Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@kaneelschep wrote:
Is een Tigra dan nog 2750 waard als ie wel goed is?? Lijkt mij echt veel geld. Maar goed dat maakt je probleem niet minder.
Meteen maar even op mp lopen neuzen. Ze beginnen al bij de 250 euro! Die had ik dan waarschijnlijk gekocht ;)
Maar goed.. Er staan er dus echt stapels te koop voor onder de duizend. Is dat dan niet een optie? Goedkope Tigra halen die totaal verroest is maar lekker loopt? En dan blok overzetten? Misschien meteen een 1.6 16v?!Staan nog genoeg eerste eigenaar tigra’s te koop voor 4000/5000 en die zijn iedere cent waard als je geen beunhaas auto wil ;)
*echte dealer autos
@Nksn wrote:
Nee ik heb een zilveren zonder sport demper
strax ff kijken naar een
een 1.6 met versnbak halen voor 300
misschien zelf der uit halen of hun ligt er aan hoeveel dat kost
en dan heb ik hem misschien deze week nog klaar :thumb
Voor die 300 zou ik niet al te veel verwachten …
Zorg dat je de motor draaiend kan beluisteren en wanneer dit niet mogelijk is zorg dat je gereedschap bij je hebt waar je de motor handmatig een paar slagen mee kan rond draaien op de krukas!
Alsjeblieft, doe jezelf en iedereen in je omgeving een plezier en pak direct de koppakking, in en uitlaatpakkingen, maak het gaskleppenhuis schoon, vervang direct hier ook de pakkingen van en maak alles wat je tegen komt goed en grondig schoon!
Daarna wanneer alles draait zsm een beurt qua olie, filters bougies etc.
Ga alsjeblief NOOIT af op de verhalen van de verkoper over wanneer iets is vervangen. een demontage motor is 9 van de 10x een reden bij waarom die is/word gedemonteerd … Ook bij een schade auto ‘kan’ een motor een tik hebben gehad en zonder koeling tot stilstand zijn gekomen (zelfs bij achterschade!)
Er is niets, maar dan ook niets zuurder dat wanneer alles ingebouwd is je er achterkomt dat na een paar kilometer de koppakking lek is, of opnieuw riemen knappen of dat je de lagerschalen hoort gieren, of een enorme olie lekkage er bij krijgt!
Oh, en heb je enorme roest aan je koets, slechte lak (verkleurd bv) of andere grote punten die jou verschrikkelijk dwars zitten en een hoop geld gaan kosten?
Overweeg goed of je het bovenstaande het waard vind! Heb je de kennis en kunde dan ben je incl aanschaf van het sloop motorblok tussen de 1000 en 1500 euro kwijt aan materiaal.
@Nksn wrote:
2ltr jah dan moet je hem weer omkeuren cker
wat kan er allemaal kapot zijn dan kromme klepen,klepestoters, zuigers?
hij kwam niet met geweld tot stilstand maar met een zachte pof
Aller eerst: hoe handig ben je zelf… Nooit zelf een koppaking vervangen? NIET DOEN! Tenzij je iemand in je omgeving hebt die je uit hobby graag zou willen hebben en de passie heeft die hij kan overbrengen!
Je kan er van uit gaan dat ‘alles’ wat aan (binnen) de kop van het motorblok is gemonteerd kapot is, dan valt alles altijd mee.
De cilinder koppen zullen je de kleppen kapot hebben gedrukt en alles wat aan de kleppen zit zal ook klaar zijn. nokkenassen zou ik niet durven zeggen.
Tenzij je een andere, goede, rechte/vlakke, cilinderkop kan vinden van een x14xe voor een reeele prijs van 200/300 euro zal een ander motorblok van de sloop halen goedkoper zijn.
Moet je een ander motorblok halen en ga besluit je het geld uit te geven aan je huidige auto (omdat simpel weg de koets het waard is!!!) overweeg dan direct omdat je het blok buiten de auto hebt een complete opfrisbeurt (koppakking, waterpomp, riemen + toebehoren, pakkingen voor in en uitlaat, grondige reiniging van binnen (en buiten!) en kijk eventueel naar het afdoppen van de EGR.
26 juli 2012 om 19:12 In reactie op: zwarte randen achteruit en deurhendels weer zwart maken. #1804800424 juli 2012 om 08:29 In reactie op: zwarte randen achteruit en deurhendels weer zwart maken. #18048002@gertjuh1968 wrote:
het klinkt misschien raar, het wil ook met pindakaas zonder nootjes.
er is hier op het forum iemand die het gedaan heeft.
en het werkte ook nog
viewtopic.php?f=8&t=166849Prachtig verhaal, vertel je er ook even bij dat mevrouw in kwestie inmiddels haar hele auto heeft gespoten? Laatste wat ik van haar toen heb gehoord was dat het wit/grijs uitsloeg na een paar dagen ;)
@trashmetal wrote:
Ow jee hebben we weer een die kijkt naar de marktwaarde van zn auto :thumbdown
Een fantsoenlijke auto waar je nog even mee vooruit kan kost minimaal 1000 a 1500 eu
Ik kan je garanderen dat je daar dan binnen 3 a 4 jaar ook weer voor grote onkosten komt te staan
Als de carosserie verders nog goed is van je tieg kun je daar beter pak em beet 500 eu in stoppen voor nieuwe distriset en waterpomp
Kun je er weer een jaar of 5 tegenaan
En je weet wat je hebt, dat moet je met een volgende ook maar weer afwachten…Amen :wors
Doorlopen maar, niets aan de hand.
Wel viel mij op toen ik een nieuwe radiator had geplaatst (wegens steenslag en daardoor lekkage) de temperatuur lager bleef.
Er zat allemaal rotzooi in het systeem en heb het systeem toen doorgespoeld.
Heb dit (onderstaande) nooit gebruikt, maar heb van hoor en zeggen dat dit ook een oplossing zou kunnen zijn wanneer een radiator pil of zo’n andere voeibare rotzooi tegen lekage is gebruikt zou helpen voor de reiniging en daar door de koeling vele malen beter zou worden doordat het systeem ‘schoner’ word. (zelf heb ik hier dus geen ervaring mee)
http://www.forte-nwe.com/NL/Forte+producten/Koeling/Cooling+System+Flush.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Maar waarom wil je zoiets als de naald/wijzer dan toch geen licht geeft :wtf
Zou er in het donker helemaal gek van worden :hmmz
Dan acht ik de kans groot dat ik er geen geduld voor heb :angel :jerry
Of te hoge eisen, Hmmm … :hmmz :jerry
Maar euh mensen?
Moet je dit als hobbyist/amateur/beunhaas nu wel echt willen?
Mijn ervaring is dat het vak werk is en als je kwaliteit wil/verwacht dat je niet zelf aan de koets hoeft te gaan werken wanneer het om in het zicht zijnde delen gaat.
Begin je hier aan zit je zoiezo aan het spuiten vast voor de delen die ruim in het zicht zitten, dus waarom op die 100/200 euro gaan bezuinigen wanneer je er ook een vakmanschap resultaat van kan krijgen van een expert?
*alleen een gedachten ;)
Je wil je fabrieksgarantie op t spel zetten voor n lullig filtertje?
Em, succes :shock:
@RISL wrote:
Inderdaad, programma’s als Radar ofzo hebben toch wel behoorlijke invloed.
En inderdaad, er zijn nog maar weinig dealers die echte service bieden….het is ook de reden dat ik per sé bij één garage een auto wilde kopen (en daardoor rijd ik dus ook geen Opel meer).Veel succes in ieder geval.
Zelfde hier! Tot het laatste schroefje kwam bij de opel dealer hier in Assen weg, jongens van het magazijn kenden me bij voornaam en wisten me te wonen. toen ik wat ouder werd een auto gekocht voor genoeg geld en zonder afdingen maar binnen de garantie periode al gezeik en extreem hoog olie verbruik. Kreeg ik de schuld dat ik de boel zat te flessen en gingen ze zonder overleg alles sealen en vast schroeven/boren/lijmen en ik moest hem maar kapot rijden (1 maand voor verloop van 1 garantie termijn) …
Nog in overleg een andere hagel nieuwe auto bij hun te kopen maar kreeg ik nog maar 35% van de aankoop waarde van de probleem auto terug na 1 jaar.
Rij nu zakelijk nog opel omdat ik geen keuze had bij indiensttreding, maar de volgende lease word zeker geen opel, net als dat ik prive ook al 2 jaar geen opel meer rijd!
Wat hier al eerder is gezegd ben ik volkomen mee eens: Auto terug brengen, sleutels inleveren en maak van hun probleem zeker niet het jouwe! Zei maken een fout en ik zou dat absoluut niet pikken!
@Dominic wrote:
Ah dan zit er geen alarm op ;) haha..
Mwah die 1400 in de twintop is best lekker hoor!
Moet zeggen dat ie niet veel onder doet aan mijn
Vorige Tigra ondanks t gewicht, deze heeft
Meer kracht onderin..Oh dat valt me mee dan!
Toen ik van mijn A-Tigra af wou en een hagel nieuwe wou kopen ben ik de 1400 voorbij gelopen, de 1800 was me te duur en ben toen voor prive auto naar peugeot gegaan. Zakelijk rij ik nu een H Astra.
Zo das een beste upgrade!
Veel plezier van de twintop!
Wennen aan het ‘extra’ gewicht en een gelijke (1400) motor? Of valt dat mee?
@McKaamos wrote:
Ach hou op zeg.
Mijn Corsa heeft al bijna 2 ton op de teller staan en m’n Calibra zit er overheen. Volgens jouw theorie hadden ze al lang in de soep gedraaid moeten zijn, maar ze werken nogsteeds probleemloos.Op de sloop kwam ik ook met grote regelmaat. Er zitten hier 3 naast elkaar. Je kon eerder stellen dat alles wat daar stond gewoon een filterbak had. Je zou er zelfs wedjes op kunnen leggen om kratjes bier of je er een zou gaan vinden.
Als die filters zou slecht waren, stond op elke meeting/beurs/treffen/etc de helft van de aanwezigen stil of kwamen niet eens opdagen omdat ze onderweg stil stonden.
Hoeveel kilometer rij je ongeveer per jaar met de auto? Snelweg?
En over de verkoop: Ben zelf ook verkoper en de klant koopt waar hij/zei in geloofd. Heb jij ooit een onderdeel voor een auto gekocht waar een heel ‘ja maar’ boekje bij zit? ;)
Ik niet!
En het kan best goed gaan, maar feit is dat merendeel van de autos, (zoek maar op de internet forum) met een padestoel filter motorproblemen krijgen. Is het niet van de reinigingskit, dan later ‘onverklaarbare’ problemen.
Fijn dat het voor jou goed gaat, hoop ondanks je reactie dat het ook goed voor je mag blijven gaan …
Wim! Lees dit nu net pas.
Het zijn maar waar we niet je auto mee kunnen herstellen alleen was het jou niet gegund om dit te overkomen!
Hoop dat de Vectra of weer snel en goed hersteld kan worden, OF dat je een prachtige andere auto er voor terug krijgt waar je hopelijk nog meer plezier van krijgt!
Sterkte Wim!
NEE HOOO STOP !!! :fy1
Ophouden over die achterlijke padestoel filters! Snel mond dicht! :swear
Voor de mensen die het niet geloven: Kijk op de sloop, of zoek op de forums van mensen die motoren verkopen of die ze stuk gedraaid hebben. Velen allemaal padestoel filters …
Padestoel filters KAN … MITS die in een afgesloten ruimte is geplaatst en geen warme lucht uit het motorruim word aangezogen.
Beste optie voor als je een ander geluid wil: Haal de buisjes UIT je luchtfilter bak, leg er een inleg filter mat in. Wil je ‘meer’ overweeg dan om aan de spatbordkant de bodem van de luchtfilterbak open te zagen. Dit kan ALLEEN wanneer je de plastic wielkuipen in de wielkasten hebt zitten. Pas hier mee op vanwege het water en voorkom ten alle tijd ‘hard’ door plassen heen te rijden! Bij regenachtig weer plaatste ik altijd een orginele (dichte!) bak terug … Heb hier mee naar Warschau en mee naar monaco gereden.
Mijn rijstijl is cruisecontrole stijl wat ‘max’ 5kmh boven het toegestane ligt. (uitzondering inhalen/ruimte geven op snelweg tijdens inhalen!)
Met mn 110pk diesel (H Astra) haal ik met snelweg kilometers een 750/775 op een tank en dat is het zuinigste binnen het bedrijf.
@Helmer opelfan met deze cijfers word het een stripje ubriprofinnetje nog wel een optie :jerry@midnight black & @Gts32v6: dank dank :wors :thumb
@Helmer opelfan wrote:
Wat ik zo gelezen heb op het forum. Zit het verbuik al snel rond de 1,8 en +- 400 km op 1 tank
Dankjewel!
Maar huh? 400km op ongeveer 60 liter? *valt van stoel* :shock:
Dan word het hernia rijden in een 206+ :jerry
@Bu5t3d wrote:
dan gaan ze langer mee als de tigra zelf :jerry
Maar dat is met heel veel ‘nieuwe’ dingen zo als je ze koopt voor een Tigra ;)
Heb ooit een weitec set schroefset gehad die onder 3 verschillende golfjes heeft gezeten :jerry
Waarom niet het tellerhuis uitrusten met een paar ‘nette’ zilveren ringen?
Houd het orgineel en super strak terwijl je toch een ‘nieuw’ tintje plaatst zoals de nieuwere opels hebben.
Naja, dat is natuurlijk wel weer smaak en dat kan verschillen :thumbup :D
Zonde Zonde! Je hele loveseat uit de tigra gehaald? :angel ;)
Resultaat mag er zijn! :kewlpics
@Kaneda wrote:
nog ff en ik heb er ook 1 maar hoe zit dit nou zit er in dat ding ook een filter wat je moet schoonmaken/ vervangen?
Heb ze ngo nooit in handen gehad, maar het lijkt me wel
Doen!
Wat demeistah zegt zijn ook mijn ervaringen met remus dempers :thumb
-
AuteurBerichten