Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Kan iemand mij vertellen hoe het brandstofsysteem van een Z19DTH moet ontluchten?
Het is een Z19DTH (E3) volgens het kenteken.
Heb zelf tot op een zekere hoogte verstand van auto’s, doe over het algemeen alle reperaties/onderhoud aan me auto’s zelf.
Me buurman is een rare snuiter als het op auto’s aankomt, hij denkt dat het toch niet kapot kan king: Zijn vorige auto heeft 2 keer een motor transplantatie moeten ondergaan omdat er een drijfstang was gebroken :vertag Onderhoud komt ook niet in zijn woordenboek voor.
Ik hoop deze Vectra te kunnen redden anders weet ik zeker dat tie binnen nu en een maand op de sloop staat.
Bedankt.
Het inlezen van de nieuwe sleutel, is dat zelf te doen of moet dat bij de dealer?
Heb je een fabrieks alarm of is tie later in gebouwd?
Dat licht er helemaal aan wat er vervangen wordt.
Groot onderhoud is een GROOT begrip :P
Je hebt de standaard dingen die bij een beurt vervangen moeten worden oa: Olie, Filters, bougies/gloeipluggen, multieriem, distributie enzz.
Maar je hebt ook slijtage onderdelen die op zijn tijd vervangen moeten worden oa: remblokken, remschijven, banden enzz.
Pas als je weet wat er allemaal exact vervangen is/wordt kan je zeggen of de prijs goed is.
Een waterpomp gaat niet zomaar in één keer kapot.
Vaak begint het met:
1: Lekage
2: Gier of tikkend geluidDe kans dat de waterpomp in één keer vast slaat is heel klein, in dat geval gaat de muliriem slippen.
1.7 DTI is motorcode: Y 17 DT
1.7 CTDI is motorcode: Z 17 DTL
Bij de Z 1.7 DTL motoren wordt de waterpomp idd aangedreven door de multiriem ipv de distributieriem.
Als ze toch bezig zijn kunnen ze de waterpomp ook gelijk vervangen, maar het is niet noodzakelijk.
origineel gepost door benoben
Ik zou het er inderdaad niet bij laten :hmmz Hun website laat nergens duidelijk zien wat de juiste garantievoorwaarden zijn, maar probeer inderdaad via het hoofdkantoor. Of bel eens naar de verzekeringen wat zij er van vinden.edit:
Uw glasschade Het geeft niet welke ruit van uw auto beschadigd is, Carglass® is er om u te helpen. We kunnen alle autoruiten van ieder merk en model vervangen of herstellen. Bovendien krijgt u bij Carglass® levenslange garantie op het geleverde werk en de uitgevoerde herstellingen. Unieke garantie op herstelling: Als de inslag zich op meer dan 6 cm van de rand bevindt en kleiner is dan een stuk van 2 euro, garandeert Carglass® een duurzaam resultaat van de herstelling. Indien de ruit toch verder barst vanuit de herstelde inslag, krijgt u van Carglass® gratis een nieuwe voorruit. In deze rubriek leest u hoe we uw voorruit snel en vaak voor u gratis kunnen herstellen en wat er gebeurt als we uw voorruit moeten vervangen. U kunt steeds online een afspraak maken; klik op de knop ‘Maak nu online een afspraak’ rechts op deze pagina en wij doen de rest.
http://www.carglass.be/Uw-glasschade.524.0.html
Terug gaan met deze tekst (komt letterlijk van hun website) & een nieuwe ruit eisen! king:
Carglass Belgie heeft andere algemene voorwaardes dan in NL, dit heeft te maken met bepaalde regels en verplichtingen in landen.
Zo kan je in Amerika de aanschaf prijs van je auto terug claimen als bijvoorbeeld je remmen blijven piepen of er een ander gebrek voordoet dat niet wordt opgelost door de dealer :vertag
Algemene voorwaardes carglass NL:
Art. 5 RUITREPARATIES
1.Reparatie van gelaagde ruiten is niet in alle gevallen mogelijk of in alle gevallen toegestaan.Voor de beantwoording van de vraag of een ruitreparatie is toegestaan dient mede rekening te worden gehouden met de meest recente APK-normen. De beoordeling of een ruitreparatie (technisch) mogelijk is geschiedt door een bij Carglass B.V. in dienst zijnde medewerker.
2.De opdrachtgever dient er rekening mee te houden dat sommige van de ruitreparaties, ondanks op een correcte wijze uitgevoerd, niet het beoogde resultaat opleveren. In een aantal gevallen blijft bijvoorbeeld de reparatie (duidelijk) zichtbaar en/of scheurt de inslag verder.
3.Het risico voor het uitvoeren van een ruitreparatie berust bij de opdrachtgever, tenzij de opdrachtgever aantoont dat het gebrek of de ontstane schade een gevolg is van een aan Carglass B.V. toe te rekenen tekortkoming in de nakoming van haar verplichtingen.4.In het geval de opdrachtgever niet tevreden is over een ruitreparatie die door Carglass B.V. door middel van een harsinjectie is uitgevoerd (bijvoorbeeld bij de reparatie van “sterren” en bij de reparatie van “koeienogen”) én de opdrachtgever Carglass B.V. binnen 14 dagen na het uitvoeren van deze reparatie de opdracht geeft de ruit te vervangen, dan wordt het reeds door de opdrachtgever betaalde ter zake van die ruitreparaties, tot maximaal twee ruitreparaties, op de kosten van vervanging in mindering gebracht.
5.In het geval een ruit na een door Carglass B.V. uitgevoerde ruitreparatie, die door middel van een harsinjectie is uitgevoerd, op enig moment vanuit de plaats van de reparatie scheurt of door de uitgevoerde reparatie anderszins verslechtert, en de opdrachtgever aan Carglass B.V. de opdracht geeft om de ruit te vervangen, dan worden de uitgevoerde ruitreparaties, tot maximaal twee ruitreparaties, in mindering gebracht op de kosten van vervanging.
6.Indien uitdrukkelijk vermeld is dat naar oordeel van Carglass B.V. de ruitreparaties technisch niet mogelijk zijn zal Carglass B.V. de opdrachtgever er nadrukkelijk op wijzen dat in dit geval Carglass B.V. enkel op risico van de opdrachtgever herstelt en geen duurzaam resultaat van de reparatie- die op kosten van de opdrachtgever geschiedt – garandeert. Bijgevolg is artikel 5.5 dan niet van toepassing.
7.Wanneer de opdrachtgever wenst te reclameren, dan dient door hem aangetoond te worden dat de betreffende reparatie door Carglass B.V. is uitgevoerd, bijvoorbeeld door middel van het tonen van een originele opdrachtbon of factuur.Algemene voorwaardes Carglass Belgie:
c. Carglass® Repair (herstelling gelaagde voorruit)
Indien de inslag beantwoordt aan de herstelvoorwaarden, zoals uitdrukkelijk vermeld op de “werkbon”, herstelt de NV Carglass® deze inslag, volgens de opdracht en op kosten van de cliënt, door middel van het “Carglass® Repair” systeem en verleent een levenslange (=levensduur van de ruit in het voertuig in kwestie) garantie. Indien de voorruit toch vanuit de herstelde inslag verder barst, plaatst de NV Carglass® gratis een nieuwe voorruit. Indien de inslag niet beantwoord aan de herstelvoorwaarden, zoals uitdrukkelijk vermeld op de “werkbon”, heeft de NV Carglass® de klant er nadrukkelijk op gewezen dat in dit geval de NV Carglass® enkel op eigen risico van de cliënt herstelt en geen duurzaam resultaat van de herstelling – die op kosten van de cliënt geschiedt – garandeert. Als de ruit vanuit de herstelde inslag verder barst, crediteert de NV Carglass® enkel de herstellingskost aan diegene die de herstelling heeft betaald, indien hij de nieuwe voorruit, die aan de cliënt gefactureerd zal worden, bij de NV Carglass® laat vervangen. Deze garantie wordt enkel verleend indien het gebrek door de NV Carglass® vastgesteld en hersteld zal worden, en na voorlegging van de factuur m.b.t. de oorspronkelijke herstelling.
Heb je het in NL laten doen, dan heb je denk ik weinig kans dat hun de kosten dekken. (de reparatie kosten van je sterretje wordt wel in mindering gebracht als je de ruit laat vervangen, misschien kunnen ze hier je eigen risico mee dekken?)
Heb je het in BE laten doen, dan kan je een nieuwe ruit claimen.
Het piepen wordt veroorzaakt door remstof dat vrijkomt van de remblokken bij het remmen, dit wordt nu niet goed afgevoerd en blijft op de blokken zitten.
De snelste oplossing is je remklauwen en schijven schoon spuiten met remreiniger.
Ik zag op de site van Mtech dat hun ook kant en klare schakelaar setjes leveren.
Misschien is dat een optie voor je?
Kost wel 95 euro :angel
origineel gepost door FearlessHet wiellager zit geperst in het fuseestuk, deze kan je niet zomaar thuis even vervangen, die moet onder de pers.
Een wiellager vervangen bij een Astra G is helemaal niet zo moelijk, dit is een complete naaf die vast zit met 3 bouten. Hier hoef je niks bij te persen, alleen is het wel raadzaam om het op een brug te doen.
Kosten van het wiellager is verschilend:
4 of 5 gaats (5 gaats is duurder)
ABS of niet (ABS is duurder)Ik heb laatst nog een wiellager vervangen van een Astra G (5 gaats met ABS) en het lager was 140 euro (niet origineel) maar die werkte prima.
De berekening van die site klopt voor geen meter, er komt meer bij kijken dan je moet invoeren.
De velgen zullen zeker passen zonder aanlopen, waar je wel op moet letten is dat tie niet aanloopt met 4 personen in de auto. Maar dat kan je alleen maar testen met rijden.
Verder als je zelf nog twijfelt zou ik lekker met je std velgen blijven rijden.
Op die site van jou staat geen model/bouwjaar achter.
http://www.steekmaat.nl/steekmaat.php?merk=Opel&type=Astra G tot 2004 (4 gaats)
Een astra F (voorganger van de G) heeft een ET van 49
Op deze site kan je ook een goede uitleg over ET waardes vinden.
De velgen die jij op het oog hebt moeten goed passen met banden van 215 breedt.
Tevens raad die winkel jou deze velgen aan, mochten ze aanlopen is dat hun probleem.
De standaard ET waarde voor een Astra G 4 x100 is voor zover ik weet 39 ipv 49.
Advies ET waarde voor een Astra G is tussen de 35 en 45, let er wel op dat hoe hoger je ET waarde is, hoe verder de velgen naar binnen vallen.
7,5 J is de breedte van de velg.
De naafdiameter is de diameter van je wiellager waar de velg op centreert.
Welke banden maat willen ze op de velgen zetten? ik vind het zelf niet prettig rijden met een astra G waar banden op zitten die breder zijn dan 215.
Edit: De velgen zullen wel passen, mits je niet breder gaat met de banden dan 225. met 215 breedt zit je gewoon safe, en de aangeraade banden maat is 205. Maar weet niet of die op een 7,5J velg passen.
2 augustus 2010 om 16:26 In reactie op: Beetje laat in het jaar maar heb een astra cabrio gekocht #17705743origineel gepost door Basgsi
Vanochtend vroeg naar de rdw, was ik nog steeds pas 10de aan de buurt, maar ging erg snel.
Auto heeft nu nieuwe APK en is het wachten op de NL papieren. Bij de douane was nog langere rij, maar mn autotelex uitdraai
was geaccepteerd zonder dat ze de auto gingen bekijken.Hoop deze week toch nog wel te kunnen rijden.
De Douane kijkt niet zo nauw naar opties die wel of niet op een auto zitten, heb ook al een aantal auto’s ingevoerd zonder extra opties opgegeven te hebben.
Waarom heb je niet gelijk een VKB ( voorlopig kenteken bewijs ) aangevraagd? kost dacht ik 15 euro, maar dan had je wel gelijk platen kunnen laten maken en kunnen karren :)
Vandaag bezig geweest met de corsa B van me vriendin.
Schokdempers achter vervangen en 15 inc 7J AEZ velgen erop gezet.
Helaas zijn de banden iets te breed (205) hierdoor gaat het sturen veels te zwaar ( corsa heeft geen stuurbekrachtiging )
Van de week nog de achteras vervangen en opzoek naar een anders setje velgen.
Nou ben vandaag even op jacht gegaan naar een achter as en schokdempers.
Heb een nette achteras kunnen vinden en heb 2 nieuwe monroe dempers gehaald, was totaal 90 eurie kwijt :)
Heb aankomende maandag heel de dag een brug tot me beschikking, dus dan even het zooitje vervangen.
oke thnx.
Zijn er nog dingen waar ik op moet letten bij het vervangen van de achteras?
origineel gepost door wim-v6
neem aan dat je de achteras bedoeld..Willem
Had al op achteras gezocht maar kon niks vinden, dus dacht misschien heet het anders, aangezien het een balk is waar de wiellagers op vast zitten met bouten.
Zijn alle achterassen met trommel remmen van een corsa het zelfde? of zit daar nog verschil in?
Een free air opstelling is mooi, maar bedenk wel dat je marges kwa kist inhoud heel klein zijn.
Voor wat voor woofers wil je gaan?
Ik vind bass-reflex zelf mooier klinken, vaak zijn er voor bekende woofers complete kisten verkrijgbaar.
23 juli 2010 om 16:31 In reactie op: boordcomputer/display geeft foute waardes verbruik door #17703044De boordcomp rekent het verbruik uit aanhand van verschillende informatie die binnenkomt van verschillende sensoren.
In je uitlaat zit een lambdasonde ( sommige auto’s hebben er meer dan 1)
En natuurlijk de LLM tussen de aanzuigbuizen.
Heb ze net ook besteld, maar ze zijn volgende week pas binnen :(
Nou het weer zat niet echt mee vanmiddag, had ook niet zoveel zin om met een krik te gaan lopen kloten. Aangezien dingen soms best tegen kunnen zitten als je er niet goed bij kunt, toen maar even de “doe het zelf” garage gebeld waar ik lid van ben, gelukkig hadden ze nog een brug vrij vanavond :P
Heb lekker op me gemakje de schijfjes vervangen en alle problemen zijn weg :jerry
Ik heb exact het zelfde probleem met mijn Astra X20XEV.
Zat zelf ook al te denken aan krome schijven, dus net een nieuw setje brembo’s gehaald voor 95 euro (5gaats)
Als het weer een beetje mee zit ga ik ze vanmiddag vervangen, dan laat ik wel even weten op het is opgelost :)
Is de schijf ook nagekeken of die niet krom is?
Een schijf zet uit door de vrijving, als deze een heel klein beetje krom is kan die gaan aanlopen als die warm wordt.
Kijk ook even naar het wiellager, als deze teveel speling heeft kan de schijf ook gaan aanlopen.
-
AuteurBerichten