20seh20

Aangemaakte reacties

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Hellendoornrally 16-17 sep 2011 #17917614
    20seh20
      Lid sinds:
      11 September 2006

      Mooie foto’s!
      Was weer een geweldig evenement vooral door de RWD Opels met name Edwin Wolves.
      Ps. weet iemand wat er met Harry Meijers z’n 2.4 16v gebeurd is op de testbank?

      In reactie op: turbo-systeem op 2.0SEH?? info gevaagd #17386232
      20seh20
        Lid sinds:
        11 September 2006
        In reactie op: HELP, mijn c20ne slaat niet aan #17385523
        20seh20
          Lid sinds:
          11 September 2006

          Zoals corsaboy al zegt:
          Eerst kijken of hij vonkt en goed vonkt.(Dat de bougie’s nat worden kan al een teken zijn dat er geen vonk is of dat deze niet goed is.)
          Dan luisteren of de pomp wel loopt.(alleen tijdens staten en lopende motor loopt ie).
          Als hij goed vonkt en de brandstofpomp werkt ,dan kijken of er ook brandstof ingespoten word.Als je goed luisterd kun je de injectors horen als je start (tikken). kan het ook zijn dat er veel te veel ingespoten word?

          In reactie op: lekstroom #17382699
          20seh20
            Lid sinds:
            11 September 2006

            origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
            de acu is het niet daar hebben we dr al een stuk of 10 van geprobeerd!

            meschien de dynamo zit wel een aparte op van een diezel die meer bijlaad!

            het aparte is soms staat hij 1 dag stil en is hij leeg,

            en soms staat hij 4 dagen stil en is het starten lopen!

            Dan kan het heel goed de dynamo zijn. Soms als er een diode kapot is heeft hij alleen lekstroom als de dynamo in een bepaalde stand staat heb ik wel eens gehoord.
            Verder weet ik dat bij sommige auto’s er wel eens water/vocht in de zekeringskast kan komen waardoor er alleen met vochtig weer lekstroom is

            In reactie op: lekstroom #17382693
            20seh20
              Lid sinds:
              11 September 2006

              origineel gepost door febiansan
              ze hebben het voor mij uitgezocht en ze zeiden ik heb lekstroom bij klem 30.
              ik weet ook niet wat ze bedoelen maar zo zijn de dealers je moet je auto maar ff langsbrengen .

              Wat hebben “ze” dan uitgezocht?Hoe komen ze aan die wijsheid?
              Ten eerste : weet je zeker dat de accu niet is overleden?
              Je kunt dit controleren door de massa klem van de accu los te halen als je de auto weg zet. Als je hem de volgende dag weer monteert moet de auto starten. Een accu kan inwendig namelijk ook kortsluiting maken.

              Ten tweede: De dynamo kan prima bijladen maar als er een diode kapot is kan het zijn dat via de B+ (=constant stroom van de dynamo) stroom naar massa kan “lekken”.
              Je kunt dit controleren door er als een echte automonteur direct een nieuwe dynamo op te zetten en hopen dat het probleem weg is,of je kunt het zelfde doen als bij de “accu test”.Dus als je de auto stil zet de kabels van de dynamo demonteren.(doe wel eerst de massa klem van de accu er af en demonteer dan de kabels.En zorg ervoor dat de gedemonteerde kabels nergens contoct mee kunnen maken door ze af te plakken en sluit de massa weer aan.)Als de volgende dag de auto start (nadat je de kabels weer hebt gemonteerd) ,zit het probleem in de dynamo.
              P.S. je kunt dit trucje bij meerdere componenten uitvoeren door bijvoorbeeld de stroomtoevoer naar de zekeringkast te demonteren en dan te kijken of het probleem weg is.
              Ten derde kun je natuurlijk ook met de multiemeter aan de slag gaan en nameten welk onderdeel nog steeds stroom verbruikt nadat je het contact hebt uitgeschakeld.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)