Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
:D:thumbup @the aviator
Ik zie er 2 slangetjes naar toe gaan, weet je toevallig ook waar die aan vast zitten.
Stel dat je geen koolstoffilter op je c20ne hebt, is het dan verstandig er 1 tussen te plaatsen of maakt dat totaal geen verschil?
Heb namelijk zo een koolstoffiltertje in de schuur zien liggen en heb er momenteel geen op mijn c20ne zitten.
:hmmz
:hmmz dat is raar recht onder mijn stappenmotor zit helaas ook niks anders dan de benzinedruk regelaar.
Bedankt Opelkadetje
Ik ga dat gelijk is nalopen bij mijn C20ne-tje.
:thumbup
@opelkadetje – Weet jij toevallig hoe je de stappenmotor kan bewerken? Ik las namelijk dat je deze kan bewerken voor een betere verloop van je c20ne.
Zit de koolstoffilter er bij elke C20ne standaard op?
Heeft iemand hier toevallig een fototje van aangezien we nu 2 verschillende plaatsen hebben. :hmmz
origineel gepost door sw16v
haha laat m maar lullen hans. jij en ik weten wel beter….potmeter kan je niet draaien (zolang je hem niet bewerkt) en schakelaar kan je wel stellen maar is maar 2 standen stationair of vollast… kan je verder nix aan doen zoals jij bedoelt bbg hij meet dan nix wat je stationair toerental kan versteld.
rij al een halfjaar met bewerkte stappenmotor en werkt perfect!
Ik zou graag willen weten hoe je een stappenmotor kan bewerken. hoe gaat dit in zijn werk dan?:hmmz
19 augustus 2009 om 16:32 In reactie op: Kadett E GSI 8v en 16v voorremschijf en remklauw zelfde? #17513944origineel gepost door jblfreak
klopt de eerste is met 2 pennenschijven zijn hetzelfde
Heel erg bedankt iedereen:thumbup
19 augustus 2009 om 15:45 In reactie op: Kadett E GSI 8v en 16v voorremschijf en remklauw zelfde? #17513941origineel gepost door Govers
Alleen eerste type 8v klauwen zijn anders…daarna zijn 8v en 16v gelijkZijn de eerste type klauwen van een 8v degene met twee pinnen door de klauw heen?
Het maakt dus niet uit welke schijf ik gebruikvan een 16v of 8v zit geen verschil in in grootte of dikte?
origineel gepost door corsaracer
ow en het verwijderen ervan gaat het makkelijkste met een luchtsleutel…..Weet je misschien ook welke maat dop je nodig hebt voor de krukas poelie?
Cool :thumbup
Ben heel erg benieuwd naar het resultaat Corsa_GSi, rij namelijk met ongeveer dezelfde set up.
Heb je trouwens nog wat aangepast aan je c20ne voordat je de nokkenas geplaatst hebt? (klepveren enz.)
Bedankt Corsaboy :thumbup
Maar krijg ik echt 15 pk door een schrick nokkenas van 276 graden?
Of wat kan ik verwachten. :hmmz
Ik wil er wel graag alles aan doen om mijn hoge koppel in lage toeren te behouden.Nou hierbij dan de specificaties.
c20ne standard
Steuerzeiten-Dauer (Einlass): 274 graden
Einlass öffnet vor OT: 23 graden
Einlass schließt nach UT: 71 graden
Auslass öffnet vor UT: 60 graden
Auslass schließt nach OT : 35 gradenSchrick 276 nockenwelle
Nockenhub (Ventilhub) E/A [mm]: 7,3/7,1 (11,8/11,5)
Öffnungs-winkel E/A/Spreizung: 276/272/110
Steuerzeiten °KW Eö-Es – Aö-As: 28-68 66-26
Ventilhub in OT E/A [mm]:1,4/1,3
Ventilspiel E/A[mm]: hydr.Op de site staat 15-17Pk erbij
Seh zuigers leveren dat ook volgens veleAls er een keuze gemaakt moet worden tussen beide wat zou dan de meest voor de hand liggende keuze zijn
Misschien nog een heel klein vraagje. Ik heb nu een regelbare benzinedrukregelaar gekocht die je in kan stellen op stationair en op boost waarde.
Ik weet dat het verstandiger is dit in te stellen m.b.v. een bank maar weet iemand toevallig op hoeveel bar ik de regelaar ongeveer in moet stellen? (stationair ?bar en boost tot max 3bar?)
:hmmz
Heel erg bedankt voor de informatie experts king:
Dat zijn precies de vragen waar ik antwoord op wilde.
Super :thumbup
Misschien nog een heel klein vraagje. Ik heb nu een regelbare benzinedrukregelaar gekocht die je in kan stellen op stationair en op boost waarde.
@Corsaboy
Ik weet dat het verstandiger is dit in te stellen m.b.v. een bank maar weet je toevallig op hoeveel bar ik de regelaar ongeveer in moet stellen? (stationair ?bar en boost tot max 3bar?)Heel erg bedankt voor de informatie Robbyrood :thumbup
Is het verstandig de benzinedruk op mijn blok op 3 bar te zetten.
Specs c20ne:
Irmscher inlaat
Lexmaul uitlaat
Openluchtfilter
Gasklep gecleaned (alle onnodige slangen eraf)
Gechipt 7000 toeren.
Open uitlaat tot sebring demperMoet ik hier trouwens ook andere injectoren voor gebruiken die meer in kunnen spuiten?
Dus in principe heb je geen 16v injectoren nodig maar is het verstandig om je brandstofdruk te verhogen.
Stel dat ik dat wil doen hoe weet ik hoe hoog ik mijn brandstofdruk mag zetten en op hoeveel staat de brandstofdruk standaard?
Weet je toevallig ook wat een de juiste brandstofdruk is als je een irmscher inlaat en lexmaul spaghetti hebt met een rechte pijp naar achter?
En als je er een grotere luchtinlaat op hebt (Irmscher, Lexmaul enz.) in combinatie met open luchtfilter en ook een spaghetti.
Merk je dan veel verschil?
Ben benieuwd naar de :kewlpics:)
OK bedankt :thumbup
Ik heb zelf nog geen snelle nokkenas is dit heel erg i.v.m. het chippen?
:) gelukkig maar lees er namelijk allemaal nare dingen over
bedankt sw16v :thumbup
Bedankt voor je reactie corsaboy,
Maar kan ik met zo een inlaat spruitstuk rekenen op extra vermogen in de hoge of lage toeren?
En wat bedoel je precies met “ze trekken heel anders”
:)
Hoi
Heeft iemand misschien een fotootje van een octaan stekker aangezien de mijne ook echt laag in zijn toeren draait.
:wors
Origineel gepost door D-Rekord_Wil
nou ja, hij loopt altijd dat kon je van die k*t manta niet zeggen die ik had
daar heb ik meer langs de weg gestaan dan erop gereden:thumbup Hahahahahah Geef je groot gelijk
-
AuteurBerichten