Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
[quote quote=18361808]Actronics? Fout![/quote]
nu snap ik wat je bedoelde…:-(
Na 2.5 jaar weer dezelfde problemen met de ECU (auto slaat wel eens af bij langzaam rijden en het ESP lampje blijft branden, kan pas weer starten al ik de klem er af haal).
Schijnbaar geven ze nu nog maar 2 jaar garantie op de reparaties terwijl ik bijna zeker weet dat er toen ik die liet repareren levenslange garantie van toepassing was. Kan alleen maar niet meer vinden… helaas
En nog steeds kan niemand verklaren waarom die auto af en toe niet verder wilt…
waarom? was trouwens de enige die mijn type ecu kon repareren
dan 1 nieuwe leiding, is te doen hoor
hierbij de foto’s van de condensor
en dit is mn droger (foto vanuit de onderkant van de auto)
Ik ben ff onder de auto gaan kijken en idd heb ik een losse droger die met een slang aan de condensor zit (nu weet ik waarom die ene slang helemaal door de bumper aan de andere kant van de condensor loopt).
Het is moeilijk om de juiste condensor te vinden omdat bijna alles op het internet aansluitingen aan de linker kant heeft.
Ik vraag me af of er mogelijk zou zijn om een andere condensor (die met de droger er op) te gaan plaatsen (i.p.v. die wat ik nu heb).
@Dolby
Bedankt voor de tip maar ik heb dit topic al gezien. Helaas bij zit het totaal anders in elkaar.16 juni 2015 om 14:57 In reactie op: astra coupe piepend geluid bij sluiten/openen van de ramen #18287588ik zal de siliconespray dan maar proberen, hopelijk werkt t
om misverstanden te voorkomen,
Ik rij LPG omdat ik daardoor heel veel geld bespaard heb. En ja, de schoonste brandstof enz. maar dan moet de regering ook dat toegankelijker maken en niet meer wegen belasting dan benzine er op gooien.
Ik zou liever ook alleen maar op benzine rijden maar economisch gezien is dat voor mij gewoon niet rendabel.
Ik vind alleen maar vrij kort door de bocht om te zeggen “gas is om op te koken en niet om op te rijden”.
Als iemand veel geld weg kan gooien dan moet ie dat lekker doen, geen probleem.
groeten aan alle LPG en benzine rijders (en diesel, elektrisch, waterstof enz, enztot nu toe heb ik volgende auto’s op LPG gehad
Ford Escort 1.8 met Vialle – 360k op gas zonder problemen (gesloopt door ophanging problemen en roest)
Opel Astra F x16xel met Koltec Necam installatie – 320k op gas zonder problemen (distributieriem er af gesprongen)
Ford Escort 1.6 met Vialle installatie – 320k op gas zonder problemen (distributieriem er af)
allen maar om op te koken? hmmm…denk van niet…@Sense wrote:
die euro extra per liter is dan maar hobbygeld :jerry
heel veel hobbygeld eigenlijk…tot 140 haal ik 1:12, plankgas 1:7…oeps…
gelukkig bijna nergens in NL (of zelfs in Duitsland) kun je nog vol gas rijden…
bedankt voor je reactie Sense,
Best een leuk artikel maar ik vind dat je niet zomaar dit soort dingen kan generaliseren.
4000 toeren is voor elke auto anders dus zeggen dat je op gas niet langdurig daar boven moet rijden is wat kort door de bocht. In mijn coupe ligt een korte bak dus ik rij sowieso al hogere toerentallen dan een lange bak auto’s. Ik zit vrij snel op 4k toeren dus als ik me daar aan zou moeten houden dan mag ik in principe de snelweg niet op.
Ben alleen maar benieuwd of er bij de auto’s die af fabriek voorzien zijn van een LPG installatie anders is. Moet je daar ook rekening mee houden? Als ik verhalen over bijvoorbeeld Mazda 2 bi-fuel lees dan vrees ik van wel (veel met gescheurde koppen).
Interessant, toch?Na deze rit was mn bobine naar de knoppen dus mn eerste gedachte was dat dat daardoor kwam. Ik had al eerder last van af en toe een missfire op 1 cilinder maar na de rit (merendeels vol gas) liep die al volledig op 3 poten. Misschien was de bobine daardoor sneller kapot gegaan. Weet niet of dat überhaupt kan maar heb zo’n vermoeden.
geen rubberen of koperen ringetje, niks
heb gewoon de oude er ingedraaid en tot nu toe lekt ie niet
bij de garage inbreken hoeft gelukkig niet, ik heb van die oprij bruggen/bokken onder de wielen en daarmee lukt t meestal om onder de auto te komen
alleen maar de bewegingsruimte is natuurlijk vrij beperktals je een brug hebt ja…
een remmenreiniger, ja dat is een goed idee thxTrouwens, heb je ook een nieuwe carterplug ingezet? Ik lees dat er een nieuwe koperen ring er in moet maar die had ik niet gezien. Dus ik zou een nieuwe carterplug moeten halen, toch?
40 euro betaal ik voor een APK bij een universeel bedrijf en daar kies ik bewust voor.
Bij de oplichters die je de APK voor €19.95 aanbieden heb ik nooit minder dan €100 betaald. Logisch, voor die prijs moeten ze altijd iets vinden.
maar…een Duitse garage kan een APK doen?…vreemdIs dit toevallig de dealer met de ‘gouden’ M in Selfkant?
ja die… in Selfkant/Wehr, Meures oid (maar ik heb daar geen gouden M gezien)
goed om te weten dat je daar goede ervaringen mee hebt
ja, dat was ook mn inschatting
Trouwens, ik ga nog iets anders proberen. Ik ga naar de Duitse Opel garage voor de prijs opgave (woon 2km van de Duitse grens). Ben benieuwd of ze daar bij de dealer iets goedkoper zijn dan in NL. Gewoon uit nieuwsgierigheid want eerlijk gezegd denk dat dit niks gaat worden.ik kom op 162 tanden en 20 mm breed…anders gaat ie terug
Al die gedoe omdat ik denk dat ik iets goedkoper uit zal komen als ik deze zelf koop en laat het universeel autobedrijf alleen maar op leggen. Ik begin daar zelf niet aan, daar heb ik niet genoeg ervaring mee (en kan veel mis gaan).
Ik heb nog niet eens geïnformeerd wat dit zou gaan kosten, eerst wou ik de eerlijke mening van de onafhankelijke gebruikers lezen
thxok goed nieuws
ik zal waarschijnlijk voor een conti riem en skf rollen en wp gaan, 100 euro alles bij elkaar, niet veel geld vind ik
@Haasje17
Als ik op de site mn kentekennummer invul dan zou t goed moeten zijn neem ik aan. Ik weet dat r veel verschillen per motortype zijn. Iig bedankt voor de waarschuwing.@MoNo_eGo wrote:
Zelf heb ik deze
http://www.dashview.nl/Dashcam-Dashview-X6″ onclick=”window.open(this.href);return false;bijna zoiets als ik op zoek naar ben, als je nog de lens van de hoofd unit (op dezelfde manier als die Mobius) los zou kunnen trekken, zou t perfect zijn
@Astra16VClub
het idee om deze onder de dakbekleding te plaatsen vind ik prima alleen maar ik zou de lens van de camera los trekken en de hoofd unit ergens op de dashboard plaatsen, dan kun je nl je camera (bijna) onzichtbaar onder de dakbekleding verweken@roog wrote:
wat was het ook alweer, 3 x op je rem en je dagteller indrukken? :hmmz
ik ben geen expert maar denk dat t niet gaat werken
vnl omdat jouw ecu steeds naar het signaal van de gaspedaal zou zoeken en die krijgt ie niet
mijn mening maar misschien ligt t anderst is elektronica dus zou je zeggen, kan aangepast worden
@Dolby wrote:
KLinkt net zoals Jet cars. Niet doen. :fy1
Ik was al van plan om een AG coupe met LPG bij Jetcars te gaan kopen maar toch (gelukkig) niet gedaan.
Hij heeft daar al zoveel zeer goedkope auto’s en dat was al verdacht voor mij. Gelukkig heeft mijn vrouw mij overgehaald en voor iets meer geld een AG coupe bij Eduardautos in Dongen gekocht. Super tevreden daar over (nog steeds na 15k in 4 maanden).
dat wou ik ff melden en een klein beetje reclame voor een (steeds moeilijker te vinden) normaal auto bedrijf kan geen kwaad…@midnight black wrote:
Moet je eens japanse onderdelen kopen….
haha, mijn vrouw heeft een Mazda 6
Toevallig moest ik bij de beide auto’s een thermostaat vervangen:
Astra – €60,- met behuizing
Mazda – €36,- zonder behuizing
Vind nog steeds meevallen qua prijs allen maar bij de Mazda moet je eerst de multiriem en de ABS pomp demonteren. Lekker makkelijk zeg…
Andere prijzen weet ik niet want dat ding gaat nooit kapot! -
AuteurBerichten