zwarte randen achteruit en deurhendels weer zwart maken.

Forumindex Forums Modellen Tigra zwarte randen achteruit en deurhendels weer zwart maken.

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17250595
    Cjay
      Lid sinds:
      7 March 2012

      Dus die zwarte randen rond mijn achterruit en de deurhendels zijn meer grijs dan zwart.. iemand een idee hoe dit weer zwart te maken? een ander gedacht dan verf wel..
      Mvg

      #18047999
      gertjuh1968
        Lid sinds:
        20 February 2011
        #18048000
        Cjay
          Lid sinds:
          7 March 2012

          heel bedankt!
          Ga zeker die met die pindakaas ééns proberen :-D

          #18048001
          Patrick-Tigra
            Lid sinds:
            18 March 2012

            Was bij mij ook al opgevallen dat mijn bumpers en de randen rond mijn ramen wat grijzer kleurde.
            Ik heb de tip van pindakaas opgevolgd en met grote succes! Zeker het proberen waard! :jerry

            #18048002
            1985
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 January 2006

              @gertjuh1968 wrote:

              het klinkt misschien raar, het wil ook met pindakaas zonder nootjes.
              er is hier op het forum iemand die het gedaan heeft.
              en het werkte ook nog
              viewtopic.php?f=8&t=166849

              Prachtig verhaal, vertel je er ook even bij dat mevrouw in kwestie inmiddels haar hele auto heeft gespoten? Laatste wat ik van haar toen heb gehoord was dat het wit/grijs uitsloeg na een paar dagen ;)

              #18048003
              PyroNiels
                Lid sinds:
                29 August 2010

                Dat vervolg heb ik niet meegekregen? Laatste wat mij bijstaat is dat het lange tijd goed gewerkt heeft?
                En als ik het topic terug lees op TT/CT dan is ze er bijna een maand later nog dik tevreden over…

                ps: Long time no see @ TT/CT ?

                #18048004
                1985
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 January 2006

                  @PyroNiels wrote:

                  ps: Long time no see @ TT/CT ?

                  klopt ;)

                  #18048005
                  groenetijger
                    Lid sinds:
                    13 December 2007

                    Randen zijn gevulcaniseerd, maar deurhendels zou ik behandelen met Auto Finesse Revive. Werkt erg goed.
                    Anders kun je het zaakje ook nog in een sio2 (silica) coating zetten, namelijk CarPro DLUX.

                    #18048006
                    Anoniem
                      Lid sinds:
                      1 January 1970

                      De randen bij de achterruit kan je ook prima doen met zwarte kit; wel even goed uitsmeren met een vingertopje zeep. Geldt eigenlijk ook voor dat vreemde (vilt?)-rubbertje om de antenne, die kan je ook vervangen door zwarte kit.
                      Voordeel is, als je het enigszins nog goed krijgt, dat het ook waterdicht is. Maar als de rubbers al te lang erg droog zijn geweest of gescheurd, kan je beter er nieuwe omheen doen..

                      En imitatiebumpers slaan sneller grijs uit dan originele, maar of dat door de zon komt geen idee, die kan je met van dat bumperspul doen wat bij bijv. halfords wel te krijgen is, zo’n soort stempelkussentje.. zijn flesjes van ongeveer ter lengte/grootte van een flinke hand (kolenschop)..

                      #18048007
                      vincentvdb
                        Lid sinds:
                        6 November 2011

                        Heb zelf wel eens van dat bumper black gebruikt van de action, en moet zeggen dat het resultaat er daarna mag zijn!

                        #18048008
                        FreakControl
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          10 September 2006

                          Probeer eens gekookte lijnzaadolie. Heb dit bij mijn vectra 2000 ook gedaan, en strips en bumpers zijn ruim 1 jaar mooi zwart gebleven.

                          Een voorbeeld hoe het eruit kan zien met gekookte lijnzaadolie.

                          #18048009
                          Juffer1
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            26 July 2006

                            @groenetijger wrote:

                            Randen zijn gevulcaniseerd, maar deurhendels zou ik behandelen met Auto Finesse Revive. Werkt erg goed.
                            Anders kun je het zaakje ook nog in een sio2 (silica) coating zetten, namelijk CarPro DLUX.

                            +1 :thumb

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.