Remmen piepen

Forumindex Forums Modellen Astra Remmen piepen

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17223841
    Jeroentje123
      Lid sinds:
      6 July 2008

      Nog eens hallo!

      De remmen van de astra f piepen verschrikkelijk, na het vervangen van de remblokjes..

      Hoe is dit op te lossen??

      Jeroen

      #17703249
      dragon1
        Lid sinds:
        2 October 2009

        Zijn de randjes van de schijven afgeschuurd, dus de buitenrand die blijft staan terwijl de rest afslijt. Kan zijn dat ze daardoor gaan piepen met de nieuwe blokken.

        #17703250
        AstraLimburgDriver
          Lid sinds:
          12 May 2010

          Hoi,

          Ik heb dit probleem dus ook, heb een maandje of 3/4 geleden voor mijn remblokken laten vernieuwen. Nu met het remmen piepen deze echt heel erg, bij de garage zeiden ze dat het nieuwigheid was en dit weg ging naar een paar kilometer. Nou ben dus bijna een half jaar verder en die dingen piepen nog als een gek.

          Wat is hier inderdaad aan te doen want wat ze bij de garage zeiden klopt dus niks van en wil dit graag verholpen hebben, als ik rem kijkt je iedereen aan van :wtf

          Dus iemand een goede oplossing

          #17703251
          TheGeneral
            Lid sinds:
            21 February 2010

            Radio harder zetten:P

            Schuine kantjes aan je remblokken maken

            het scheelt ook veel welke kwaliteit remblokken je gebruikt

            #17703252
            GSI Racer
            Deelnemer
              Lid sinds:
              25 June 2009

              De randen van de remblokken gewoon afschuinen.

              Het piepen word veroorzaakt door de rand die op de remschijven zit (door slijtage)
              Als je nieuwe blokken plaatst gaan deze langs deze rand lopen.

              #17703253
              AstraLimburgDriver
                Lid sinds:
                12 May 2010

                Is dit dus gewoon weg een kwestie van slijtage als ik dus het zo laat gaat het dan ook op een gegeven moment weer weg of dit niet meer. Of gaat dit pas weg als de remblokken bijna op zijn hahaha :P:P:P:P

                #17703254
                adam222
                  Lid sinds:
                  18 December 2007

                  Het piepen wordt veroorzaakt door remstof dat vrijkomt van de remblokken bij het remmen, dit wordt nu niet goed afgevoerd en blijft op de blokken zitten.

                  De snelste oplossing is je remklauwen en schijven schoon spuiten met remreiniger.

                  #17703255
                  Jurgen
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    6 September 2007

                    en zoals gemeld, de randen van je remblokken flink afschuinen helpt een boel ;)

                    #17703256
                    AstraLimburgDriver
                      Lid sinds:
                      12 May 2010

                      Ja ok maar denk niet dat het echt de bedoeling is te gaan klooien aan je remblokken, daarom vraag ik gaat dit ook weg val zelf op een gegeven moment.

                      IK heb ook gehoord dat het kan zijn dat de garage per ongeluk de remschijf heeft beschadigd dat die beetje scheef zit is dit ook mogelijk of is dit uitgesloten en niet waar????

                      Vind het niet echt een oplossing te gaan schuren aan remblokken, maar toch bedankt voor het meedenken.

                      #17703257
                      GSI Racer
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        25 June 2009

                        neem nou maar van mij aan dat het echt wel helpt, je remblokken afschuinen.

                        Ben zelf automonteur. Als wij nieuwe blokken monteren op een auto en de schijven blijven zitten, worden die blokken gewoon mooi afgeschuint. Nog nooit piepprolemen gehad:thumbup

                        Wat betreft die beschadigde remschijf lijkt me sterk, als deze scheef zou zitten trilde je echt wel uit je auto, en het kan zowiezo niet zo zijn, want dan zou je wiel ook scheef moeten zitten.
                        Remschijven kunnen echt wat hebben, en beschadig je echt niet zo snel.
                        Zeker niet met blokken vernieuwen;)

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.