Vraagje over een Peugeot 307…

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Vraagje over een Peugeot 307…

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17239287
    Kadett 1.5-TD 4Deurs
    Deelnemer
      Lid sinds:
      16 February 2008

      Hallo,

      Mijn kameraad heeft een Peugeot 307 uit 2005…
      Nu is het probleem dat zijn deurklink is afgebroken, en ik vroeg mij af of iemand wist hoe deze te vervangen is.
      Hiervoor zal wss het deurpaneel los moeten, maar hoe doe je dit zonder nog meer stukken te maken?
      Iemand die ervaring heeft met Peugeot?

      Grtz!

      (Indien dit topic ongewenst is mag het verwijderd worden door de moderators…) :)

      #17896267
      Fearless
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 January 2005

        Zit er niet een dopje in de deurstijl waar een schroefje achter zit?
        Vaak moet je die niet helemaal los draaien en dan kan je de klink er zo af schuiven.

        Of heb je het over de deurschelp binnen in de auto?

        #17896268
        Kadett 1.5-TD 4Deurs
        Deelnemer
          Lid sinds:
          16 February 2008

          Nee, het is de buitenste deurklink (dus die je vastpakt om in de auto te geraken), die is er afgebroken.
          Dat van dat schroefje moet ik eens nakijken, maar daar twijfel ik aan…
          Ik denk dat ik achter de bekleding moet zien te komen, anders ligt het kapotte stuk daar in te rammelen als het systeem zou zijn zoals jij zegt.

          #17896269
          aad102
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 February 2005

            Hoi,

            De deurbekleding is vrij makkelijk eraf te halen. Begin van de week nog gedaan om de spaekers te vervangen.
            1.Kapje rondom de binnenklink eraf klikken
            2.In totaal 3 torx schroefjes waarvan 2 korte aan de scharnierzijde zit en 1 lange in de handgreep zit. Alledrie de schroefjes en de handgreep verwijderen.
            3.Rondom zit de deurbekleding vastgeklikt met plastic drukkers. (enige voorzichtigheid: het is 1 paneel. Lijkt erop dat het uit 2 delen bestaat onder en bovendeel. Is dus niet het geval).
            4.Bij het raam zit deze over de rand ‘gehangen’. Voor de makkelijkheid het kapje van de spiegel verwijderen.
            5.stekkertje van de speaker loshalen (en electrische ramen).


            > Deurpaneel kan worden verwijderd

            Ik hoefde niet verder omdat de speaker in het deurpaneel gemonteerd zit.

            Succes.

            // terugbouwen geschiet in tegenovergestelde stappen

            #17896270
            Fearless
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 January 2005

              @Kadett 1.5-TD 4Deurs wrote:

              Nee, het is de buitenste deurklink (dus die je vastpakt om in de auto te geraken), die is er afgebroken.
              Dat van dat schroefje moet ik eens nakijken, maar daar twijfel ik aan…
              Ik denk dat ik achter de bekleding moet zien te komen, anders ligt het kapotte stuk daar in te rammelen als het systeem zou zijn zoals jij zegt.

              Dat zou je wel denken

              maar heel veel jonge wagens gaat dat gewoon simpel met een schroefje…van buitenaf ;)

              #17896271
              Kadett 1.5-TD 4Deurs
              Deelnemer
                Lid sinds:
                16 February 2008

                Ah alvast bedankt!
                Ik ga zo snel mogelijk proberen :thumb

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.