Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › Wim’s C-Ascona’s: 03-02-14: Delco ontsteking vervangen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 oktober 2012 om 10:28 #18096759
@wim-v6 wrote:
Vanavond het motorruimte lampje geplaatst, vind ik een Geweldige future van die tijd!!
Onze Corsa-A 1.2S LS Lieferwagen 1986, en de Coirsa-A 1.2S TR Luxus 1984 hadden dit, zo ook onze kadett-E 1.2S LS ohv uit 1985 ook.
Ron (Brombeer alhier) heeft dit ook op de C2-Coupe uit ’77.foto’s komen nog wel
Willem
Dat is idd een hele vette optie !! :thumbup
Ik had het in mijn ’84 Corsa A TR en in mijn 3 vorige A Omega’s. Vreemd dat dat nu niet meer is.
Ik zit er wel aan te denken het alsnog in mijn B Omega te maken.
Gr Colin
14 oktober 2012 om 16:15 #18096781Toerenteller paneel geplaatst:
Van:
naar:
Ook nog voor de Fun, en gewoon voor de Heb gekocht:
Een Econ Teller:
Willem
14 oktober 2012 om 17:08 #18096779Nog een Vraagje, Mijn tellerkabel is te kort, Welke of van welke andere opel zou ik deze het beste kunnen pakken???
Willem
14 oktober 2012 om 17:37 #18096778beste gewoon ascona want deze is net wat langer dan vec a en astra f ,kadett e
14 oktober 2012 om 18:58 #18096776De mijne is dus te kort voor het toerenteller paneel..
Willem
14 oktober 2012 om 19:41 #18096770Tjonge, Willem die iets vraagt :shock:
Normaal geeft hij altijd antwoord op vragen van anderen :jerry
Rik :D
14 oktober 2012 om 19:48 #18096769Ik denk het, Rik zegt het :jerry
14 oktober 2012 om 19:54 #18096768Hallo Willem, het wil wel eens helpen als je de kabel eerst aansluit in het dahboard en dan pas in de bak.
14 oktober 2012 om 20:11 #18096767hebben we gedaan, hij hing zo strak dat ie het wel 12km heeft volgehouden, kan nu aan een nieuwe kabel..
en ja, ik heb m verlegd naar links, zoals ie hoort te liggen.
Willem
14 oktober 2012 om 20:59 #18096766Hey Willem,
Past relais 99 interval vag ook 1 op 1 op vec b? Dat is een stuk makkelijker dan omega hendel inbouwen etc. :thumb15 oktober 2012 om 15:11 #18096765Heb je die teller los gekocht?Anders zou ik zeggen,haal de kabel uit die sloper.
15 oktober 2012 om 15:21 #18096764kabel van een E Kadett is langer,lukte bij mij wel steeds,anders ook nog een pulsgever van een NZ Kadett of corsa ertussen voor extra lengte,moet gegarandeerd passen
17 oktober 2012 om 15:20 #18096761Ik kan bij onze onderdelen leverancier een kabel krijgen welke 900mm lang is (90cm), (Op kenteken van de auto haha) deze is echt LANG ZAT!! werkt weer, in iedergeval.
iedereen bedankt voor het meedenken
@ Sander 2.5 V6: nee Interval gaat via de MTT
Willem
21 oktober 2012 om 11:47 #18096762Hierbij wat foto’s:
Effe een beetje bezig geweest en weer eens wat foto’s gemaakt.
De 16SV motor is inmiddels voorzien van:
– Nieuwe bougies (NGK – BPR 6 ES)
– bougiekabels (Beru)
– Verdelerkap (Bremi)
– Rotor (Febi)Motor 16SV motorcode:
van:
Naar:
En ja, deze motor heeft een heuse Ontstekings regeleenheid:
Mapsensor en Octaan stekker:
Nieuwe Verdelerkap en Kabels:
Ook de motorruimte verlichting heb ik foto’s van:
Ook het Toerenteller paneel werkt goed, (op de temp meter na eigenlijk, die blijft beneden, bovenaan blauw (Wit in dit geval) gaat de koelvin aan haha):
Koude motor:
Warme motor:
Bij +/- 120km/u:
Alle! controle lampjes:
Verlichting in donker:
Willem
21 oktober 2012 om 12:16 #18096760Goed bezig, hoe heb je je motorkaplampje aan massa gelegd? Origineel zit die namelijk met een oogje en een schroefje op dat kleine gaatje vlak bij het lampje.
21 oktober 2012 om 12:29 #18096758@midnight black wrote:
Goed bezig, hoe heb je je motorkaplampje aan massa gelegd? Origineel zit die namelijk met een oogje en een schroefje op dat kleine gaatje vlak bij het lampje.
je vraagt het wel niet aan mij maar ik heb de massa aan de linkerveerpootschroef gemaakt. (zie foto)
De motorkap geleid slecht stroom waardoor ie het niet doet dus omleggen die kabel.Nu mag Willem antwoord geven :jerry
Rik :D
21 oktober 2012 om 12:33 #18096757@midnight black wrote:
Goed bezig, hoe heb je je motorkaplampje aan massa gelegd? Origineel zit die namelijk met een oogje en een schroefje op dat kleine gaatje vlak bij het lampje.
Bij de ruitenwissermotor een massa gepakt, vlakbij het stekkertje van de Motorkapverlichting (origineel voorbereid dus, net als de leeslampen in de auto)..
Ik had de kabel al netjes ingetaped, denk dan maar naar beneden met deze massa kabel, pak m wel bij de wissermotor..
@ Kadastra E/F:
Dat is werkelijk geen porum, zulke oplossingen komen bij mij zeker niet IN HET ZICHT!!! vandaar bij de RW motor vandaan gehaald..
Willem
21 oktober 2012 om 12:38 #18096756@wim-v6 wrote:
@midnight black wrote:
Goed bezig, hoe heb je je motorkaplampje aan massa gelegd? Origineel zit die namelijk met een oogje en een schroefje op dat kleine gaatje vlak bij het lampje.
Bij de ruitenwissermotor een massa gepakt, vlakbij het stekkertje van de Motorkapverlichting (origineel voorbereid dus, net als de leeslampen in de auto)..
Ik had de kabel al netjes ingetaped, denk dan maar naar beneden met deze massa kabel, pak m wel bij de wissermotor..
@ Kadastra E/F:
Dat is werkelijk geen porum, zulke oplossingen komen bij mij zeker niet IN HET ZICHT!!! vandaar bij de RW motor vandaan gehaald..
Willem
Tja, verschil moet er blijven Willem.
Ik heb wel ergere dingen gezien onder een motorkap :jerry
Maar jij bent heel goed bezig ja, ga vooral zo door :thumbRik :D
21 oktober 2012 om 12:42 #18096755Ik heb een hekel aan Zelfpruts zooi onder de kap…
Veel LPG auto’s zijn wat dat betreft een Regelrecht drama voor mij, met al die loss ampies en oogjes eraan, komt ook allemaal maar los, oxideerd verrot enzo…
Ik pruts ook een hoop, maar werk het dan netjes weg, kan er niet zo goed tegen al die losse meuk tegen te komen…
Ik ben het al niet eens met het lusje wat ik gemaakt heb om de toerenteller aan de gang te krijgen, (klein kabeltje van de bobin naar een naast gelegen stekkertje gelegd, wel netjes en goed verbonden, maar verdient zeker niet de schoonheids prijs, al heb ik wel een GROENE draad gebruikt uiteraard…
Voor het motorkap lampje heb ik wel een Stekker op het lampje zitten wat er ophoort (afkomstig van een Dashboard kast lampje)..
Willem
21 oktober 2012 om 16:28 #18096754ik denk wim hangt de motor uit de combo wel in de ascona of breng ik je nu op ideeen
21 oktober 2012 om 16:37 #18096753Gelukkig niet, Die motor was Werkelijk klaar, reed de laatste weken met Stevig rammelende Drijfstanglagers…
Willem
21 oktober 2012 om 16:46 #18096752Hee Willem,
Nu vind jij dat ik het niet netjes heb gedaan met het massakabeltje voor de motorkaplampje he ?
Jij mag je bougiekabels wel eens netjes rangschikken, dat is ook geen porum :jerry
Kijk naar de mijne, keurig netjes in houdertjes en beugeltjes king: king:
Success Willem
:thumb :thumb
Rik :D
21 oktober 2012 om 16:56 #18096751oke wist niet dat die motor zo slecht was van de combo maar de ascona wordt netjes wim
21 oktober 2012 om 17:26 #18096750Ik heb Oriigneel slechts 1 steuntje voor de kabels, en deze is gebruikt bij de kabels, Vroeger zat er een herbruikbare Bandje om de kabels bij deze Ascona’s Buiten dat ik die niet heb, liggen de kabels zoals het hoort..
Willem
21 oktober 2012 om 19:10 #18096786komt er nog een andere motor in wim
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.