Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
:dank-u: graag gedaan
Ben vandaag geweest, het stuurhuis is gereviseerd en stuurt nu zoals het hoort, er hoeft niet meer constant gecorrigeerd te worden stuur komt nu weer terug in het middenstand na een bocht zoals het hoort.
Het was de tijd, ± 5 uur reizen, ± 4 uur wachten en de kosten van €375,00 incl BTW best wel waard.
[quote quote=18463290]Je kan de garage waar je het onderhoud van je agila laat doen ook het stuurhuis uitlaten bouwen en dan oplaten sturen naar Arnikhof en die stuurt dan het gereviseerde stuur huis weer terug, bespaart je toch weer een stuk rijden Groeten Gert[/quote]
Duurt te lang, nu is het in een dag klaar en dan duurt het zeker 3 dagen, [maar zelf denk ik langer] demonteren en opsturen, ontvangen en reviseren, weer opsturen en dan ontvangen en monteren
Vandaag een afspraak gemaakt bij auto Arnikhof op 3 mei as. om 10.30. Ik hoop dat het probleem daarna opgelost is
Wordt vervolgt
Het beste is dan om alle soldeerverbindingen na te gaan. Omdat de fabrikanten de “ouderwetse” soldeertin [lood – tin] niet meer mogen gebruiken is er een ander soort soldeertin [zonder lood] op de markt gekomen die na een aantal jaren kan “breken”
Ik heb van morgen geprobeerd te bellen maar kreeg geen gehoor en heb toe een e-mail gestuurd:
Beste,
In verband met het stuur gedrag van een Opel Agila automaat uit 2011, heb ik een e-mail gestuurd naar de firma Hydroline, en van Rini Ruitenschild onderstaand antwoord ontvangen om met u in contact te komen:Dag Erick,
Het gaat dus om een Agila?
Dan is mijn verzoek om contact op te nemen met Robert van Asbreuk op: 0541-662274 of info@auto-arninkhof.nl.
Na mijn initiële onderzoek zijn zij daar vol in gedoken en bieden goede oplossingen.Kind Regards,
Rini Ruitenschild
Mijn vraag aan u is, kan u mij globaal uitleggen wat de oplossing is en wat de kosten zijn die hieraan verbonden zijn.
Wij zijn tevreden met de auto maar het stuur probleem door het continu corrigeren ontneemt eigenlijk alle rijplezier.Graag zie ik uw antwoord tegemoet.
Dit is het antwoord op mij e-mail:
Goedemorgen Erick,
Wij reviseren gemiddeld zo’n 2 à 3 stuurhuizen van een Suzuki Swift, Splash of Agila waarvan het stuur niet teruggaat naar de middenstand.Als dit ook het probleem is wat uw Agila heeft, dan kunnen wij naar alle waarschijnlijkheid uw probleem oplossen.
Wij gaan allereerst dan een proefrit met uw auto maken om te kijken of het probleem dat u heeft door ons opgelost kan worden.Is dat het geval, dan demonteren wij het stuurhuis en Robert reviseert het dan, zodat na de montage van het stuurhuis uw stuur weer teruggaat naar de middenstand.
Een bijkomend voordeel van deze revisie is, dat het continue corrigeren op bijvoorbeeld de autobaan ook een heel stuk minder is.
De kosten bedragen tussen de € 375 en € 425 inclusief btw en de doorlooptijd van de reparatie bedraagt 4 uur.
In de tussentijd kunt u gebruik maken van een leenauto of een 2-tal E-bikes om de omgeving te verkennen.
Daarvoor hebben we diverse fiets- en of wandelroutes beschikbaar.U zou dus kunnen testen of uw stuur na het verlaten van de bocht blijft “kleven” en dus niet terug gaat naar de middenstand zoals gebruikelijk is bij andere auto’s.
Vertrouwende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben, verblijven wij,
Met vriendelijke groet,
Esther Arninkhof[quote quote=18462349]neem contyact op met auto Arnikhof
0541-662274 | Zandhaarweg 3, 7595 KM Weerselo |info@auto-arninkhof.nl
Deze garage is gespecialiseerd in dit probleem[/quote]Dat is waar ik naar ga bellen as maandag
Van middag antwoord op mijn e-mail gekregen:
Dag Erick,
Het gaat dus om een Agila?
Dan is mijn verzoek om contact op te nemen met Robert van Asbreuk op: 0XX1-6XXXX4.
Na mijn initiële onderzoek zijn zij daar vol in gedoken en bieden goede oplossingen.Kind Regards,
Rini Ruitenschild
Maandag ga ik contact met Robert van Asbreuk nemen om te horen wat hij te zeggen heeft.
Wordt vervolgd…..
Edit op mijn vorige post: Ik heb de volgende e-mail gestuurd naar Hydroline gestuurd:
Beste,
Op de opel-forum.nl is een topic geopend in verband met stuurproblemen met de Agila B, die ook schijnen voor te komen bij de Corsa D zie onderstaande link:
– https://opel-forum.nl/forums/topic/stuurproblemen-agila/#post-18462223
Op uw site is een artikel hieraan gewijd, “Rechtuit met de Corsa” zie onderstaande link:
– https://www.revisie-stuurkolom.nl/c-4068664/rechtuit-met-de-corsa/
Onderaan het bericht staat “Dit is op te lossen, maar niet zonder het hele stuurhuis uit elkaar te nemen.” mijn vraag aan u is, kan u mij globaal uitleggen wat de oplossing is en wat de kosten zijn die hieraan verbonden zijn.
Wij zijn tevreden met de auto maar het stuur probleem ontneemt eigenlijk alle rijplezier.
Graag zie ik uw antwoord tegemoet
Als ik een antwoord krijg zal ik deze hier posten, het is nu afwachten
Mijn vrouw heeft een Agila automaat uit 2011 en deze heeft de zelfde problemen als hier boven beschreven, sturen bij lage snelheden weinig problemen maar bij snelheden van boven de 30 km/h is het moeilijk om recht te rijden en hoe sneller je gaat hoe erger het wordt. Er is boven een oplossing “gegeven” maar er wordt niet beschreven wat de oplossing is.
Mijn vraag is, is het mogelijk om de elektrische adaptieve stuurbekrachtiging uit te schakelen of om te schakelen naar continu stuurbekrachtiging.
De auto op zich rijd goed, alleen de stuurbekrachtiging ontneemt eigenlijk alle rij plezier.
[quote quote=18393497]Hé , Stanneman & 2 Fast 4 U = manual is verzonden [/quote]
Is ontvangen bedankt
De werkplaats boek zou ik ook graag ontvangen
:dank-u:
[quote quote=18392760]https://www.manualslib.com/manual/538992/Vauxhall-Agila.html?page=101#manual Men noemt hier enkel het noodzakelijk verwijderen van accu en koelwaterexpantievat om bij de afdekking van de lamp te komen. Als je de hele bumper er af gaat halen let dan ook op dat je de stekker vd buitentemperatuursensor losmaakt. Die zit in midden onder achter de voorbumper.[/quote]
john-opel bedankt voor de tip en vooral voor de link :applause02:
[quote quote=18392704]Dan moet je de gehele voorbumper demonteren.[/quote]
Ok, maar hoe kom ik te weten waar de bevestigingspunten van de voorbumper zijn? of is er een werkplaats handboek of iets dergelijks van de 2011 Agila te koop of te downloaden?
-
AuteurBerichten