Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
dat is een algemene universele kabelboom. kan geen kwaad.
En funkyroots, was het probleem opgelost met nieuw geleide en spanrol?
Ik heb dit probleem ook nu.Beste Bart, zou ik opnieuw moeten laten doen.
Maar nu hoor ik niets met temperatuur buiten ca. 10 gr.
Btw war is KKL?Hallo Eep,
Zou aan je kleppendeksel kunnen liggen. Duur geintje als je die nieuw koopt bij Opel.
€ 250,- Maar dan heb je wel een originele en dan nog door een forum lid laten monteren.Hallo Eep,
Ik ben goed geholpen door Carloastra, hij leest uit enz. Ik weet niet waar je vandaan kom maar stturr ff een bericht naar hem.Beste allemaal, ik hoor pingelen alleen bij warme motor. MML brand ook.
Ligt dit dan ook aan een kapotte klopsensor?
Astra h 2005 uit 2005, motor type Z16XEP.Hoi Thijs, alweer enige tijd geleden maar hoe is je olieverbruik tot nu toe na het vervangen van je kleppendeksel?
Hallo Thijs, bij mij ook het complete deksel (nieuw) vervangen door Carloastra. Kreeg amper met draaiende motor de vuldop open.
Type astra h Z16XEP met 178000 erop.
Ik had ook een hoog olieverbruik. Nu na vervanging iets verbetering: 0.75 l op de 250 km.
Motor loopt als een zonnetje!
Ook de EGR (nieuw) vervangen.
Alleen blijft nu toch weer mn MML branden, nogmaals auto rijdt perfekt nu!Met een handpomp en fietsband verloop ventiel op slangen onderaan bij pompje aangesloten.
Zeepsop op sproeiers gedaan en pompen maar.
Resultaat:Geen knik in toevoerslangen en niet verstopt.
Probleem was een verstopte rubberfilter in ruitensproeier tank.Ja denk ik ook Bart. Maar ik heb gekeken om sproeier los te krijgen, zitten niet in motorkap. Om daar bij te komen moet ik plastic plaat weghalen. Maar dan moet ik ook volgens mij de ruitenwissersarm losmaken om dan bij plastic plaat te komen…
Weet iemand misschien een andere oplossing?Dat betekent dat nw pomp ook niet goed werkt.
Ik heb nu weer de org. pomp gemonteerd en 2st leiding aangesloten.
Als ik hem aanzet hoor ik de pomp en komt er water onder aan de pomp er uit alsof het nergens uitkan.
Dus denk ik dat de sproeiers kapot / verstopt zijn.Goedenmiddag, bij mij werkt ook de ruitensproeier niet goed in Astra h 2005.
Ruitensproeierpomp gekocht via de fsrs opel webshop.
Vraag klopt het als ik pomp aansluit er een zwak straal uit komt bij de pomp zelf?
Dit geeft de oude originele pomp ook nl.Zo afgelopen zaterdag is de kleppendeksel incl. membraam erin gezet, motor liep direct al een stuk beter.
Opnieuw uitlezen kijken of alles goed was. Was er nog een foutcode aanwezig: EGR was niet goed. Paar keer schoongemaakt.Maar mocht niet baten.
Gelukkig was Opel van den Burg in Zoetermeer open.
Nieuwe EGR gekocht. Ja toen was het helemaal top!
Niets meer aan de hand!! Auto rijdt als een zonnetje.
Nogmaals bedankt Carloastra :thumbup :thumbik zou jullie nog op de hoogte houden:
Ben gisteravond bij carloastra geweest. Eerst een bak koffie en toen aan het werk :D
Iets wat niemand verwachtte mankeert het aan mn membraam welke in de kleppendeksel zit gemonteerd.
Tijdens het uitlezen bleek dat motor 20% continu aan het corrigeren is. En inderdaad een veel te arm mengsel.
Vraag was alleen waar zit die membraam bij een Z16XEP. Auto op de brug en vanaf onder niets te zien. Auto naar beneden en Carlo had al een vermoeden dat membraam in kleppendeksel zat :thumbup . Binnen een zucht alles gedemonteerd en daar zat hij! Helemaal geintregeerd in het kleppendeksel.
Afspraak gemaakt om complete kleppendeksel te bestellen indien dit kan.tot zover, wordt vervolgd ;)
gr. Dick
Ik heb binnenkort een afspraak bij CarloAstra.
Ik hou jullie op de hoogte!Heb vanavond een PM verstuurd naar wim-v6
Hoop dat hij snel reageert, want vandaag was het weer foute boel met constant afslaan in het stadsverkeer.Ja precies! Dat ga ik doen. Ik hoop dat ik snel een afspraak kan maken bij een van de 2.
Ik heb op forum dacht ik weleens gelezen dat wim-v6 in Berkel en Rodenijs is te bereiken?Hoi bart-gsi,
Ik meer vertrouwen in wim-v6 en carloastra! Rij graag een paar kilometers om voor serieuze info en hulp!Okee dank voor je uitleg. Binnenkort paar dagen vrij en dan laat ik door Opel Hartog in Hellevoetsluis uitlezen.
Ik zal mn bevindingen vermelden.
Zijn dat standaard tarieven bij Opel en aan hoeveel moet je denken?Ik heb al diverse malen bij een niet opel garage laten uitlezen. Maar geen foutmeldingen.
Drie weken geleden sloeg moter spontaan elke keer af als je bijna stil kwam te staan en bij ontkoppelen. MM lampje begon ook te branden. Direct naar universele garage geweest, je raad het al geen fout codes.
Ik zie wel codes ECN 017152 en ECN 0000000 met tegelijk intrappen rem en gaspedaal. daarna contact aandoen.gr. Dick
Beste Astra gti, ik heb exact hetzelfde probleem, alleen nog erger:
1 liter per 300 km!
Ook versleten zuigerveren, vorige eigenaar te snel met koude motor gaan planken…
Mijn auto is een Astra H uit 2005 station uitvoering Elegance met 177.000km.
Gewoon olie bij vullen en, auto trekt goed en geen blauwe rookwolken.
Valvoline 5w30 bij de Action 6 euro per liter.Omdat ik het idee heb dat auto beter rijd bij koude motor heb ik vanavond via settings en BC gekeken in display wat de temperatuur is van de motor:
koude motor 18 gr.
warme motor tijdens rijden 95 gr.
tijdens stilstaan met draaiende motor temp. oplopend van 95 gr naar 113 gr.
Ventilator slaat aan en temp. zakt naar 105 gr.vraag is aan jullie, Kloppen deze waarden allemaal.
verder display gecheckt met koude motor:
oa. temp 18.5 CGaspedaal en rem ingedrukt en contact aangedaan.
Kreeg de volgende info te ien op de plak van de kilometerteller:
ECN 017152 en ECN 000000weet iemand wat dit eventueel betekent?
Astra rijd niet op gas.
EGR is vorig jaar in Duitsland schoongemaakt, zuigbuis uitgebouwd en kanalen,ventiel en klep gereinigd.
Bobine kapot?, maar start prima.
Het lijkt erop met koude motor en koele buitentemperatuur auto beter rijd.
Misschien iets met temperatuursensoren? -
AuteurBerichten