Injectoren van een 16v in een 8v?

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) Injectoren van een 16v in een 8v?

  • Dit onderwerp is leeg.
22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Berichten
  • #17206752
    StefanAscona1987
    • Topics 7
    • Reacties 84
    Lid sinds:
    14 September 2007

    Hallo,

    Ik zie de laatste tijd wel eens c20ne motoren staan met 16v injectoren. Mijn vraag is heeft dit veel zin of moet je dan veel meer aan je auto doen wil het zin hebben?

    Het is voor de autocross. Blok is verder orgineel

    #17394317
    corsaboy
    Bijdrager
    • Topics 12
    • Reacties 4785
    Lid sinds:
    30 June 2004

    orgineel, blijf dan ook met orginele injectoren rijden,
    meer brandstof staat alleen in verhouding met meer lucht. die heb je niet.

    dus lekker zo laten zitten anders verzuipt ie aleen maar :angel

    http://www.corsa-novatuning.nl

    #17394318
    StefanAscona1987
    • Topics 7
    • Reacties 84
    Lid sinds:
    14 September 2007

    en als je dr nou spagheti spruitstuk opmaakt dan? Haalt het dan wel veel uit?

    #17394319
    corsaboy
    Bijdrager
    • Topics 12
    • Reacties 4785
    Lid sinds:
    30 June 2004

    alleen een spaghetti levert wel iets op..
    maar dan gewoon de brandstofdruk ietsjes omhoog..

    http://www.corsa-novatuning.nl

    #17394320
    AsconaC
    Bijdrager
    • Topics 18
    • Reacties 26
    Lid sinds:
    21 July 2005

    En als je er een grotere luchtinlaat op hebt (Irmscher, Lexmaul enz.) in combinatie met open luchtfilter en ook een spaghetti.

    Merk je dan veel verschil?

    #17394321
    corsaboy
    Bijdrager
    • Topics 12
    • Reacties 4785
    Lid sinds:
    30 June 2004

    dat loopt zeer zeker wel, ik reed met de volgende setup:

    C20NE, met seh zuigers.
    324 graden dbilas nokkenas,
    irmscher inlaat, spaghetthi uitlaat, groep n kat vv, de rest groep a..
    DDV Chip

    en toen zelfs met de orginele c20ne injectoren, wel de brandstofdruk instelbaar en stond op 3.5 bar..

    http://www.corsa-novatuning.nl

    #17394322
    AsconaC
    Bijdrager
    • Topics 18
    • Reacties 26
    Lid sinds:
    21 July 2005

    Dus in principe heb je geen 16v injectoren nodig maar is het verstandig om je brandstofdruk te verhogen.

    Stel dat ik dat wil doen hoe weet ik hoe hoog ik mijn brandstofdruk mag zetten en op hoeveel staat de brandstofdruk standaard?

    Weet je toevallig ook wat een de juiste brandstofdruk is als je een irmscher inlaat en lexmaul spaghetti hebt met een rechte pijp naar achter?

    #17394323
    corsaboy
    Bijdrager
    • Topics 12
    • Reacties 4785
    Lid sinds:
    30 June 2004

    is altijd lastig te zeggen,
    ik gebruik een wide lambda sonde daarvoor.

    je zou een narrow band lambda meter kunnen aansluiten op jouw standaard lambda sonde, zo kun je hem dan perfect afstellen op straat.

    http://www.corsa-novatuning.nl

    #17394324
    StefanAscona1987
    • Topics 7
    • Reacties 84
    Lid sinds:
    14 September 2007

    Kijk hier word ik veel wijzer uit! Maar dan kan je netzo goed een setje 40 mm webers er achter doen toch voor de cross of is dat weer niks?

    #17394325
    corsaboy
    Bijdrager
    • Topics 12
    • Reacties 4785
    Lid sinds:
    30 June 2004

    voor de cross wel geinig jah.. maar die zou ik dan afstellen op de bank

    http://www.corsa-novatuning.nl

    #17394326
    stoppelflieger
    • Topics 4
    • Reacties 360
    Lid sinds:
    14 January 2007

    Voor de cross een veels te dure aangelegenheid..
    webers en het afstellen op de bank zit je al gauw rond de 1000euro
    misschien iets minder maar dan koop je rommel.
    gare webers kun je zat kopen maar dan blijf je afstellen.
    en het is door en door bewezen dat een 16v veeeel harder loopt met de cross.
    en leg je de 16v in een kadett heb je een legale snelle standaardklasse auto…
    Weet niet wat je rijd maar webers zijn bij de knaf een no no.
    gr

    #17394327
    StefanAscona1987
    • Topics 7
    • Reacties 84
    Lid sinds:
    14 September 2007

    Ik rijd een C ascona dus dat gaat voor mij niet op. Mag wel dat blok er in hangen omdat het blok bij ons niet standaard hoeft te zijn Maar wil eerst kijken hoe het met een 8v gaat

    #17394328
    tinuzz78
    • Topics 1
    • Reacties 56
    Lid sinds:
    26 January 2008

    Ik heb een 2.0 8v seh met een 16v uitlaatspruitstuk, dus spagetie. Dus als ik nu een brandstofdrukregelaar er op zet met 3.5 bar, zal dit moeten helpen?
    Ik heb helaas nog geen andere inlaat, beetje moeilijk te vinden. Ik wil hem graag wel iets sneller hebben

    #17394329
    corsaboy
    Bijdrager
    • Topics 12
    • Reacties 4785
    Lid sinds:
    30 June 2004

    niet zomaar met brandstofdruk gaan experimenteren.
    met alleen een ander uitlaat systeem lekker zo laten..

    http://www.corsa-novatuning.nl

    #17394330
    rallyastra
    • Topics 49
    • Reacties 841
    Lid sinds:
    12 July 2004

    En alleen de brandstof druk verhogen werkt NIET als je management niet is aangepast.

    #17394331
    tinuzz78
    • Topics 1
    • Reacties 56
    Lid sinds:
    26 January 2008

    Heeft er nog iemand een ander motormanagement liggen voor een seh?

    #17394332
    sebastiaankadettcabriogsi
    Bijdrager
    • Topics 49
    • Reacties 2303
    Lid sinds:
    27 November 2005

    Sw16v reed in zijn oude c20ne ook met 16v injectoren.

    En met de volgende setup voor zo ver ik weet

    292 graden nokkenas
    aangepaste stappenmoter
    complete groep n uitlaat en groep n spagettie spruitstuk
    open filter (moet wel bij corsa d8 ik)
    en 3,5 bar benziene druk

    en hij heeft ervaren dat hij ondanks de 3.5 bar benziene druk toch meer vermogen had met de 16v injectoren en ook die op 3,5 bar benziene druk

    Nou vraag ik me af waar licht de grens?

    Gaat het verhaal van sw alleen op vanwegen de extreme nokkenas?

    Ik zelf wil gaan rijden met: (duurt nog ff stukje bij beetje)

    -verhoogde compressie (kop beetje extra vlakken)
    -open filter
    -geen kat
    -spagettie van 16v
    -groep n rvs uitlaat (open systeem) 58mm d8 ik
    -afgedopte karter ontluchting
    -afgedopte gasklephuiswerwarming
    -276 graden nokkenas
    -40 mm tb`s (op orginele ecu aangepast door ddv) (dus met airbox)
    -kanalen in de kop aanpassen op de 40 mm tb`s

    (hij is wel voor dagenlijks gebruik) dus wat kan ik het beste doen voor vermogen / en het beste doen zodat hij nog wel redelijk fatsoenlijk stationair loopt?

    Of moet ik dit zelf dan gewoon proberen?

    groeten

    #17394333
    corsaboy
    Bijdrager
    • Topics 12
    • Reacties 4785
    Lid sinds:
    30 June 2004

    Originally posted by sebastiaankadettcabriogsi
    en hij heeft ervaren dat hij ondanks de 3.5 bar benziene druk toch meer vermogen had met de 16v injectoren en ook die op 3,5 bar benziene druk

    Is hier een uitdraai van dan?? en kon zijn pomp die 3.5 bar wel aan? Mijn pomp storte ook iets in bij 8000 rpm in de 4de versnelling, bij 3.8 bar Maar verder reed ik dus altijd met een lambda 0.86 in vollast, en deellast lambda 1

    http://www.corsa-novatuning.nl

    #17394334
    sebastiaankadettcabriogsi
    Bijdrager
    • Topics 49
    • Reacties 2303
    Lid sinds:
    27 November 2005

    nee daar is geen uitdraai van. en het gaat om een astra f gsi pomp dus die kan dat wel aan lijkt mij.

    maar wat jij over vollast en deellast betreft de lamda verteld zecht mij helemaal niks ik weet dat z,n ding je uitstoot meet meer niet.

    #17394335
    macoe16v
    Bijdrager
    • Topics 14
    • Reacties 286
    Lid sinds:
    30 June 2004

    origineel gepost door corsaboy

    Originally posted by sebastiaankadettcabriogsi
    en hij heeft ervaren dat hij ondanks de 3.5 bar benziene druk toch meer vermogen had met de 16v injectoren en ook die op 3,5 bar benziene druk

    Is hier een uitdraai van dan?? en kon zijn pomp die 3.5 bar wel aan? Mijn pomp storte ook iets in bij 8000 rpm in de 4de versnelling, bij 3.8 bar Maar verder reed ik dus altijd met een lambda 0.86 in vollast, en deellast lambda 1

    correct me if I’m wrong, maar leveren de pompen niet allemaal ca 5 bar? en zorgt de brandstofdrukregelaar voor de juiste inspuiting?

    #17394336
    corsaboy
    Bijdrager
    • Topics 12
    • Reacties 4785
    Lid sinds:
    30 June 2004

    ja maar bij welke hoeveelheid brandtsof kan die 5 bar hebben.
    gaat ook om het aantal liters wat ie per minuut kan verwerken.

    Daar zit nog best wat verschil in bij de pompen… king:

    http://www.corsa-novatuning.nl

    #17394337
    sebastiaankadettcabriogsi
    Bijdrager
    • Topics 49
    • Reacties 2303
    Lid sinds:
    27 November 2005

    a ha zo heb ik er nooit tegen aan gekeken.

    maar sommige 8v gsitjes (astra) die lopen standaard al op 3 bar 3.5 bar lijkt mij dan niet zo extreem.

    of zie ik dit verkeerd?

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.