lekstroom

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 31)
  • Auteur
    Berichten
  • #17206480
    febiansan
      Lid sinds:
      2 July 2006

      wie kan mij helpen .
      als ik mijn auto (astra c20xe) een dag niet gebruik dan is mijn accu schoonleeg.
      ik weet dat het in klem 30 zit maar ik weet niet waar ik moet zoeken .
      als ik de zekering er uit haal dan is hij naar een dag nog leeg.
      maar hij geeft wel aan dat het in klem 30 zit.

      alvast bedankt.

      #17382688
      modfreak
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        hoe zeker weet je dat je dynamo het goed doet ?
        er kan een diode brug defect zijn.
        slechte massa
        accu lampje van je dash functioneert niet goed. defect of achterplaat is slecht.
        of d+ kabel is blank en maakt sluiting.

        ps. wat is klem 30 ?

        #17382689
        febiansan
          Lid sinds:
          2 July 2006

          aller eerst bedankt voor je reactie,
          ze hebben het voor mij uitgezocht en ze zeiden ik heb lekstroom bij klem 30.
          ik weet ook niet wat ze bedoelen maar zo zijn de dealers je moet je auto maar ff langsbrengen .

          #17382690
          sebastiaankadettcabriogsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            27 November 2005

            dynamo is goed laad 14, nogwat volt op de condensator

            massa is 200% goed mede voor de zware instalatie!
            allemaal nieuwe dikkere kabels en nieuwe ringen.

            wat is een diode brug??

            klep 30 is alles van het interieus op aangesloten als ik me niet vergis. verwarming binne verlichting enzow.

            zou je deze zin nog eens willen toelichten? :

            accu lampje van je dash functioneert niet goed. defect of achterplaat is slecht.
            of d+ kabel is blank en maakt sluiting.

            zit een goed digidash in voor zo ver ik weet wat bedoel je met de achterplaat is slecht?
            hoe kan een = Kabel blank zijn en sluiting maken? wat bedoel je met blank?
            van die bloemkool dr op ofzow?

            ps mooie trouwfoto!!! was dat ook de trouwauto??:kewlpics

            #17382691
            sebastiaankadettcabriogsi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              27 November 2005

              febiansan heb je dit sinds de moter ombouw of sinds het digidash? of zo maar in eens?

              #17382692
              febiansan
                Lid sinds:
                2 July 2006

                origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
                febiansan heb je dit sinds de moter ombouw of sinds het digidash? of zo maar in eens?

                zo maar in eens

                #17382693
                20seh20
                  Lid sinds:
                  11 September 2006

                  origineel gepost door febiansan
                  ze hebben het voor mij uitgezocht en ze zeiden ik heb lekstroom bij klem 30.
                  ik weet ook niet wat ze bedoelen maar zo zijn de dealers je moet je auto maar ff langsbrengen .

                  Wat hebben “ze” dan uitgezocht?Hoe komen ze aan die wijsheid?
                  Ten eerste : weet je zeker dat de accu niet is overleden?
                  Je kunt dit controleren door de massa klem van de accu los te halen als je de auto weg zet. Als je hem de volgende dag weer monteert moet de auto starten. Een accu kan inwendig namelijk ook kortsluiting maken.

                  Ten tweede: De dynamo kan prima bijladen maar als er een diode kapot is kan het zijn dat via de B+ (=constant stroom van de dynamo) stroom naar massa kan “lekken”.
                  Je kunt dit controleren door er als een echte automonteur direct een nieuwe dynamo op te zetten en hopen dat het probleem weg is,of je kunt het zelfde doen als bij de “accu test”.Dus als je de auto stil zet de kabels van de dynamo demonteren.(doe wel eerst de massa klem van de accu er af en demonteer dan de kabels.En zorg ervoor dat de gedemonteerde kabels nergens contoct mee kunnen maken door ze af te plakken en sluit de massa weer aan.)Als de volgende dag de auto start (nadat je de kabels weer hebt gemonteerd) ,zit het probleem in de dynamo.
                  P.S. je kunt dit trucje bij meerdere componenten uitvoeren door bijvoorbeeld de stroomtoevoer naar de zekeringkast te demonteren en dan te kijken of het probleem weg is.
                  Ten derde kun je natuurlijk ook met de multiemeter aan de slag gaan en nameten welk onderdeel nog steeds stroom verbruikt nadat je het contact hebt uitgeschakeld.

                  #17382694
                  sebastiaankadettcabriogsi
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    27 November 2005

                    de acu is het niet daar hebben we dr al een stuk of 10 van geprobeerd!

                    meschien de dynamo zit wel een aparte op van een diezel die meer bijlaad!

                    het aparte is soms staat hij 1 dag stil en is hij leeg,

                    en soms staat hij 4 dagen stil en is het starten lopen!

                    #17382695
                    Bandiet
                      Lid sinds:
                      18 November 2004

                      Kan het niet aan je condensator liggen? Koppel deze maar s los om te proberen. Wat bij mij nl ook het probleem.
                      De verlichting van de condensator ging wel netjes uit, maar toch trok die mn accu leeg.

                      Gr. Diederik

                      #17382696
                      sebastiaankadettcabriogsi
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        27 November 2005

                        we hebben paar maande geleden ook al complete instalatie dr uit gehaald.

                        condensator lag er nog wel in. maar we hadden de zekering er wel tussenuit gehaald van de plus kabel kan het dan alsnog?

                        #17382697
                        modfreak
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
                          dynamo is goed laad 14, nogwat volt op de condensator

                          massa is 200% goed mede voor de zware instalatie!
                          allemaal nieuwe dikkere kabels en nieuwe ringen.

                          wat is een diode brug??

                          klep 30 is alles van het interieus op aangesloten als ik me niet vergis. verwarming binne verlichting enzow.

                          ***** probeer die zekering er anders tussen uit te laten.

                          zou je deze zin nog eens willen toelichten? :

                          accu lampje van je dash functioneert niet goed. defect of achterplaat is slecht.
                          of d+ kabel is blank en maakt sluiting.

                          zit een goed digidash in voor zo ver ik weet wat bedoel je met de achterplaat is slecht?

                          *** controle acculampje gaat branden als het contact aanstaat en gaat uit als de motor loopt (dus gaat laden)
                          *** ik had dus een defecte achterplaat
                          gevolg dynamo laad niet vol bij. en kon mijn xenon verlichting pas ontsteken bij +/- 2.500 tpm

                          hoe kan een = Kabel blank zijn en sluiting maken? wat bedoel je met blank?
                          van die bloemkool dr op ofzow?

                          *** een maatje van met had ook dit probleem ene keer niets de andere keer een probleem of een vage lek.

                          met blank bedoel ik dat er een stukje isolatie weg is c.q. erg slecht en dus de isolatie weerstand laag is, waardoor er een lek of sluiting ontstaat

                          dit was ter hoogte van de startmotor,dat ader loopt van de dynamo langs de + kabel (startmotor) richting dashboom.

                          ps mooie trouwfoto!!! was dat ook de trouwauto??:kewlpics

                          dankje wel, en zekers dat was ook de trouwauto :agent

                          #17382698
                          Febe
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            5 November 2004

                            Dit topic hoort onder de kategorie ELECT. PROBLEMEN
                            Is al veel vaker aan de orde geweest…

                            Dus opnieuw: Heb je al stroom gemeten?
                            (Gebruik een stroomtang op de akkukabel en verwijder netzolang zekeringen tot de tang 0 Ampére aangeeft)

                            Groet, Febe.

                            #17382699
                            20seh20
                              Lid sinds:
                              11 September 2006

                              origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
                              de acu is het niet daar hebben we dr al een stuk of 10 van geprobeerd!

                              meschien de dynamo zit wel een aparte op van een diezel die meer bijlaad!

                              het aparte is soms staat hij 1 dag stil en is hij leeg,

                              en soms staat hij 4 dagen stil en is het starten lopen!

                              Dan kan het heel goed de dynamo zijn. Soms als er een diode kapot is heeft hij alleen lekstroom als de dynamo in een bepaalde stand staat heb ik wel eens gehoord.
                              Verder weet ik dat bij sommige auto’s er wel eens water/vocht in de zekeringskast kan komen waardoor er alleen met vochtig weer lekstroom is

                              #17382700
                              sebastiaankadettcabriogsi
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                27 November 2005

                                origineel gepost door Febe
                                Dit topic hoort onder de kategorie ELECT. PROBLEMEN
                                Is al veel vaker aan de orde geweest…

                                Dus opnieuw: Heb je al stroom gemeten?
                                (Gebruik een stroomtang op de akkukabel en verwijder netzolang zekeringen tot de tang 0 Ampére aangeeft)

                                Groet, Febe.

                                dit hadden we al gedaan maar dan net op een andere manier met dat lampje dr tussen..

                                lampje ging pas uit wanneer we de zekering van klem 30 er uit trokken stond bij kl dus wij d8 eerst knipperlichten maar dat bleek niet zo te zijn.

                                hij lekt dus stroom via klem 30 wat alles op stroom binnen in de auto is dat kan dus van alles wezen.

                                #17382701
                                sebastiaankadettcabriogsi
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  27 November 2005

                                  ff alles op een rijtje.

                                  acu is 200% goed
                                  massa is 200% goed

                                  dingen die we kunnen proberen:

                                  andere dynamo/ andere diode maar bij de vorige dynamo was dit probleem er ook al 1

                                  zoeken naar kabels zonder isolatie.
                                  condensator dr uit maar die hebben we al eens los gehaald van de acu dus lijkt me sterk.

                                  ik zelf denk ook dat het uitmaakt hoe de verschillende plus kabels eventueel tegen elkaar aan zitten van de moter interieur en instalatie. heb dr zelf ook ees gedonder mee gehad.

                                  en we hebben ook al die klem 30 zekering er uit gehad en toen liep hij alsnog leeg….:S

                                  duss…. moeilijk moeilijk moeilijk..

                                  #17382702
                                  Febe
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    5 November 2004

                                    origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi

                                    en we hebben ook al die klem 30 zekering er uit gehad en toen liep hij alsnog leeg….:S

                                    duss…. moeilijk moeilijk moeilijk..

                                    OK, geen lampje maar een stroomtang gebruiken.
                                    Klem-30-zekering, die voedt alle gebruikers IN het interieur?
                                    (Het zal toch verderop wel worden opgesplitst in verschillende eindgroepen?)

                                    Tot nu toe heel simpel: Als klem-30-zekering eruit is en je akku loopt nog steeds leeg, dan is dat dus niet de goede zekering…
                                    Gebruik nou maar gewoon een stroomtang dan had je dat meteen kunnen zien.

                                    Ik weet niet waar je woont, maar ik wil er best es naar kijken…
                                    Groet, Febe.

                                    #17382703
                                    sebastiaankadettcabriogsi
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      27 November 2005

                                      febiansan woont in groningen is een eindje verderop voor jou zo te zien want jij woont in zwolle?

                                      groeten sebas

                                      #17382704
                                      Febe
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        5 November 2004

                                        Klopt!
                                        Is wel een beetje ver weg misschien?

                                        #17382705
                                        Cheungy
                                          Lid sinds:
                                          1 January 2007

                                          Misschien help je dit op weg….
                                          # Alles uit (contactslot,verbruikers enz enz..)
                                          # accu aan de min zijde los koppelen
                                          # Meet met een multimeter tussen je min accupool en min accuklem op AMPERé….
                                          # als je auto geen lek stroom heeft moeitie ongeveer tussen 5 á 10 mA aangeven (50mA 0f 0.050A is max wat hij mag lekken tis maar net wat je meter aangeeft)
                                          # haal 1 voor 1 je zekeringen eruit tot dat je stroom zakt op je meter….
                                          # als je de zekering hebt gevonden (kijk je ff in je instructie boekje welke circuit die zekering in zit)

                                          na de hand van dat zoek je verder….V4 meting misschien….

                                          Suc6 Cheungy

                                          #17382706
                                          sebastiaankadettcabriogsi
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            27 November 2005

                                            morgen word er door febiansan naar gekeken!

                                            hartstikke badankt alvast voor alle tips!!! iedereen!!

                                            groeten sebas

                                            #17382707
                                            imported_Gsifreak
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              29 June 2004

                                              ja of die vent moet niet zoveel ice in zijn auto stoppe:kewlpics:cool:

                                              #17382708
                                              opeldebiel
                                                Lid sinds:
                                                30 August 2007

                                                heb het zelfde probleem ook gehad vorige week het was bij mij de plus kabel van de dynamo naar de accu toe kan je michien ook eens proberen ben zelf 2 weeken aan het zoeken geweest

                                                #17382709
                                                city77
                                                  Lid sinds:
                                                  4 July 2004

                                                  misschien je interier lampje in de kofferbak ?? of in je zonnekleppen ? komt vaker voor en trekt in 1 nacht ook je accu leeg ;)

                                                  #17382710
                                                  2000
                                                  Moderator
                                                    Lid sinds:
                                                    30 June 2004

                                                    Gebruik nou maar gewoon een stroomtang dan had je dat meteen kunnen zien.

                                                    Groet, Febe.

                                                    volgens mij werkt een amperetang alleen bij wisselspanning

                                                    #17382711
                                                    Febe
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      5 November 2004

                                                      Das niet zo.
                                                      Al jaren zijn er tangen AC/DC (met batterijvoeding) die dus ook gelijkstroom kunnen meten. En dat doen ze behoorlijk nauwkeurig.
                                                      Als je een multimeter of een lampje zou gebruiken dan moet je eerst het stroomcirkuit onderbreken en soms wil je dat niet of kun je dat zelfs niet. Bovendien wanneer de stroom onverwacht hoog is (bv. meer dan 10A…) dan zegt je meter “Tot Ziens!” ik ben stuk.
                                                      Voordeel van een stroomtang is dat deze als een soort wasknijper om de “te meten” kabel kan worden geklemd en dus geen onderbrekingen veroorzaakt en ook niet opgeblazen kan worden. :D

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 31)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.