Airco Astra H maakt herrie! Verzoek!

Forumindex Forums Techniek Airco, lpg en diesel-vragen Airco Astra H maakt herrie! Verzoek!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17277639
    funkyroots
      Lid sinds:
      13 July 2016

      Beste Opel liefhebbers,

      Mijn naam is André en in heb 4 weken geleden een Astra H station uit 2008 gekocht. Ik merkte dat de airco na inschakelen een brommen zeurderig geluid maakt…dat meegaat met het toerental van de motor. Na wat onderzoek en kijken op dit forum besloot ik de airco pomp te laten vervangen…omdat het volgens de meeste adviezen en ook die van airco Twente in Oosterhout…het daar meestal aan ligt. Nu is het geluid iets minder geworden maar nog steeds een stuk te hard en behoorlijk irritant. Ik ga dus volgende week terug om er opnieuw naar te laten kijken. Om er achter te komen hoe een normale “gezonde airco hoort te klinken heb ik de volgende vraag.

      Is er iemand op dit forum met een Astra H met een “gezonde” airco waarbij ik even mag luisteren hoe dat nou eigenlijk hoort te klinken.

      Ik woon in de omgeving Rotterdam. Het zou mij enorm helpen om te kunnen beoordelen of ze hem nu goed hersteld hebben als hij volgende week weer teruggaat.

      Alvast dank,
      André

      #18324520
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        Een gezonde airco hoor je niet tot nauwelijks.
        Wellicht een geleide rol of spanrol die aan zijn eind is van de multi riem?
        Omdat er meer weerstand op komt omdat de airco is ingeschakeld

        #18329805
        AstraSpijk
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 May 2016

          En funkyroots, was het probleem opgelost met nieuw geleide en spanrol?
          Ik heb dit probleem ook nu.

          #18329814
          Opeltje17
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 January 2012

            Vaak wordt het opgelost door de airco opnieuw af te vullen( mits niet lek) met koudemiddel en olie(voor de compressor)

            Mocht het dan niet weg zijn grote kans dat het dan in je pomp zit, heb ik met mijn vorige astra ook last van gehad gewoon zo gelaten.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.