Wim’s C-Ascona’s: 03-02-14: Delco ontsteking vervangen

Forumindex Forums Modellen Ascona Wim’s C-Ascona’s: 03-02-14: Delco ontsteking vervangen

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 201 tot 225 (van in totaal 317)
  • Auteur
    Berichten
  • #18096947
    KadAstra-EF
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 July 2010

      @opelpower89 wrote:

      nee geen fotosjop mijn velgen zijn zo oranje als wat :P king: ook eerst niet mijn keuze maar kon de velgen met goede banden goedkoop krijgen en ben t toen leuk gaan vinden haha heb ook nog een set vectra 2000 velgen die fluorroze zijn :P

      Oke, alle respect maar dan kijk ik even de andere kant op oke ?

      Rik :agent

      #18096948
      opelpower89
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 September 2009

        @wim-v6 wrote:

        Ow das niet te duur nee..

        Willem

        nee idd die jongen gaf m gratis weg ivm schade en dat er geen motor in lag
        en gelukkig had ik half jaar van te voren een grijze 2drs gesloopt en alles van bewaard :D
        nieuw origineel opel voor front op de kop getikt en erin gelast

        hier kun je het hele werkje zien :p
        http://www.ascona-board.de/thread.php?threadid=15070″ onclick=”window.open(this.href);return false;

        #18096949
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          voor de C3 een Pierburg 2E Carburateurtje gekocht, met luchtfilterbakkie en goede carterventilatieslang:

          Willem

          #18096950
          KadAstra-EF
          Deelnemer
            Lid sinds:
            24 July 2010

            Mooie update Wim :thumb
            Is dit nu een ECHTE carburateur ??

            Rik ;)

            #18096951
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              Deze zit al op de Ascona, heb nu een reserve, en hij blijkt ook nog eens in bijzonder nette staat!!!

              nieuw kaal zonder vacuumdoosjes etc etc kan je m voor 250euro vinden, deze was nog geen 5 tienen… incl filterdoos, en carterventilatieslang

              Dit is een Carburteur, niks injectie!!!

              Wel automatische choke

              Willem

              #18096952
              sander2.5v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 April 2011

                @wim-v6 wrote:

                voor de C3 een Pierburg 2E Carburateurtje gekocht, met luchtfilterbakkie en goede carterventilatieslang:

                Willem

                Hahah tony montana op de achtergrond!! Lekker bezig :thumb

                #18096953
                Ricky-james
                  Lid sinds:
                  6 February 2013

                  Rare vraag misschien maar wat is hier bijzonder aan Wim?

                  #18096954
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    Dat ik nu een Pierburg 2e3 als reserve heb, welke eigenlijk in belachelijk goede staat is..

                    Willem

                    #18096955
                    Ricky-james
                      Lid sinds:
                      6 February 2013

                      Oke hahaha dacht dat het een bijzondere carb was.
                      Moeten trouwens ff je andere nakijken want hij loopt niet lekker na gisteravond.
                      Kijken of we een stropo kunnen regelen.

                      #18096956
                      Ricky-james
                        Lid sinds:
                        6 February 2013

                        Bdw voetstuk lijkt op voetstuk andere carb……

                        #18096957
                        wim-v6
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 August 2005

                          ow…

                          Willem

                          #18096958
                          wim-v6
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            12 August 2005

                            en is toch knap anders….

                            Ik heb de Pierburg gewisseld voor die van de sloop, (na de carburateur van buiten helemaal schoongemaakt te hebben, de gok gewaagd en hem gemonteerd.
                            ik heb ook nooit verwacht, dat het zo’n verschil maken kan zeg.
                            – De auto trekt vlotter door (loop nu weg bij mijn Ascona 16SH bij een stoplicht sprintje, bleef er eerst altijd naast hangen).
                            – geen lichte dip meer naar de 2e trap, maar vloeiend verloop.
                            – geen zwaar punt bij gas intrappen op het moment naar 2e trap.
                            – en stationair loopt de motor nu vrijwel zonder ploffen op 800 toeren, ipv 700 a 750 met lichte plofjes uit de uitlaat

                            Ik denk de oude toch wat vervuild en verstopt is van het stilstaan (13jaar stilgestaan)

                            Verder (bosch) flatblades geplaats op de C3, heerlijk zonder geklapper wisseren.

                            foto’s volgen nog.

                            Willem

                            #18096959
                            KadAstra-EF
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              24 July 2010

                              Kijk, dat zijn mooie resultaten :thumb

                              Rik ;)

                              #18096960
                              asconahobbyist
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                23 June 2008

                                Een carburateur kan zeker verschil uitmaken.
                                Als ik mijn 2 handgeschakelde 16SH’s vergelijk.
                                De witte en de rode rijden totaal anders,de witte reageert heel netjes op het gas en doet rustig wat je van m vraagt,geen gekke dingen,de rode daarentegen heeft een beroerde koude start,in de zin dat ie pruttelt en wil afslaan,daarentegen,warm loopt ie als een zalfje en hij trekt beduidend feller als de witte,alleen hij reageert wat schokkeriger op het gas,mijn neefje heeft een Astra G sport met een 16xel motor en die kan mij accelererend niet bijbenen,daarentegen,om de witte rijdt ie rondjes ongeveer.
                                Zou de rode graag beter hebben maar hij zou helemaal perfect afgsteld moeten zijn,en om nou de carb te wisselen is ook weer zoiets,dankrijg je weer dat de witte (toch mijn daily) op gas mischien weer niet lekker loopt.
                                Mn blauwe automaat daarentegen,ook een SH,start altijd perfect,loopt altijd mooi en trekt uitstekend,eigenlijk de beste van de 3.

                                #18096961
                                wim-v6
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  12 August 2005

                                  ja zeker met de Varajet’s heb je VEEL verschil..

                                  een Vectra X16XEL Vectra-B sport (met korte bak) blijf ik ook naast rijden, dus mag niet klagen…

                                  Bijde Carburateurs zijn nog van witte zegels voorzien en dan zou er nooit aan gesteld mogen zijn..

                                  Willem

                                  #18096962
                                  wim-v6
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    12 August 2005

                                    Vandaag 26-02-2013 de Olie maar eens ververst van de Ascona, na 8000+km

                                    dit was het peil na 8000km zonder ook maar een druppel bij te vullen:

                                    Nieuw (purflux) Oliefiltertje erop:

                                    Verse olie:

                                    Moet in deze vrij schone stortkoker:

                                    Olie weer netjes op MAX:

                                    Geen foto’s van, maar de trekhaak bekabeling bij het achterlicht gefatsoeneerd (wou van de week een aanhanger mee nemen, niks werkte zoals het hoorde haha..

                                    en ook gelijk een aanhanger kenteken plaat laten maken:

                                    Willem

                                    #18096963
                                    linfiel
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      28 July 2011

                                      Ow, Wat zal die dit lekker vinden een beetje vers sap erin, kan je zien dat het super motoren zijn die Opel’s,
                                      Willem weet je al ongeveer wanneer je langs komt om die tellerbak te ruilen.

                                      #18096964
                                      KadAstra-EF
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        24 July 2010

                                        Mooie update al is het een simpel klusje.
                                        Inderdaad, je ‘stortkoker’is lekker schoon :thumb

                                        Rik ;)

                                        #18096965
                                        Vannos
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          14 November 2010

                                          onderhoud is nooit verkeerd :D

                                          #18096966
                                          wim-v6
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            12 August 2005

                                            @ Linfiel: Oja, dat moest ook nog gloeiende, moet ik nog even inplannen.. Wel gaaf, eens zo’n diesel bewonderen..

                                            @ Kadastra-EF, die schone stortkoker hoop ik zo ook te houden, de auto maakt regelmatig een rit van langer dan 200km alleen om de boel schoon te houden..

                                            @ Vannos, jupz, je merkt het gewoon, volgens mij zat er ook maar een goeiekoop goedje in, motor loopt nu lekkerder dan als ze al die gedaan heeft.

                                            Willem

                                            #18096967
                                            bluethunder
                                              Lid sinds:
                                              19 June 2009

                                              zie ik het nu goed 10w 40 in je ascona blokje???? ik heb pas bij de mijne ook de olie vervangen met filter heb er 15w40 ingedaan omdat het bij die ouwe blokjes toch moet mijne is een 1.6sh van 83

                                              #18096968
                                              asconahobbyist
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                23 June 2008

                                                15W40 is ook prima,ging er vroeger bij ons ook altijd in,gaf Opel ook aan in die tijd.
                                                Al zal 10W40 niet veel uitmaken.
                                                Mn Ascona automaat uit 83 (16SH) gaat nog steeds 15W40 in,die cheap kannetjes van de Action,ding rijdt 1000 tot 1500 per jaar en ververs elk aar dus gaat prima,motortje is nog steeds mooi schoon van binnen.

                                                #18096969
                                                wim-v6
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  12 August 2005

                                                  Toch leuk, hoe er soms om Olie gediscusseerd word.

                                                  10w40 is prima voor deze motoren, Opel drukt er zelfs 5w40 in, De 16SV is technisch/mechanisch gelijk aan de later 1.6 8V motoren als:
                                                  E16NZ C16NZ (geleverd van 1987 t/m 1994)
                                                  C16SE (geleverd van 1989 t/m 1995)
                                                  X16SZ X16SZR (geleverd van 1993 t/m 2001)
                                                  Z16SE (geleverd van 2000 tot 2004)

                                                  Dus zelfs 5w40 zou geen kwaad kunnen.

                                                  Willem

                                                  #18096970
                                                  asconahobbyist
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    23 June 2008

                                                    Nou Wim,om de discussie even aan te zwengelen,hoe denk over mijn olieversingen??
                                                    Ik heb 3 Ascona’s en 1 Zafira

                                                    Zafira A Z16XE 2005 op LPG 20000 km per jaar,elke 15000 km verversen met Shell Helix 5W40
                                                    Ascona 1.6SH 1984 LPG 25000 km per jaar,elke 10000 verversen Kroon oil Torsynth 10W40
                                                    Ascona 1.6SH 1983 (de rode gerestaureerde) 1000 tot 2000 km per jaar,verversen elk jaar met Kroon oil torsynth 10W40
                                                    Ascona 1.6SH automaat 1983 1000 tot 1500 km per jaar ,elk jaar verversen met Action 15W40

                                                    Vooral die laatste zal vragen oproepen,toch doe ik dit met die auto al jaren zo,ook om het eens uit te proberen,voorlopig nog geen olieverbruik,motor is nog prachtig schoon van binnen.
                                                    Immers,de olie MOET voldoen aan de specificaties die op de verpakking staan,en die zijn voor de Ascona ruim voldoende.
                                                    De reden waarom ik het niet overal in gooi,ik kan me voorstellen dat het op het moment in de verpakking eraan voldoet,maar na een relatief korte tijd gebruik al niet meer (deze wijsheid heb ik van de lokale olieboer op t dorp hier).
                                                    Overigens,toen de Ascona op LPG flink olie verbruikte ging er op een gegeven moment wel 10W40 van de action in,voornamelijk omdat het met een liter op de 400 km een beetje erg duur werd,zo heb ik nog zeker een half jaar gereden,was net een stoomboot.
                                                    Grappig is wel dat ie steeds stiller werd,zal wel aan de verbrande olieresten in de uitlaat gelegen hebben. :mrgreen:

                                                    #18096971
                                                    wim-v6
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      12 August 2005

                                                      Ja ik vind dat eenieder lekker moet doen wat ie zelf prettig vind, maar ik heb hier motoren gezien welke onregelmatig of met goedkope oliën zijn onderhouden, waarvan ik zeg, van zoo, dat moet je niet willen…

                                                      de Ascona, is in princiepe niet zo’n moeilijke met olie, enige manier om erachter te komen hoe het ermee staat is de carterpan eraf te nemen… en je laten verassen (zie vectra deel, Vectra 2.5 V6 houd in en schokt…. topic maar eens bekijken)

                                                    25 berichten aan het bekijken - 201 tot 225 (van in totaal 317)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.