Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
14 september 2011 om 18:17 In reactie op: c kadett 1300 ! dus niet 1200 sc dus , met foto’s #17917802
@ikdenman wrote:
ik krijg a.s zondag een c kadett van bj 1979 . maar er zit een 1300 cc motor in van een e-kadett ! nu weet ik niet wat ze er allemaal voor hebben aangepast , evt andere bak ???? ik weet het niet ! iemand hier info over ????
@eddepet007 wrote:
Manta b is ook met 1300 geleverd
Mischien hebben ze zo n bak geruild
Maar denk dat best lekker loopt in zo n kadetje1300 S zou moeten passen in een C-Kadett met gebruik making van de motor en bak van een manta 1300.
De manta 1300 had geloof ik 75 Pk en zal dus best goed lopen (net zoveel vermogen als een 1600 CIH)
(een OHC ipv OHV, dus een aluminium blok met aluminium cilinderkop)Met de onderdelen van een manta 1300 zou je in principe er ook een corsa 1600 GSI motor (100 Pk) in een C-tje kunnen krijgen.
*ik heb nog zo’n 1.3S manta motor en bak te koop@Astraman wrote:
Ik kwam achter het zekeringkastje ook nog een draadje tegen wat naar de choke knop ging, is dat voor verlichting en zo jah, wat voor lampje zit daar dan in? Want hij doet nu niets. Of is het ergens anders voor?
Bij de orginele aansteker zit een metalen plaatje met een klein rondgaatje naast het gat van de aansteker zelf. Aangezien er ook een groene tranparante ring om de aanteker zit heeft het er alle schijn van dat er ook verlichting bij hoort. Is die ring oorspronkelijk verlicht bij een c-kadett? Want dan moet dat bij mij ook komen natuurlijk….alles zo orgineel mogelijk.
Als je een choke hebt met verlichting, dan zit er een klein lampje onder de choke knop (knop losdraaien), zelfde lampjes als van de dashboard verlichting.
Originele aanstekers hebben geen groene ring om de aansteker.
@Jayant wrote:
Hallo,
omdat ik met verzekering een cis melding heb en een andere motor te duur wordt qua verzekering bij Rialto.Als je bij auto verzekeringen op de zwarte lijst staat omdat ze je beschouwen als een brokkenpiloot, dan zou ik het opvoeren van de auto voorlopig uit m’n hoofd zetten.
origineel en groen getint bestaat niet. Getinte ruiten bestond toen helemaal niet (voor zo ver ik weet)
origineel gepost door ZafiMac
Mijn vrouw is gisteren met de auto verongelukt,Als je “verongelukt” ben je dood, jouw vrouw heeft een ongeluk gehad, dat is toch net even iets anders volgens mij.
origineel gepost door speaker
Dus jouw vrouw en zafira hebben zo’n dreun gekregen dankzij een rukkertje ???Nu.nl: “Een andere politieauto die met sirene reed, raakte de wagen van een vrouw die geen voorrang verleende.”
Wat is “heet” ? (had je lauw-warm verwacht?)
Volgens mij is het vrij normaal dat een aangedreven achteras zo warm wordt dat je je handen er aan brand.
Vroeger had je diff deksels met koelribben er op, maar of die er ook voor de kadett zijn dat weet ik niet.
Het schijnt dat bij sommige auto’s zoals bv. nissan skyline ze nog wel eens een oliekoeler op de achteras monteren, maar dan ook met gebruik van een elektrische olie pomp.Ik weet niet waar de city voor gebruikt wordt (driften?), misschien is het een optie om er iets meer olie in te doen en zo iets meer koeling te krijgen?
13 juni 2010 om 21:52 In reactie op: Weer een kadettje erbij !!!!! update!! 28-11-2010 blokje ver #17672433origineel gepost door schuitje
die gaten in je kop komen idd door het spruitstuk heen, maar er komt niets van in het inlaat kanaal terecht.
volgens mijn is het om je inlaatspruitstuk opte warmen….en er zitten dacht ik alleen klepsteelrubbers (seals) op de inlaatkleppen. dit omdat hier een vacuum op staat en er dan dus geen olie in het inlaatkanaal terecht komt.
ik hoop dat je er wat mee kan :P en veel succes met de wederopbouw van de kadett, maar dat komt zeker goed denk ik.
groetjes
Die gaten zijn inderdaad van de spruitstuk verwarming.
Klopt ook dat er alleen klepseals op de inlaatkleppen zitten.
(of bij de oudere motoren helemaal geen seals geloof ik)Niet bekend, maar staat al langer op marktplaats.
Voor zo’n netjes uitziende auto is de prijs niet te hoog denk ik, alleen jammer dat ie verlaagd is.
origineel gepost door fredje
Dit staat een stukkie verderop in de reacties.
Deze gast rijd een witte sedan met poly neus en 2.0 8v turbo.
Is een echte knutselaar dus, en die heeft ze er onderuit gehaald.Re: 1977 opel kadett-c c20let
Hey guys – a little info regarding the front coilovers in place of original shocks:
be very careful with this – i ran like this on the road for a couple of weeks and my inner wing started to crease right where it joins the chassis rail on the passenger side .
So stitch weld it at the least Or don’t run very hard suspensionDat was mijn eerste gedachte ook, de binnenschermen zijn er niet voor gemaakt om de volledige veer belasting op te vangen.
Ik dacht dat er uitvoeringen waren met traction control, en dan zou dat het wel eens kunnen zijn?
origineel gepost door eddepet007
kom ik van de week 2 x iets tegen wat ik nog niet eerder ben tegen gekomenkenteken begint met een n
en is in 82 ingevoerdDatum eerste toelating 30-06-1977
Datum aanvang laatste tenaamstelling 30-11-2009
Datum eerste afgifte Nederland 17-11-1982iemand die weet hoe het zit ?
Auto in 1982 geimporteerd naar nederland.
Dus bv. ’77 op kenteken in duitsland, deuk er in, verkocht aan handelaar of zo, auto verhuisd naar nederland.
Dan krijgt een ’77 gewoon een nieuw kenteken.
Ik heb al C-Kadetts gezien met 05-ABC-01 of zo iets.
origineel gepost door MantasticB1
welke 185 ligt er dan normaal op? 185/65R14?
minimaal 175 en max 195..dat zit “normaal”
neem je 165 dan krijg je waarschijnlijk 165/80 en dat wil je gegarandeerd niet want die zijn zo hoog dat je veel minder zijwaartse steun hebt en het daardoor behoorlijke “dweil gevoel” niet prettig rijdt!
ik zou NIET smaller dan 175 gaan! eigen ervaring bij een B manta..185 R14 = 185/80 R14
165 R14 is dan 185-165 = 20 mm x 0.80= 1,6 cm lagere wang = band 3 cm lager.
Volgens mij krijg je daarmee een te grote km-teller afwijking
origineel gepost door McKaamos
Je ziet daarop een rond apparaatje zitten wat iets van ventilatorbladen heeft. Bij schudden van de fles zorgt dat voor het mixen van vloeistoffen.
Gezien lucht zich in stroming als vloeistof gedraagt (hydrodynamica? ooit eens een term gehoord ;) ) zou je zoiets in de inlaat of vlak boven de carb kunnen monteren om extra werveling te produceren en zo het mengsel beter mixen.
In hoeverre is dat een gek/geniaal idee?Je reinste onzin, en werkt totaal niet.
Wat zouden jullie doen om b.v. 10 of 15 PK extra uit een C14NZ te persen?
14nz = vervangen door wat anders, is gelijk goed vermogens winst.
Denk aan 14SE or 16nz of 1.6gsi.Als je de 1400 wilt behouden, dan is het volgende (schijnbaar) het beste.
(van diverse duitse forums)– 13 S uitlaatspruitstuk er op (wel lambda sonde aansluiting maken)
– nokkenas van de 13S of de 1.6 GSI motor
– verstuiver van de 1400 vervangen door de verstuiver van de 1600 NZ, mogelijk inlaatspruitstuk v.d 1600 over zetten.
Dat zou wat extra moeten leveren, maar voor hetzelfde kosten heb je ook een grotere motor.
Mijn city 1.2 deed 1 op 10 op lpg, en nu ik hem op gevoel wat beter afgesteld heb, doet ze 1 op 7 op lpg :o
Het is natuurlijk wel winter, voornamleijk stadverkeer.
Hoi Hans,
Corsa velgen hebben een verkeerde ET waarde. Waarschijnlijk het beste als je dat laat aanpassen bij het verbreden van de velgen.
6 J en ET 30 past gewoon (ats velgen’
Spoorverbreders heb je in principe niet nodig als de velgen de goede maat hebben.
origineel gepost door Jack-omegax3.0xe
Ander voorbeeld: de europeese grondwet. De Nederlandse en fransen stemmen nee. Maar twee maanden later wordt door de nederlandse regering de grondwet toch goed gekeurd. Hoezo stem recht?
Ik kots van de
nederlandse regering.– europese grondwet (einde van nederland)
– electronisch patienten dossier
– ov-chip kaart
– C 2000 enz.Als ik kijk naar de regeringen in de afgelopen tijd, dan was het altijd CDA met nog een ander.
Ik begrijp niet waarom mensen nog steeds CDA stemmen.
De pvda stemmers schijnen het wat sneller te begrijpen.origineel gepost door Gebruikersnaam
Leuk als je de auto nu nieuw koopt, betaal je ruim 55.000 euro en wat is de auto in 2012 waard?
Dit kost de auto nu;catalogusprijs (bruto) € 55.620
BTW (19%) € 6.800
BPM € 13.028
BPM toeslag energielabel € 1.200
BPM toeslag CO2-uitstoot € 6.625catalogusprijs (netto) € 27.967
BPM totaal € 20.853
Opel Astra 1.7 DTi GL
5 deuren – 5 versn., handgeschakeld
basistarief per kilometer 5,0 ct/km
tarief motorrijtuigenbelasting1 € 1.056
kilometeromslagpunt2 20.981 kmDiesels zonder roetfilter betalen nog eenextra toeslag van 2,5 cent per kilometer.
Dit is een duur en slecht plan.
:hmmz
Dus nu is de auto 28.000 + 21.000 belasting + btw 6800 = 55.800
Na 5 jaar en 5×15.000 km = 75.000km verkoop je hem weer voor de helft.
“afschrijving”50% van 28.000 = 14.000
50% van de belasting 11.500
btw 3400.wegenbelasting 4×250 euro? per kwartaal x 5 jaar = 5000 euro wegenbelasting.
5.000 echte wegenbelasting + 11.500 andere “autobelasting” = 16.500 euro aan belasting over 75.000 km
= 22 cent per km. (totale kosten 14.000+3.400.16.500 = 33.900)
Straks moet (een groot deel of) de hele BPM wegvallen en dan wordt de auto:
28.000 + 19% btw = 33.320 euro.
Na 5 jaar ben je daar ook de helft van kwijt = 16.660 euro
75.000 km x 5 cent = 3750 euro.
Totale kosten in 5 jaar 16.600 + 3750 = 20.350 euro.
Zo iets is toch de bedoeling?
origineel gepost door martijn_maja
en hoe zit het met de privecy wet. word deze maar aan de laars gelapt? ik denk dat ik maar op buitenlands kenteken ga rijden.Het kastje is uit te lezen als het gaat om “staatsveiligheid” en dat is een rekbaar begrip.
Zie bv. de afluister acties van de aivd bij de telegraaf….
origineel gepost door boyanka
:agentwel typisch dat 60% er op vooruit gaat maar ik heb nog niemand gesproken die dat dus dan doetIk zou er op vooruit gaan.
Corsa, wegenbelasting 15 euro per maand dacht ik.
3 maanden, nul km = 45 euro :P
origineel gepost door Makko
De mijne, de rechter op het fototje hiernaast, die heb ik de veren afgeslepen. :hmmz
Ik moet wel zeggen dat is minder stug is en dan klapt hij soms wel helemaal in…..:agent vooral in combi met platte bandjes.Dat inklappen komt omdat je de veer karakeristiek te veel veranderd met het afslijpen.
Afslijpen kan heel gevaarlijk zijn.
origineel gepost door Jerk
Ik heb Windows XP :thumbup
Met servicepack 3 en Internet Explorer 8
En windows Media Player 11 ;)Ik heb recent XP home, met sp3 opnieuw laten instaleren.
Vanaf dat moment werkt m’n geluidskaart niet meer, en moet ik het doen met on-board sound.
Ik heb het vermoeden dat windows security in SP3 problemen veroorzaakt?
De computerzaak kon m’n geluidskaart meer werkend krijgen.
origineel gepost door Bart Hoedemaker
ook niet echt als een snelheidsovertreding, alleen hun wel.Tja, als je al niet weet wat de regels op de straat zijn……… :jerry
Misschien hebben ze het vergeten bij de autorijles, maar die bordjes langs de weg betekenen wel echt wat.
2 december 2009 om 06:14 In reactie op: wie kan voor mijn een gas tank in bouwen bij een kadett 2.2 #17558564Heb je al gevraagd wat het bij de gas-boer gaat kosten?
Persoonlijk denk ik dat als je budget zo krap is dat je nu al moet bezuinigen, dat je dan straks misschien problemen krijgt.
Je gaat tenslotte oldtimer rijden, en dan kan je zo maar een tegenvaller hebben als er iets gemaakt moet worden.
Of kies een goedkopere auto, 2.2 kost meer, de lpg installatie ervoor zal ook duurder zijn.
origineel gepost door M~V
maar voor die 7800€ heb je ook een mooie wagen uit 2002 bijv zo bedoelde ik het eigenlijk te zeggen:angel
En wat kost zo’n wagen uit 2002 aan wegenbelasting en all-risk verzekering? :vertag
28 november 2009 om 13:43 In reactie op: is het mogelijk om een gas tank in te bouwen bij een c kadet #17557184origineel gepost door hanzel
Mocht je aangehouden worden en er staat geen LPG op kenteken dan kost het geld, en bij APK moet de auto lopen op de brandstof die op het kenteken staat.hm.. Als je gepakt wordt met de verkeerde brandstof, krijg je een wegenbelasting naheffing met een boete.
De naheffing is het verschil tussen de wegenbelasting op benzine en lpg, en de boete is nog eens dat bedrag.
Bij een wegenbelasting vrije oldtimer is de wegenbelasting voor benzine, diesel of lpg hetzelfde, dus… ?? (ja toch?)
-
AuteurBerichten