Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › Wim’s C-Ascona’s: 03-02-14: Delco ontsteking vervangen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 januari 2013 om 20:23 #18096947
@opelpower89 wrote:
nee geen fotosjop mijn velgen zijn zo oranje als wat :P king: ook eerst niet mijn keuze maar kon de velgen met goede banden goedkoop krijgen en ben t toen leuk gaan vinden haha heb ook nog een set vectra 2000 velgen die fluorroze zijn :P
Oke, alle respect maar dan kijk ik even de andere kant op oke ?
Rik :agent
29 januari 2013 om 20:32 #18096948@wim-v6 wrote:
Ow das niet te duur nee..
Willem
nee idd die jongen gaf m gratis weg ivm schade en dat er geen motor in lag
en gelukkig had ik half jaar van te voren een grijze 2drs gesloopt en alles van bewaard :D
nieuw origineel opel voor front op de kop getikt en erin gelasthier kun je het hele werkje zien :p
http://www.ascona-board.de/thread.php?threadid=15070″ onclick=”window.open(this.href);return false;6 februari 2013 om 17:14 #18096949voor de C3 een Pierburg 2E Carburateurtje gekocht, met luchtfilterbakkie en goede carterventilatieslang:
Willem
6 februari 2013 om 17:53 #18096950Mooie update Wim :thumb
Is dit nu een ECHTE carburateur ??Rik ;)
6 februari 2013 om 18:02 #18096951Deze zit al op de Ascona, heb nu een reserve, en hij blijkt ook nog eens in bijzonder nette staat!!!
nieuw kaal zonder vacuumdoosjes etc etc kan je m voor 250euro vinden, deze was nog geen 5 tienen… incl filterdoos, en carterventilatieslang
Dit is een Carburteur, niks injectie!!!
Wel automatische choke
Willem
6 februari 2013 om 18:19 #18096952@wim-v6 wrote:
voor de C3 een Pierburg 2E Carburateurtje gekocht, met luchtfilterbakkie en goede carterventilatieslang:
Willem
Hahah tony montana op de achtergrond!! Lekker bezig :thumb
6 februari 2013 om 20:11 #18096953Rare vraag misschien maar wat is hier bijzonder aan Wim?
6 februari 2013 om 20:15 #18096954Dat ik nu een Pierburg 2e3 als reserve heb, welke eigenlijk in belachelijk goede staat is..
Willem
6 februari 2013 om 20:17 #18096955Oke hahaha dacht dat het een bijzondere carb was.
Moeten trouwens ff je andere nakijken want hij loopt niet lekker na gisteravond.
Kijken of we een stropo kunnen regelen.6 februari 2013 om 20:27 #18096956Bdw voetstuk lijkt op voetstuk andere carb……
6 februari 2013 om 20:30 #18096957ow…
Willem
9 februari 2013 om 15:52 #18096958en is toch knap anders….
Ik heb de Pierburg gewisseld voor die van de sloop, (na de carburateur van buiten helemaal schoongemaakt te hebben, de gok gewaagd en hem gemonteerd.
ik heb ook nooit verwacht, dat het zo’n verschil maken kan zeg.
– De auto trekt vlotter door (loop nu weg bij mijn Ascona 16SH bij een stoplicht sprintje, bleef er eerst altijd naast hangen).
– geen lichte dip meer naar de 2e trap, maar vloeiend verloop.
– geen zwaar punt bij gas intrappen op het moment naar 2e trap.
– en stationair loopt de motor nu vrijwel zonder ploffen op 800 toeren, ipv 700 a 750 met lichte plofjes uit de uitlaatIk denk de oude toch wat vervuild en verstopt is van het stilstaan (13jaar stilgestaan)
Verder (bosch) flatblades geplaats op de C3, heerlijk zonder geklapper wisseren.
foto’s volgen nog.
Willem
9 februari 2013 om 16:02 #18096959Kijk, dat zijn mooie resultaten :thumb
Rik ;)
11 februari 2013 om 11:56 #18096960Een carburateur kan zeker verschil uitmaken.
Als ik mijn 2 handgeschakelde 16SH’s vergelijk.
De witte en de rode rijden totaal anders,de witte reageert heel netjes op het gas en doet rustig wat je van m vraagt,geen gekke dingen,de rode daarentegen heeft een beroerde koude start,in de zin dat ie pruttelt en wil afslaan,daarentegen,warm loopt ie als een zalfje en hij trekt beduidend feller als de witte,alleen hij reageert wat schokkeriger op het gas,mijn neefje heeft een Astra G sport met een 16xel motor en die kan mij accelererend niet bijbenen,daarentegen,om de witte rijdt ie rondjes ongeveer.
Zou de rode graag beter hebben maar hij zou helemaal perfect afgsteld moeten zijn,en om nou de carb te wisselen is ook weer zoiets,dankrijg je weer dat de witte (toch mijn daily) op gas mischien weer niet lekker loopt.
Mn blauwe automaat daarentegen,ook een SH,start altijd perfect,loopt altijd mooi en trekt uitstekend,eigenlijk de beste van de 3.11 februari 2013 om 21:52 #18096961ja zeker met de Varajet’s heb je VEEL verschil..
een Vectra X16XEL Vectra-B sport (met korte bak) blijf ik ook naast rijden, dus mag niet klagen…
Bijde Carburateurs zijn nog van witte zegels voorzien en dan zou er nooit aan gesteld mogen zijn..
Willem
26 februari 2013 om 22:04 #18096962Vandaag 26-02-2013 de Olie maar eens ververst van de Ascona, na 8000+km
dit was het peil na 8000km zonder ook maar een druppel bij te vullen:
Nieuw (purflux) Oliefiltertje erop:
Verse olie:
Moet in deze vrij schone stortkoker:
Olie weer netjes op MAX:
Geen foto’s van, maar de trekhaak bekabeling bij het achterlicht gefatsoeneerd (wou van de week een aanhanger mee nemen, niks werkte zoals het hoorde haha..
en ook gelijk een aanhanger kenteken plaat laten maken:
Willem
27 februari 2013 om 10:13 #18096963Ow, Wat zal die dit lekker vinden een beetje vers sap erin, kan je zien dat het super motoren zijn die Opel’s,
Willem weet je al ongeveer wanneer je langs komt om die tellerbak te ruilen.27 februari 2013 om 19:36 #18096964Mooie update al is het een simpel klusje.
Inderdaad, je ‘stortkoker’is lekker schoon :thumbRik ;)
27 februari 2013 om 19:39 #18096965onderhoud is nooit verkeerd :D
27 februari 2013 om 20:15 #18096966@ Linfiel: Oja, dat moest ook nog gloeiende, moet ik nog even inplannen.. Wel gaaf, eens zo’n diesel bewonderen..
@ Kadastra-EF, die schone stortkoker hoop ik zo ook te houden, de auto maakt regelmatig een rit van langer dan 200km alleen om de boel schoon te houden..
@ Vannos, jupz, je merkt het gewoon, volgens mij zat er ook maar een goeiekoop goedje in, motor loopt nu lekkerder dan als ze al die gedaan heeft.
Willem
1 maart 2013 om 11:50 #18096967zie ik het nu goed 10w 40 in je ascona blokje???? ik heb pas bij de mijne ook de olie vervangen met filter heb er 15w40 ingedaan omdat het bij die ouwe blokjes toch moet mijne is een 1.6sh van 83
1 maart 2013 om 15:32 #1809696815W40 is ook prima,ging er vroeger bij ons ook altijd in,gaf Opel ook aan in die tijd.
Al zal 10W40 niet veel uitmaken.
Mn Ascona automaat uit 83 (16SH) gaat nog steeds 15W40 in,die cheap kannetjes van de Action,ding rijdt 1000 tot 1500 per jaar en ververs elk aar dus gaat prima,motortje is nog steeds mooi schoon van binnen.2 maart 2013 om 07:51 #18096969Toch leuk, hoe er soms om Olie gediscusseerd word.
10w40 is prima voor deze motoren, Opel drukt er zelfs 5w40 in, De 16SV is technisch/mechanisch gelijk aan de later 1.6 8V motoren als:
E16NZ C16NZ (geleverd van 1987 t/m 1994)
C16SE (geleverd van 1989 t/m 1995)
X16SZ X16SZR (geleverd van 1993 t/m 2001)
Z16SE (geleverd van 2000 tot 2004)Dus zelfs 5w40 zou geen kwaad kunnen.
Willem
2 maart 2013 om 09:19 #18096970Nou Wim,om de discussie even aan te zwengelen,hoe denk over mijn olieversingen??
Ik heb 3 Ascona’s en 1 ZafiraZafira A Z16XE 2005 op LPG 20000 km per jaar,elke 15000 km verversen met Shell Helix 5W40
Ascona 1.6SH 1984 LPG 25000 km per jaar,elke 10000 verversen Kroon oil Torsynth 10W40
Ascona 1.6SH 1983 (de rode gerestaureerde) 1000 tot 2000 km per jaar,verversen elk jaar met Kroon oil torsynth 10W40
Ascona 1.6SH automaat 1983 1000 tot 1500 km per jaar ,elk jaar verversen met Action 15W40Vooral die laatste zal vragen oproepen,toch doe ik dit met die auto al jaren zo,ook om het eens uit te proberen,voorlopig nog geen olieverbruik,motor is nog prachtig schoon van binnen.
Immers,de olie MOET voldoen aan de specificaties die op de verpakking staan,en die zijn voor de Ascona ruim voldoende.
De reden waarom ik het niet overal in gooi,ik kan me voorstellen dat het op het moment in de verpakking eraan voldoet,maar na een relatief korte tijd gebruik al niet meer (deze wijsheid heb ik van de lokale olieboer op t dorp hier).
Overigens,toen de Ascona op LPG flink olie verbruikte ging er op een gegeven moment wel 10W40 van de action in,voornamelijk omdat het met een liter op de 400 km een beetje erg duur werd,zo heb ik nog zeker een half jaar gereden,was net een stoomboot.
Grappig is wel dat ie steeds stiller werd,zal wel aan de verbrande olieresten in de uitlaat gelegen hebben. :mrgreen:3 maart 2013 om 13:34 #18096971Ja ik vind dat eenieder lekker moet doen wat ie zelf prettig vind, maar ik heb hier motoren gezien welke onregelmatig of met goedkope oliën zijn onderhouden, waarvan ik zeg, van zoo, dat moet je niet willen…
de Ascona, is in princiepe niet zo’n moeilijke met olie, enige manier om erachter te komen hoe het ermee staat is de carterpan eraf te nemen… en je laten verassen (zie vectra deel, Vectra 2.5 V6 houd in en schokt…. topic maar eens bekijken)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.