Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ff op de tankmeter kijken hoeveel inhoud er in zit. Kunt deze leegrijden of anders in de buitenlucht voorzichtig de tankmeter op de tank losschroeven. NIET meteen helemaal los, maar een paar slagen de schroefjes losdraaien. Vervolgens een beetje aan frienelen en dan zal deze ‘lekken’ ofwel zijn gas laten vervliegen. Afhankelijk van hoeveel er nog in de gastank zit weet je hoelang het duurt..
Zou er niet bij roken of electrische apparatuur bij gebruiken en zeker goed luchten. Damp gaat in de auto hangen dus raampjes open.
Klinkt spannend maar valt op zich wel mee.
Achterremmen worden door 1 rem leiding voorzien van remolie.
Maar idd vreemd dat de ene rem voor door de rembegrenzer gaat en de andere niet.
Die er wel door gaat regelt op een vage manier de druk naar achter..Plaats je die dan op dezelfde plek als de oude lekkende nu zit, of ergens anders.
Is zo’n instelbare dan ook voorzien van 2 in en 2 uitgangen of heb ik hiervoor dan 2 losse nodig.
Kortom hoe zoek ik de juiste uit en waar..Een en ander is reed saangesloten, echter nu lekt ie helaas.
Zijn hiervoor revisiesetjes te verkrijgen of vervangende producten welke de zelfde eigenschappen heeft qua drukverdeling.Even stof van dit topic afblazen!!
Wie kan me aangeven hoe de leidingen op de remkrachtverdeler moeten worden aangesloten (kadett c).
Lv, rv en achter.
Ik heb bij mijn kadett c een remkrachtverdeler met 4 aansluitingen. 2 ervan komen vanaf de hrc, 2 gaan dus weg, waar welke waarheen…Boeken en google kan me helaas niet helpen..
gat boren van rond 20 mm, dit zodat de busjes ter versteviging in de koker komen?
om zeker ervan te zijn dat je juiste gaten boort, is het ook mogelijk om van onderaf met klein boortje (indien lange boor) door te boren?
of zijn de inslagpuntjes duidelijk genoeg?heb onlangs een bosal trekhaak op de sloop gekocht en ff met hamerite als (bijna) nieuw gemaakt.
alles ligt klaar alleen geen handleiding… maa bovengenomde bericht verduidelijkt al een hoop.kom ik weer terug op het doorboren van onderaf, links zit de uitlaat in de weg…
hoi. je remlichtschakelaar bevind zich bij het rempedaal zelf.
voor wat betreft je richtingaanwijzers, branden de lampjes wel allemaal en even krachtig. zou kunnen zijn dat de massa (vaak) bij een van de voorste richtingaanwijzers slecht is. (c kadetjes willen daar nog weleens wegrotten).
succesgrtz Arie
hoi hoi
goed nieuws dat het gelukt is!
Grtz
het boek ‘jetzt helfe ich mir selbst’ voor corsa vanaf ’93 schrijft hetvolgende:
1. Koelmiddel aflaten
2. Koelslangen kachelradiator vanuit motorruim loshalen
3. Alleen met servokoeling en 16v: afdekking bij voetenruim bestuurderszijde, ‘crash-strebe’ losschroeven en naar 1 zijde draaien
4. Links en rechts luchtverdeelkanalen demonteren, 5 schroeven
5. Luchtbehuizingbodem wat naar voren halen en zijdelings in de richting van het voetenruim aan bestuurderszijde eruit ‘schuiven’
6. Tussenbodem luchtbehuizing losschroeven, naar onder klappen en tevens via het voetenruim bestuurderszijde eruit ‘schuiven’
7. Bodem bedekken met oude lappen tegen knoeien van achtergebleven koelmiddel
8. Kachelradiator uit de behuizing naar voren halen en naar links draaien
9. Aansluitleidingen voorzichtig naar binnen geleiden
10. Inbouwen geschied in omgekeerde volgorde.Ps zelf vertaald dus er kunnen taaltechnisch wel wat foutjes inzitten :)
succes en ik lees graag of je er iets aan hebt gehad.
inderdaad, bij het zien van foto 1 dacht ik, eej een uitlaat van een standkachel. Geen vaste bediening of afstandbediening aanwezig??
Wel lekker zo tegen de winter.
Grtz Arie
Hoi,
De deurbekleding is vrij makkelijk eraf te halen. Begin van de week nog gedaan om de spaekers te vervangen.
1.Kapje rondom de binnenklink eraf klikken
2.In totaal 3 torx schroefjes waarvan 2 korte aan de scharnierzijde zit en 1 lange in de handgreep zit. Alledrie de schroefjes en de handgreep verwijderen.
3.Rondom zit de deurbekleding vastgeklikt met plastic drukkers. (enige voorzichtigheid: het is 1 paneel. Lijkt erop dat het uit 2 delen bestaat onder en bovendeel. Is dus niet het geval).
4.Bij het raam zit deze over de rand ‘gehangen’. Voor de makkelijkheid het kapje van de spiegel verwijderen.
5.stekkertje van de speaker loshalen (en electrische ramen).
> Deurpaneel kan worden verwijderdIk hoefde niet verder omdat de speaker in het deurpaneel gemonteerd zit.
Succes.
// terugbouwen geschiet in tegenovergestelde stappen
Vind het zo raar dat de motor slecht aanslaat als deze warm is. Maargoed houden het in de gaten. De tempsensor is nu vervangen. Mocht dit niet niet baten moeten we dan gaan denken aan de mapsensor? Is deze ook te controleren, na te meten?
Alvast bedankt voor de reactie.
Grtz Arie
Vanmorgen het probleem proberen te laten vaststellen bij de garage. Natuurlijk geen probleem.
Later vandaag op en neer naar de winkel. Geen probleem heen, terug slaat ie niet meer aan. Geduldig gewacht en proberen te starten met gas geven (lekker duur in benzine, maargoed) loopt ie weer.
Meteen door naar de garage en geven ze de conclusie dat het 99% zeker de temperatuursensor op het inlaatspruitstuk moet zijn. Deze is nu vervangen (kosten ongeveer 20euro) en gaan we uiteraard testen.Verder las ik in een andere subblad op het forum dat de map sensor ook wel eens deze klachten kan veroorzaken. Klopt dit?
Grtz Arie
km stand is trouwens net 100.000
[rquote=1809374&tid=137771&author=aad102]dank je voor de reacties, ga ik van de week eens even proberen te fixen.
Grtz Arie[/rquote]
het verhaal va de week is dus gisteren heerlijk in het lentezonnetje gefixed.
5minuten kijken, 1 werkwas idd snel te fixen, schuif waar dat dwarspinnetje in geklemd zit was er afgeschoten. Kwam er achter toen ik de bekleding had losgemaakt en aan de andere zijde keek waar deze gewoon op zijn plekkie zat.
Ff onderin voelen en ja hoor daar lag het onderdeeltjes te wachten.
Schuif teruggeplaatst, stangetje teruggeklikt en bekelding vastgemaakt.
Gereed!
Thanks voor de tips vorig jaar….
Grtz arie
ps foto’s volgen. Ligt eraan of ze duidelijk genoeg zijn geworden. Zonnetje scheen erg fel namelijk
hoi bart.
Ik weet niet in welke groep de bekering van je combo valt.
Heb je geen overig zaken die het niet meer doen, denk aan binneverlichting, richtingaanwijzer, ventilator..Een bekering doormeten is vaak niet nodig. Je ziet snel genoeg dat het ‘ verbindingsdraadje’ stuk is.
Heeft je klapscherm zelf geen interne zekering?Spanning meten doe je op de manier zoals je al opschrijft let wel dat je de meter op gelijkstroom instelt, DC .
Succes.
Grtz Arie
hoi bart.
Ik weet niet in welke groep de bekering van je combo valt.
Heb je geen overig zaken die het niet meer doen, denk aan binneverlichting, richtingaanwijzer, ventilator..Een bekering doormeten is vaak niet nodig. Je ziet snel genoeg dat het ‘ verbindingsdraadje’ stuk is.
Heeft je klapscherm zelf geen interne zekering?Spanning meten doe je op de manier zoals je al opschrijft let wel dat je de meter op gelijkstroom instelt, DC .
Succes.
Grtz Arie
6 januari 2011 om 10:04 In reactie op: hulp gevraagt met c kadett shop het zijn oz turbo.s geworde #17789726Op deze website kun je onder andere je c kadett verlagen en voorzien van diverse wielen.
Het is weliswaar een tekening, maar wellicht ben je er zo snel uit wat iig niet staat..Succes,
Grt Arieik had laatst een irritant gerikketik. Controle door de dealer wees uit dat het geen kwaad kon, het is/was de gasklepontluchting.
Bij koud weer is het er, bij warm (temperatuur boven 3- 4graden) is het er niet..Verneem ook graag wat het is.
Grtz Arie
lekker gewassen!
Al dat kruid van het vuurwerk en de pekel eraf gewassen.
Schoon het nieuwe jaar in :)
@ iedereen, de beste wensen voor het nieuwe jaar!
Winterbandjes voor erop laten leggen :)
Hopelijk een beetje meer grip…
Grtz arie
het is een wilde gok, maar het kan zijn dat je de parafan bij je voorruit moet demonteren en dat daar dat fijne boutje/moertje bevind wat je dashboard nu nog op zijn plek houd.
Nogmaals het is een gok, heb ze daar bij diverse auto’s kunnen ontdekken..Succes!
Grtz Ariehet is een wilde gok, maar het kan zijn dat je de parafan bij je voorruit moet demonteren en dat daar dat fijne boutje/moertje bevind wat je dashboard nu nog op zijn plek houd.
Nogmaals het is een gok, heb ze daar bij diverse auto’s kunnen ontdekken..Succes!
Grtz Arie -
AuteurBerichten