aan een auto laten. En als het een keer voorkomt controleer je dat.
                            Gelukkig heb ik geen stagelopers, want ik werd er gek van om alles maar opnieuw uit te moeten leggen.
                            Mooiste vraag van een stageloper was toch wel de vraag:

                            “heb je ook een ratel om de boel weer vast te draaien?”

                            Die jongen sleutelt nu een paar jaar later bij een andere garage. En hij doet het prima, maar heeft een hoop moeten leren.:D

                            #17730223
                            mallemalle
                              Lid sinds:
                              8 June 2010

                              moet spontaan denken aan die knakker van american hotrod, bij coddington,

                              tony

                              #17730224
                              2000
                              Moderator
                                Lid sinds:
                                30 June 2004

                                Wij hadden tonnen schade omdat een stageloper op een verkeerd knopje drukte. In eerste instantie kreeg hij de schuld, maar achteraf is hij van alle blaam gezuiverd omdat zijn leermeester niet op zat te letten

                                #17730225
                                wim-v6
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  12 August 2005

                                  wat 1 knopje kan aanrichten he..

                                  Willem

                                  #17730226
                                  2000
                                  Moderator
                                    Lid sinds:
                                    30 June 2004

                                    Yep, de machine was behoorlijk ontzet, én we hebben 3 dagen stil gestaan á 22.000 euries per uur :o

                                    #17730227
                                    Anoniem
                                      Lid sinds:
                                      1 January 1970

                                      ja ik heb ook eens een fout/ongelukje gemaakt, ook als leerling,
                                      met een behoorlijke schade, haha

                                      mn eerste jaar als ll autospuiter was geen fijne,
                                      alleen lak doodschuren van buiten en van binnen, pffff
                                      en een beetje de vloer schoonhouden [vegen] :D

                                      denk zet die bezem ff tegen die Manta,
                                      donderd die Manta, type B, voor van de bokken af, :o
                                      manta was motorloos en zonder ophanging neergezet
                                      door plaatwerkers, maar stond nie echt stevig op de bokkies ,
                                      kheb geluk gehad, mn voeten stonden onder de wielkuip

                                      Manta kon weer een deurtje verder,
                                      daar waar de plaawerkers de kop weer konden herstellen :thumbup

                                      Voelde me nie echt schuldig, maar het was wel ff lullig ;)

                                      #17730228
                                      mattemaker
                                        Lid sinds:
                                        28 September 2007

                                        van alle stagelopers die ik heb gehad waren er maar 3 echt goed…

                                        ik bedoel gewoon .. je legt het 10x uit ..je laat het ze 20x doen (bijv banden omleggen en balanceren), dan mag je toch verwachten dat ie het kent..
                                        begint gelijk te piepen bij de eerste 215-35-19 op een 9j velg.. :angel

                                        maar meestal weten ze precies hoe duur welke autoradio is .. :hmmz

                                        -offtopicking:

                                        maaruh.. wat zou je zeggen van lassen zonder laskap… :cool: 2dagen lasogen en en (rood)gezicht wat ging vervellen..

                                        slijpen zonder kap.. 3.00 snacht in umc omdat mijn ogen niet meer dicht gingen.. staalsplinters…

                                        of tijdens het lassen z’n rode lasvuurbal (van lassen) die normaal uitelkaar spat op de grond.. op je schoen en door je schoen brand over je voet tussen je tenen komt..
                                        en ik had half hoge werkschoenen aan.. :cry best lastig je schoen uitdoen als je zo staat te springen..

                                        #17730229
                                        corsaboy
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          30 June 2004

                                          owh een vallende laspunt doet idd erg pijn..
                                          Had het gelukkig met mijn nikes aan, dus die was zo uit..

                                          #17730230
                                          astropel
                                            Lid sinds:
                                            1 November 2009

                                            Ook ik, zal mijn bijdrage geven:

                                            Besloot een parrot carkit de monteren in mijn Astra G.
                                            Netjes een adapter erbij gekocht en de boel aangesloten, adapter aangepas want paste niet lekker achter de radio… Alles weer dichtgemaakt en de carkit voor de deur getest, werkte prima zelfs de mute van de radio!
                                            Volgende dat onderweg op de snelweg natuurlijk ook even bellen… Blijkt ineens mijn hele instrumentenpaneel gemute te worden!!
                                            Ergens de mute verkeerd afgetakt maar het op kunne lossen ( vraag me F of ook de kilometerstand dan stil zou blijven staan ;-)

                                            #17730231
                                            mallemalle
                                              Lid sinds:
                                              8 June 2010

                                              in haast je radio par ongeluk aansluiten op een aftakking van het knipperlicht, heel vreemd als je richting aan geeft en je radio knippert mee:wors

                                              #17730232
                                              kaneelschep
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                30 November 2004

                                                Laatst chinese versie van zo’n Honda 4takt brommer blokje gekregen. Dus ik proberen met een nieuw onafgesteld carburateurtje.
                                                Alleen de 5 kabels waren andere aansluit kleur. Dus ik moest een btje klooien met combinaties en jeee: Vonk!
                                                Dus ik rennen en duwen en kicken heee…. Af en toe wat gepruttel maar meer niet. :P
                                                Bleek ik de bougie nog niet echt aangedraaid te hebben in de kop….
                                                benzine liep gewoon langs de schroefdraad..
                                                Daarna natuuuurlijk starten en lopen :angel

                                                Wel een groot verschil in kwaliteit met de echte honda blokken..

                                                #17730233
                                                mayhem
                                                  Lid sinds:
                                                  13 June 2006

                                                  origineel gepost door corsaboy
                                                  owh een vallende laspunt doet idd erg pijn..
                                                  Had het gelukkig met mijn nikes aan, dus die was zo uit..

                                                  bij me maat viel die in z’n nek, liep over z’n rug, langs z’n reet en bleef in z’n dijbeen hangen. mooi litteken over z’n rug en een een put in z’n dijbeen (Ter grootte van een dubbeltje)
                                                  hij word de rest van z’n leven herrinderd aan de uitlaatlijn van mijn corsa:P

                                                  #17730234
                                                  roger rabbit
                                                    Lid sinds:
                                                    10 December 2009

                                                    Àch, een collega heeft bij een astra de koppakking vervangen, ff warmdraaien, komt een beetje rook van de motor en hij begint heel ludiek met een doekje boven de motor te wapperen laat ie per ongeluk het doekje valllen en de distributiesnaar pakt net het hoekje van zijn doek mee hoppeta, toen iets meer aan de hand dan een lekke koppakking

                                                    #17730235
                                                    2000
                                                    Moderator
                                                      Lid sinds:
                                                      30 June 2004

                                                      origineel gepost door kaneelschep

                                                      Wel een groot verschil in kwaliteit met de echte honda blokken..

                                                      Even offtopic: is het werkelijk zo slecht, ik zit zo’n scooter te overwegen, maar hoor veel slechts over de kwaliteit (kan ook haast niet anders voor dat geld)

                                                    25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 169)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.