Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › Wim’s C-Ascona’s: 03-02-14: Delco ontsteking vervangen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 september 2012 om 09:51 #17254551
Wat gegevens:
– Merk: OPEL
-Type: Ascona-C-Hatchback
– Kentekendatum: 16-12-1986
– Motor: 1.6S
– transmissie: 5 versnellingen handgeschakeld
– Kilometerstand: 125.000km
– Uitvoering: LS
– Opties bovenop standaard:
— Getint glas, Bruin.
— Voorruit met zonneband
— Centrale Deurvergrendeling (origineel)
— 5 VersnellingsbakBijzonderheden:
– Heeft 13jaar in een Loods gestaanGegevens motor
– Motor: 1.6S
– Motorcode: 16SV
– Menging: 2traps Pierburg 2E3 Carburateur
– Ontsteking: Opel-Delco volledig Electrisch geregelde Rotor verdeler ontsteking met Stuurcomputer, Geregeld via MAP sensor en HALL gever
– Maximaal motortoerental: Begrensd rond 6000 tpm
– Vermogen: 82pk bij 5400 tpm
– Koppel: 130Nm bij 2600 tpmPrestaties (let op deze gegevens zijn op basis van het type met 4 versnellingen handgeschakeld:
– 0-100: 14,0 seconden
– topsnelheid: 165km/u (deze haalt ie (GPS) met redelijk gemak in zowel 4e als 5e versnelling)
– Verbruik gem (fabrieks opgegeven verbruik): 1 op 14,0Staat van Essentiele Draag en Chassis delen:
– Perfecte conditieStaat van Carroserie
– Slecht (in de vorm van Schades / de roest duivel heeft de Ascona nog vrijwel niet geroerd)Dit is de Ascona, niet moeders mooiste, zelfs verre van dat:
Oja op de Foto dat ben ik niet, maar dat is een van de Peugeot 104 boys bij ons aan de overkant, die vond t een prachtexemplaar:
Willem
16 september 2012 om 09:54 #18096787Extra info:
Hij is Vers gekeurd inclusief steekproef:
Daarbij is het volgende vervangen:
– Remleidingen 2 stuks
– Uitlaat van Voor tot Achter
– Remmerij voorVerder is de auto voorzien van:
– Nieuwe Distributieriem en waterpomp
– Verse Olie en Filter
– Verse remolie
– Verse koelvloeistofChassis en Draagdelen zijn in zo’n goeie staat dat ie nog wel wat jaartjes mee kan, heeft alleen een tik op de neus gehad, en is beschadigd geraakt tijdens opslag.
Dus mij hoor je niet klagen.
Willem
16 september 2012 om 10:12 #18096788Leuk waggie :thumb Heb je er verder nog plannen mee? :)
Fijn dat ie weer een baasje heeft, is alleen wel wat anders als een V6 onder de kap, of niet? ;)
16 september 2012 om 10:26 #18096789Ik heb altijd een 4cilinder naast mijn 6cilinder gehad, dus was het wel gewend haha..
Rijdt erg fijn..Plannen, we zijn al lekkerbezig geweest.
Er blijkt een hoop elkectrisch voorbereid.
dit was al een met een aantal opties, waaronder Origineel Centrale Vergrendeling (lekker grote drukknop op de kofferklep haha)
en hierdoor zal ie wel op de extra dingen zijn voorbereid.– Gister hebben we de klepdekselpakking vervangen
– Dahsboard kast lampje aangesloten (had alles nog liggen van diversen gesloopte Corsa’s A
– Stuur geplaatst van een Kadett-GSi 16V, leder en ligt lekkerder in de hand als het Ascona (kadett-E) stuurwiel
– Alle lampjes op Dash weer gemaakt:
– Klok weer aangesloten
– Radio aangesloten (Iso uit mijn oude Vectra boom geknipt en die erin geplakt, heb nu 2 oldskool originele spealers die het geluid brengen haha Klinkt Cool)
– Volkswagen 99. Relais geplaatst met regelbare interval (is alleen relais wisselen en het werkt!!)
– Leeslampjes geplaatst vanuit mijn Oude Vectra
– Lichtzoemer gewisseld van die iritante zoem, naar 2tonige van de jongere opels
– Gele lampen in de koplamp gezetVerdere plannen:
– toerenteller Dash erin
– Liefst nog wat opbouw mistlampen en verstralers erop..
– om echt gek te doen behoort Originele Opel Cruise Control ook nog tot 1 van de mogenlijke Projecten.. (het is toe te passen, mechanishe Pulse gever van de kadett-E / Corsa-A / Ascona-C zoeken en daar kan je je snelheids signaal vandaan halen. (deze komt op de bak tussen de bak en tellerkabel in).Willem
Dat was het wel:
hierbij wat info van mijn topic op V-TN forum:
Zo heeft Arjan (USB-Stokje) Het klepdeksel pakkingkje vervangen
En heeft Ron mij geholpen met in het dashboard Alles aan de gang te krijgen, heb zelf mijn Lederen Kadett-E Stuur geplaatst zo werkt het klokje weer, en alle verlichting: foto’s van het dash:
Oude stuur:
Nieuwe Stuur:
Ook heb ik het reeds voorbekabelde leeslicht aangesloten:
Gele H4 lampje geplaatst:
Verder zijn er nog wel meer dingen gedaan, zoals reeds voorbekabelde Dashboard kastlicht aangesloten
– Ruitenwissersysteem voorzien van Regelbaar VW 99. relais
– Lichtzoemer van zoemer naar 2tonige pieper (jongere Opels)
– Hier en daar een deukje terug proberen te duwen
– Originele gril geplaatst
– Radio aangesloten dmv Isostekker in de Ascona te makenWillem
16 september 2012 om 10:33 #18096790Ik zal je post maar niet quoten (gezien de lengte) :jerry, maar erg tof hoor!
Maar moet ik hier nu uit begrijpen dat je Combo (al een tijdje) weg is?!Ik houd je topic in de gaten; leuk hoor :)
16 september 2012 om 10:39 #18096791Jupz, die is naar de sloop verhuist.
Niet gelijk gaan zoeken om de powerbox eraf te halen, die ligt bij mij in de schuur haha…
Zitten wel LM velgen onder (Astra-F2 Sport / GSi 15inch) met kale banden uiteraard!!
willem
16 september 2012 om 10:59 #18096792Hahaha, nou, dat zal een hoop performance opleveren op mijn “dikke” 1200 -.-
De cruise control unit e.d. heb je er zeker ook afgehaald? Die wil ik nog hebben! :jerry16 september 2012 om 11:05 #18096793@wim-v6 wrote:
Jupz, die is naar de sloop verhuist.
Niet gelijk gaan zoeken om de powerbox eraf te halen, die ligt bij mij in de schuur haha…
Zitten wel LM velgen onder (Astra-F2 Sport / GSi 15inch) met kale banden uiteraard!!
willem
waarom dat dan? was ie zo slecht dan?
16 september 2012 om 11:35 #18096794Met een beetje moeite wordt dat een mooie Ascona, maar dat komt goed, al goed op weg in ieder geval :thumb Geef je em ook nog een antiroestbehandelingetje, aangezien er nu nog een harde auto staat?
16 september 2012 om 23:26 #18096795@ Soepkiepe: De combo:
– Motorblok: Drijfstanglagers dood, reed al een tijdje rammelend in het rond:
– Koppeling: die ging bij de Combo al aardig vlot
– remmen rondom: Voor redelijk, Achter Kaal
– Schokbrekers: Zeg maar knokkelende fietspompen rondom
– Uitlaat: Daar ontbrak al een tijdje het deel van achter tot net voor de achteras
– Carroserie: had meer last van de Roestduivel als de Ascona die ik nu heb.– Chassis is verder Prima, geen roest op Dragende en Constructiedelen delen, Accubak origineel en nog heel
– Oja, Ik was m gewoon zat..
@ Midnight-black:
– Antiroest was ik zeker van plan.. Wil er het liefst nog een paar jaartjes in tuffen.
Willem
17 september 2012 om 13:04 #18096796Tsss,die Wim,gewoon aan de C Ascona.
Heb m inderdaad op marktplaats zien staan,uiterlijk inderdaad nogal een mottig ding,maar dat ie keihard is,is wel fijn.
Nog plannen om m van een nieuw verflaagje te voorzien??
Waarom geen digi-dash van een Kadett erin?
Ik lees dat je met een VW relais 99 regelbare interval hebt,vertel eens hoe en wat,want wil ik ook wel!
Enneh,lelijkerd? valt wel mee,en kan je zeker wel wat van maken.17 september 2012 om 13:24 #18096797haha, dit is een ECHTE RAT style haha..
rijdt superfijn, maar Vele mensen denken als een auto er slecht uitziet deze ook rot rijdt, dat vind ik altijd wel leuk haha…
en dan rijden ze mee, en zijn verbaasd hoe Stil en Comfortabel zo’n oude Ascona nog rijdtrelais 99. Volkswagen
simpel:
1: ga naar de sloop
2: zoek daar de volgende VAG producten op: golf-III – Vento – Seat Ibiza t/m 1997 Cupra modellen – VW transporter T4
3: zoekt in de zekeringkast naar een relais waar levensgroot 99. op staat.
4: Trek deze eruit en druk m in je binnenzak
5: Haal het interval relais van je Ascona eruit, vinden door even interval aan te tippen zodat j m hoort klikken.
6: monteer het 99. relais in je zekering kast, past 1 op 1
7: nu heb je regelbare interval voor de Ascona-C (en alle anderen met eenzelfde interval relaishoe werkt het:
1: Zet de interval aan
2: wacht tot ie weer in rust ligt
3: zet interval uit
4: wacht tot de ruit nat genoeg is om weer te wissen
5: zet m weer op interval en laat m staan, deze interval tijd houd het relais vast.
6: interval tijden van 1,5 a 2 seconden tot bijna 20 econdenWillem
17 september 2012 om 14:01 #18096798:thumbup zo simpel??????
gaan we ns even proberen,wel een leuke mod!!17 september 2012 om 16:19 #18096799Wow patrick, kende je die truuc nog niet? :D
Ik heb ‘t ook in mijn ascona en beide corsa a’s :)
17 september 2012 om 16:28 #18096800nope,nooit eerder gohoord. Wel een keertje een regensensor in een Ascona gehad,zo’n Hella setje,dat was wel vet,en werkte ook nog ns geweldig,spijt dat ik t toen heb laten zitten
17 september 2012 om 19:45 #18096801@wim-v6 wrote:
haha, dit is een ECHTE RAT style haha..
rijdt superfijn, maar Vele mensen denken als een auto er slecht uitziet deze ook rot rijdt, dat vind ik altijd wel leuk haha…
en dan rijden ze mee, en zijn verbaasd hoe Stil en Comfortabel zo’n oude Ascona nog rijdtrelais 99. Volkswagen
simpel:
1: ga naar de sloop
2: zoek daar de volgende VAG producten op: golf-III – Vento – Seat Ibiza t/m 1997 Cupra modellen – VW transporter T4
3: zoekt in de zekeringkast naar een relais waar levensgroot 99. op staat.
4: Trek deze eruit en druk m in je binnenzak
5: Haal het interval relais van je Ascona eruit, vinden door even interval aan te tippen zodat j m hoort klikken.
6: monteer het 99. relais in je zekering kast, past 1 op 1
7: nu heb je regelbare interval voor de Ascona-C (en alle anderen met eenzelfde interval relaishoe werkt het:
1: Zet de interval aan
2: wacht tot ie weer in rust ligt
3: zet interval uit
4: wacht tot de ruit nat genoeg is om weer te wissen
5: zet m weer op interval en laat m staan, deze interval tijd houd het relais vast.
6: interval tijden van 1,5 a 2 seconden tot bijna 20 econdenWillem
Kan ie ook in de zekeringkast van een E kadett geprikt worden?
17 september 2012 om 20:57 #18096802super bak toch… rijd nog lekker ook
arjan
17 september 2012 om 23:28 #18096803heerlijk rijden doen die ascona’s wel kunne veel moderne auto;s zich een puntje aan zuigen
mijn cc cruised ook zo lekker
18 september 2012 om 11:48 #18096804Jupz, Zo heet hij officieel inderdaad CC = Combi Coupé
Willem
19 september 2012 om 15:47 #18096805Leuk project Wim :thumb :thumb :D
Succes, ik ga het volgen.
Gr Colin
19 september 2012 om 16:19 #18096806voordeel van de cc je krijgt heel wat kratten bier in de bak hahah heb nu twee sets wielen in kofferruimte liggen en komen nog ni es boven de bank uit :P
19 september 2012 om 16:43 #18096807In een sedan past ook een hoop :)
20 september 2012 om 14:54 #18096808Tussenstand Verbruik:
1 op 11,2 op de tank waar ik LITERS!!! ben verloren door en Geheel verteerde tank dampretourslang (lag open vanaf de tank tot aan de vulhals). en stevig doorkarren om m ”wakker” te krijgen.
Al 170 op de Nav gehad in zowel 4e als 5e versnelling.
Willem
20 september 2012 om 14:59 #18096809Vraagje Wim,
komt deze Ascona soms bij Kirpenstein cq City motors Ede vandaan, het kenteken komt me zo bekend voor.
Of is het onderhoudsboekje verloren gegaan20 september 2012 om 15:06 #18096810Auto komt uit spijkenissen, waar deze daarvoor al op naam gestaan heeft, onder andere hangt er al een parkeervergunning van 1999 spijkenisse aan de voorruit, en is de naam op het kenteken deel-III P96 (aantal voorletters en dan Meijndert) hetzelfde als dat van de kenteken naam waarvan ik hem heb laten overschijven.
de auto is al lange tijd van een familielid geweest van de garage waar deze ook dik 10 jaar binnen gestaan heeft (Harry Meijndert Spijkenisse)
Dus zowiezo al vanaf 1996 van dezelfde eigenaar (meijndert).
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.