z22se

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 51 tot 65 (van in totaal 65)
  • Auteur
    Berichten
  • #18221275
    Dolby
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 May 2008

      @Midnight black, Ik heb nu +/- 1700KM gereden en 1 liter olie moeten bijvullen.

      =====================================================================
      Het enige wat me nu even niet helemaal lekker zit is het olie verbruik. Heb sinds de grote onderhoudsbuurt +/- 1700KM gereden.
      Waarvan afgelopen weekend alleen al 1200KM in 3 dagen. Gemiddeld per dag dus 400KM.

      – Motor loopt perfect stationair. BC zegt verbruik 0,9/0,8 liter.
      – Perfect op de snelweg lekker power.Trekt geweldig op klinkt goed.
      – Komt geen rook uit de uitlaat.
      – Op Motorblok zelf kan ik geen olie vinden.
      – Heb afgelopen weekend op de duitse snelweg nadat motorblok goed warm was lekker doorgereden stukken met de cruisecontrol
      160KM. En kleine stukken even tot over de 200KM gereden om te kijken hoe dat ging maar dat ging ook zonder problemen. De
      temperatuur meter bleef gewoon voor de 90 graden staan. Zoals hij bij mij standaard staat. Loopt alleen op wanneer je langer stil
      staat. Wat we ook gehad hebben op de snelweg in Duitstand even een kleine file gehad.
      Met de rit naar Duitstand 400KM gereden een verbruik van 1 op 10,4KM per liter. En dat terwijl ik lekker door heb gereden.
      Qua verbruik heb ik ook echt niks te klagen.

      Maar waar komt voor mij het hoge olie verbruik vandaan! Ik vind dit namelijk niet standaard. Hebben jullie dit ook met
      de Z22SE blokken?
      =================================================================

      @midnight black wrote:

      Kan zijn dat ik er over heen lees maar wat is je olie verbruik dan?

      #18221276
      2000
      Moderator
        Lid sinds:
        30 June 2004

        @Haasje17 wrote:

        @2000 wrote:

        Bij mijn weten verbruiken bijna alle 2.2’s een aardige slok olie.

        De Z22SE hoort GEEN olie te verbruiken doen ze dat hebben ze meestal kopschade gehad of warmloper.

        Geen één auto hoort olie te verbruiken, dat wil niet zeggen dat het niet gebeurt, en zolang de dealer zelf een liter op 1500 km bij een nieuwe auto binnen de normen vind………..
        Ik vind het een veel gelezen kwaal over de 2.2’s, de mijne heeft het ook. Geen kopschade of warmloper gehad.
        En zoals ik al net al zei; ik lees het zeer regelmatig, vandaar mijn conclusie ;)

        #18221277
        Dolby
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 May 2008

          Ik vind het ook niet normaal. Maar lees en hoor het ook veel op forums. Dat de 2.2 redelijk wat olie lust. :(

          Voor de rest is tot nu toe iedere rit een genot om in te rijden met de Z22SE blok. Je hebt een heerlijk koppelrijk motor in het midden gebied. Het rijd net als een diesel.
          Die hebben ook een goede koppel in de lage toeren.

          #18221278
          midnight black
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 December 2011

            Mijne lust idd ook een slok maar toch meer in de richting van 1 op 5000 waarbij 95% korte ritten

            #18221279
            cano666
              Lid sinds:
              28 September 2012

              vreemd mijne verbruikt geen druppel olie en rij alleen maar korte ritjes

              #18221280
              midnight black
              Deelnemer
                Lid sinds:
                14 December 2011

                Technisch gezien verbruikt elke motor olie! Alleen de ene (beduidend) meer dan de andere…
                Bij veel korte ritjes kan het zijn dat er veel vocht in de olie komt door condens waardoor het lijkt dat het peil niet zakt.
                Maar goed weinig tot geen zichtbaar olieverbruik is alleen maar fijn!

                #18221281
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  Daarom moet je als je met een auto waarmee voornamelijk altijd korte stukken worden gereden na een kilometer of 100 a 150 achteralkaar gereden hebben eigenlijk even de olie controleren.

                  Zo hadden we een Zafira mee gekregen om wat weg te brengen in Duitsland, deze rijdt voornamelijks dorps ritjes.
                  Deze gecontroleerd voor we weg gingen, netjes olie op Max, maar net over de grens, een melding Controleel Oliepeil.
                  Wij gedaan, en inderdaad strak op Min. litertje bijgevuld, en bij Terugkomst 650km verder nog netjes op Max.
                  dat was puur verdampt Condenswater.

                  Willem

                  #18221282
                  Dolby
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 May 2008

                    @Wim-v6, bedankt voor de informatie. Heb mijn olie dop gecontroleerd maar die ziet er netjes schoon uit. We hebben paar dagen leden mijn motorblok van de buitenkant schoongemaakt met
                    remreiniger en daarna alles met een doek schoongeveegd. En de schroeven allemaal even nagekeken. We konden bij bijna alle schroeven een stuk aan draaien. Nu na enkele
                    dagen is mijn blok nog altijd netjes schoon en is mijn olie pijl nog altijd het zelfde gebleven. Nu hopen dat het is gekomen omdat de schroeven niet helemaal goed vast zat en
                    de afgelopen 2 weken veel 1200 KM gereden heb. Terwijl ik normaal gemiddeld 200KM per week rijd.

                    @wim-v6 wrote:

                    Daarom moet je als je met een auto waarmee voornamelijk altijd korte stukken worden gereden na een kilometer of 100 a 150 achteralkaar gereden hebben eigenlijk even de olie controleren.

                    Zo hadden we een Zafira mee gekregen om wat weg te brengen in Duitsland, deze rijdt voornamelijks dorps ritjes.
                    Deze gecontroleerd voor we weg gingen, netjes olie op Max, maar net over de grens, een melding Controleel Oliepeil.
                    Wij gedaan, en inderdaad strak op Min. litertje bijgevuld, en bij Terugkomst 650km verder nog netjes op Max.
                    dat was puur verdampt Condenswater.

                    Willem

                    #18221283
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      200km per week is niet heel veel… 10400km per jaar..

                      ja afgelopen weekend 900km achter elkaar gereden met de Vectra, deze probeer ik altijd alleen voor lange stukken te gebruiken, dus maar 8000km per jaar max, maar wel lange stukken, minimaal 100km per rit als het effe kan..

                      Willem

                      #18221284
                      Dolby
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        1 May 2008

                        @Wim-V6 klopt dat is gewoon standaard werk verkeer. Dat is dus niet de ritten naar pretparken. Wij gaan gemiddeld 15x naar een pretpark i.v.m. Jaar abonnement hebben. :thumb

                        @wim-v6 wrote:

                        200km per week is niet heel veel… 10400km per jaar..

                        ja afgelopen weekend 900km achter elkaar gereden met de Vectra, deze probeer ik altijd alleen voor lange stukken te gebruiken, dus maar 8000km per jaar max, maar wel lange stukken, minimaal 100km per rit als het effe kan..

                        Willem

                        #18221285
                        wim-v6
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 August 2005

                          nee klopt, ik heb de vectra als plezierauto en Trekpaard, dus of hard werken, of lange ritten.

                          De Rest gebeurt met het Dieseltje.. a ruim 30.000km pj

                          Willem

                          #18221286
                          Dolby
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            1 May 2008

                            @Wim-v6, helaas heb ik niet de luxe om meer dan 1 auto in bezit te hebben. Daarom dat ik sinds kort een Opel Zafira Family car. Met alle tevredenheid op dit moment.
                            Denk dat de Zafira 2.2 16V ook een goede trekpaard kan zijn. Heb voldoende vermogen vind ik zelf. Lekker veel ruimte en lekker vlot. Alleen het verbruik valt tegen
                            als je een diesel gewend bent. ;)

                            #18221287
                            Dolby
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              1 May 2008

                              Wil even doorgeven nadat we op 12Mei de schroeven van het blok een halve slag hebben kunnen aandraaien. Ik geen olie verbruik meer heb. Het blok blijft nu ook netjes schoon van de buitenkant.
                              Dus mijn olie verbruik van 1 op +/- 1700KM is nu niet meer van toepassing. Ik blijf het in de gaten houden.

                              #18221288
                              0Rudy0
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                1 February 2005

                                De kopbouten??

                                Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

                                #18221289
                                Dolby
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  1 May 2008

                                  Ja de kopbouten die op de boven kant van het blok zitten 6 stuks als ik me niet vergis. Ter hoogte van de koppakking zeg maar.

                                15 berichten aan het bekijken - 51 tot 65 (van in totaal 65)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.