Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Beetje een bump, maar bij mijn beestje (2002 kenteken, gebouwd in 2001 volgens de ruiten) alleen bij de tankdop een paar kleine roestpuntjes te vinden, zal ik ze wegschuren? Rij nu met een lekke uitlaat (geeft leuk geluid met een open luchtfilter van K&N :jerry ). Achter spatborden vertonen ook klein roestplekje, reservewiel bak is volledig schoon!
6 december 2015 om 16:47 In reactie op: [HOW TO] – Astra G – Luchthuismodificatie (Engels) #17974168@Fearless wrote:
Heb het ook gedaan op mijn 1.6xel, merk er niets van.
Wat ook leuk is, als je de pijp uit de bak haalt blijft er een open vierkantje achter.
De aanzuigbuis dicht dat niet af. Ik heb daar maar een stukje ducktape over geplakt.
Als ik een vectra c diesel op de sloop tegen kom zal ik de aanzuigbuis daarvan overzetten.Deze mod is met name voor het geluid, bij mijn Z16SE kwam er direct al een leuke roffel uit, pas later merkte ik dat hij onderin iets soepeler lijkt te rijden (minder zn strotje dicht geknepen zegmaar). Echter begon hij recent wel heel erg fanatiek te roffelen met de K&N 47s 4900 set. (K&N open luchtfilter) Bleek dat de aanzuigbuis aan het filter losgeschoten was, waarschijnlijk enkele honderden kilometers zonder luchtfilter gereden zonder het te merken :cry
Echter is bij mij nu ook het flexibele stukje vanaf de MAF? naar de motor kapot, kan dit nergens online vinden.
5 december 2015 om 17:25 In reactie op: [HOW TO] – Astra G – Luchthuismodificatie (Engels) #17974166@bladluis wrote:
Die buisje heb ik terug gedaan heb alleen het soort katoen buisje er uit gehaalt en waar die katoen aan vast zat heb ik terug gedaan.
stap 4 foto 2 wat daar stuk hard plastic is is bij mij katoen
Opel astra g 2003
was bij mij ook katoen idd, misschien om het geluid beter te dempen. Inmiddels heb ik er al meer dan 50k kilometers met K&N 57s 4900 setje opzitten, geeft een nog leukere brom met dat lekkere aanzuig geluid als je het gas intrapt :jerry
Oke, ik vroeg me namelijk af hoe het zit als ik nu “groot” licht aanzet, gaat dan de dimlamp uit en dan de andere aan bijvoorbeeld? Want als ik 4x dezelfde lamp heb, word het dimlicht dan niet “te fel”, of staat deze gewoon met zijn reflector naar beneden gericht, en grootlicht rect vooruit?
Hier ook iemand die graag (zo snel mogelijk :jerry ) op-com software wil. 2010 08 heb ik hier. windows 7 zegt opcom usb v2
Nederlands of engels maakt mij niet uit. Ik wil graag dit weekend nog wat dingen van de astra-g uitlezen/bekijken
Met vriendelijke groet
Adriaan29 augustus 2014 om 13:06 In reactie op: opc scan (tellers eerst naar de uiterste dan weer terug #18173762@ZakhooiTM wrote:
@Corsa_B_66 Zou moeten kunnen ja, misschien andere waarden erin leren maar das allemaal aan te passen
@SimpleFace
Als het goed is was het de bedoeling dat als je de auto op contact zet dat je dan de scan krijgt dus de ECU doet er nog niet veel mee.
Wat ik wil gaan proberen is tussen de normale pin en de chip van de teller een diode ertussen zetten zodat er geen stroom van of naar de kan ECU stromen richting de arduino.
Op deze manier zou de arduino veilig het signaal kunnen sturen terwijl de ECu de baas blijft, maar ik zal dit ergens vandaar op schema zetten, dan ik het misschien makkelijker.
Heb nog niet zo veel zin om een multiplexer er tussen te zetten, maakt het weer complexer :Pkun je niet met kleine relais er voor zorgen dat de arduino (failsave uiteraard, dus arduino moet het relais aanschakelen) dat de draad van de versnellingsbak? onderbroken word? Dan heb je ook geen last met diodes etc. Mischien wat ingewikkelder/stukkie duurder. Maar denk dat het wel stuk veiliger is. Alleen weet ik niet om hoeveel draden het gaat……
29 augustus 2014 om 11:58 In reactie op: opc scan (tellers eerst naar de uiterste dan weer terug #18173756Inderdaad, ik zat net ff op de site te kijken en zijn er enorm veel bijgekomen!. Mini is nog mooier en kost habbekrats.
Is er veel soldeer werk? Ik kan geen chips los-solderen etc. Bij draadjes solderen houd het op bij mij :P
29 augustus 2014 om 11:48 In reactie op: opc scan (tellers eerst naar de uiterste dan weer terug #18173754@ZakhooiTM wrote:
Wil vandaag nog wat dingen losstaand testen, denk dat ik volgende week de teller mod klaar heb :)
Mooi man. Hoeveel pins gebruik je nu totaal? Denk dat het mooi is als het met een micro lukt. Scheelt lekker in de ruimte :)
26 augustus 2014 om 14:25 In reactie op: opc scan (tellers eerst naar de uiterste dan weer terug #18173743Gezien je met arduino bezig bent “the sky is the limit” king:
25 augustus 2014 om 17:30 In reactie op: opc scan (tellers eerst naar de uiterste dan weer terug #18173736Even een reply als abbo :)
Zou dit zelf ook zeer graag willen gezien mijn astra g (z16se :jerry ) ook OPC looks heeft, sportvelgen. Spoiler, zelfde blauwe kleur. En het is gewoon erg cool :)
Mocht het je lukken, in combi met langzaam oplichtende teller zou het helemaal afmaken (lexus….)
Groeten
Adriaan28 december 2013 om 10:12 In reactie op: [HOW TO] – Astra G – Luchthuismodificatie (Engels) #17974160Heb het een paar dagen geleden gedaan, en het bevalt goed :afro
Belangrijkste is een lekkere brom als je het gas diep intrapt, maar wat me vandaag (bij toeval, was nog nie helemaal wakker) opviel is dat ik nu met mijn z16se (1.6 8 kleppert) gewoon moeiteloos in z’n 2 kan optrekken :jerry
Bedankt voor het delen van deze tutorial, bij mij was de onderste pijp wel een soort van katoen op een stukje plastic, deze heb ik met wat wringen er ook moeiteloos uit kunnen krijgen.
(eigenlijk gister) 2 restrictiebuizen eruit gehaald bij de astra G Z16SE. Geeft nu een lekkere brom als je het gas diep intrapt boven een snelheid van ~60km/hr. Dus volgens mij omdat hij nu pas echt lekker lucht krijgt met de happer in de grill.
K&N 57s 4900 besteld voor een nog mooier geluid, en mischien nog een VXR luchtinlaat (schijnt direct te passen zonder modificaties in tegenstelling tot de vectra C inlaat) Waar ik eerst altijd aan de pc sleutelde vind ik nu het auto prutsen ook wel leuk :jerry
@HardcoreHell wrote:
Er zitten klipjes in de slee. Deze druk je naar buiten als je een stripje tussen de radio en slee drukt. Als je frontje van de radio af is, zie je een uitsparing waar iets in kan aan de zijkant. Daarachter zitten die klipjes. Je kunt er van die stripjes voor kopen bij een audio zaak. Zijn niet zo duur en toch handig om te hebben.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk 4
dus de “lepel” moet tussen die 2 puntjes die op mijn foto in 1e post te zien is? (laatste foto zonder display)
Heb lepels besteld jvc universeel :P, jammer dat anderre auto pioneer is anders had ik ze al liggen.
De enige goede foto van de zijkant die ik kan vinden:
alleen zie ik daar niet op wat ik in moet drukken om hem eruit te krijgen
Met vriendelijke groet
Adriaan@Haasje17 wrote:
Open filter gaatj e vermogen van achteruit beschaafde demper is continu geluid ook wel te doen.
Gele en rode kabel wisselen van je radio. Is je probleem opgelost!
de 57s kit gaat “op” de onderkant van het oude luchtfilterhuis. met een kap erovheen, het open filter komt zegmaar in het luchtfilterhuis te hangen waar normaal het inlegfilter inligt :)
Ik moet nog even kijken hoe de radio eruit te krijgen is, (tis een jvc, geen philips die standaard is volgens een kennis) en dan inderdaad draad switchen. Hij had het over zwart en geel, rood was de voeding voor het geheugen? :wtf
Het nadeel van anderre eind demper vind ik dat het continu zo’n brom geeft. Hij is nu “stil” als je gewoon cruiset, maar als je even lekker doortrekt op de snelweg (even inhalen in zn 4) dan bromt ie wel lekker. Eerst volgende probleem word toch radio omzetten naar contactslot. Op dag 1 al een lege accu doordat volume op 0 stond en gewend ben dat radio uitgaat met contactslot, niet dus :jerry
Alvast bedankt voor jullie hulp. Erg snelle respons bij de astra rijders king:
-
AuteurBerichten