turbo-systeem op 2.0SEH?? info gevaagd

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) turbo-systeem op 2.0SEH?? info gevaagd

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 74)
  • Auteur
    Berichten
  • #17206573
    nl-tuning
    Bijdrager
    • Topics 11
    • Reacties 2092
    Lid sinds:
    17 July 2006

    Hallo allemaal, een maat van mij is bezig zijn kadett gsi(zie nl-tuning topic de paarse kadett)op te knappen en daar komt een 20seh in, hij zou daar graag een turbo-systeem op willen,wat is er allemaal voor nodig??

    –ander spruitstuk
    –turbo lader??????welk soort
    –dikkere koppakking
    –andere zuigers welk merk?
    –orginele drijfstangen??met andere drijfstangbouten?
    — enz enz enz

    hij hoeft niet onwijs veel pk’s te gaan krijgen:P:Pmoet wel leuk blijven he’

    alle info die er is is welkom:thumbup:wors

    ik hoor het graag.

    groeten nick:cool:

    nl-tuning

    #17386219
    opelkadetje
    Bijdrager
    • Topics 64
    • Reacties 1416
    Lid sinds:
    6 December 2004

    meende dat ronaldo laatst aantal spulletjes te koop had voor 8v turbo.. correct me if im wrong:D

    #17386220
    nl-tuning
    Bijdrager
    • Topics 11
    • Reacties 2092
    Lid sinds:
    17 July 2006

    hee kerel jij volgt mee ook overal he’:thumbup:P haha.

    dat zou heel mooi zijn als hij dat te koop heeft, dan hebben we alvast een begin.

    groeten nick

    #17386221
    opelkadetje
    Bijdrager
    • Topics 64
    • Reacties 1416
    Lid sinds:
    6 December 2004

    haha ach ja.. vind het allemaal erg leuk om te zien:D:D en je hebt leuke projecten:D maar ja alles waarvan ik iets weet of vragen heb, of leuk vind:D daar reageer ik op:D leer k ook alleen maar van:D

    #17386222
    nl-tuning
    Bijdrager
    • Topics 11
    • Reacties 2092
    Lid sinds:
    17 July 2006

    @opelkadetje ik vind het top dat je er op reageert, en ik leer er ook weer van;):D toppie:thumbup

    –hier een foto van de kadett waar het om gaat.

    IMAGE_00118.jpg

    groeten nick

    #17386223
    opelkadetje
    Bijdrager
    • Topics 64
    • Reacties 1416
    Lid sinds:
    6 December 2004

    leuk speledingetje:D

    #17386224
    sebastiaankadettcabriogsi
    Bijdrager
    • Topics 49
    • Reacties 2303
    Lid sinds:
    27 November 2005

    corsaboy kan je hier ook het een en het ander over vertellen!

    #17386225
    nl-tuning
    Bijdrager
    • Topics 11
    • Reacties 2092
    Lid sinds:
    17 July 2006

    dan hoop ik dat ze deze topic lezenking:king:,

    en andersword het u2uen:D:D

    groeten nick:agent

    #17386226
    corsaboy
    Bijdrager
    • Topics 12
    • Reacties 4785
    Lid sinds:
    30 June 2004

    tja begin maar met een andere motor.
    de seh is in mijn ogen niet geschikt als turbo motor.
    zijn cv is te hoog. en als het goed is is het onderblok van een seh ook 2mm verder gevlakt dan die van een ne.
    maar dit moet ik nog steeeds nameten.

    eerst de vraag wat wil je bereiken, en hoeveel heb je te besteden.
    dat zijn altijd de 2 belangrijkste punten..

    Zoals ik al zei, stap aub gelijk van het idee af om een seh te pakken, die blaas je op..
    Bij een geblazen motor altijd een zo laag mogelijke cv proberen te krijgen..

    *edit* zie nu je start post,

    Tip koop een c20ne, haal bij hg motorsport een speciale plaat, neem 2x een C20LET koppakking, (NIET DE STALEN VAN DE Z20LET, want dat gaat niet goed), bouw een spruitstuk of vraag ronaldo, pak een td04 zijn redelijke goed te vinden en je bent al een heel eind op weg, met die speciale plaat ertussen en 2 koppakingen kan een c20ne rustig 1 bar druk aan, ze hebben het zelfs al getest tot 1.4 bar.. :vertag

    als ik jou was zou ik eerst eens gaan voor 0.6 – 0.8 bar
    en dan langzaam meer proberen

    succes

    http://www.corsa-novatuning.nl

    #17386227
    nl-tuning
    Bijdrager
    • Topics 11
    • Reacties 2092
    Lid sinds:
    17 July 2006

    @corsaboy kijk dat is goeie informatie:thumbup, het is dus voor een maat van mij die daar graag meer info van wilt hebben,maar ik wist niet presies wat je nou moest aanpassen, de SEH heeft meer compressie dus is het minder goed om daar een turbo op te zetten dan kan je beter een c20ne nemen zoals jij eerder zegt?. Ik ga zelf 2 let motoren in 2 kadetts van mij bouwen en 2 maten van mij gaan ook aan de slag met let motoren, dus hij dacht orgineel te zijn:jerry:thumbup(is weer eens wat anders he’),
    maar zn lader waar kan ik die vinden en wat moeten ze ongeveer kosten??? of zijn er hier nog ombouw setjes te koop op het forum??

    -ik hoor het graag,

    -alle info is welkom.

    groeten nick:agent

    #17386228
    seh power
    • Topics 0
    • Reacties 110
    Lid sinds:
    20 September 2004

    impreza turbotje, die spoelen superlekker.

    een seh is zover ik wete niet verder gevlakt waarom?:

    zuigers van een ne passen in een seh
    drijfstangen passen in een seh
    en de zuigers met drijfstangen passen in een seh
    koppakking is hetzelfde

    ik had de seh opgebouwd met ne drijfstangen, no prob geen uitstekende of te laag liggende zuigers en we hebben is een ne onderblok opgebouwd met een seh krukas zuigers en drijfstangen ook geen probs.

    groeten

    #17386229
    corsaboy
    Bijdrager
    • Topics 12
    • Reacties 4785
    Lid sinds:
    30 June 2004

    van dat onderblok is ook niet 100% zeker,
    moet het zelf nog nameten, alleen nog niet gedaan. Heb het van horen zeggen,
    Nou zijn de onderblokken, krukassen etc gewoon gelijk aan elkaar. dat kon ik je ook wel vertellen,

    heb genoeg gewisseld met de verschillende zuigers in verschillende onderblokken. :D

    http://www.corsa-novatuning.nl

    #17386230
    Ronaldo
    • Topics 25
    • Reacties 1483
    Lid sinds:
    30 June 2004

    heb ‘m al een berichtje gestuurd eens zelf de boeken in te gaan neuzen en te gaan vergelijken ;)

    #17386231
    nl-tuning
    Bijdrager
    • Topics 11
    • Reacties 2092
    Lid sinds:
    17 July 2006

    :hmmz:hmmz:vertag:vertag we gaan eens even rond snuffelen haha,

    maar toch alle info is welkom:):).

    groeten nick

    bedankt voor de tips

    #17386232
    20seh20
    • Topics 0
    • Reacties 5
    Lid sinds:
    11 September 2006
    #17386233
    erik-gsi
    • Topics 0
    • Reacties 14
    Lid sinds:
    4 August 2007

    hallo het gaat hier over mijn paarse kadett gsi seh maar ik heb ook nog een c20ne staan dus heb nog keuze hoop nog wat te horen van jullie.

    gr erik

    #17386234
    nl-tuning
    Bijdrager
    • Topics 11
    • Reacties 2092
    Lid sinds:
    17 July 2006

    nog meer info?????

    alles is welkom.

    groeten nick

    #17386235
    brieken
    • Topics 1
    • Reacties 58
    Lid sinds:
    22 July 2004

    Ik rijd met een corsa b c20ne turbo. Laatste meting vorig jaar 239pk en 372nm bij 1,1bar turbo druk. Heb inmiddels wat dingen veranderd. Vermogen liep bovenin erg terug door te warme inlaat lucht. Dat is nu hoop ik een stuk beter. Maar moet nog gemeten worden op de bank.

    Ik rijd oa met gesmede zuigers. c20xe drijfstangen. 440cc injectoren. Iets aangepast kop. Vems ecu (met oa IAT, MAP, EGT en wideband lambda sensoren). DIS ontsteking. Master Power turbo. Externe mvaux wastegate. BMW 330d intercooler. mvaux dump-valve. Turbosmart E-boost2. Sterkere mvaux drukgroep en koppelingsplaat. enz. enz.

    Is en hoop tijd en geld in gaan zitten. Dus weet waar je aan begint. Een c20let met phase-2 chip is goedkoper iig. Maar wel weer erg standaard. Is maar wat je leuker vind. :)

    Maar als je specifieke vragen hebt dan wil ik ze voor je beantwoorden.

    #17386236
    nl-tuning
    Bijdrager
    • Topics 11
    • Reacties 2092
    Lid sinds:
    17 July 2006

    kijk dat is weer een beetje informatie wat erg makkelijk en belangrijk is toppie:jerryking:

    ik ga even het 1 en ander vragen wat hij wil en dan neem ik zeker kontakt met je op.

    c20let is mooi idd ik heb er ook 2 klaar staan maar die maat van mij wil idd iets apparts:cool:

    in ieder geval erg bedankt.

    groeten nick

    #17386237
    Patrick24
    Bijdrager
    • Topics 7
    • Reacties 93
    Lid sinds:
    30 June 2004

    Beste forumers,

    Zelf rijd ik ook met een c20ne en speel ook met het idee om daar een turbo op te maken
    Ik heb nog een garret T28 en een standaard ic van me S14 liggen.
    Graag zou ik willen weten of dit te gebruiken zou zijn op mijn c20ne?
    Hoeveel kan zo een standaard blok eigenlijk verdragen ?

    Het belangrijkste voor mij is dat het een betrouwbaar blok wordt wie van jullie kan mij vertellen hoe ik dat het best kan berijken?

    @Nl Tuning hoop dat je het niet erg vind dat ik ook mijn vraag in jou topic post

    Hoor het graag van jullie

    #17386238
    Ronaldo
    • Topics 25
    • Reacties 1483
    Lid sinds:
    30 June 2004

    origineel gepost door corsaboy
    , pak een td04 zijn redelijke goed te vinden .6 – 0.8 bar

    gisterenavond weer dikke pret gehad:jerry

    #17386239
    nl-tuning
    Bijdrager
    • Topics 11
    • Reacties 2092
    Lid sinds:
    17 July 2006

    @patrick24 maakt mij niet uit, ik word er ook (hopelijk) weer een beetje wijzer van:wors:wors

    groeten nick

    #17386240
    superkaos
    • Topics 1
    • Reacties 4
    Lid sinds:
    28 November 2005

    heej

    het is een leuk project.ik heb ook turbo op 20seh en loopt erg goed.
    maar het is niet effe turbo er op en gaan.er komt wel meer bij kijken.

    Filmpje

    mvg jordi

    #17386241
    Ronaldo
    • Topics 25
    • Reacties 1483
    Lid sinds:
    30 June 2004

    origineel gepost door superkaos
    heej

    het is een leuk project.ik heb ook turbo op 20seh en loopt erg goed.
    maar het is niet effe turbo er op en gaan.er komt wel meer bij kijken.

    Filmpje

    mvg jordi

    nog steeds een machtig mooi ding Jordi :thumbup we moeten maar weer eens afspreken ;)’k had al wat pics laten zien aan Nick .maar.kweenie hoe ver die al is ermee. ben nu trouwens al bijna compleet v.w.b. onderdelen voor een twin:angel gewoon voor ’t leuke maar dan met jou setup :wub

    #17386242
    BadMuts
    • Topics 19
    • Reacties 486
    Lid sinds:
    30 June 2004

    ben er nu zelf ook mee bezig.

    iemand ervaring met de turbo’s van een c20get? of is een td04 beter?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 74)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.