Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › Wim’s C-Ascona’s: 03-02-14: Delco ontsteking vervangen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 mei 2013 om 20:59 #18097022
Dan toch de Vergelijkende test (of het zo had moeten zijn).
Krijg ik een Kadett-E 1.6i Life uit 1991 voor reparatieKan ik gelijk even mijn bevindingen tov de Ascona hier neerzetten.
Verschil kadett / Ascona:
Kadett-E 1.6i C16NZ life 1991 173.000km
tov
Ascona-C 1.6S 16SV LS 1987 140.000km>> Het verschil in onderstel en sturen is toch zelfs groter dan ikzelf verwacht heb!!
Rijden:
– De Kadett is wat zenuwachtger in het stuur (bijde op 14inch 175-65-14), reageert wat heftiger op stuurbewegingen.
– De kadett is kwa rijgelijd vrijwel gelijk aan de Ascona
– Het onderstel van de kadett is toch wat oncomfortabeler
– Dasboard rammelt wat meer, alles in het dahsboard kastje rammelt rustig mee op elke oneffenheid
– Schakelen gaat in de kadett wat beter, dat komt weer omdat deze een knik mechaniek heeft, en niet direct een stang vanaf de pook op de bak.Motor:
– De 75pk C16NZ in deze kadett is toch behoorlijk fel, en doet niet veel onder voor de 82pk sterke 16SV (het ouwe bokkie welke de kadett bestuurd scheurt er lekker op los)
– De motor loopt wel soepeler en vlekkelozer (ivm injectie)Kortom, de Ascona is een toch een stukkie Comfortabeler en volwassener als de Kadett qua rijden.
Ik voelde me wel weer even 19 hoor toen ik met de kadett aan het rijden was haha… weer het gevoel in mijn kadett te rijden haha..
D’n Dett:
Vergelijk qua uiterlijk van bijde Motortjes
C16NZ:
16SV:
Bijde op de foto:
Willem
16 mei 2013 om 04:36 #18097023Mooi werk toch voor deze test, je lijkt de auto-week wel, dan weten we dit ook weer
16 mei 2013 om 06:04 #18097024Leuk man, alsof het zo had moeten zijn ja king:
Overigens zie ik niet veel verschillen onder de kap.
Ook lijkt de E nog in goede staat volgens mij :thumbAlleen is het een ongelofelijke rotzooi daarbinnen :cry :cry
Dan is dit toch beter::jerry :jerry
PS: ik durf voor 90 % te zeggen dat die rooie E voorbedraad is voor elektrisch verstelbare koplampen.
Leuke optie is dat joh :angelRik ;)
18 mei 2013 om 07:22 #18097025haha, ”Marktplaats” foto’s denk ik dan maar, op de foto’s lijkt het meer dan het is hoor.. hoop plekken, meestal word er bij iedere apk wel een stukje gelast aan deze Dett..
je moet wel bedenken dat deze kadett al ruim 15jaar gewoon langs een drukke weg geparkeerd staat, en niet binnen word gestald.
het baassie wat er mee rijdt is bijna 80, en wil deze kadett nog wel rijdend houden tot ie niet meer kan of mag rijden.. (vind het knap hoor, bijna 80 en nog geen stuurbekrachtiging nodig, t ding stuurd zwaarder als de Ascona bij stilstaand).Voorlopig heeft de beste man nog geen schade gereden aan de kadett de afgelopen 15jaar!! (Check RDW, in bezit sinds 22-04-1998 – 2e eigenaar).
Voorbereid, hoogte verstelling kadett:
– Mijn Kadett-E-caravan 1.6i hp Frisco+ 1992: hoogteverstelling origineel aanwezig
– Mijn Kadett-E-caravan 1.6i LS 1990: hoogte verstelling voorbereid
– Mijn Kadett-E-fliessheck 1.2S ohv LS 1985: hoogte verstelling voorbereidWillem
18 mei 2013 om 07:35 #18097026Haha knappe review Willem! :thumb
18 mei 2013 om 08:46 #1809702718 mei 2013 om 08:54 #18097028@ Kadastra-EF: Ik doelde op de rode he, van die Jet-Car Foto’s daar lijken de auto’s Fantastisch, moet je eens in het echt gaan kijken haha…
Ik heb de foto’s van een afstandje genomen, en dan lijkt de Rode nog wel wat, maar heeft veel plekken..
Jouw kadett, is een knappe Kar hoor!!! :wub :wub :wub
en ja, met een 16SV motor met Injectie erop :jerry :jerryBen wel benieuwd wat mijn motor zou doen met Centrale injectie erop, denk dat het wel wil ivm de hogere compressie..
Willem
19 mei 2013 om 07:03 #18097029@KadAstra-EF wrote:
marktplaatsfoto ???
Tis mn eigen man :jerryRik -offtopic -offtopic
Gisteren een Knap end gereden in de Rode kadett (rit a 170km, om op de uitlaat gelekte olie een beetje weg te branden (kwam op de uitlaat door lekke klepdekselpakking), en dan kom je toch goed tot de Conclusie dat de Ascona-C en kadett-E best ver uit elkaar liggen qua rijden..
De Kadett, is toch een stuk stugger, alles in het dashboard vakje en kastje rammelt vrolijk mee op klinkerwegen (herinner ik mij ook weer van mijn 3 kadett’s).
Rechtuit stabiliteit is ook een stukkie minder, de auto is qua rijden wat zenuwachtiger, zeker op de snelweg, als de Ascona.
Ook de bocht om gaat met de Ascona een Stuk Beter en Vlotter als met een Kadett-E, de kadett-E wil gauw rechtdoor, de Ascona wil dan eerder de Kont om gooien, maar daar is veel meer snelheid voor nodig..Verder loopt zo’n C16NZ, als ze goed loopt, ook serieus goed, en dat doet deze kadett!!
Ik vind de verschillen ook wel groot hoor, zeker gezien de Ascona-C een Generatie ouder is als de kadett-E (1982, de tijd van de kadett-D dus).
Verder vind ik het wel leuk om te sleutelen aan deze ouwe meuk.
Nu dus op zoek naar een Kachelmotor, Achterwissermotor, en Radiateur.
Willem
19 mei 2013 om 07:41 #18097030leuk dat je je ervaring hier neerzet, heb ik (en wij) even een idee hoe een Ascona rijdt in vergelijking met een E Kadett.
Maar nogmaals: mocht ik je nog een keer tegenkomen op een meeting dan zou ik wel even een stukkie willen rijden :)Rik ;)
19 mei 2013 om 08:02 #18097031Dat mag uiteraard, moeten we elkaar wel een keer treffen als ik de Asc bij me heb..
Willem
19 mei 2013 om 19:37 #18097032Ik heb een Kadett E 1.8S en een Ascona 1.8S gereden (beide E18NV). De Kadett reed rapper, de Ascona comfortabler/rustiger. Dus komt aardig overeen met jou bevindingen :D
Wat mij opviel, de Kadett-E 1.8 stuurde moeilijker dan de Ascona 1.8 :P
20 mei 2013 om 19:19 #18097033Klopt, kadett Stuurt Stilstaand wat zwaarder voor het gevoel, en rijdend is ie wat zenuwachtig met sturen, de ascona laat zich makkelijker de hoek om rijden zeg maar.
Alleen de Kadett gaat lang zo hard de hoek niet om met rijden, als de Ascona.
25 mei 2013 om 17:15 #18097034@wim-v6 wrote:
relais 99. Volkswagen
simpel:
1: ga naar de sloop
2: zoek daar de volgende VAG producten op: golf-III – Vento – Seat Ibiza t/m 1997 Cupra modellen – VW transporter T4
3: zoekt in de zekeringkast naar een relais waar levensgroot 99. op staat.
4: Trek deze eruit en druk m in je binnenzak
5: Haal het interval relais van je Ascona eruit, vinden door even interval aan te tippen zodat j m hoort klikken.
6: monteer het 99. relais in je zekering kast, past 1 op 1
7: nu heb je regelbare interval voor de Ascona-C (en alle anderen met eenzelfde interval relaishoe werkt het:
1: Zet de interval aan
2: wacht tot ie weer in rust ligt
3: zet interval uit
4: wacht tot de ruit nat genoeg is om weer te wissen
5: zet m weer op interval en laat m staan, deze interval tijd houd het relais vast.
6: interval tijden van 1,5 a 2 seconden tot bijna 20 econdenWillem
Willem, we hebben hem op de de c16nz ingebouwd, mooie mod!
:thumbup25 mei 2013 om 17:46 #18097035Dit is een PRACHTIGE How-to.
25 mei 2013 om 17:52 #18097036@PeterNoFear wrote:
@wim-v6 wrote:
relais 99. Volkswagen
simpel:
1: ga naar de sloop
2: zoek daar de volgende VAG producten op: golf-III – Vento – Seat Ibiza t/m 1997 Cupra modellen – VW transporter T4
3: zoekt in de zekeringkast naar een relais waar levensgroot 99. op staat.
4: Trek deze eruit en druk m in je binnenzak
5: Haal het interval relais van je Ascona eruit, vinden door even interval aan te tippen zodat j m hoort klikken.
6: monteer het 99. relais in je zekering kast, past 1 op 1
7: nu heb je regelbare interval voor de Ascona-C (en alle anderen met eenzelfde interval relaishoe werkt het:
1: Zet de interval aan
2: wacht tot ie weer in rust ligt
3: zet interval uit
4: wacht tot de ruit nat genoeg is om weer te wissen
5: zet m weer op interval en laat m staan, deze interval tijd houd het relais vast.
6: interval tijden van 1,5 a 2 seconden tot bijna 20 econdenWillem
Willem, we hebben hem op de de c16nz ingebouwd, mooie mod!
:thumbupEn hier een plaat bij deze praat/how-to:
Rik ;)
20 juni 2013 om 11:33 #18097037Weer aan het Klooien geweest..
Zo heb ik van Linfiel wat spullen gekregen, waar ik ook HEEL blij mee ben, Super bedankt nogmaals, was gezellig trouwens..
waaronder een Hella Gril met verstralers:
=================================================================================================================================
Ook een Originele Ascona-C3 teller:
Deze zat daar in. en was van een kadett-E (Deze zit nu in de C2):
=================================================================================================================================
Ook heb ik vandaag Achterlichten gemonteerd met zowel links als rechts een mistlamp erin, dit ivm mijn WIM-Modifications:
Dit was het:
Hierbij wat klus foto’s met uitleg:
Linker oude en nieuwe bij elkaar op de werkbank:
Bout verlengers voor de Hatchback uitvoering overzetten:
Zo nu de lamp weer plaatsen:
Links vervangen, en zie hier gelijk de Wim-mod.:
Op de werkbank ermee (Hier zie je ook dat de oude geen mistlamp, en daardoor ook geen spiegel in de lamp heeft, en daar ging t mij om):
Huppa, daar ook de bout verlengers op gezet, en weer gemonteerd, en ja, werkt:
eind resultaat:
Dat was het weer voor even..
Willem
20 juni 2013 om 11:55 #18097038Deze lampjes zie je niet over het hoofd, Staat weer SUPER, Graag gedaan Jongens.
20 juni 2013 om 11:59 #18097039haha, zie je zeker niet over het hoofd, en ik zie ook niet veel over het hoofd, nu ze redelijk afgesteld zijn.
Willem
20 juni 2013 om 13:36 #18097040Die verstralers zijn echt super, en staan m ook nog goed!
Te weinig licht? Echt niet :thumb20 juni 2013 om 14:34 #18097041leuke update ;)
Wordt steeds mooier die Ascona :thumb
Hoe origineel wil je hem houden eigenlijk ?
Rik ;)
20 juni 2013 om 16:49 #18097042Aan licht geen gebrek, spuit je het kunstof ook nog in de kleur van de auto?
20 juni 2013 om 18:02 #18097043Ziet er weer fris uit met die nieuwe achterlichten!
20 juni 2013 om 19:53 #18097044:thumb
21 juni 2013 om 19:28 #18097045@wim-v6 wrote:
Weer aan het Klooien geweest..
Zo heb ik van Linfiel wat spullen gekregen, waar ik ook HEEL blij mee ben, Super bedankt nogmaals, was gezellig trouwens..
waaronder een Hella Gril met verstralers:
Ook een Originele Ascona-C3 teller:
Deze zat daar in. en was van een kadett-E (Deze zit nu in de C2):
Ook heb ik vandaag Achterlichten gemonteerd met zowel links als rechts een mistlamp erin, dit ivm mijn WIM-Modifications:
Dit was het:
Hierbij wat klus foto’s met uitleg:
Linker oude en nieuwe bij elkaar op de werkbank:
Bout verlengers voor de Hatchback uitvoering overzetten:
Zo nu de lamp weer plaatsen:
Links vervangen, en zie hier gelijk de Wim-mod.:
Op de werkbank ermee (Hier zie je ook dat de oude geen mistlamp, en daardoor ook geen spiegel in de lamp heeft, en daar ging t mij om):
Huppa, daar ook de bout verlengers op gezet, en weer gemonteerd, en ja, werkt:
eind resultaat:
Dat was het weer voor even..
Willem
weet jij toevallig waar je die bout verlengers voor de achter lichten nog krijgt ? want ik heb er nog maar 3 hele van….. de rest is helaas kapot
21 juni 2013 om 21:47 #18097046Das een hele goeie, mijne zijn alle 4 nog heel, na 2x achterlicht wisselen..
je kan eventueel ook een lange schroef pakken met een bus ertussen.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.